تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۴۷
کد مطلب : ۴۶۳۴۱۰
پیامد‌ها و تحولات انتخابات سیزدهم مجلس در کهگیلویه و بویراحمد (قسمت نهم)؛

محمد بهرامی؛ تراژدی شکست یا معجزه سخت

۸۲
۴
محمد بهرامی؛ تراژدی شکست یا معجزه سخت
کبنا ؛محمد بهرامی در عرصه انتخابات در حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون که بعد از این به اختصار فقط بویراحمد خوانده می‌شود در نوع خود نیز صاحب یک رکورد است البته منوط به اینکه یک بار دیگر و امسال در انتخابات دوازدهم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تأیید صلاحیت شود و آن هم حضور برای چهارمین بار در عرصه انتخابات است. البته از جهت صرف حضور که قطعاً رتبه بالاتر از آن غلام محمد زارعی است که پنج دوره در انتخابات بویراحمد حاضر بود و از حضور خود دو پیروزی و سه شکست برایش بدست آمد. بهرامی نیز تاکنون سه دوره در انتخابات مجلس شورای اسلامی در بویراحمد شرکت کرده است و هر سه دوره شکست خورده است. وی حالا‌امیدوار است در چهارمین حضور خود به پیروزی برسد.
مهندس عمران خوانده‌ای که در دانشگاه آزاد بلهزار در نزدیکترین مکان به منطقه و زادگاهش عضو هیئت علمی دانشگاه است و از همان دوره دوم شورای شهر در یاسوج نیز فعال بوده است و بعد‌ها توسط اعضای شورای سوم شهر به عنوان شهردار یاسوج انتخاب شد. شهرداری محمد بهرامی با حاکمیت یکدست اصولگرایان در کشور و استان همراه بود و آن‌ها بویژه در دوره قوام نوذری همین مورد تقریباً دموکراتیک را نیز تحمل نمی‌کردند. اگر بخواهیم منصفانه به تحلیل و بررسی عملکرد بهرامی در شهرداری یاسوج بپردازیم؛ وی شهردار موفقی در طول حیات شهرداران ضعیف یاسوج بوده است. در همان دوره بود که به طور جدی و با یک تبلیغات وسیع رسانه‌ای بر نام و عنوان«یاسوج؛ پایتخت طبیعت ایران» تأکید شد و این نام تا حدودی توانست در بخش‌های جنوبی کشور جا بیفتد.
حکایت نصب مجسمه «آریوبرزن» سردار معروف ایرانی در میدانی در اکبرآباد یاسوج که طبق روایت‌ها در یکی از تنگه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد که احتمال معروف تنگه « تنگ تکاب» در مسیر قدیمی دهدشت به بهبهان است و حالا محل ساخت سد معروف بر روی رودخانه مارون است در مقابل سپاه اسکندر مقدونی مقاومت جانانه‌ای نشان داد از جمله کار‌های ماندگار و البته پر حاشیه در دوره شهرداری محمد بهرامی بود. نصب آن مجسمه با اعتراض سردار شهابی فر فرمانده وقت سپاه فتح استان در یک مراسم مذهبی در گلزار شهدای یاسوج در زیر تل مواجه شد که البته آن اعتراض با دفاع مرحوم آیت الله ملک حسینی پاسخ داده شد و همان دفاع ضمانتی برای حفظ آن مجسمه شد. انتقاد به نصب مجسمه آریوبرزن اما به رسانه‌های داخلی و بین‌المللی نیز کشیده شد. جمعی از جوانان استان در اطراف مجسمه حلقه زدند و از این کار دفاع کردند.
یکی دیگر از کار‌های ماندگار در دوره بهرامی که وی در طول این سال‌ها همچنان بر روی آن مانور می‌دهد تشکیل و حمایت از تیم فوتبال شهرداری یاسوج بود که این تیم و بویژه در جام حذفی کشور خاطرات خوبی از خود به جا گذاشت و البته بعد از دوره بهرامی آن تیم نیز به پایان خود رسید.
وقتی در بهار 90 زمزمه‌های انتخابات به میان آمد صحبت از حضور محمد بهرامی نیز می‌شد که اگر قرار بر حضور قطعی می‌بود، وی می‌بایست از شهرداری یاسوج استعفا می‌داد و همین گونه نیز شد و بهرامی با استعفا از شهرداری یاسوج وارد کارزار انتخاباتی شد که برای سومین دوره عرصه رقابت سفت و سخت غلام محمد زارعی و ستار هدایتخواه بود.
بهرامی در آن دوره در یک مراسم انتخاباتی در تالار بلوط در تنگ مهریان مدعی شد که جوهره‌اش اصلاح طلبی است. اما این شعار هرگز باعث نشد نه در آن دوره که اصلاح طلبان تقریباً دور از انتخابات بودند و نه بعد از آن اصلاح طلبان به صورت تشکیلاتی از وی حمایت کنند و همیشه احوال شائبه‌هایی در مورد اصلاح طلب بودن بهرامی در میان بود و برخی مخالفانش وی را متهم به نزدیکی به ستار هدایتخواه در دوره‌های قبل می‌کردند و حتی برخی‌ها همچنان تأیید صلاحیت محمد بهرامی را نشانه‌ای از همین وابستگی بهرامی به جناح اصولگرا می‌دانند. اما بهرامی همیشه سعی داشته است در خط میانه حرکت کند.
او در انتخابات ریاست جمهوری سال 90 نیز در پی یک کنش فعال بود و به همین دلیل با نزدیکی به محمدرضا عارف ریاست ستاد وی در شهرستان بویراحمد را به دست آورد. وقتی عارف به نفع روحانی کنار کشید بهرامی نیز در ستاد حسن روحانی حاضر شد و حتی در سخنرانی علی یونسی وزیر اصلاحات دولت اصلاحات در یاسوج خود و نزدیکانش حضور پر رنگ و صاحب گونه‌ای در سالن داشتند. حسن روحانی که به پیروزی رسید برخی رسانه‌ها و نزدیکان محمد بهرامی مسئولیت‌های زیادی برای وی گمانه زنی کردند که از جمله آن مسئولیت‌ها مقام استانداری کهگیلویه وبویراحمد بود. اما استانداری به سید موسی خادمی رسید. بهرامی که میدانست ادامه حیات سیاسی‌اش بسته به حضور و قدرت نفوذ در ساختار مدیریتی استان دارد در این مورد نیز سعی کرد به خادمی نزدیک شود برخی از جوانان نزدیک به بهرامی در تدارکات حضور خادمی در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز فعال بودند. اما آن چه بعد‌ها در عمل رخ داد عملاً برای بهرامی آورده‌ی چندان قابل قبولی در پی نداشت. او نه در استان و حتی معاونت‌های استانداری که در خارج از استان نیز به جایگاه اداری نرسید تا اینکه موعد انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی در سال 94 از راه رسید.
برای چهارمین بار زارعی و هدایتخواه رودرروی هم صف‌آرایی کردند اما این بار یک گزینه جدید و جدی که ابتدا جدی گرفته نمی‌شد یعنی مهدی روشنفکر نیز در صحنه حاضر بود.
اوایل که صحبت از حضور سید باقر موسوی جهان آباد_ نماینده محبوب و پرنفوذ سال‌های دور بویراحمد در مجلس شورای اسلامی _ در عرصه انتخابات بود. بهرامی تلاش داشت که خود را نزدیک به سید باقر معرفی کند و حتی مدعی شد در صورت حضور سید باقر در عرصه نهایی از وی حمایت خواهد کرد. وقتی سید باقر جهت حضور رسمی در بویراحمد طی یک برنامه استقبال از سوی هوادارانش وارد استان شد نزدیکان بهرامی نیز به استقبال وی رفتند تا بعد‌ها اگر سید رد صلاحیت شد نظرش بر بهرامی باشد. اما سید طبق پیش‌بینی‌های چون روز روشن رد صلاحیت شد و نه تنها از بهرامی حمایت نکرد که در برخی محافل ادبیات تندی از زبان سید علیه محمد بهرامی نقل و قول می‌شد. موسوی جهان آباد در آخرین ساعات انتخابات تلاش خود را بر روی پیروزی غلام محمد زارعی گذاشت.
بهرامی در انتخابات دهم نه تنها شکست خورد که در رتبه چهارم حتی بعد از مهدی روشنفکر قرار گرفت و خیلی‌ها آن شکست را یک پایان برای بهرامی میدانستند. اما در عمل این گونه نشد بهرامی در صحنه ماند و با همان اندک کنش‌های ممکن کار خود را دنبال کرد. حتی حضور محمدرضا عارف در رأس لیست‌امید در مجلس دهم نتوانست برای عارف و نزدیکانش همچون بهرامی ایجاد فرصت نماید و با وجود صحبت از حضور بهرامی در برخی مسئولیت‌ها در خارج از استان در نهایت نیز هیچ جایگاهی به بهرامی نرسید.
او در تمام این سال‌ها یک پای فعال در لیست دهی و حمایت در انتخابات شورای شهر یاسوج نیز بوده است. اگر چه حضور وی رسمی و آشکار نبود اما مشخص بود که علاقه‌مند و پیگیر است که برخی نزدیکانش وارد شورای شهر شوند کاری که در عمل نیز اتفاق نیفتاد و شهرداران بعد از بهرامی شهرداران نزدیک به بهرامی نبودند.
انتخابات یازدهم مجلس در سال 98 نیز از راه رسید و بهرامی یکی از نامزد‌ها بود اما در آن انتخابات دو موضوع کاملاً روشن بودند. اول اینکه زمان افول غلام محمد زارعی فرا رسیده است و در این هیچ شکی نبود و دوم اینکه این دوره دوره مهدی روشنفکر است و سایر نامزد‌ها هیچ شانسی نخواهند داشت. موضوعی که در عمل نیز اتفاق افتاد و زارعی با کمترین رای ممکن در رتبه چهارم قرار گرفت و مهدی روشنفکر با یک رای بسیار بالا و با فاصله به پیروزی رسید.
شکست سوم و بعد از آن گمانه از حضور برای چهارمین دوره در سال ۱۴۰۲ باعث شد این رفتار بهرامی رفتار‌های انتخاباتی محسن رضایی در سطح انتخابات ریاست جمهوری را به ذهن متبادر کند. یقیناً بر حضور و فعالیت بهرامی ایراد خاصی نمی‌توان گرفت و این نظر و برنامه شخصی وی است که هر تعداد هم می‌خواهد در انتخابات شرکت کند. اما او در این دوره در طول سه سال گذشته و بعد از ۷ اسفند ۱۳۹۸ جدی‌تر و فعالتر از سایر نامزد‌ها بوده است و طرفداران وی و برخی تحلیل گران نیز به استناد حضور مداوم بهرامی در عرصه انتخابات این دوره را دوره‌ی بهرامی می‌دانند و از همین حالا سرود پیروزی سر می‌دهند. ولی واقعیت در عرصه عمل کار چندان سهل و ساده به نظر نمی‌رسد و بهرامی همچنان شرایطش در هاله‌ای از ابهام و اما و اگر‌های بسیار قرار دارد. او خود را رقیب اصلی مهدی روشنفکر می‌داند و وقتی روشنفکر خود را آماده مناظره بر سر موضوعات مهم حوزه انتخابیه خواند بهرامی نیز اعلام آمادگی کرد. مناظره یا گفت وگویی که البته بعید است از سوی روشنفکر جدی دنبال شود و خبری نیز از نهایی شدن آن از سوی دفتر روشنفکر به میان نیامد.
بهرامی در طول سالیان تعامل نزدیکی با اکثر رسانه‌ها داشته است. وی در قریب به اتفاق مراسمات عزا شرکت فعال داشته است و معمولاً در مناسبت‌های مختلف نیز با صدور بیانیه یا نوشته‌ای سعی داشته است در صحنه حاضر باشد. او بویژه در این اواخر منتقد آنچه خود آن را «جغرافیا گرایی» می‌خواند شده است و مدعی است این موضوع توسط نماینده فعلی بویراحمد با شدت دنبال می‌شود و حتی مدیران ناهمسو با نماینده در زیر فشار هستند. البته مشخص نیست تعریف بهرامی از موضوع جغرافیا گرایی و قومیت مبتنی بر چه نگاه و تعریفی است چرا که خود وی نیز متهم به همین نوع نگاه در رفتار و کنش‌های خود است.
بهرامی شانس خود را در این دوره شکستن آرای بالای روشنفکر بواسطه عملکرد و حضور یک رقیب به نام شیرعلی خرامین در کنار روشنفکر می‌داند و همچنین خود در پی جذب جدا شده‌گان از روشنفکر است. اما کار برای او سختی‌هایی دارد. همان جغرافیا گرایی که بهرامی منتقد آن است خود نیز متهم به تعصب در همین قالب و ساختار است.
از دور قبل یک رقیب قدرتمند که به صورت نرم در حال پیشرفت است ظهور کرده است. نادر منتظریان در دور قبل با وجود حضور دیرهنگام در عرصه توانست رای خوبی به دست بیاورد و حالا‌ امیدوار است با حمایت جدی‌تر جریان سنتی و تشکیلاتی اصولگرا نه تنها بالاتر از بهرامی قرار گیرد که خود را به پیروزی نزدیک کند.
آمدن و یا نیامدن نهایی غلام محمد زارعی نیز در سرنوشت انتخابات بی‌تأثیر نیست. برخلاف تصور اولیه که برخی گمان می‌کنند اگر زارعی نیاید رای وی به سمت بهرامی خواهد رفت اما در عمل این گونه نیست و آن رای در بهترین حالت برای بهرامی میان نامزد‌ها تقسیم خواهد شد و روشنفکر با برخی حمایت‌ها از نیرو‌های نزدیک به زارعی بیش از بقیه برای آن رای برنامه جدی دارد.
با این همه اما نباید از حق گذشت که بهرامی بسیار خستگی ناپذیر و پیگیر مقوله انتخابات بوده است. او فردی به شدت تیم گرا و متعامل با رسانه‌ها بوده است و هزینه‌های زیادی نیز در این مسیر داشته است و در تمام این سال‌ها هیچ وقت عرصه را ر‌ها نکرده است و فشار‌های زیادی را نیز متحمل شده است تا مصداقی باشد «‌گر به شوق کعبه خواهی زد قدم- سرزنش‌ها‌ گر کند خار مغیلان غم مخور».
و البته خوب هم می‌داند که « نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود» ولی اگر قرار باشد او یک بار دیگر شکست خورده انتخابات باشد «رنجش» از حد خواهد گذشت. او احتمالاً این بار هرگز به شکست فکر نمی‌کند و تنها به پیروزی فکر می‌کند و البته قبل از آن او سختی تأیید نهایی پرونده‌اش در شورای نگهبان را نیز درک می‌کند و بعد از آن مرحله قطعاً وی از برخی برنامه‌های جدید و جدی ترش برای پیروزی رونمایی خواهد کرد. این همه البته بسته به این دارد که ترکیب رقبا را ترکیب بر روی کاغذ این روز‌ها بدانیم که اگر قرار بر حضور افراد دیگری بویژه در طیف اصلاح طلب باشد کار سخت و سخت‌تر برای بهرامی خواهد شد. بهرامی بیش از آن که یک اصلاح طلب رسمی و شناسنامه دار باشد یک فرد مستقل است و طبیعی است که حتی اگر اصلاح طلبان هیچ قصدی برای انتخابات نداشته باشند بهرامی عرصه را به هیچ وجه ر‌ها نخواهد کرد حتی با علم به اینکه این روز‌ها رخوت خاصی بر جریان اصلاحات و طرفدارانشان حکمفرماست و همین موضوع هم به شدت بهرامی را تهدید می‌کند.
اما هر چه شود و ترکیب هر گونه دستکاری شود باز بهرامی یک از نامزد‌های اصلی انتخابات اسفند ۱۴۰۲ خواهد بود و اگر پیروز شود که قطعاً وی در ۱۴۰۶ نیز حاضر خواهد بود و اگر تراژدی شکست پیش آید باز هم احتمال حضورش در آینده می‌رود چرا که گویی ناف بهرامی را با انتخابات، دویدن و تلاش و در نهایت رسیدن به هدف بریده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما

مطلع
Iran, Islamic Republic of
بهرامی، مهندس عمران نیست، کارشناسی او مدیریت صنعتی است و در همین رشته دکترا گرفته
این نقد بگیر ودیت از نسیه بدار آواز دهل شنیدن از دور خوش است
Iran, Islamic Republic of
آقای کمایی سلام
برادرجان با این ساختاردولتی اصول گرایی اصلا بهرامی خودش را خسته ومضحکه نکند .چند صباحی ایشون شهرداربود اون هم به قول خودش به لطف هم طایفه های ها وهم‌جغرافیایی هایش (( اسامی هم طایفه ای ها وهم‌جغرافیایی ای هایش در همون دوره شورارا بروید سرچ کنید و ببینید ودرثانی بعد از دولت خاتمی یا اصلاحات پولهای ذخیره شده دوران اصلاحات ازصندوق ذخیره ارزی را احمدی نژاد با حذف سازمان مدیریت و برنامه ریزی و قراردادن سامان مدیریت زیر نظر استانداریها عملا سازمان مدیریت را حذف کرد وپول پاشی شد وبا اون‌پولها شهر را چمن کاری وگل کاری میکردند واین بنده خدا فکر کرد خبری شده وچند دوره هی در انتخابات مجلس ثبت نام میکند و خود حدیث مفصل بخوانید از این ثبت نام کردن شکست پی درپی !!!!
آقای کمایی :شورای شهر را در دوره بهرامی را ببینید؛ که همشون اهل یک منطقه جغرافیایی بودن !!
این بهرامی صد بار دیگه کاندید بشود رای نمی آورد بنده خدا را بگذارید این دوران میانسالی اش را در گوشه ای راحت بگذارند
برادر کبنا سیاست ورزانی بزرگ در انتخابات مجلس در بویراحمد شکست خوردند ‌وبستر ثبت نام را برای خودشان مناسب ومطمین نمی بینند برادرکمایی!!!
هدایتخواه با آن همه عده وعُده سیاسی
,حسینی با سابقه استانداری ونمایندگی و بعضی دیگر!
حالا بهرامی با همه سال واین همه شکست میخواهد خودش را مطرح‌کند؟
در ساختار ودولت اصولگرایی دکتر پزشکیان نماینده تبریز با اون همه اعتبار علمی وسیاسی جایگاهی در مجلس ندارد بنده خدا .حالا بهرامی چکار میتواند بکند در این شهر کوچک یاسوج که گروه حتی استاندار احمدزاده ورنماینده های مجلس استان در مجلس آقایان روشنفکر وناصر حسینی وموحد را براشون کارشکنی وتخریب میکنند پس بهرامی چکار میتواند پیش این گروه انجام دهد؟؟!
,والان مردم هم خوب همه این مسایل را میدانند و تحلیل میکنند برادر عزیز .!
بهرامی فکر میکند منتقدین روشنفکر به اورای می‌ده,ند.
اصلا در فکر و ذهن مردم عاقل ازاین خبرها نیست.
برو تخت بخواب که مهدی روشنفکر این دوره از دور قبل بیشتر رای خواهد آورد.
با مردم لجبازی نکنید .
آقای بهرامی این نصیحت بشنو از من .
برادر بهرامی باور بفرما اون چیزهایی که تو فکر می کنی اصلا اینطور نیست
جمله آخر اینکه ؛منتقدان آقای روشنفکر مخالفش نیستند چون نه منطقی نه اخلاقی است وبه قول خود خود آقای بهرامی طایفه دوستی اجازه‌نمیدهد.
مهران
Iran, Islamic Republic of
چرت نفرمایید
لوداب
Iran, Islamic Republic of
به همین خیال باش، مردم دیگر فریب وعده های مفت //را نخواهند خورد، باید که بساطش را جمع کند.
رأی به روشنفکر یعنی ۴سال دیگر عقب ماندگی و ظلم به مردم بویراحمد، دنا و مارگون
رأی به روشنفکر یعنی تکرار اشتباه نابخشودنی
رأی به روشنفکر یعنی حمایت از مدیران ناکارآمد و بی سواد
رأی به روشنفکر یعنی طرد نخبگان
مردم خوب او را شناخته اند و دیگر اشتباه نخواهند کرد
Romania
احسنت
Iran, Islamic Republic of
ایران
Iran, Islamic Republic of
افرین‌بر‌شما‌‌حرف‌حق‌گفتی
فاتح 110
United Arab Emirates
گرامی؛سطح شعورت از سیاست و مسائل کلان در همون حدی هست که چون پزشکیان که کل تخصصش پزشک بودن هست میگی باسواد؛جای پزشکیان اصلا در ایران نباید می بود نه فقط در مجلس.هر کسی با برجام و تسلیم قوای هسته ای موافق باشه قطعا خائنه.بی رفت و برگشت.پزشکیان همون بود که داخل تلویزیون گفت نحسا کومله رو کشتند.بعدا واقعیات معلوم شد که ماجرا چی بود.در هر کشور دیگری بود پزشکیان که این همه جفنگیات بافت و در ریختن خون این همه شهید نقش داشت محاکمه و زندانی میشد.خائن ها برای شما شده اند باسواد.هاهاها.
Iran, Islamic Republic of
کوری چشم دشمنان پیروزه
Iran, Islamic Republic of
سلام دیدی بهرامی شهریار دلها بود دیدی کاندید شد
Iran, Islamic Republic of
ثبت بهرامی شده نوستالوژی !!!
Iran, Islamic Republic of
آدم عاقل دوبار از یک سوراخ گزیده نمیشود
آخر آدم عاقل خودش را سبک ‌نمیکند این منطق ودستور عقل است
آدمای عاقل اهل عبرتند. نه اهل احساس وهیجان توهم!!
یک کلام والسلام
Iran, Islamic Republic of
حرص وطمع مقیاس شیطان را از درگاه خدا راند و انسانها را هم جهنمی میکنند
Iran, Islamic Republic of
بهرامی با این متنها تخریب نمی شود
پادشاه نیکی
Iran, Islamic Republic of
۶ماه پیش فرشته هاهم با بهرامی یکی شدن ویعنی پیشرفت وپیشرفت یعنی همان حقیقت ک زندگی با برد بهرامی تازه شروع کار شده و هیچ وقت مردم پشیمان نخواهند شد از رای دادن ب بهرامی جز خدا هیچ بزرگی وجود ندارد وجز خدا هیچ بزرگی نمیبینم درود بر دکتر محمد بهرامی برابر با اقتدار بویراحمد
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
حرص قدرت
طمع ورزی قدرت وثروت
خیلی خطرناک است
Iran, Islamic Republic of
معجزه کجا بود ؟
بنده خدا اون‌موقع شهردار بود هیچی نشد الان که هیچ هیچی !!
Iran, Islamic Republic of
ب کوری چشمت
از سیسخت
Iran, Islamic Republic of
بهرامی چون اصول گرا بوده و خودش را برای رای آوردن اصلاح طلب معرفی کرد یعنی یک دوگانگی محض برای خودش ایجاد کرد هیچگاه منتخب نخواهد بود
لر
Iran, Islamic Republic of
الان تو لیست اصلاح طلبان شهرستان بویراحمد تنها بهرامی معرفی شده
تلزالی
Poland
به یاری خدا قبوله ✌🏽✌🏽✌🏽✌🏽✌🏽✌🏽
Iran, Islamic Republic of
من اصلاح‌طلب قطعا قطعا به آقای بهرامی رای نخواهم داد البته احترام ایشان و بقیه کاندیداها واجب هست ولی یک درصد شانس برای ایشان قائل نیستم
برازش
France
دکتر بهرامی نمونه کامل یک فرد اخلاقمدار و توسعه گرا هست
انشاالله این دور پیروز هست
شک نکنید
رفیق سیدقربون و مهاجر
Iran, Islamic Republic of
درست میفرماید ،،،هرکاندیدی که آقای برازش همراهش بوده،،،از چندسال پیش تا حالا،،،باهرکاندید بوده ،،،اون کاندید رفته مجلس
حالا هم شک نکنید،،،،نوبتی هم که باشه نوبت خودشه
تجربه اینوگفته
علی
United States
حرف از رد صلاحیت نزنید که اگر چنین شوددوره قبل ۷۰هزارنفر رای نداده اند امسال ۱۴۰هزار نفر وفقط نظام آسبب می بیند بهرامی پیروز میدانست همانگونه ک گفتید ب شکست فکر نمیکنه
امیر
United Kingdom
بهرامی این دوره با قاطعیت رای اول رو داره هرچند که دوره قبلی هم خودش بود✌✌✌💙
رستمی
United Kingdom
رای فقط مردی دلسوز و باسواد دکتر محمد بهرامی
Iran, Islamic Republic of
ثبت نام بهرامی در این دوره پر از ایراد خاص وعام‌است
از این پرواضحتر است!!!!!!
بهادر
United States
قطعا پیروز انتخاب هست دکتر بهرامی
بهادر
Iran, Islamic Republic of
انتخابات پیش رو پایان بهرامی نیست ، آغازش ست. نابرده رنج گنج میسر نمی شود و حتما معجزه می شود.
محمد
Singapore
درود،
حضور دکتر بهرامی با ارائه کارنامه است که بر همه مبرهن است،
و شایستگی ایشان بر هیچ شخصی حتی رقبایش پوشیده نیست،
خداوند زحمت و تلاش هیچکسی را بدون نتیجه نخواهد گذاشت،
اسفند ۱۴۰۲ بویراحمد واحد نام این اسطوره بی بدیل را در با طلا خوهند نوشت و در دیار آریوبرزن سرداری دیگر را به تاریخ معرفی خواهند نمود...انشاءاله
محمد
Singapore
درود،
حضور دکتر بهرامی با ارائه کارنامه است که بر همه مبرهن است،
و شایستگی ایشان بر هیچ شخصی حتی رقبایش پوشیده نیست،
خداوند زحمت و تلاش هیچکسی را بدون نتیجه نخواهد گذاشت،
اسفند ۱۴۰۲ بویراحمد واحد نام این اسطوره بی بدیل را در با طلا خوهند نوشت و در دیار آریوبرزن سرداری دیگر را به تاریخ معرفی خواهند نمود...انشاءاله
Iran, Islamic Republic of
رقابت بین روشنفکر وزارعی است مطمین باشید
Iran, Islamic Republic of
آخه ای انسان عاقل دوتا از نمیاندگانی را گفتی که اصلا اسمی ازشون برای قبولی نیست اره برای نفر آخر بودن درحال رقابتن
Canada
نظر رو ببین😅🤣🤣
همگان میداند که روزی روزگاری از روی جغرافیا گرایی بهرامی شهردار شد
Iran, Islamic Republic of
بهرامی از دل جغرافیا گرایی شهردار شد ونمیتواند خودش را تبرئه کند
دروغ سال ویا هم دروغ سیزده بهرامی رشته عمران خوانده است
Iran, Islamic Republic of
اولا دروغ ننویسید بهرامی دیپلم بهداشت محیط است
و ثانیا رشته مدیریت صنعتی خوانده است این همه طمراق واسم وعنوان برای ایشان درمان ندارد
ثانیا: برای بهرامی نوشتن اورا خیلی مطرح نمیکند
رابعاً: بگذارید بنده خدا به کار زندگی اش برسد اورا متوهم نکنید ایشان اینکاره نیست
فکور
Iran, Islamic Republic of
چطور روشنفکر این کاره بود
ولی این بقیه نمیتونن
از ادبیات شما کاملا مشخصه از کدامین
طیف هستین
به فکر مردم باشید فقط
به فکر اینده جوانان این شهر باشیداز این جبهه بازی ها دست بردارین
در پیشگاه امیرالمومنین باید جواب پس بدین..
غیربومی
Iran, Islamic Republic of
جناب آقایی که با عنوان دروغ سال متن زدی..بعداز ثانیا،، ثالثا هست::نه رابعا...بخدا اگه به فارسی هم میگفتی اول..دوم..بعدش میشد سوم ...نه چهارم .

به قول خودتون.( آخ از بختم)🥴😉😆😁🤣
نپکی مهندس...مدرکت چیه ؟
نگو دکترا داری که .....
غیربومی...
Iran, Islamic Republic of
اگه مردم بویراحمد ودنا ومارگون کمی از طایفه گری و فروش رای خود ...بگذرند و با علم وآگاهی رای بدن...بخدا بویراحمد گلستان میشه...یاد جوهر زاده سال۵۷
Romania
ثالثا کجا رفت از طیف
ایران
Iran, Islamic Republic of
مغرضانه نوشتید/ درراس امورآنانکه زبان به اعاده حق میگشایندازحق نطق محروم میشوند...✓
امیر
Iran, Islamic Republic of
مرد عمل،عملگرا،توانمند دکتر بهرامی
Iran, Islamic Republic of
آقای مهندس بهرامی فردی کاردان و باسواد و تحصیل کرده ای می باشند.
اما وقتی دولت مستقر اصولگرا باشد چه فایده ای دارد ؟
امثال پزشکیان که سابقه وزارت و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی را دارا می باشند و مورد تأیید و احترام همه ی جریان های سیاسی می باشند
در مجلس فعلی و دولت مستقر اصولگرا جایگاهی ندارند.
متاسفانه در دوره های اخیر
مجلس آن مجلس شورای اسلامی مورد انتظار افکار عمومی نبوده است و دولت ها از مجلس زیاد حساب نمی برند
نمایندگان مجلس هم به جای آن که دغدغه ی نقش نظارتی و تصویب قوانین و پیگیری مسائل کلان مملکت را داشته باشد در امور اجرایی دخالت می کنند
و این وسط مردم خسته و نا امید از تغییر در وضع موجود
سید
Iran, Islamic Republic of
پیروز این دوره انتخابات حاج منتظریان خواهد بود...
اکبر
Iran, Islamic Republic of
بیخیال
Iran, Islamic Republic of
هههع
شجاعی
Iran, Islamic Republic of
بزک نمیر بهار میاد کمبزه با خیار میاد
دنا
Poland
مردم حوزه دنا در طول این چندسال وعده هایی داده شد عملی نشدن امسال فقط دکتر بهرامی فقط فقط
Iran, Islamic Republic of
مردم این بار ن کاری به اصولگرا دارند ون اصلاح طلب چرا چون این دو گروه امتحان خودشون دادن
دنا
Iran, Islamic Republic of
فقط این بار ثبت تاریخ بشود نه به روشنفکر
رای به روشنفکر یعنی پشیمانی.....
Iran, Islamic Republic of
همه کارش همین مجسمه بود خیلی کار
Iran, Islamic Republic of
بهتر از فاتحه خونی هست اقای بهرامی قبول میشه نگران نباشید
فرهنگی
Romania
جناب آقای دکتر بهرامی برنده قطعی انتخابات با رای بسیار بالایی خوهد بود ۰۰۰
علی آرسته
Iran, Islamic Republic of
بهرامی و استقلال فقط برای نایب قهرمانی میجنگند🤣روشن حرف اول را می‌زند
تامرادی اصل.
Iran, Islamic Republic of
فقط حاج زارعی باصداقت واخلاق مدار.که به امیدخدادرانتخابات شرکت میکندومردم ایشون راازصمیم قلب دوستش دارن.بخدااقای بهرامی قبول هم بشوددراین دولت اصولگرانمیتونه کاری کنه.به حرف بنده میرسید.این متن راداشته باشیدتابه موقعش.ایناشیری مثل تاجگردون راازمجلس بیرون کردن تابرسدبه دکتربهرامی که درپایتخت جایگاهی نداره.تعصبی حرف نزنید.فقط حاج زارع اخلاق مدار
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر حاج زارع با اصالت
حرف بی سود
Iran, Islamic Republic of
دایی این صحبت‌ها برای اولین ورود آقای روشنفکر ب انتخابات خوبه گفته بشه . نه الان که کل استان کارکرد آقای روشنفکر رو دیدن یا شاید شما خارج تشریف داشتید الان اومدی یاسوج
Iran, Islamic Republic of
احسنت فقط فقط دکتر روشنفکر
Romania
فعلا نیسان آبی از شماست
Iran, Islamic Republic of
جمع کن بساطت را
علیرضا الوندنسب
Iran, Islamic Republic of
گر بهارِ عمر باشد باز بر تختِ چمن
چتر گل در سر کَشی، ای مرغِ خوشخوان غم مخور
با تجربه
Iran, Islamic Republic of
پیروز قطعی این دور انتخابات دکتر بهرامی لست.
روشنفکر تمام شده است.
گودرزی
Iran, Islamic Republic of
مردی مثل بهرامی نخواهد امد بهرامی نمونه هست
حسین
Spain
رای ما فقط دکتر بهرامیه با افتخار حمایت خودمون رو اعلام میکنیم /صرفا رزومه که بین این چند نفر فقط اقای بهرامی این شهرو اباد کردن به مانند بازسازی ابشار،میدان های اصلی شهر ،پل زیر گذر سالم اباد،تیم شهرداری،فضاهای سبز ،بازسازی و احداث دو پارک مهرورزی و ساحلی،میدان عدل،نماد پایتخت طبیعت ایران،واریز به موقع حقوق کارکنان شهرداری فکر نکنم اینها رو بشنوی باز بگی کدوم عملکرد
تیرتاجی
Iran, Islamic Republic of
فقط حاج نادر
قدرت کلان
زبان تیز
هوش بالا
کلام رسا
پاک
نترس
خدا میدونه آبروی شهره
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
جناب دکتر بهرامی با طرز تفکر بسیار خوب و آینده نگری و نیز با توجه به اینکه مدیری توانمد و عملگراست و همچنین نظر به تحصیلات ایشان مرتبط با عملگرایی ایشان....برنده انتخابات پیشرو خواهند بود...مردی از جنس مردم هست و همیشه و در همه حال در کنار مردم و با مردم بوده است....
سیلارستان
Iran, Islamic Republic of
ای کاش عزیزانی که کامنت می‌نویسند برای یکبار هم شده مراودات به دفتر حاج زارعی در وزارت نفت را در طی ماه های گذشته می‌دیدند. ترافیک سنگین لیدر های ندای وحدت در تهران برای پیوستن به زارعی.
Iran, Islamic Republic of
همون حااااج زارع که روز میاد خودی نشون میده و توی هیات به مردم وعده وعید میده محرم که تموم میشه گوشیشو دیگه جواب نمیده عمرا دیگه زارع چشمش مجلس رو ببینه
حرف بی سود
Iran, Islamic Republic of
آقا چرا دوتا مطلب ارسال کردم نزاشتین بین دیکر مطالب ارسال شده . یعتی هرچه به نفعتون هست میزارید
Iran, Islamic Republic of
بویر احمد دونماد خب دارد یکی دنا دومی مجسمه آریو برزن هر آنکس که از بزرگان خود تاریخ وهویتش یادی کند ما هم اورا درود می فرستیم زنده باد ایران زنده با هویت ایرانی
Iran, Islamic Republic of
ان شاالله که پیروزه
مهدی غلامی گشین
Iran, Islamic Republic of
کاش این استان سه تا فرد سیاسی و ملی مثل شیری چون تاجگردون داشت .نگاه شما بیراحمدیا جغرافی گرایی و منفعت گرایی .نسبت ب کل استان هم نگاه جغرافیایی دارین.تاجگردون قلب مردوم باوی و گچساران تسخیر کرده .ایشون بنظر من می‌تونه بهترین گزینه ریاست جمهوری ایران باشه .اقتصاد دان لر زاده مردومی محبوب قدرت بیان بالا پرستیژ و جذبه شناخته شده در سطح ایران و منطقه .دید باز ب آینده و توسعه ،خلاقیت در عمران ‌‌ نوسازی وهمه فن حریف ،قدرت دفاع از استان ،ی کلام میرشکال ایران
Iran, Islamic Republic of
قبول انتخابات دکتر بهرامی
سید موسوی اصل
India
بخدا تا خدا خدایی ایکنه آخر و عاقبت شهر ما همین هست ، تو رو قرآن ب یه بچه ۵ساله بگو عمو یاسوج چه تغیری کرده چه پارک بازی چه جای تفریحی چه منطقه گردشگری چه زیرگذر و پل و تل کابینی چه کارخونه و شرکتی در زمان نمایندگی حاج زارع و هدایت‌خواه، و روشنفکر احداث شد میگه هیچی ، حرفشو نزن، اما بگو عمو چه کسی پارک ساحلی، تیم فوتبال، پل ، پارک بازی ، ورزشگاه دولت آباد، کارهای نیمه تمام عمرانی در زمان چه کسی بود ، سریع میگه دکتر محمد بهرامی ، بخدا با این تعصبات بی جا و حمایت‌های کور کورانه آینده فرزندانمان را نابود میکنیم، چرا قومی و قبیله ای رای میدیم و تصمیم میگیریم، یک بار هم که شده نوبته آقای دکتر بهرامی هست
Iran, Islamic Republic of
نمیتونه حرف بزنه می‌ره مجلس ابرو یاسوج می‌بره قیافش به نمایندگی نمیاد
تامرایی اصیل
Iran, Islamic Republic of
بویراحمد بالا دیگه خواب نماینده رو تو مجلس هم نمی بینه😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
ای کاش یکی برای رضای خدا بیاد به مردم خدمت کنه نه با طمعش به مردم خیانت کنه
Iran, Islamic Republic of
درود بر بهرامی
United States
بویراحمد بالا و پایین نداره،اینجوری که بعضیا میگن طیف، انگار بویراحمد بالا آنکارای و بویراحمد پایین همون خودشه. هممون 30 دقیقه بعضی جا بیشتر و بعضی جاها کمتر فاصله بینمون هست، هیچ تفاوتی نیست بعضی جا فقر زیاد تره بعضی جا کمتر اینها کار خداست غرور یا شرمندگی نداره، انسان باید ببینه از خودش چی داره، هیچکدام از طرفداران هیچ کاندیدی از روی منطق و کارایی به یه کاندید رای نمیدیم، همه از روی تعصب و قومیت گرایی. بهرامی و روشنفکر و منتظریان و زارع ان شاءالله هر کسی که بتونه گره ای از کار جوانان خواهر و برادر استان باز کنه همون پیروز بشه. هر چی خدا بخواد همون میشه. یا علی
حححح
Iran, Islamic Republic of
این نیز بگذرد و مردم یاسوج و شهر یاسوج همچون گذشته....چه نقی برود چه تقی
همشهری
Iran, Islamic Republic of
به امیدموفقیت بیشترتبریک بهت میگم
فیلم: تاجگردون: به بزرگواری رأی می‌دهم

فیلم: تاجگردون: به بزرگواری رأی می‌دهم

اردشیر یاری، معاون سابق آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد و از نزدیکان به غلامرضا ...
بودجه دفتر زاکانی: فقط ۲ هزار میلیارد تومان!

بودجه دفتر زاکانی: فقط ۲ هزار میلیارد تومان!

حوزه دفتر شهردار تهران از جمله بخش‌هایی از شهرداری است که از بودجه سالانه اداره پایتخت،...
در کره شمالی به‌روی گردشگران باز شد

در کره شمالی به‌روی گردشگران باز شد

زمانی که ووسکرسنسکی با سایر گردشگران در پیونگ یانگ سوار اتوبوس شد به ندرت خودرویی را ...
1