تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۲۸
کد مطلب : ۴۶۴۳۵۰
دستاوردهای سفر نخست رییس جمهور برای پیشرفت کهگیلویه و بویراحمد چه بوده است؟

سفر پُر رونق

۲
۰
سفر پُر رونق
کبنا ؛آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در روزهای۲۲ و ۲۳ تیر ماه به کهگیلویه و بویراحمد سفر می‌کند. یکی از اهداف این سفر افتتاح و بررسی طرح هایی است که در سفر نخست رئیس جمهور در مهر ماه ۱۴۰۰ به تصویب رسیده بودند؛ باید دید تحقق مصوبات سفر قبلی چه دستاوردهایی برای پیشرفت این بخش از کشورمان داشته است.
به گزارش کبنا، دولت سیزدهم با شعار «دولت مردمی، ایران قوی» کار خود را آغاز کرد و در این مدت حدود ۲ سال تحولات مثبتی را در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و غیره رقم زده است.
استان کهگیلویه وبویراحمد در آستانه سفر دوم هیات دولت قرار گرفته است و مسئولان و تیم اجرایی دولت سیزدهم در کهگیلویه و بویراحمد از آغاز فعالیت دولت مردمی با کارکرد و رویکردی امیدبخش و کارشناسانه اقدام به تهیه و تدوین برنامه عملیاتی برای خروج از محرومیت و پرکردن گودال های عمیق و مشکلات انباشت شده از گذشته کردند.
تعداد زیادی از مصوبات مهم سفر نخست رئیس جمهور که طرح‌های مختلف بزرگ اقتصادی محسوب می شوند با حضور رئیس جمهور به بهره برداری می‌رسند از جمله آن ها می توان به طرح پتروشیمی گچساران که ۱۹ سال از کلنگ‌زنی آن می‌گذرد، سد چم‌شیر از ابرپروژه‌های تحول آفرین استان کهگیلویه و بویراحمد، بهره برداری از جاده پاتاوه به دهدشت به طول ۱۳۶ کیلومتر، افتتاح کارخانه قند و موارد دیگر اشاره کرد.

دستاوردهای سفر نخست رییس جمهور برای پیشرفت کهگیلویه و بویراحمد چه بوده است؟

۲۵ همت به کهگیلویه و بویراحمد تخصیص یافت
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۲۵ همت ( ۲۵ هزار میلیارد تومان) در قالب تسهیلات، اعتبارات ارزی و زیرساخت ها به استان تخصیص یافته است.
در ماه های اخیر در ایران استفاده از عبارت «همت» رایج و پرکاربرد شده که مخفف عبارت «هزار میلیارد تومان» است.
سید علی احمدزاده اظهار کرد: دولت در سفر نخست رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد ۲۲ هزار میلیارد تومان ( شامل تسهیلات و ارزی برای توسعه میادین نفتی و پتروشیمی) به استان کمک کرد.
وی افزود: برای اولین بار در تاریخ کهگیلویه و بویراحمد چنین اعتباری وارد استان شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هفت هزار میلیارد تومان از این میزان اعتبار در زیرساخت ها بود و پیگیری وزارتخانه های مختلف هم برای تخصیص اعتبار قوت داشت که برای نمونه در زیرساخت های اینترنت یک همت و وزارت نیرو نزدیک به ۲ همت به استان کمک کرد.
احمدزاده ادامه داد: در دولت سیزدهم اعتبارات استانی افزایش خیلی چشمگیری یافت و سال گذشته اعتبارات استانی افزون بر ۴۰ درصد افزایش داشت.
وی تاکید کرد: توجه به استان محروم کهگیلویه و بویراحمد در دولت مردمی سیزدهم ویژه بوده و حمایت دولت در ۲ سال گذشته کم سابقه بوده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سفر رئیس جمهور گفت: در دور دوم سفر آیت الله رئیسی و هیات دولت که به زودی انجام می گیرد، شاهد کلنگ زنی و آغاز عملیات ابر پروژه هایی هستیم که استان را از هر حیث متحول خواهد کرد.

دستاوردهای سفر نخست رییس جمهور برای پیشرفت کهگیلویه و بویراحمد چه بوده است؟

احیای کارخانه قند یاسوج ، جانی دوباره در کالبد نماد صنعت استان
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: کارخانه قند یاسوج به عنوان نماد صنعت کهگیلویه و بویراحمد از مهم ترین مصوبات سفر دور اول رییس جمهور در مهرماه ۱۴۰۰ به کهگیلویه و بویراحمد بوده که در فرآیند عملیاتی قرار گرفت و هم اکنون احیا شده و در حال تولید است.
سید احسان عسکری عنوان کرد: این کارخانه شرایط خوبی دارد و تنها مشکل کمبود شکر خام است و چنانچه شکر خام به استان آورده شود تولید شکر سفید در استان آغاز می شود.
وی ادامه داد: این طرح در سفر پیش روی رئیس جمهور افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: این کارخانه در حال حاضر روزانه ظرفیت هزار تن خوراک چغندر دارد که از این میزان، روزانه ۱۵۰ تن تولید شکر سفید و بالغ بر ۴۵۰ تن شکر قرمز تولید دارد.
به گفته شایان نادری مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) کهگیلویه و بویراحمد چنانچه می خواستیم منتظر تجهیزات خارج از کشور باشیم باید سالها منتظر می ماندیم اما با مهندسی معکوس، در کمترین زمان ممکن به وضعیت بهره برداری و راه اندازی خط تولید رسیده ایم.

دستاوردهای سفر نخست رییس جمهور برای پیشرفت کهگیلویه و بویراحمد چه بوده است؟

طرح توسعه کارخانه آجر دهدشت رقم خورد
کارخانه بزرگ تولید آجر و سفال دهدشت مجهز به تجهیزات مدرن در یکی از محروم ترین مناطق کهگیلویه وبویراحمد ایجاد شده و در یک فاز مشغول فعالیت است، این کارخانه در سفر رئیس جمهور مورد توجه قرار گرفت و توسعه آن به عنوان یکی از مصوبات سفر لحاظ شد.
عسکری بیان کرد: از مجموع ۵۰ میلیارد تومان تسهیلاتی که باید به کارخانه آجر دهدشت اختصاص داده می شد، این کارخانه توانست ۱۵ میلیارد آن را دریافت کند.
وی ابراز کرد: متولیان این کارخانه به دلیل مشکلات وثیقه ای که داشتند نتوانستند از کل این تسهیلات استفاده کنند.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمدد تاکید کرد: هم اینک یک کوره دیگر در این کارخانه ساخته شده و به ظرفیت کارخانه اضافه شده است.
ساخت طرح بزرگ تولید آجر و سفال دهدشت دی ماه سال ۱۳۸۸ با مشـارکت بانک صنعت و معدن در شهرستان کهگیلویه به عنوان محرومترین نقطه استان کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی شده است.
این کارخانه در زمینی به مساحت ۳۰۰ هزار مترمربع با سرمایه گذاری ارزی به مبلغ ۱۰ میلیون یورو و سرمایه گذاری ریالی به مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال ساخته شده است.
۳۰ هزار متر مربع سالن تولید کارخانه و مشتمل بر ۲ خط تمام اتوماتیک است و تکنولوژی و تجهیزاتی که در این کارخانه به کار رفته از ایتالیا، آلمان و ترکیه تامین شده است.
خط اول تولید این کارخانه با پیشرفته ترین تجهیزات روز دنیا مرداد ۹۵ با ظرفیت تولید ۱۵۰ هزار تن آجر و سفال در سال و فاز دوم کارخانه آجر و سفال دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه با ۲ میلیون یورو سرمایه گذاری شهریور سال ۹۷ نیز راه اندازی شد.
بخت یار نبود و یکی از کوره ها پس از مدتی ریزش کرد و از چرخه تولید خارج شد و تنها در یک فاز تولید ادامه داشت.

دستاوردهای سفر نخست رییس جمهور برای پیشرفت کهگیلویه و بویراحمد چه بوده است؟

شمارش معکوس برای افتتاح کارخانه فرآوری گیاهان دارویی گچساران
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون یکهزار و ۲۴۰ میلیارد ریال برای ساخت کارخانه فرآوری گیاهان دارویی گچساران از سوی این ستاد هزینه شده است.
شایان نادری افزود: کارخانه فرآوری گیاهان دارویی گچساران هم اکنون بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در مرداد ماه امسال به بهره برداری خواهد رسید.
وی تاکید کرد: این کارخانه در زمینی به مساحت ۶هزار متر مربع با زیر بنای چهارهزارو ۵۰۰متر مربع و با ظرفیت سالیانه ۱۶۰ تن احداث شده است .
وی تصریح کرد: در این واحد تولیدی بسته بندی گیاهان دارویی، نوشیدنی گیاهی و ادویه جات تولید می شود.
نادری ابراز کرد: مبنای بکارگیری نیرو در کارخانه فراوری گیاهان دارویی گچساران (هربی فارمد) با آزمون است و اولویت با بومی های همین منطقه است.
وی گفت: در فاز دوم این کارخانه گیاهان دارویی عصاره، اسانس تولید خواهد شد.
نادری تصریح کرد: این طرح مهم اقتصادی در منطقه سربیشه به منظور ترویج الگوی کشت در مهرماه ۹۶ به تصویب رسید و در سال ۹۷ در دستور کار شرکت هربی فارمد قرار گرفت.
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون جاده دسترسی به این طرح اقتصادی در دست اجراست.
احیا و بازگشایی کارخانه ماشین سازی گچساران
کارخانه ماشین سازی گچساران پس از حدود پنج سال رکود پس ار سفر نخست رئیس جمهور به استان در مهر ماه سال گذشته، با حمایت‌های دولت و پیگیری های فعالان اقتصادی به صحنه تولید بازگشته است.
عسکری افزود: یکی دیگر از مصوبات مربوط به ماشین سازی گچساران است، این کارخانه فعال شده است.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: تعداد اشتغال زایی کارخانه (بین ۲۵ تا ۱۰۰ نفر) نوسان دارد و با توجه به سفارشات کارخانه، اشتغالزایی آن بصورت پروژه ای است.
وی ادامه داد: کارخانه ماشین سازی گچساران با ظرفیت ۱۸ هزار تن قطعه فلزی در سال،از توانایی بالایی در بخش صنعتی برخوردار است.
تامین قطعات مورد نیاز شرکت بهره برداری نفت وگاز، پتروشیمی گچساران، دهدشت و استان های همجوار از اهداف راه اندازی این کارخانه بوده است.
این کارخانه در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار و با زیربنای ۲۷ هزار مترمربع در قالب سالن تولید، انبار و ساختمان اداری در شهرک صنعتی گچساران ساخته شده است.
کارخانه ماشین سازی چهار شعبه در کشور دارد که ماشین سازی پارس یکی از آنهاست که سال ۸۷ به بهره برداری رسیده است.
این کارخانه به دلیل نداشتن بازار فروش، بدهی انباشته و معارض تاکنون چند بار مهر و موم شده و کارگران بسیاری از کار بیکار شده اند.
کارخانه ماشین سازی پارس گچساران زیرمجموعه شستا وابسته به وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی است و اکنون این واحد تولیدی ماشین سازی گچساران پس از پنج سال تعطیلی به مدار تولید برگشته است.

دستاوردهای سفر نخست رییس جمهور برای پیشرفت کهگیلویه و بویراحمد چه بوده است؟

تامین مالی احداث واحدهای مرغداری پس از ۱۰ سال صورت گرفت
در خصوص احداث واحدهای مرغ‌داری در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: حدود ۵۰ میلیارد تومان برای تأمین مالی احداث مرغداری‌ها انجام گرفت که مربوط به دور اول سفر است.
یکی از مصوباتی که در ۱۰ سال گذشته وجود داشت و برای استان هایی همچون کهگیلویه و بویراحمد همچون یک سم مهلک عمل می کرد عدم اجازه واحدهای مرغداری بود.
در نگاه برنامه ریزان اقتصادی جهاد کشاورزی بحث عرضه مرغ را در یک مقیاس ملی محاسبه می کردند و به استناد اینکه در سطح ملی ظرفیت تولید اشباع است اجازه احداث مرغداری را به هیچ استانی نمی دادند.
در همین راستا مکاتبات و رایزنی هایی صورت گرفت و درنهایت پس از ۶ بار مذاکرات و رفت و آمد این مصوبه لغو و مجوز احداث مرغداری برای استان گرفته شد.
طرح‌هایی تحت عنوان زنجیره ارزش مرغ که تاکنون حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، در حوزه تولیدات مرغ و گوشت مرغ تحول زا خواهند بود.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد می گوید: هر ساله، کهگیلویه و بویراحمد در تامین گوشت سفید (مرغ پرورشی) در تنگنا بود و همیشه در مواقع کمبود تولید دست به دامان استان های دیگر می شد.

دستاوردهای سفر نخست رییس جمهور برای پیشرفت کهگیلویه و بویراحمد چه بوده است؟

عسکری ادامه داد: ۳۰ تا ۳۵ درصد استان از استان های همجوار همچون فارس، بوشهر و خوزستان تامین و در شرایط بحرانی کشور به نحوی که دچار تلاطم اقتصادی می شود استان های همجوار از ارسال مرغ به استان ممانعت می کنند.
وی ابراز داشت: در راستای رفع این مشکل زنجیره ارزش تولید مرغ اجرا شده است که این مجموعه شامل یک مزرعه مرغ مادر گوشتی، یک مزرعه پرورش ۲۵۰ هزار قطعه ای مرغ گوشتی، یک کشتارگاه و یک سردخانه است.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: همه این مجموعه با سرمایه گذاری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان اکنون در حال اجراست و این امید می رود با اجرای این طرح بخش اعظم مشکلات تولید مرغ استان رفع شود
جاده ملی پاتاوه به دهدشت در یک قدمی افتتاح
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در خرداد سال ۷۳ استان میزبان سفر مقام معظم رهبری بود و مردم خاطرات بسیار شیرینی از این سفر و دستاوردهای آن دارند.
احمدزاده افزود: در پی این سفر سد کوثر ساخته شد که اکنون آب منطقه جنوب کشور را تامین می کند و ۲ و نیم میلیون جمعیت از آب آن بهره مند شده اند.
وی تاکید کرد: جاده ملی پاتاوه به دهدشت به طول ۱۳۷ کیلومتر یکی دیگر از برکات سفر مقام معظم رهبری در سال ۱۳۷۳ به این استان بوده است.
مسیر شرق استان خوزستان شهرهای بهبهان هندیجان ماهشهر بندر امام، استان بوشهر به سمت مرکز کشور اصفهان و تهران از همین مسیر صورت می گیرد و شهرستان های کهگیلویه، چرام، لنده، گچساران به مرکز کشور از همین طریق صورت می گیرد و مسیر نزدیک می شود.
یکی از تونل های این مسیر یک سال و نیم پیش ریزش کرد و جاده پاتاوه به دهدشت از مدار افتتاح در سفر رئیس جمهور خارج شد.
قرارگاه خاتم در این پروژه فعال است و تنها بخش کوچکی (۱۰ کیلومتر) از تونل باقی مانده که امید داریم بازگشایی مجدد بشود و امیدواریم در سفر رئیس جمهور به بهره برداری برسد.

دستاوردهای سفر نخست رییس جمهور برای پیشرفت کهگیلویه و بویراحمد چه بوده است؟

سد چمشیر یکی از پنج سد بزرگ ایران افتتاح می شود
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از پروژه هایی که برای کشور بسیار مهم است سد چمشیر است که مخزن این سد ۲.۳ میلیارد متر مکعب است.
احمدزاده عنوان کرد: چمشیر جزو پنج سد بزرگ ایران است و ۴۵ کیلومتر طول دریاچه سد است و این سد به هر حال بزرگترین سد غلتکی ایران است که در گچساران ساخته شده است.
وی تاکید کرد: خوشبختانه آماده بهره برداری است و آبگیری آن با حضور رئیس جمهور رسما اعلام می شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: یکی از ویژگی های این سد آن است که با سرمایه گذاری خارجی یک نیروگاه برق ایجاد شده که کشور به این نیروگاه بسیار نیازمند است.
وی تصریح کرد: نیروگاه ۱۷۶ مگاوات برق تولید می کند و خوشبختانه خط انتقال آن هم از سد به شبکه اصلی کشور که حدود ۳۵ کیلومتر ایت در یک فرایند زمانی کمتر از سه ماه احداث شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: سد بالای ۵۰۰ میلیون متر مکعب در حال حاضر آب دارد و سد سه سال دیگر طول می کشد تا پر شود و این سد به رونق کشاورزی، صنعت، تولید برق و غیره می انجامد.
این استان افزون بر ۳۰۰ میلیون متر مکعب سهمیه آب از این سد دارد و استان های خوزستان، بوشهر و فارس هر کدام به نسبتی از این سد بهره مند خواهند شد.
احمدزاده افزود: بهره برداری از این شد پایداری آب شیرین را برای مزارع کشاورزی در تابستان و فصلی که معمولا دبی آب رودخانه کم است و آب شور می شد تامین خواهد کرد.
به گفته استاندار ای سی آب سد خوشبختانه از یک هزار و ۲۵۰ تجاوز نکرده و یکی از بهترین شرایط کیفیت آب را دارد با وجودی که تنها یک چهارم سد آبگیری شده است.
وی عنوان کرد: آبی که پشت این سد جمع می شود روان آب های زمستانه است که این آب معمولا به دریا و به خلیج فارس می رود.
احمدزاده ابراز کرد: این آب اکنون پشت سد ذخیره می شود و برآورد ارزش برای ۲.۳ میلیارد متر مکعب آب آن حدود یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون دلار ارزش آبی است که هر سال پشت این سد جمع می شود.
سد چمشیر یک پشتوانه آب شیرین در جنوب کشور بشمار می رود و حتی برای صنعت نفت و گاز و منطقه ویزه اقتصادی گچسارن و رونق کشاورزی منطقه بسیار مفید است.
چشم انداز روشن توسعه گلخانه های کهکیلویه و بویراحمد
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون کل توسعه گلخانه های استان تنها ۳۳ هکتار بوده اما در یک سال اخیر،در پنج شهرک گلخانه ای بالغ بر ۱۳۶ هکتار از زمین های استان به احداث گلخانه ها در مناطق مختلف استان اختصاص پیدا کرده است.
عسکری عنوان کرد: بخشی از این گلخانه ها اجرا و بخش عظیمی هم در حال اجرا و واگذاری است.
وی ابراز داشت: با بهره برداری از این پروژه ها تحول چشمگیری در محصولات کشاورزی و گلخانه ای استان و منطقه رخ خواهد داد .
به گفته عسکری تمام این گلخانه ها در سطح استان مجهز به سیستم آبیاری نوین می شوند و به ازای هر هکتار از این گلخانه ها برای ۱۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.
وی اضافه کرد: با تکمیل و راه اندازی این تعداد شهرک های گلخانه ای در کهگیلویه و بویراحمد برای یک هزار نفر اشتغالزایی پایدار ایجاد می شود.
براساس آمار رسمی هم اکنون ۵۰ هزار خانوار کهگیلویه و بویراحمد در ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی به فعالیت مشغولند که حاصل دسترنج این بهره برداران سالانه ۹۷۲هزار تن محصول است.
پتروشیمی گچساران ابر پروژه فرا ملی
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی دیگر از مراکز تولیدی بسیار بزرگ و در تراز ملی که در دور دوم سفر رئیس جمهور به بهره برداری می رسد پتروشیمی گچساران است.
وی ادامه داد: پتروشیمی گچساران با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار احداث شده است و این پروژه خوراک چهار پتروشیمی کشور را تامین می کند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: این پروژه در واقع مادر تامین خوراک برای دیگر استان هاست و به لحاظ اهمیت یک طرح فراملی است.
وی عنوان کرد: به فضل الهی در این سفر افتتاح و به بهره برداری می رسد و یکی از پروژه های بزرگ کشور است.
احمدزاده تصریح کرد: این استان مرکز نفت و گاز ایران است بنابراین خوراک آن در خود استان تامین می شود.
سفر نخست رئیس جمهور آغازگر تحول در طرح های بهداشت و درمان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: ۲۵ پروژه قابل افتتاح در بخش‌های بهداشتی و درمانی در استان برای سفر دوم ریاست جمهوری وجود دارد.
سعید جاودان سیرت افزود: سعی خواهیم کرد که عدالت در همه زمینه‌ها از جمله آموزش، توزیع تجهیزات، ساخت مراکز اجرا شود تا جایی خدای نکرده به مردم ضرر و زیان وارد نشود.
وی ادامه داد: ۴۸۵ میلیارد تومان در سفر اول بود که ۸۵ میلیارد تومان اختصاص داده شد که در متمم سفر دانشگاه علوم پزشکی استان دارای ۱۳ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۳۹ میلیارد تومان بوده‌است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: ضریب اشغال تخت در دهدشت بیش از ۸۵ درصد است که در کشور جز بالاترین ضریب های اشغال بیمارستانی محسوب می‌شود.
جاودان سیرت با بیان اینکه در سطح استان ۱۱ بیمارستان فعال وجود دارد، گفت: در مورد احداث بیمارستان جدید در شهر دهدشت با توجه به اینکه زمین مورد نیاز تأمین شده‌است ولی نیاز است رایزنی لازم جهت حل مشکلات صورت بگیرد.
۱۷ پروژه در استان برای سفر دوم ریاست جمهوری مطرح شده است که از مهم‌ترین آن در شهرستان بویراحمد به بیمارستان سوختگی، فاز دوم پزشکی هسته‌ای، ساخت بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی، تکمیل دانشکده پرستاری با پیشرفت ۸۵ درصد با اعتبار پیشنهادی ۷۰ میلیارد تومان، دانشکده دندانپزشکی، توسعه بیمارستان شهید جلیل می‌توان اشاره نمود.
جاودان سیرت با بیان اینکه ۷۰ درصد از مراکز بهداشتی در شهرستان بویراحمد به صورت استیجاری می‌باشد، تصریح کرد: از مهم‌ترین مشکلات جهت توسعه مراکز بهداشت و ایجاد مراکز جامع خدمات سلامت تأمین زمین است.
وی تاکید کرد: در حال حاضر ۳۷ پروژه در استان کهگیلویه و بویراحمد توسط دانشگاه علوم پزشکی در دست اجرا می‌باشد، افزود: در شهرستان بویراحمد ۱۰ پروژه، شهرستان کهگیلویه چهار پروژه و شهرستان گچساران سه پروژه، تعداد پروژه‌های تعریف شده دانشگاه علوم پزشکی برای سفر دوم ریاست جمهوری در استان کهگیلویه و بویراحمد است.
جاودان سیرت گفت: برخی از پروژه‌ها نظیر پزشکی هسته‌ای و بیمارستان سوختگی در تأیید شدن با مشکل خاصی مواجه نیستند و اما در برخی پروژه‌ها نظیر بیمارستان پاتاوه با مشکل تأمین زمین روبرو می‌باشیم و در شهرستان مارگون نیز برای ساخت بیمارستان خیرساز، در صورت تأمین زمین، خیر سازنده آمادگی ساخت را اعلام کرده است.
تکمیل کارخانه بیواتانول باشت و کارخانه آرد یاسوج مصوبه هایی که بر زمین ماندند
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیواتانول باشت یک سوخت سبز است که از نهاده های دامی همچون ذرت تولید یک الکل سوختی ایجاد می شود و از تفاله آن خوراک دام و طیور تولید می شود.
سید احسان عسکری افزود: قرار بود تامین مالی حدود ۴۰۰ میلیارد تومان در این کارخانه صورت بگیرد و کنسرسیومی از بانک تجارت و ملت شکل گرفتند و این کنسرسیوم منابع مالی را تا سقف ۳۵۰ میلیارد تومان تامین کردند.
وی عنوان کرد: در حالی که ایمیدرو که خود متولی و سرمایه گذار اصلی پروژه کارخانه بیواتانول بود در تأمین آورده ناتوان بود و نتوانست سهم آورده اش را تامین کند.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: از این جهت کار بر روی زمین ماند و قطعا این کارخانه یکی از مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور است.
عسکری تاکید کرد: هم اینک یک سرمایه گذاری اعلام آمادگی کرده و قرار است رایزنی هایی بین ایمیدرو و این سرمایه گذار شکل دهیم تا این سرمایه گذار بیاید و شروع به کار کند.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی دیگر از مصوباتی که بر زمین ماند و تا الان نتوانسته ایم با آن کنار بیاییم بحث کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج است.
سید احسان عسکری افزود: کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز و دکستروز در واقع چهار حلقه تولید دارد که این چهار حلقه به جز بخش آرد مابقی غیر فعالند.
وی عنوان کرد: هلدینگ سرمایه گذاری اقتصادی کوثر زیر مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران است و مکاتباتی با بنیاد شهید انجام شده و اعلام کردند چون در دور سفر نخست رئیس جمهور نبودیم این مصوبه را اجرایی نمی کنیم.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: به خاطر همین این کارخانه را به مزایده گذاشتند تا آن را بفروشند و از مدار کار خارج شود.
عسکری ادامه داد: با مکاتباتی که با پیگیری های استاندار استان از وزارتخانه ها و دولت انجام شد و همچنین همراهی و مکاتبات رئیس دادگستری استان باعث لغو این مزایده شد.
وی تاکید کرد: هم اکنون این کارخانه یک مدیرعامل جدید دارد و پیشنهاد داده ایم و معاون رئیس جمهوری قول مصوبه ای مبنی بر اینکه ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات برای این کارخانه تامین کنند را پذیرفته اند.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: امیدواریم هر چهار خط تولید کارخانه را راه اندازی و به همراه افزایش درآمد استانی، اشتغال استان را هم بهبود ببخشیم.
۱۱ طرح ورزشی در سفر رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد افتتاح و کلنگ زنی می‌شود
 مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در دومین سفر رئیس جمهور و هیات دولت به این استان ۱۱ طرح ورزشی افتتاح و کلنگ زنی می شود.
عین الله دهقان افزود: ۱۱ طرح ورزشی شامل هشت چمن مصنوعی، یک استخر و ۲ سالن ورزشی در دومین سفر رئیس جمهور به استان افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.
وی ادامه داد: زمین چمن مصنوعی “تل دراز” لوداب، استخر شنای انقلاب یاسوج، زمین های چمن مصنوعی “دم دره” و “بردیان” چرام، ۲ زمین چمن مصنوعی در ” گچی” و “سرگر” دهدشت، زمین های چمن مصنوعی “آبچیرک”و “سرتیره” در گچساران با ۱۵میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار به بهره برداری می رسند.
دهقان گفت: در این سفر عملیات ساخت سالن ورزشی روستای “سُرون” در شهرستان بویراحمد، سالن ورزشی “شهنیز” در شهرستان مارگون و زمین چمن مصنوعی روستای “سمرون “در شهرستان دنا با ۱۵ میلیارد تومان اعتبار آغاز می شود.
به گفته مدیرکل ورزش و جوانان استان هزینه ساخت این طرح های ورزشی از محل اعتبارات استانی و هدایای خاص وزارت نفت تامین می شود.
براساس آمار موجود ،سرانه فضای ورزشی استان نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۶ سانتی متر افزایش یافته است. سرانه فضای ورزشی کهگیلویه و بویراحمد که سال ۱۴۰۰ حدود ۹۸ سانتی متر بود به ۱۰۴ سانتیمتر رسیده است.
همچنین شمار ورزشکاران سازمان یافته کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری نسبت به سال ۱۴۰۰ بیش از ۴۸ درصد افزایش یافته است. در زمان حاضر ۳۴ هزار ورزشکار سازمان یافته در استان فعالیت دارند.
بنابراین می توان گفت که تکمیل و در واقع احیای طرحهای زیرساختی که سالها بنا به دلایل مختلف در استان کهگیلویه و بویراحمد بر زمین مانده بود و امروز هم در قالب رویکرد محرومیت زدایی دولت سیزدهم از نقاط دور افتاده هستیم شاهد به سامان رسیدن تعدادی از طرحهای اولویت دار می باشیم که خود نوید بخش توسعه این استان غنی از هر گونه منابع و مواهب طبیعی و در عین حال کم برخوردار نسبت به دیگر استانهای کشور است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اولین خیانتت بزرگنمائی وغلو و شانتاژ رسانه ای برای کار های نکرده ووعده های استاندار هست وخیانت بزرگترت اینه که نظرات رامنتشر نمی کنی تا خواندگان تصور کنند هرچه منتشر می کنی مورد پسند آنان هست.جناب کمائی
Iran, Islamic Republic of
یه کم ضدجوش مصرف کن عجیجم
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
1