تاریخ انتشار
شنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۲۹
کد مطلب : ۴۶۱۷۲۷
کبنا بررسی کرد؛

حرف اضافه مدعیان انقلابی در سفر معاون رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد

۶
۰
حرف اضافه مدعیان انقلابی در سفر معاون رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛
گروهی که خود را نماینده انقلابیون، ایثارگران و مدافعان نظام اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد می‌نامند، با انتشار پی در پی بیانیه و جوابیه، استانداری که به آن‌ها پست نداده را مورد انتقاد قرار می‌دهند. گویی ملاک و معیار کارآمدی احمدزاده، اعطای امتیاز به آن‌هاست!
به گزارش کبنا، اواخر اسفندماه، بیانیه‌ای از طرف جمعی که خود را «انقلابیون، ایثارگران و مدافعان نظام اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد» نامیده بودند، در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها منتشر شد که در آن بدون استدلال نظری و شواهد تجربی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد را مورد خطاب قرار داده و گفته بودند حرکت توسعه و پیشرفت استان کند و از ریل خارج شده است و این مشکلات را گردن برخی از مدیران ناکارآمد انداخته بودند.
پس از انتشار این متن در فضای مجازی، در پایگاه خبری کبنا نیوز، مطلبی با عنوان «چرا عده‌ای در کهگیلویه و بویراحمد ماتم گرفته‌اند؟ / منطق آقایان، منطق ماشین دودی است» منتشر و پاسخ مطلب این جمع داده شد. اما حالا پس از یک ماه و نیم، آقایان یادشان افتاده که باید پاسخ آن جوابیه را بدهند و با متنی که هول و ولا در سراسر آن دیده می‌شود، نویسنده جوابیه را به هتاکی، عقده‌گشایی و منفعت‌طلبی متهم کرده‌اند.
این در حالی است که در جوابیه کبنا نیوز، منطق آن‌ها را با استناد به نقل قولی از شهید مطهری در کتاب نبرد حق و باطل، منطق ماشین‌دودی نامیده بودیم. شهید مطهری در این کتاب نوشته است هر کسی و هر چیزی تا وقتی که ساکن‏ است مورد احترام است تا ساکت است مورد تعظیم و تجلیل است، اما همین‌که به راه افتاد و یک قدم برداشت نه تنها کسی کمکش نمی‌‏کند، بلکه سنگ است که به‌ طرف او پرتاب می‌‏شود.
گروهی که خود را انقلابیون، ایثارگران و مدافعان نظام اسلامی نامگذاری کرده‌اند، این نقل قول را مصداق هتاکی به خود می‌دانند. در واقع غیرمستقیم، سخنان شهید مطهری را نوعی هتاکی دانسته‌اند. این در حالی است که خود را انقلابی و ایثارگر می‌نامند.
این گروه که ابتدا از افشای نام خود ابا داشتند، پس از پیگیری‌های رسانه‌ای نامشان در رسانه‌ها منتشر شد، معلوم شد که تعداد آن‌ها انگشت‌شمار است و نه از نظر عددی و نه وزن سیاسی در جایگاهی قرار ندارند که برای یک استان تصمیم‌گیری کنند. هر چند به عنوان شهروند، همه ما حق داریم و حتی مسئولیم که نسبت به وضعیت اجتماعی و سیاسی و یا به گفته فیلسوفان سیاسی نسبت به پولیس واکنش نشان دهیم، اما هر یک از ما تنها یک نفریم و نمی‌توانیم خود را نماینده بخش زیادی از جامعه در نظر بگیریم. اما جمعی که خود را انقلابی نامیده‌اند، تنها معیار حق و باطل را تشخیص خود می‌دانند و با انواع برچسب‌ها، برخی از مدیران را ناکارآمد می‌خوانند.
کاش این ادعاهای آنها قابل باور بود؛ چرا که ما نیز معتقدیم برخی از مدیران کهگیلویه و بویراحمد ناکارآمدند و لازم است عزل شوند تا افرادی شایسته جایگزین آنها شوند. اما از بیانیه‌ها و جوابیه‌های این گروه چنین چیزی برنمی‌آید. آن‌ها وقتی خواستار عزل یک مدیر ناکارآمد می‌شوند، به دنبال این هستند که خودشان پست‌های مورد نظر را به دست بگیرند. بر اساس تحلیل محتوای این بیانیه و جوابیه‌ها، شایستگان در کهگیلویه و بویراحمد تنها خود آنها هستند. این در حالی است که سابقه آن‌ها به خوبی روشن است و کافیست تنها نگاهی به عملکرد آ‌ن‌ها انداخت.
گویی اگر احمدزاده به آن‌ها پست می‌داد، او را استاندار انقلابی می‌نامیدند و حالا که پستی گیرشان نیامده او را مورد انتقاد قرار می‌دهند. به نظر می‌رسد تقوا مهمترین مفقوده اعتقادی این افراد است.
کاش می‌شد باور کرد که آ‌نها نماینده انقلابیون کهگیلویه و بویراحمد هستند تا ما نیز با آنها همدل می‌شدیم. اما جمعی که تعداد آنها به انگشتان دست و پا نیز نمی‌رسد چگونه می‌توانند نمایندگی جمعیت 800 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد را به عهده بگیرند.
تا جایی که ما می‌دانیم انقلابیون پیرو امام (ره)، منتقدان خود را با الفاظی همچون عقده‌گشا، منفعت‌طلب و هتاک مورد خطاب قرار نمی‌دانند. یا امام آن‌ها متفاوت است یا انقلاب آن‌ها انقلاب اسلامی 1357 نبوده است. به همین خاطر آن‌ها پیشنهاد می‌شود یک بازبینی اساسی در مبانی فکری خود به وجود بیاورند.
از سوی دیگر در حالی که این روزها، سفر رئیس جمهور و پیش از او معاونش، به مهمترین خبر استان تبدیل شده است، این گروه جوابیه پشت جوابیه می‌دهند. آن‌ها اگر دلسوز بودند، باید در همین سفر، پیشنهاداتی ارائه می‌دادند تا استان از وضعیت موجود خارج شود. معلوم نیست باید قسم حضرت عباسشان را باور کنیم یا دم خروس را.

بیشتر بخوانید:
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Romania
ضعف استاندار انتصاب افراد ضعیفی مثل روزبهان عزت خواه و اندرخوره.
علی
Iran, Islamic Republic of
خودت میگی اینا اسامیشون رو مشخص کردن ولی خودت ترسیدی حتی اسمت رو بنویسی!
این استاندار ضعیف ترین استاندار کهگیلویه وبویراحمد بوده... اینو همه میدونن
Iran, Islamic Republic of
نتیجه گزارش نهضت مسکن چی شد‌۰۰۰ یادمان باشه از آخر اول شدیم
Iran, Islamic Republic of
ضعف استاندار بکارگیری اقوام و بستگان خودش در چینش های مدیریتی است و در خبرها دم از شایسته سالاری می زند؛ درصورتی که فقط طایفه گرایی عمل کرده است.
رضا
Iran, Islamic Republic of
کافر همه را به کیش خود پندارد. بعضی حامیان استاندار که مشتاق پست و مقام هستند فکر می کنند منتقدان هم بدنبال پست و مقام هستند..
مصلحی
Iran, Islamic Republic of
نوشتن جوابیه برای حفظ سمت بدترین اشتباه این افراد است.
تا نا کارآمدی هست باید منتظر نقد باشید ...
دعوای دنباله‌دار بر سر فیلترشکن‌ها

دعوای دنباله‌دار بر سر فیلترشکن‌ها

اختلاف‌نظرها میان موافقان و مخالفان محدودیت‌های اینترنتی ادامه دارد. وزیر ارتباطات و ...
آذری‌جهرمی؛ وزیر دیروز، هوادار امروز

آذری‌جهرمی؛ وزیر دیروز، هوادار امروز

محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات دولت حسن روحانی، چهره متمایزی است. از او بارها به‌عنوان ...
پایانِ فاطمی امین در وزارت صنعت، معدن و تجارت

پایانِ فاطمی امین در وزارت صنعت، معدن و تجارت

در جریان استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت جلسه علنی امروز مجلس یازدهم با نطق‌هایی در مخالفت ...
1