تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۵۰
کد مطلب : ۴۶۲۰۴۹
کبنا شخصیت‌های برجسته استان را معرفی می‌کند؛

بخش پنجم) شخصیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد؛ مردی از دنا که در سپهر پزشکی جهان می‌درخشد

۱۶
۱۲
بخش پنجم) شخصیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد؛ مردی از دنا که در سپهر پزشکی جهان می‌درخشد
کبنا ؛
کهگیلویه و بویراحمد هر چند از نظر بسیاری از شاخص‌های توسعه در رده استان‌های توسعه‌نیافته و کم‌برخوردار کشور قرار دارد، اما از نظر نیروی انسانی، توسعه‌یافته به نظر می‌رسد.
به گزارش کبنا، نیروهای انسانیِ توسعه‌یافته بسیاری در استان و خارج از آن، مشغول به فعالیت و خدمت‌رسانی هستند که در این پایگاه خبری به تناوب به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.
دكتر امين‌الله نيك‌اقبالي متولد 1329 در شهر سی‌سخت، یکی از مفاخر کهگیلویه و بویر احمد است.  نیک‌اقبالی اولين چشم‌پزشك تاريخ استان است كه امروزه رياست انجمن چشم‌پزشكي ايران را هم بر عهده دارد و از سال 1380 تاکنون به عنوان استاد تمام دانشگاه مشغول تدریس است.
در کهگیلویه و بویراحمد، نیک‌اقبالی از نخستین افرادی بود که تجهيزات چشم‌پزشکی را براي همه شهرستان‌های استان از جمله گچساران و دهدشت سفارش داد و در آنجا به کارگرفته شد و به نوعی می‌توان گفت چشم‌‌پزشکی کهگیلویه و بویراحمد مدیون خدمات نیک‌اقبالی است. 
با مسئولیت نیک‌اقبالی در انجمن چشم‌پزشکی، سعی شده علم جامعه پزشکی کشور، به‌روز نگه داشته شود و هیچ‌وقت ممانعتی در پیشرفت آنها ایجاد نشده است. ما از جهت امکانات و علومی که داریم اگر بالاتر از اروپا نباشیم، پایین‌تر نیستیم.
نیک‌اقبالی نیز در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها گفته بود: من به‌عنوان مسئول چشم‌پزشکی ایران می‌گویم چشم‌پزشکی ما در خاور میانه حرف اول را می‌زند؛ تعداد مقالاتی که داریم، اقدامات علمی که انجام می‌دهیم و مریض‌هایی که از خاورمیانه برای معالجه در ایران سرویس می‌گیرند و برمی‌گردند خود نشان می‌دهد که این حرف درست است.
نیک‌اقبالی یکی از شخصیت‌های ملی کهگیلویه و بویراحمدی است که پایبندی به مؤلفه‌های هویت ملی را به تمامی معنا کرده است؛ برای او خدمت در هر گوشه از ایران فرقی نمی‌کند. خودش می‌گوید من تا حالا باید نقش خود را در دانشگاه بازی می‌کردم و فعال می‌بودم نمی‌توانستم مرتب به کهگیلویه و بویراحمد بروم، ولی امیدوارم بعد از بازنشستگی بتوانم خدمتی کنم.
این شخصیت ملی که پیامد خدماتش برای همه ایرانیان ملموس است می‌گوید: پیام من برای هر ایرانی این است که برای آباد کردن ایران؛ همه چه ترک، چه لر و چه عرب و بلوچ تلاش کنیم. این خط ومرزها را بگذاریم بین خودمان نباشد؛ فقط دور ایران باشد.
کهگیلویه و بویراحمد از نظر برخورداری از چنین سرمایه‌های انسانی‌ای بسیار غنی است. هر چند از نظر سایر مؤلفه‌ها تعریفی ندارد. اما اگر به همین سرمایه‌ها بها داده شود و با گزارش‌نویسی‌های کذب علیه آنها تخریب صورت نگیرد، همین‌ها می‌توانند عاملی پیشران برای توسعه استان باشند. اما بسیاری اوقات بر اثر حب و بغض‌هایی، این سرمایه‌ها زده می‌شوند؛ به همین خاصر عطای ماندن در استان را به لقای آن می‌بخشند. البته واضح است که افرادی همچون نیک‌اقبالی که در تراز وزارت هستند، همه ایران به خدمات آنها نیاز دارند. با رشد چنین افرادی نه تنها کهگیلویه و بویراحمد، بلکه ملت ایران می‌توانند از خدمات آن‌ها بهره ببرند.

بیشتر بخوانید:

بخش اول) شخصیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد؛ محمدرضا سیاه‌پور کیست؟

بخش دوم) ملک‌حسینی؛ شرف کهگیلویه و بویراحمد

بخش سوم) فرزند کهگیلویه و بویراحمد در قامت وزیر بهداشت

 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر نیک اقبالی.ایشان تجهیرات زیادی به دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اهدا نموده که متاسفانه بدون بهره برداری در حال خاک خوردن هستند
سی سخت
Iran, Islamic Republic of
تاکنون خیرش به یک نفر نرسیده دراستان
اکبر
Iran, Islamic Republic of
دکتر ربانی ومحرابی هزار برابر ایشان مفیدتر بودن و خدمت کرده اند
ایشان هیچ خدمتی تاکنون نکرده
Iran, Islamic Republic of
ای کاش به روزی میرسیدیم که این عقده ها جایش را به همدلی در استان ما میداد
Iran, Islamic Republic of
این معرفی خوبی بود
مفاخر استان باید به مردم معرفی شوند
علی
Iran, Islamic Republic of
بسیار برنامه جالبی هست متشکر از اقدام شما
Iran, Islamic Republic of
ایشان‌ را از نزدیک دیده ام.‌بسیار متین و بی ادعا هستند.‌خدا حفظشون کنه
احمدلو
Iran, Islamic Republic of
ضمن احترام به شخصیت علمی ایشان، تاکنون خدمات خاص ویا حرکت خاصی برای بهبود وصعیت پزشکی دراین استان برنداشته است واصلا توجهی به این استان ندارد
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
این ها همه خوبند مردم هم افتخار می کنند اما برادر تو در مدیریت بهداشت درمان می دانی که افرادی مثل دکتر چمن ها چه تحولاتی بهداشت درمان بوجود آوردند آمار خانه بهداشت ها مراکز بهداشت درمانی بهداشت دهان و دندان بیماری‌های واگیر این همه از خدمات بچه‌های این استان که کمنام هستنند
تلخی
Iran, Islamic Republic of
من به ایشان مراجعه کردم،خیلی پشیمانم.
Iran, Islamic Republic of
به درد مردم استان که نخورد
کی گیوی تلزالی
Iran, Islamic Republic of
واقعا دکتر باشخصیت ریشه دار و متینی است ما مردم لر نشین باید به وجود چنین شخصیتهایی افتخار کنیم نام استان اگر جاودانه میماند به واسطه چنین عزیزانی است خداوند یار و مددکارشان باشد انشااله
حسین کرمیان
Netherlands Antilles
پرفسور محسن بهمنی یکی از نادرترین جراحان چشم در ایران وجهان است ناهی هم او ببرید دکتر از دیار گچساران وفرزند قشقای
شهروند
Iran, Islamic Republic of
کسی که به درد مردم واستانش نخوره نه برجسته و نه نخبه هست
واین را مردم قضاوت خواهند کرد.تمام مردم ما برای درمان یا شهرهای هم جوار می روند نه شرایط اقتصادی خوبی دارند نه وسیله نقلیه دارند تمام تو پارک ها سرگردان هستند نخبه ی پزشکی که نتواند بیمارستان را در استان خودش بزند.. بیخیال خیلی حرف هست
اینا نخبه نیستن..
دنا
Iran, Islamic Republic of
نخبه ای که بدرد استان نخورد نه نخبه
زاکرس
Iran, Islamic Republic of
این بزرگان را نمیشه محدود کرد در سطح بالا به خدماتشان نیاز هست خود نامشان یک برند هست . عقده ای نظر ندهیم...
پروژه حذف قالیباف؟

پروژه حذف قالیباف؟

مجادله جریان اصلی در مجلس به رهبری قالیباف با جریان پایداری در هفته‌های اخیر به شکل بی‌سابقه‌ای ...
(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

ماجرا وارد فاز تازه‌تری هم شد؛ چون به غیر از حضور ورزشکارانی که گفته شد حجاب را به‌صورت ...
قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: متخلفی که شبانه با اره موتوری ۱۵ اصله ...
1