تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۵۴
کد مطلب : ۴۶۱۳۳۷
کبنا بررسی کرد؛

سازمان بازرسی ورود کند / در تقسیم اعتبار بین موسسات مردم‌نهاد کهگیلویه و بویراحمد تخلفاتی رخ داده است؟ / نوری: این حرف‌ها شیطنت برخی آقایان است /

۶
۴
سازمان بازرسی ورود کند / در تقسیم اعتبار بین موسسات مردم‌نهاد کهگیلویه و بویراحمد تخلفاتی رخ داده است؟ / نوری: این حرف‌ها شیطنت برخی آقایان است /
کبنا ؛
در مورد تقسیم اعتبارات بین موسسات مردم‌نهاد از سوی مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد حرف‌وحدیث‌های بسیاری وجود دارد.
به گزارش کبنا، از مؤسسات مردم‌نهاد به‌عنوان پل ارتباطی بین مردم و دولت یاد می‌شود و اساساً نیز با این هدف شکل گرفته‌اند. اما در کهگیلویه و بویراحمد بارها دیده شده که عملاً وابسته به دولت هستند. از سوی دیگر برخی از این مؤسسات، با منابع دولتی ارتزاق می‌کنند.
بر اساس آخرین آمار، اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 700 میلیون تومان برای حوزه آسیب‌های اجتماعی از سوی دولت و مدیریت امور اجتماعی استانداری برای این مؤسسات تخصیص داده شده است.
بر اساس گزارش برخی از مدیران عامل مؤسسات مردم نهاد کهگیلویه و بویراحمد در تقسیم این اعتبارات، تعاملات خارج از عرفی صورت گرفته؛ بدین‌صورت که به برخی از مؤسسات اعتبارات بسیار بیشتری داده شده و به برخی دیگر هیچ اعتباری تعلق نگرفته است.
یکی از مسئولین این مؤسسات در گفت‌وگو با کبنا اظهار داشت: اوایل قرار بود به هر مؤسسه مبلغی حدود 25 تا 35 میلیون تومان اعتبار بدهند. اما چند روز بعد متوجه شدیم سهمیه برخی را قطع کرده و به برخی دیگر مبالغ هنگفت 90، 100 و 200 میلیون تومان به بالا داده‌اند.
وی ادامه داد: مثلاً برای ایجاد نشاط اجتماعی توسط یک مؤسسه تنها 15 میلیون در نظر گرفته‌اند و در مقابل به یک مؤسسه دیگر 200 میلیون تومان داده‌اند.
وی تأکید کرد: مگر می‌شود با 15 میلیون تومان نشاط اجتماعی ایجاد کرد؟
این مدیرعامل ادعا کرد: اوایل می‌گفتند شما باید طرح مورد نظر را انجام دهید بعد ما پول را برای شما واریز می‌کنیم. اما چند روز بعد گفتند که شما نامه صوری اتمام طرح را بر روی پرونده بزنید تا پول را برایتان واریز کنیم.
وی با اظهار نگرانی گفت: در حال حاضر در استانداری کهگیلویه و بویراحمد شماره شبا از متقاضیان می‌گیرند و ممکن است تا روز دوشنبه همه اعتبارات را به حساب مجریان طرح‌ها واریز کنند. ‌
برای بررسی بیشتر این موضوع با مسعود نوری تل زالی_ مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد_ گفت‌وگویی داشتیم. وی گفت: در حوزه آسیب‌های اجتماعی یک میلیارد و 200 میلیون تومان برای تشکل‌های مردم نهاد در نظر گرفته شده است.
نکته جالب این‌جاست که بعد از پرس و جوی بیشتر، نوری گفت: این اعتبار یک میلیارد و 50 میلیون تومان است. نکته جالب‌تر این‌که بر اساس اطلاعات کبنا نیوز، این اعتبار بالغ بر یک میلیارد و 700 میلیون تومان است.
به هر حال نوری ادامه داد: ما آن تشکل‌هایی که فعالیت بیشتری را دارند را برگزیده‌ایم که حدود 6 یا 7 تشکل هستند.
وی در ادامه گفت: ما به تشکل‌هایی که شایستگی لازم را داشته‌اند مأموریت واگذار کرده‌ایم که بیشتر در حوزه‌های کاهش تیراندازی در مراسمات و افزایش نشاط اجتماعی بوده است.
بعد از سوالات بیشتر از نوری، وی اظهار داشت: مثلاً یک مؤسسه که ما 35 میلیون تومان برایش در نظر گرفته‌ایم خود نیز 300 میلیون تومان آورده با خود آورده است.  
وی با بیان اینکه در اساسنامه این موسسات آمده است که کمک دولتی نباید به آنها تعلق بگیرد گفت: اما تشکل‌هایی را که ما احساس می‌کنیم پای کار و نظام هستند، کمک می‌کنیم.
وی در پاسخ به این سوال که برخی می‌گویند نوری به برخی افراد تعلق خاطر دارد به آنها پول بیشتری داده است، آیا درست است، گفت: باور نکنید، این شیطنت برخی آقایان است.
بر اساس ادعای برخی از موسسات، یکی از موسسات مبلغی حدود 200 میلیون تومان دریافت کرده است. نوری با تأیید آن گفت: همه موسسات یک طرف و آن موسسه یک طرف دیگر قرار دارد؛ چرا که در همه مسائل اجتماعی کار می‌کند.
وی در پاسخ به یکی دیگر از انتقادات ما که نتیجه کار این موسسات چیست؟، گفت: ما به هر کس پول دهیم از او کار می‌خواهیم و خودتان هم می‌توانید بیایید از نزدیک ببینید.
روشن نیست که خروجی این پول‌پاشی‌ها چیست. چرا که بر اساس پیمایش‌ها کهگیلویه و بویراحمد از نظر نشاط اجتماعی در وضعیت بسیار نامطلوبی به سر می‌برد و سایر شاخص‌های اجتماعی نیز تعریفی ندارند. اما با این حال نوری می‌گوید: انتظار ما این است که کار مؤسسات باید خروجی داشته باشد.
وی در ادامه با مغرض خواندن برخی از مؤسسات مردم نهاد کهگیلویه و بویراحمد گفت: انتظار داریم شما در دست برخی از این موسسات که مغرضانه حرف‌ می‌زنند قرار نگیرید!
وی در ادامه گفت: تلاش استاندار بر این است که این اعتبارات در جای خود و به درستی توزیع شوند.
اما همان‌طور که بررسی‌های ما نشان می‌دهد به نظر می‌رسد که نوری به این دستور استاندار پای‌بند نبوده و بر خلاف دستورات احمدزاده، در تقسیم اعتبارات از ضوابط مرسوم عدول کرده است.
اما نوری ادعا دارد که ما بر اساس دستورالعملی که از وزارت کشور گرفته‌ایم عمل می‌کنیم و طرح نیز خیلی شفاف است.
در هر صورت بر اساس گزارش‌هایی که به این پایگاه خبری رسیده، به نظر می‌رسد تخلفاتی در تقسیم اعتبارات این حوزه رخ داده است که انتظار می‌رود سازمان بازرسی همچون گذشته که نشان داده پای کار است، هر چه زودتر ورود کند. چرا که بر اساس ادعای برخی از مدیران عامل موسسات مردم نهاد، ممکن است تا روز دوشنبه این اعتبارات به حساب برخی از افراد واریز شود. در این‌صورت پیگیری این موضوع کمی سخت‌تر می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

هادی
Iran, Islamic Republic of
اگه آقای نوری کاملا شفاف هم گیرنده و هم مبلغ رو با عملکرد آنها اعلام کنن تا سیه روی شود هرکه دراو غش باشد مطمئنم هیچ اراده‌ ای برا شفافیت نه از طرف استانداری و نه از طریق بازرسی‌ وجود نداره والا همه ما میدونیم چه خبره هرچند نمایندگان راضی باشند کافيه ما عددی نيستيم
خخخ
Iran, Islamic Republic of
آقای کبناشماچطوری باآبروی مردم بازی میکنید
اتفاقاًآقای دکترنوری پاک ودلسوزهستش
واقعاعجیبه..هرکس درباب فرهنگ هرشهری کاری میکنه شماباآبروش بازی میکنید
انصاف
Iran, Islamic Republic of
اقای کبنا چطوری برای خودت حکم قطعی میدی اتفاقا بازرسی باید یه سوال از تو کنه چطور به خودت اجازه میدی با ابروی مردم ومسولین بدون اینکه یه حرفی قطعیت داشته باشد فقط صرف اینکه کسی میاد پیش تو ادعایی می کند بر علیه بندگان خدا حکم صادر می کنید فردای روز قیامت چه جوابی داری بدی شاید کسی غرغرض شخصی داشته باشد دکتر نوری یکی از دلسوز ترین مدیرانهای دولته
حیا
Romania
اقای کمایی درتعجبم اولا 45 موسسه قرارداد بسته شده وازشون تعهد کار با کیفیت گرفته شده دوما طبیعی هستش که پول دولت را به موسسات نمی دن دوما یکی از پرکارترین مدیران استان رو تخریب کردین بی تقوای شاخ ودم ندارد
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر دکتر نوری
Iran, Islamic Republic of
سلام درود بر دکتر نوری مدیر کل انقلابی وپای کار
سقوط صدام؛ بیست سال بعد

سقوط صدام؛ بیست سال بعد

20 فروردین روزی است که صدام سقوط کرد. او چرا سقوط کرد عراق پس از صدام روزگار بهتری دارد....
ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

انتقادات پویانفر مداح در سحرگاه ۲۱ماه رمضان: امیدوارم امر به معروف در سطوح بالا انجام ...
زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

اعتماد نوشت: برخی از کاربران شبکه‌های فضای مجازی با انتشار تصاویری از مراسم شب احیا ماه ...
1