تاریخ انتشار
يکشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۱۱
کد مطلب : ۴۶۱۴۴۵
مطالبه عمومی از مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد؛

اسامی مؤسساتی که پول گرفته‌اند را منتشر و خروجی فعالیت آن‌ها را تبیین کنید

۶
۰
اسامی مؤسساتی که پول گرفته‌اند را منتشر و خروجی فعالیت آن‌ها را تبیین کنید
کبنا ؛
بر اساس اطلاعاتی که به این پایگاه خبری رسیده، به‌نظر می‌رسد در تقسیم اعتبار بین مؤسسات مردم‌نهاد کهگیلویه و بویراحمد، تخلفاتی رخ داده است.
به گزارش کبنا، شفافیت به‌عنوان یکی از اصول حکمرانی در تمامی سیستم‌های سیاسی مردم‌سالارانه پذیرفته شده است. داده‌های بانک جهانی و سازمان شفافیت بین‌الملل نیز نشان می‌دهد ارتباط مثبت و معناداری بین میزان شفافیت و توسعه یک جامعه وجود دارد؛ بدین‌صورت که در جوامع توسعه‌یافته، شفافیت بیشتری وجود دارد. یکی از اصلی‌ترین شاخص‌های شفافیت نیز وجود رسانه‌های آزاد برای مطالبه‌گری از مسئولین و از سوی دیگر، پاسخ شفاف مسئولین نسبت به عملکرد خود است.
بر اساس اطلاعاتی که به این پایگاه خبری رسیده، به‌نظر می‌رسد در تقسیم اعتبار بین مؤسسات مردم‌نهاد کهگیلویه و بویراحمدی تخلفاتی رخ داده است.
گفتنی است سالانه اعتباری به مؤسسات مردم‌نهاد اختصاص داده می‌شود که به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولین عمل کنند. واضح است که این مؤسسات، بر نهاد مشارکتی و مردمی بنا گذاشته شده‌اند و نباید اعتبارات دولتیِ چندانی بگیرند. اما به هر حال مدیرکل امور اجتماعی استانداری به عنوان مسئول متولی، اعتباراتی که به این مؤسسات اختصاص داده می‌شود را بین آن‌ها توزیع می‌کند.
هر چند مسعود نوری تل‌زالی مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با کبنا نیوز، اعتبار امسال را یک بار یک میلیارد و 200 میلیون و بار دیگر یک میلیارد و 50 میلیون تومان عنوان کرده بود، اما بر اساس اطلاعات موجود، اعتبار امسال یک میلیارد و 700 میلیون تومان بوده است.
همان‌طور که برخی از مدیران عامل مؤسسات مردم‌نهاد استان ادعا می‌کنند این اعتبار به‌درستی بین مؤسسات
توزیع نشده و به برخی بیشتر، برخی کمتر و به برخی اعتباری اختصاص داده نشده است. نوری نیز در گفت‌وگو با این پایگاه خبری این موضوع را تأیید کرد و دلیل آن را میزان فعالیت مؤسسات عنوان نمود.
اما اگر هم ادعای نوری درست باشد، لازم است اسامی مؤسساتی که اعتبار دریافت کرده‌اند به‌طور شفاف به مردم اعلام شود و مهمتر از همه این‌که مشخص شود آن مؤسسه‌ای که بیش از 200 میلیون تومان اعتبار دریافت کرده، نامش چیست و در ازاری چه فعالیتی این اعتبار به او داده شده است.
نوری پاسخ دهد آیا قانون معاملات را رعایت کرده است یا خیر؟ چرا که قراردادهای بالای 99 میلیون و 999 هزار تومان،  مشمول قانون معاملات دولتی می‌شوند. بر اساس بررسی‌های اولیه به‌نظر می‌رسد این قانون رعایت نشده است. لازم است نوری علت آن را توضیح دهد.
از سوی دیگر، مؤسسه‌ای که 200 میلیون تومان دریافت کرده، اساساً قرار است چه فعالیتی انجام دهد و خروجی آن برای استان چیست؟ آیا استدلال مدیرکل امور اجتماعی استانداری این است که «حالا یک پولی آمده و بهتر است بین همین خودی‌ها و نورچشمی‌ها پخشش کنیم»؟
اگر غیر از این است، نوری باید با استدلال و سند آن را توضیح دهید. مدیرکل امور اجتماعی استانداری زیرمجموعه معاونت سیاسی قرار دارد، ازاین‌رو از سیدجواد هاشمی مهر معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد انتظار می‌رود نوری را ملزم به پاسخ‌گویی کند. البته چندان عجیب نخواهد بود که هاشمی مهر نیز اظهار بی‌اطلاعی کند و بگوید «ریش و قیچی در دست نوری است و من علاقه‌ای به امور مالی ندارم».

بیشتر بخوانید؛ 

سازمان بازرسی ورود کند / در تقسیم اعتبار بین موسسات مردم‌نهاد کهگیلویه و بویراحمد تخلفاتی رخ داده است؟ / نوری: این حرف‌ها شیطنت برخی آقایان است /
نام شما

آدرس ايميل شما

آخی
Iran, Islamic Republic of
آخی سی ای ..... مدیرل
واقعا آدم تاسف میخوره از انتصاب یه مشت مدیر غیر علمی و غیر تخصصی و ناکارامد در بدنه سیاسی و اقتصادی استانداری
خانم دکتر
Iran, Islamic Republic of
فرصت بدین تا داستانی رديف کنه احتمالا چند نفری رو ببینه انشالله توجیه خواهیم شد
جهان
Iran, Islamic Republic of
عجب 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
Iran, Islamic Republic of
عجب اوضاعی شده!!!!!!
خدایی اینا از کجا مدیر میشن !!!
مدیران سیاسی و بی سواد را کنار بگذارید.
مردم استان خسته شده اند.
Iran, Islamic Republic of
اکثر مدیران این استان در مباحث حوزه مالی تجربه و تخصص ندارند و این متاسفانه و متاسفانه ضعف بسیار بزرگی است
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
نیروی دلسوز و انقلابی هستند .....
سقوط صدام؛ بیست سال بعد

سقوط صدام؛ بیست سال بعد

20 فروردین روزی است که صدام سقوط کرد. او چرا سقوط کرد عراق پس از صدام روزگار بهتری دارد....
ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

انتقادات پویانفر مداح در سحرگاه ۲۱ماه رمضان: امیدوارم امر به معروف در سطوح بالا انجام ...
زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

اعتماد نوشت: برخی از کاربران شبکه‌های فضای مجازی با انتشار تصاویری از مراسم شب احیا ماه ...
1