تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : ۴۶۷۱۱۱
سازمان هواشناسی اعلام کرد

هواشناسی ایران ۱۴۰۲/۰۶/۲۷؛ تشدید فعالیت سامانه بارشی در ۱۲ استان

۰
تشدید فعالیت سامانه بارشی در ۱۲ استان / رگبار باران و وزش باد شدید
کبنا ؛سازمان هواشناسی از تشدید فعالیت سامانه بارشی در ۱۲ استان طی امروز و احتمال آب‌گرفتگی، سیلاب ناگهانی، شکستن درختان کهنسال و خسارت به کشاورزان خبر داد.
به گزارش کبنا، تحلیل نقشه‌‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز در استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل، شمال آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
بارش‌ها روز سه‌شنبه در سواحل دریای خزر ادامه یافته و در مناطقی از اردبیل نیز بارش‌های پراکنده روی می‌دهد. روز چهارشنبه در این مناطق بارش‌ها خفیف و پراکنده ادامه دارد و روزهای پنجشنبه و جمعه در بیشتر مناطق کشور جو پایداری حاکم است.
طی 2 روز آینده در ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان و جنوب شرق فارس رشد ابرهای همرفتی و رگبار پراکنده انتظار می‌رود. وزش باد شدید طی 5 روز آینده پدیده غالب در شرق و شمال شرق است که در برخی از این مناطق به‌ویژه شمال سیستان و بلوچستان باعث خیزش گردوخاک می‌شود.
دوشنبه و سه‌شنبه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز، تهران و سمنان نیز وزش باد شدید با احتمال خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌ شود. همچنین چهارشنبه تا جمعه در جنوب شرق نیز وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک روی می‌دهد. دریای خزر دوشنبه و سه‌شنبه مواج است.
توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری های همرفتی
زمان پایان: سه‌شنبه 1402/06/28
نوع مخاطره: رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در مناطق مستعد خیزش گردوخاک
منطقه اثر:
دوشنبه 1402/06/27: اردبیل، نیمه شمالی استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، گلستان، مازندران، ارتفاعات استان‌های سمنان، البرز، تهران، قزوین، ارتفاعات مرکزی و جنوبی کرمان، ارتفاعات شمالی و شرقی هرمزگان.
سه‌شنبه 1402/06/28: نیمه جنوبی اردبیل، مازندران، ارتفاعات استان‌های زنجان و قزوین.
اثر مخاطره: لغزندگی جاده‌ها، احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، وزش باد شدید موقتی، در نواحی مستعد خیزش گردوخاک، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان کهنسال و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی.
توصیه: احتیاط در سفرهای بین شهری، عدم برپا کردن چادرهای مسافرتی در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای برون شهری بویژه در عبور از گردنه‌های کوهستانی، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی.
توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی
زمان پایان: سه‌شنبه 1402/06/28
نوع مخاطره: بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت
منطقه اثر:
دوشنبه 1402/06/27: شمال شرق آذربایجان شرقی، شمال اردبیل، گیلان، شرق مازندران.
سه‌شنبه 1402/06/28: گیلان، غرب مازندران.
اثر مخاطره: سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، وزش باد شدید موقت، صاعقه، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلوهای تبلیغاتی، شکستن درختان کهن‌سال، اختلال در ناوگان حمل نقل هوایی، ریلی و جاده‌ای و آسیب به محصولات کشاورزی.
توصیه: پرهیز از توقف و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای برون شهری، عدم فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی.
توصیف سامانه: وزش باد شدید و افزایش ارتفاع امواج
زمان پایان: ظهر سه‌شنبه 1402/06/28
نوع مخاطره: وزش باد شمال غربی-شمالی با حداکثر سرعت (28تا 38نات) و افزایش ارتفاع امواج در ساحل 2 تا 3 متر و دور از ساحل بیش از 3 متر
منطقه اثر:
دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل گیلان و مازندران.
اثر مخاطره: غرق شدن شناگرها، غرق شدن و آسیب به شناورهای سبک و متوسط،آسیب به تورهای صیادی، اختلال در تردد شناورهای سنگین و اختلال در ورود و خروج به حوضچه بنادر
توصیه: منع شنا و فعالیت‎های تفریحی، منع تردد شناورهای سبک و تفریحی، منع فعالیت‎های شیلاتی، ممانعت از ورود و خروج کشتی‎ها به بنادر و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توسط فعالان دریایی.
رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان‌ها
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد در برخی استان‌ها و خیزش گرد و خاک در برخی مناطق دیگر خبر داد.
صادق ضیاییان  درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز (۲۷شهریور) در گیلان، مازندران، اردبیل، شمال آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بارش سه‌شنبه (۲۸ شهریور) در سواحل دریای خزر ادامه می‌یابد و در مناطقی از اردبیل نیز بارش پراکنده رخ می‌دهد.  
وی افزود: چهارشنبه(۲۹ شهریور) در این مناطق بارش خفیف و پراکنده رخ می‌دهد و پنجشنبه و جمعه(۳۰ و ۳۱ شهریور) در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار حاکم خواهد شد.   
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: طی دو روز آینده در ارتفاعات البرز مرکزی و در ارتفاعات جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان و جنوب شرق فارس نیز رشد ابرهای همرفتی و رگبار پراکنده انتظار می رود.  
وی افزود: وزش باد شدید طی پنج روز آینده پدیده غالب در شرق و شمال شرق کشور خواهد بود که در برخی از این مناطق به‌ویژه شمال سیستان و بلوچستان موجب خیزش گردوخاک می‌شود.  
ضیاییان گفت: دوشنبه و سه‌شنبه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز، تهران و سمنان نیز وزش باد شدید با احتمال خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود همچنین چهارشنبه تا جمعه در جنوب شرق نیز وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک رخ می‌دهد.  
وی افزود: دریای خزر دوشنبه و سه‌شنبه مواج است. 
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۸ شهریور) صاف در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد و روز چهارشنبه ( ۲۹ شهریور) صاف تا قسمتی ابری، در بعضی ساعت‌ها افزایش باد با احتمال وزش باد شدید و گرد و خاک با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.  
ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا ( ۲۷ و ۲۸ شهریور) اهواز با دمای ۴۳ و ۴۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۵ و ۴ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند. 
برچسب ها :
هواشناسی ایران سامانه بارشی ورود سامانه بارشی بارش باران بارش برف و باران بارندگی پیش بینی وضع هوا هواشناسی راه های ارتباطی دیشموک راه های ارتباطی پیش‌بینی بارش برف و باران سازمان هواشناسی کشور آذربایجان غربی آذربایجان شرقی کردستان کرمانشاه زنجان قزوین استان گیلان مازندران گلستان استان البرز تهران اردبیل بوشهر فارس هرمزگان استان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج شمال شهرستان بویراحمد میزان بارش هشدار هواشناسی شهرستان گچساران شهرستان باشت شهرستان دنا سی سخت دهدشت قلعه رئیسی دیشموک شهرستان لنده ارتفاعات دنا باشت شهرستان بهمئی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی شمال خراسان رضوی خراسان رضوی کاهش دما چهارمحال و بختیاری نقشه‌ های هواشناسی پیش بینی هوا پیش بینی وضعیت جوی چاروسا سیل آب گرفتگی یخ زدگی زنجیر چرخ بخش بوستان لیکک دشتروم سد تنگ سرخ بخش چیتاب چیتاب مه گرفتگی کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد کبنانیوز خلیج فارس دریای خزر بندرعباس هواشناسی بندر عباس زاگرس کوه های زاگرس خوزستان هواشناسی استان خورستان گرد و خاک اهواز گرد و خاک ریزگردها کاکان پیست اسکی کاکان منطقه کاکان کشاورزان کشاورزان و دامداران روستای منصورخانی کاکان حمزه خانی شهر سی سخت دمای هوا ایلام لرستان
نام شما

آدرس ايميل شما

کریستیانو رونالدو؛ ۳۶ ساعت در تهران دو سال در عربستان

کریستیانو رونالدو؛ ۳۶ ساعت در تهران دو سال در عربستان

لحظه به لحظه به ورود تیم النصر به ایران نزدیک و نزدیک‌تر می‌شویم و این حضور موجی از شور ...
گزارش یک پرونده ناتمام؛ کنکور و پذیرش رتبه‌های بالا در رشته پزشکی

گزارش یک پرونده ناتمام؛ کنکور و پذیرش رتبه‌های بالا در رشته پزشکی

با برگزاری هر دوره کنکور برخی موارد همواره به عنوان بحث‌های حاشیه این آزمون بزرگ مطرح ...
(ویدئو) بوفالوهای پلیس

(ویدئو) بوفالوهای پلیس

برخی از افسران کهنه کار پلیس می‌گویند که بوفالوها می‌توانند بوی یک جنایتکار را از فاصله ...
1