تاریخ انتشار
شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب : ۴۶۳۳۷۱
کبنا گزارش می‌دهد

وعده‌های پرطمطراق مدیر فرودگاه یاسوج به گِل نشسته است / فرودگاه کارآیی لازم را ندارد

۳
۱
وعده‌های پرطمطراق مدیر فرودگاه یاسوج به گِل نشسته است / فرودگاه کارآیی لازم را ندارد
کبنا ؛فرودگاه یاسوج با وجود وعده‌های پرطمطراق مدیر این فرودگاه مبنی بر پروازهای بین‌المللی، سفر به مشهد، کیش و کشورهای خلیج فارس، پروازی ندارد و گفته می‌شود در هفته دو پرواز در فرودگاه یاسوج انجام می‌گیرد که بعضی وقت‌ها هم این پروازها برقرار نمی‌شود و این وضعیت موجی از نگرانی و نارضایتی را بین اقشار مختلف مردم به ویژه فعالان اقتصادی و بخش خصوصی را ایجاد کرده است.
ایرنا در گزارشی به این موضوع پرداخته و نوشته است: علی رغم اینکه فرودگاه یاسوج آمادگی پذیرش مسیر‌های جدید پروازی و برقراری پرواز‌های بین‌المللی را دارد در هفته تنها ۲ پرواز در مرکز استان انجام می‌گیرد که این مسأله موجب نارضایتی مردم بویژه فعالان اقتصادی و بخش خصوصی شده است.
مصوبه مهم و اثر‌گذار عملیات اجرایی فرودگاه یاسوج در سفر خرداد ماه سال ۷۳ رهبر معظم انقلاب به استان کهگیلویه و بویراحمد کلید خورد تا استان کهگیلویه و بویراحمد را از بن بست ارتباطی و محرومیت خارج کند و این فرودگاه در سال ۷۹ نیز به بهره‌برداری رسید.
با وجودی که این فرودگاه در بهمن ماه ۱۴۰۰ فرودگاه یاسوج از سطح فرودگاه داخلی به مرز هوایی ارتقا یافت تا زیرساخت‌ها آماده و پرواز‌های بین‌المللی انجام شود ولی همچنان این فرودگاه با کمی پرواز‌ها مواجه است.
با وجود این همه تلاش و هزینه‌های گسترده از بیت المال تنها ۲ پرواز در هفته در این فرودگاه انجام می‌شود که سبب نارضایتی دانشجویان، فعالان اقتصادی، بخش خصوصی و حتی مدیران استانی شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه طبق اعلام متولیان فرودگاه یاسوج، این فرودگاه ایمنی ۹۹.۳۵ درصدی دارد و هیچ مشکلی در آن وجود ندارد ولی تعداد پرواز‌های فرودگاه به علت استقبال نکردن شرکت‌های هواپیمایی همچنان کم است.
محمد راستا افزود: به طور آزمایشی پرواز‌های شرکت هواپیمایی قشم ایر در ماه گذشته در استان انجام شد و قرار بود این پرواز‌ها استمرار یابد اما متأسفانه به بنا به دلایلی این پرواز‌ها ادامه پیدا نکرد.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برخی از خلبانان به دلیل ترس از توپوگرافی ( پستی و بلندی )استان و برخی نیز به دلیل قیمت پایین بلیط‌ها استقبالی ار فرودگاه یاسوج نمی‌کنند.
راستا ادامه داد: در زمینه مسافر برای حمل و نقل مشکلی نیست و مشکل عمده استان کهگیلویه و بویراحمد همان عدم استقبال شرکت‌های هواپیمایی است.
وی عنوان کرد: به مدیر فرودگاه اعلام کردیم در مورد قیمت خیلی سخت نگیرید زیرا که که بعضی راضی هستند همان قیمت بالا را بدهند و با پرواز یاسوج به تهران بروند.
طبق اعلام مدیر فرودگاه شهدای یاسوج، اخیراً سازمان هواپیمایی کشوری به شرکت‌های هواپیمایی دستور داده است نسبت به برقراری پرواز در فرودگاه یاسوج اقدام کنند.
عنایت انصاری افزود: امکانات، تجهیزات و زیرساخت‌های لازم برای ارائه خدمات مطلوب به مردم و مسافران در فرودگاه یاسوج فراهم شده است و هم‌اکنون این فرودگاه برای برقراری پرواز‌های داخلی و بین‌المللی آمادگی دارد.
وی تأکید کرد که مقام‌های عالی استان باید از مسئولان ارشد کشوری در وزارت راه و یا هیأت دولت برای برقراری پرواز‌های بین‌المللی در فرودگاه یاسوج مجوز‌های لازم را مطالبه کنند.
مجوز برقراری پرواز‌های بین‌المللی به فرودگاه یاسوج در مهرماه ۱۴۰۰در سفر رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد تصویب شد.
در بهمن ماه ۱۴۰۰ فرودگاه یاسوج به مرز هوایی ارتقا پیدا کرد که در پی آن همه چیز برای برقراری پرواز‌های بین‌المللی در این فرودگاه آماده است و زیرساخت‌ها به طور کامل مهیا شده‌اند.
به گفته مدیر فرودگاه یاسوج، این فرودگاه در ارزیابی عملکرد شاخص‌های عمومی و اختصاصی فرودگاه‌های کشور رتبه چهارم کشور را کسب کرده و این رتبه بالاترین امتیاز رشد عملکرد فرودگاه یاسوج نسبت به سال ۹۹ داشته است.
فرودگاه یاسوج بعد از فرودگاه شهرکرد مرتفع‌ترین فرودگاه کشور است با این تفاوت که فرودگاه شهرکرد در منطقه مسطح قرار دارد در حالی که فرودگاه یاسوج در کاسه قرار گرفته است و این شرایط را برای نشست و برخاست هواپیما خاص می‌کند.
در سال ۹۳ فرودگاه یاسوج یکی از محدودترین باند‌های فرودگاهی کشور را داشت. طول باند آن ۲۶۰۰ متر و پی. سی. ان (میزان فشردگی آسفالت در واحد متر مربع) آن نیز پایین بود. ظرف ۳۰ ماه بزرگترین پروژه عملیات خاکی کشور و استان با حجم یک میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب در این فرودگاه انجام شد.
pcn باند فرودگاه از ۲۶ به ۴۶ و طول باند نیز از ۲۶۰۰ متر به ۳۲۰۰ متر ارتقا یافت تا یکی از با کیفیت‌ترین باند‌های فرودگاهی کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد ساخته شود.
روشنایی باند فرودگاه یاسوج نیز کامل شد و در شرایط مه و شب نیز می‌تواند پرواز داشته باشد یعنی فرودگاه یاسوج شرایط لازم برای انجام پرواز در شب را دارد.
ساخت فرودگاه یاسوج از جمله مصوبه‌های سفر خرداد ماه سال ۷۳ رهبر معظم انقلاب به استان کهگیلویه و بویراحمد بود.
انصاری تصریح کرد فرودگاه یاسوج آمادگی افزایش پرواز، پذیرش مسیر‌های جدید پروازی و برقراری پرواز‌های بین‌المللی را دارد و مهر ورود و خروج مرز هوایی هم به فرماندهی پلیس مهاجرت استان تحویل داده شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

طاهر روشناس
Iran, Islamic Republic of
نوم گپو و كلگه ويرونه ...
بیراحمدی اصیل
Iran, Islamic Republic of
پرواز مشهد مقدس در هفته یک بار یعنی یکشنبه رفت و پنج شنبه برگشت بزارین با قیمت مناسب اکثرا استقبال میکنند پرواز کربلای معلی و نجف اشرف مقدس ماهی دو پرواز بزارین قطعا مشتری داره ،تهران هم جمعه شب ،دوشنبه ۷صبح،چهارشنبه بزارین مشتری هست الکی فرورگاه را مثل کارخانه قند یاسوج تعطیل نکنید که گناهی است نابخشودنی
Iran, Islamic Republic of
پرواز عسلویه به یاسوج بزارید چنان استقبالی میشه که نگو ، داخل استان کلی نیرو داریم که عسلویه کار می کنند
رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

«این نوع سخنان نشان می‌دهد که قطعا ایران و ایالات متحده در حال مذاکرات پنهانی هستند و ...
استعفای معاون اقتصادی رییسی + انتقاد تند مطهری از پست محسن رضایی!

استعفای معاون اقتصادی رییسی + انتقاد تند مطهری از پست محسن رضایی!

محسن رضايي ازدولت خارج شد تا به سمت جديد «رييس دبيرخانه شوراي عالي هماهنگي اقتصادي سران ...
دبیر کارگروه زیست عفیفانه: مجازات «تبعید» را در لایحه حجاب بگنجانید

دبیر کارگروه زیست عفیفانه: مجازات «تبعید» را در لایحه حجاب بگنجانید

دبیر کارگروه زیست عفیفانه شورای فرهنگ عمومی، از عدم وجود برخی مجازات‌ها نظیر تبعید در ...
1