تاریخ انتشار
شنبه ۳ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب : ۴۶۳۹۳۶
با اشاره به سفر دور دوم رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

سرپرست معاونت عمرانی کهگیلویه و بویراحمد: خودسانسوری نداریم

۰
سرپرست معاونت عمرانی کهگیلویه و بویراحمد: خودسانسوری نداریم
کبنا ؛دستاورد سفر رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد ۲۱۷ پروژه کلان و زیرساختی و توسعه محور برای این استان بود که ۱۷۲ مورد از آن ها در حوزه طرح های عمرانی بوده اند و براساس زمانبندی تاکنون بیش از ۹۵ درصد مصوبات طرح های عمرانی در دست اجرا هستند و تنها ۶ مصوبه آن بنا به دلایلی امکان اجرایی برای آن فراهم نشده است.
به اذعان رئیس جمهور، این استان متناسب با استعدادها و نعمت های خدادادی رشد نکرده و همچنان کم برخوردار است و در سفر نخست خود در این استان اعلام کرد در این سفر گام‌های مهم و اقدامات موثری برای رفع نارسایی ها و محرومیت استان در بخش های مختلف زیرساختی برداشته خواهد شد.
تکمیل سد چمشیر گچساران، پروژه بر زمین مانده آب چهار شهر و تکمیل مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی، آبرسانی به لیکک، گام های نهایی برای تکمیل جاده ملی پاتاوه به دهدشت، تکمیل چندین راه روستایی و اتمام طرح بیمارستان لیکک از جمله پروژه های مهم عمرانی هستند که جزو مصوبات سفر نخست رئیس جمهور به استان بوده اند.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد می گوید: مصوبات سفر سه هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بود که با تشکیل تیم کاری توسط استاندار و پیگیری‌های مستمر در مرکز کشور افزون بر سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر تحت عنوان متمم سفر اضافه شد و با انجام یک مصوبه جدید رقم اعتبارات سفر اول دولت به حدود ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.
عیسی شهامت تصریح کرد: تاکنون سه هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر به استان تخصیص یافته است و در پی سفر اخیر معاون اجرایی رئیس جمهور به استان هم یک هزار میلیارد تومان آزاد خواهد شد.
وی تاکید کرد: عملکرد تخصیص به نسبت بسیار خوب بود و پروژه هایی هستند که تمام اعتبار مصوب آن ها در سفر تزریق شده است.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: البته وزارت خانه ها همکاری بسیاری نداشتند و برای ارائه سهم خودشان به طور آنچنانی توفیقی حاصل نشد و عملکرد سازمان مدیریت برای تخصیص اعتبارات بهتر بود.
وی ادامه داد: از مجموع ۲۱۷ پروژه مصوب سفر اول دولت ۱۷۲ پروژه مربوط به حوزه عمرانی است که همه به جز تعداد اندکی (۶ مورد) اجرایی و عملیاتی شده اند.
شهامت تاکید کرد: در مجموع ۹۵ درصد مصوبات سفر دولت در بخش عمرانی به مرحله اجرا رسیده است و این استان یکی از استان‌هایی است که بیشترین پروژه های در دست اجرا را دارد.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: پتروشیمی گچساران، سد چمشیر و نیروگاه و خط انتقال آن، بیمارستان شهید سلیمانی لیکک از جمله طرح های مهم مورد بهره برداری در سفر پیش روی رئیس جمهور است.
عیسی شهامت ادامه داد: در حوزه راه های اصلی و در حوزه آب پروژه های متعددی وجود دارند که با حضور وزرا افتتاح می شوند.
وی عنوان کرد: پروژه‌هایی نظیر سد سقاوه، پل کلو سی سخت، باند دوم پروژه دهدشت_ خیرآباد، پتروشیمی چرام از جمله پروژه‌های کلنگ‌زنی سفر دوم رئیس جمهور می‌باشد.
وی با اشاره به اینکه احداث راه آهن از جمله مطالبات جدی مردم و مسئولان این استان می باشد، گفت: اجرای این مهم جزو پیشنهادات برای سفر دوم هیات دولت به منطقه در نظر گرفته شده است.
شهامت ابراز کرد: راه آهن اقلید یاسوج به بنادر وصل می شود و باید به شکل یک مطالبه عمومی از رئیس جمهور درخواست شود.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: راه آهن اقلید یاسوج یک پروژه پیشران است و آورده بسیاری برای استان خواهد داشت.
وی بیان کرد: همچنین سد آبریز کهگیلویه یکی دیگر از مطالبات به حق مردم است که سال ها مردم چشم انتظار کلنگ زنی آن هستند.
شهامت تصریح کرد: اتصال استان به آزادراه یکی دیگر از مطالبات اصلی مردم استان است که می طلبد در این سفر ویژه دیده شود.
وی عنوان کرد: مطالعه باند دوم دهدشت به پاتاوه، خط انتقال آب سد تنگ سرخ به شهر یاسوج و چهار خطه کردن و ایمن سازی جاده یاسوج به سمیرم که هر روز کشته می دهد از دیگر مطالبات اصلی مردم این استان هستند.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تغییر نگرش استان در سفر دوم رئیس جمهور، گفت: برای سفر پیش روی استان تمام نیازمندی‌های حوزه عمرانی دیده شد و از ۴۱ دستگاه ۷۵۰ پروژه احصا شد که برای انجام این تعداد پروژه به ۸۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
شهامت تاکید کرد: باید زیرساخت‌های عمرانی استان را متناسب با سایر استان‌ها پیش ببریم، نیازمندی‌های استان در سفر دور دوم فازبندی شد و بسته پیشنهادی را از ۸۲ هزار میلیارد به ۵۵ هزار میلیارد تومان کاهش دادیم و با نهاد ریاست جمهوری در این زمینه جلسه برگزار خواهیم کرد.
وی ادامه داد: ما موظفیم نیاز استان را ارائه دهیم و خودسانسوری نداریم و فصل بندی انجام شده است.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: کارخانه آرد و نشاسته یاسوج یکی از پروژه هایی بود که سازمان اقتصادی کوثر باید ۶۰ میلیارد تومان برای توسعه و رونق آن تزریق می کرد.
شهامت تاکید کرد: اما سازمان اقتصادی کوثر وارد ماهیت اجرایی این پروژه نشد و نمی خواهد هم بشود و متولیان اهتمامی ندارند.

وی ابراز کرد: بیمارستان دهدشت هم یکی دیگر از همین پروژه های عمرانی است که اشتراکی بین سازمان تامین اجتماعی و دانشگاه علوم پزشکی است.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این پروژه هم اجرایی نشد و به واسطه یک اختلاف و نحوه خدمات دهی به بیمه گذاران این جمع نشد.
وی بیان کرد: از این دست پروژه ها کم هستند و مابقی شروع شده و یا تمام شده و یا اینکه مراحل اداری انجام کارشان در دست اجراست.
آبرسانی به لیکک یکی از پروژه های کلان سفر است که آب شرب قریب به ۸۶ هزار نفر را تامین می کند اما به واسطه عدم همکاری که در استانداری و میراث فرهنگی خوزستان متوقف شده بود اما اکنون در مدار افتاده است.
تکمیل طرح آبرسانی از سد کوثر به شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی و روستاهای اطراف تنها پروژه تامین آب شرب است که سه میلیون متر مکعب برای صنعت نیز آب تامین می‌کند و با تکمیل این طرح آب ۳۰۰ واحد تولیدی تامین و از محل این واحدهای صنعتی در بخش‌های مختلف سه هزار نفر اشتغالزایی می شود.
پروژه گچساران گناوه که هشت کیلومتر آن آماده آسفالت است با مشکلی در ماده ۲۳ مواجه شد و امید است در سفر دوم این مشکل رفع شود.
ایرنا در پایان نوشت: کهگیلویه وبویراحمد با توجه به موقعیت اکولوژیکی و توپوگرافی خاص خود دارای پوشش گیاهی، جانوری و منابع حیاتی متنوعی است به گونه ای که افزون بر۴۰درصد گونه های گیاهی و دارویی کشور را هم اینک در خود جای داده است.
این خطه با یک درصد خاک و جمعیت کشور بیش از ۱۰درصد روان آبهای ایران را دارد، حتی یک مترمربع خاک شور ندارد، پوشیده از انبوه جنگل های بلوط ، به اندازه ۶۰ کشور دنیا در آن گیاه دارویی می روید، کریدور شامل به جنوب کشور است و طبیعت بکر و سحرانگیزش شکوه و شوکت آفرینش می سراید.
کهگیلویه وبویراحمد با وجود همه ظرفیت ها و قابلیت های منحصر بفرد بویژه در حوزه های نفت و انرژی، منابع طبیعی، کشاورزی، گردشگری، آبزِی پروری، گیاهان دارویی و محط زیست اما همواره کمبود زیرساخت ها، منابع و امکانات مانع از شکوفایی این استعدادها و پیوند آنها با اقتصاد، معیشت و رفاه مردم این خطه شده است.
این خطه پرظرفیت اگرچه در طول دولت های مختلف و به برکت انقلاب و نظام پیشرفت های چشمگیری داشته و خدمات و طرح های زیربنایی و زیرساختی فراوانی در حوزه های مختلف داشته اما راه های نرفته زیادی نیز دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

این مرد روسیه را می‌گرداند!

این مرد روسیه را می‌گرداند!

یکی از نکات مهم در مورد میشوستین این است که او علی رغم موقعیت مهم سیاسی خود در روسیه ...
رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

«این نوع سخنان نشان می‌دهد که قطعا ایران و ایالات متحده در حال مذاکرات پنهانی هستند و ...
استعفای معاون اقتصادی رییسی + انتقاد تند مطهری از پست محسن رضایی!

استعفای معاون اقتصادی رییسی + انتقاد تند مطهری از پست محسن رضایی!

محسن رضايي ازدولت خارج شد تا به سمت جديد «رييس دبيرخانه شوراي عالي هماهنگي اقتصادي سران ...
فایل های مرتبط
1