کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا شخصیت‌های برجسته استان را معرفی می‌کند؛

بخش هشتم) شخصیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد| فرزند باشت؛ دادستان تهران

30 ارديبهشت 1402 ساعت 17:30

در کهگیلویه و بویراحمد نیروهای انسانیِ شاخص و برجسته‌ای وجود دارند که در این پایگاه خبری به تناوب به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.


کهگیلویه و بویراحمد هر چند از نظر بسیاری از شاخص‌های توسعه در رده استان‌های توسعه‌نیافته و کم‌برخوردار کشور قرار دارد، اما از نظر نیروی انسانی، توسعه‌یافته به نظر می‌رسد.
به گزارش کبنا، کهگیلویه و بویراحمد با وجود این‌که از نظر توسعه‌یافتگی در شرایط مطلوبی قرار ندارد، اما از سرمایه‌های انسانی بسیاری برخوردار است که اغلب خارج از استان زندگی می‌کنند. این افراد در حوزه‌های اقتصادی، علمی، پزشکی، فرهنگی و هنری، افتخارات بزرگی کسب کرده‌اند.
کبنانیوز نیز بر اساس رسالت خبری خود، به تناوب به معرفی این سرمایه‌ها می‌پردازد. گفتنی است درج خبر در مورد شخصیت‌های مهم کهگیلویه و بویراحمد، تماماً بدون اجازه آن‌ها و صرفاً جهت معرفی‌شان به افکار عمومی صورت گرفته است.
علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران متولد شهرستان محروم باشت و از فرزندان استان کهگیلویه و بویراحمد است. صالحی پیش از آن‌که در آذرماه سال 1400 به‌عنوان دادستان تهران منصوب شد، پله‌های ترقی را به تدریج طی کرده بود.
وی پیش از این دادستان شهرستان مصیری، رئیس دادگستری شهرستان اقلید، رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری استان فارس، و دادستانی شیراز را در کارنامه کاری خود دارد و اردیبهشت 1398 نیز به‌عنوان رئیس دادگستری استان هرمزگان منصوب شد.
گفتنی است، مهر ماه سال 1400 نیز با حضور صالحی به عنوان رئیس دادگستری استان هرمزگان، این استان رتبه اول کشوری را از نظر شاخصه‌های مختلف ارزیابی مانند کاهش پرونده‌های ورودی و معوق، صدور ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی، رضایت‌مندی ارباب رجوع وغیره کسب کرد.
صالحی از سرمایه‌های انسانی استان کهگیلویه و بویراحمد است که علاوه بر ارائه آلترناتیوهایی به‌جای مجازات سخت، دغدغه معیشت زندانیان را نیز دارد. وی با اشراف به این موضوع که افراد زندانی، دستشان از زندگی معمولی کوتاه است، معتقد است این افراد نیاز به درآمدزایی برای خانواده‌هایشان دارند.
وجود چنین افرادی برای این استان نوعی سرمایه نمادین است که می‌توانند به عنوان الگوی مرجع برای جوانان به آن‌ها نگاه شود.
معرفی آن‌ها به جامعه نیز مواهب بسیاری برای نسل جوان دارد؛ جوانان می‌توانند با الگوگیری از این سرمایه‌ها، مسیر آینده خود را ساماندهی کنند.


کد مطلب: 462542

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/462542/بخش-هشتم-شخصیت-های-استان-کهگیلویه-بویراحمد-فرزند-باشت-دادستان-تهران

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1