تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۱
کد مطلب : ۴۶۱۳۱۹
در نشست بررسی آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن با حضور معاونت عمرانی استانداری، مدیران‌کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن مطرح شد؛

شهامت: هدف ما انجام کار است و رتبه‌بندی فرع است / دستور رئیس جمهور را به چشم یک ظرفیت خیلی خوب می‌بینیم / راستا: مشکل اساسی نهضت ملی مسکن، کمبود زمین در شهر یاسوج است / دستگاه‌های خدمات‌رسان به موقع به وظایف خود عمل نکرده بودند / عمادی: بالاتر از میانگین کشوری مقاوم‌سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفت

۱۴
۱
شهامت: هدف ما انجام کار است و رتبه‌بندی فرع است / دستور رئیس جمهور را به چشم یک ظرفیت خیلی خوب می‌بینیم / راستا: مشکل اساسی نهضت ملی مسکن، کمبود زمین در شهر یاسوج است / دستگاه‌های خدمات‌رسان به موقع به وظایف خود عمل نکرده بودند / عمادی: بالاتر از میانگین کشوری مقاوم‌سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفت
کبنا ؛پس از اعلام رتبه آخر کهگیلویه و بویراحمد در طرح نهضت ملی مسکن که منجر به دستور رئیس جمهور برای پیگیری شد، جلسات متعددی در استان در همین خصوص برگزار شد. در همین راستا، پیش از ظهر امروز، جلسه‌ای با حضور معاون عمرانی استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی و مدیرکل بنیاد مسکن استان در استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در استان ما همزمان با سراسر کشور سامانه ثبت نام باز شد.
محمد راستا ادامه داد: کل متقاضیانی که تاکنون در این سامانه ثبت نام کرده‌اند 59 هزار و 587 نفر هستند که از آن میان، 17 هزار و 476 نفر در استان تأیید شده‌اند.
وی گفت: سه هزار و 608 نفر از این افراد افتتاح حساب کرده و پروژه برای آنها تعریف شده است.
راستا اظهار داشت: در دهدشت هزار و 58 واحد در حال اجرا داریم و به صورت گروه ساخت است. در گچساران، هزار و 734 واحد، در یاسوج 455 واحد و در شهرهای کوچک نیز بیش از 200 واحد شروع شده است.
وی با بیان اینکه هزار و 200 واحد آماده شروع داریم، گفت: بیش از دو هزار واحد نیز هم اکنون در حال طراحی است.
راستا اظهار داشت: در حوزه خودمالکی شش هزار و 193 واحد تاکنون متقاضی داشته‌ایم که از این میان، چهار هزار و 138 واحد پروانه صادر شده است.
وی با بیان این‌که سرجمع آمار در حوزه شهری نه هزار و 291 واحد بوده است، گفت: کل سهمیه استان در چهار سال چهل هزار واحد است و الأن نسبت به برنامه عقب نیستیم.
وی در خصوص مشکلات نهضت ملی مسکن اظهار داشت: در یاسوج ما زمین کافی نداریم. به همین خاطر به اندازه کافی در این شهر خوب کار نشده است.
وی افزود: با این‌که بیش از 52 درصد متقاضیان نهضت ملی در شهر یاسوج است اما کمترین زمین را در این شهر داریم. بنابراین مشکل اساسی ما در نهضت ملی مسکن، کمبود زمین در شهر یاسوج است. البته برخی دیگر مشکل در دستگاه‌های خدمات‌رسان بود که به موقع به وظایف خود عمل نکرده بودند.
راستا عنوان کرد: در لنده نیز کمبود زمین داشتیم، اما مشکل زمین آن‌جا حل شد. مشکل کمبود زمین سیسخت هم تا حد زیادی حل شده، اما مشکل یاسوج هنوز حل نشده است.
مسکن

وی یکی از پیشنهادات ما به وزارت برای نهضت ملی مسکن این بوده که اگر در شهر یاسوج مبلغ تسهیلات را زیاد و سود آن را کم کنند، می‌توان در شهر یاسوج کاملاً به سمت خودمالکی رفت.
مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد در خصوص واحدهای روستایی گفت: ما بیش از 74 هزار مسکن در روستاها داریم و سالانه با این اعتباراتی که تخصیص داده می‌شود ما بیش از 42 هزار واحد را تا الأن مقاوم‌سازی کرده‌ایم.
روح‌الله عمادی گفت: تا قبل از سال 1384 در سطح کشور، 7 درصد واحدهای روستایی مقاوم‌سازی شده‌ بودند، اما الأن میانگین کشور 51 درصد و میانگین کشور 56 درصد است.
وی ادامه داد: سالانه اعتبار و تسهیلاتی برای تعداد واحدهای مشخص داده می‌شود. سهمیه بانک‌های مختلف مشخص می‌شود و ما متقاضیان را به بانک معرفی می‌کنیم.
وی افزود: سهمیه امسال چهار هزار واحد است که تا امروز سه هزار واحد را ابلاغ کرده‌اند. از این تعداد، دو هزار و 530 واحد در استان شروع شده و هزار و 500 واحد نیز با بانک‌ها انعقاد قرارداد صورت گرفته است.
عمادی تأکید کرد: برنامه ما این است تا پایان اردیبهشت صد درصد این سهمیه انعقاد قرارداد شده باشد.
وی در خصوص سیل مانسون گفت: هزار و 155 واحد خسارت دیده شناسایی شده بود که از این نظر، ما استان اول از لحاظ کمیت و آمار در کشور هستیم. از این تعداد هم پروانه گرفته و هم عملیات شروع ساختمانی هزار واحد انجام شده و در پیشرفت فیزیکی نیز در کشور اول هستیم.
وی با بیان این‌که در مسکن روستایی روند مطلوب است، گفت: اگر ما 4 هزار واحد را تمام کنیم، سهمیه‌ای بین هزار تا دو هزار واحد را نیز در سال جاری خواهیم گرفت.
وی گفت: آمار بنیاد مسکن در نهضت ملی مسکن،  هزار و 523 واحد است که ما به عنوان کارگزار راه و شهرسازی در حال انجام آن هستیم.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: هدف ما تولید مسکنِ ارزان و باکیفیت برای اقشار آسیب‌پذیر جامعه است.
عیسی شهامت ادامه داد: در قوانین نهضت ملی مسکن، حق تخصیص اراضی درجه یک و دو قانونی وجود ندارد و تصریح شده است که نباید جنگل به قیمت مسکن تخریب شود؛ این مواردی است که جزو محدودیت‌هاست.
وی گفت: اگر این 52 درصد متقاضی شهر یاسوج، متقاضیِ یک شهر دیگر و یا روستاهای اطراف و خارج از شهر یاسوج باشند، ما همین الأن امکان تأمین زمین را داریم.
وی با بیان این‌که پیگیری‌های زیادی برای مسأله زمین شد، گفت: از ادارات هم پیگیری کردیم، اما ادارات ما از نظر زمین فقیر هستند. در حالی که در برخی دیگر از استان‌ها یک مجموعه 100 هکتار زمین به نهضت ملی داده است.
وی اظهار داشت: در همین خصوص نیز جلسه‌ای خواهیم داشت که در آن این وضعیت را تا حدی تسهیل می‌کنیم.
شهامت گفت: در مارگون درخواست 32 هکتار الحاق زمین داشتیم؛  وضعیت دهدشت و گچساران نیز خوب پیش می‌رود و برای لیکک و بهمئی هم الحاق یک زمین 30 هکتاری را در نظر داریم.
معاون عمرانی استاندار ادامه داد: ما 48 درصد از ظرفیت‌مان را کار کرده‌ایم و مشکل همان 52 درصد متقاضی شهر یاسوج است.
وی با بیان این‌که یکی از آیتم‌ها در ارزیابی اخیر، مسکن مهر بود، گفت: برخی از استان‌ها مسکن مهر را 12 سال پیش شروع کرده و الأن 5 هزار واحد مسکن مهر در عملکردش است. اما ما مسکن مهر را تمام کردیم و تنها 58 واحد آن مانده است.
وی افزود: حالا ما با چینن استانی سنحیده می‌شویم. ولی هنر استان ما این است هر چه مسکن مهر آمد تمام کرد و تنها 58 واحد آن مانده است.
شهامت تأکید کرد: هدف ما انجام کار است و این رتبه‌بندی فرع است.
وی ادامه داد: پروژه‌های عمرانی در یک مقطعی شدت و ضعف دارد. اصل این است که ما به هدف خود که همان تولید مسکن است برسیم.
وی افزود: قطعاً این آمار و ارقام در ماه‌های بعد افزایش خواهند یافت.
شهامت گفت: خوشحالیم استان آخر باشیم ولی نهضت ملی ما 99/9 درصد باشد.
وی با بیان این‌که اختلافات بین استان‌ها بسیار کم بوده است، گفت: وقتی بخواهند رتبه‌بندی انجام دهند، وقتی یک نفر نمره 20 گرفته باشد و نفر دیگر، 19.75 او دوم خواهد شد. اما مگر نمره 19.75 نمره کمی است؟
شهامت ادامه داد: اما ما این دستور رئیس جمهور را به چشم یک ظرفیت خیلی خوب می‌بینیم و حالا دیگر نماینده وزیر کشور که به استان تشریف بیاورد مشکل زمین را از نزدیک نیز می‌بینند. 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

دنا
Iran, Islamic Republic of
برادر بنده هرچه دیالوگ های شما را مطالعه کردم متوجه واقعیت امر نشدم ، فقط همین را میدانم که ، در روستای خلف اباد یک طبقه خونه را کامل و تکمیل کرده ام و حداکثر تا ده روز دیگه در آن ساکن میشوم ولی هنوز پرونده وام در بنیاد مسکن خاک میخورد !!! شما صاحبان امر بفرمایید : الان دیگه چیکار کنم یا مثلا چه کسی را ببینم تا این وام نهضت ملی مسکن به ما هم تعلق بگیرد ؟!!!!
Iran, Islamic Republic of
مدیران جامانده از دولت قبل اصلا اعتقادی به این کارها ندارند
Iran, Islamic Republic of
جناب شهامت و راستا حضرت عباسی چی بلدید
Iran, Islamic Republic of
باید بروی تو این‌جلسات که همش برای تبلیغ خودشونه
Iran, Islamic Republic of
در آمار دادن تو خالی رتبه اول کشوریم
راستا که هشت سال معاونت ساخت بود اسم پروژه های راه و شهرسازی را نمیدونست حالا میخواد مسکن ملی را بسازه
چیتاب
Iran, Islamic Republic of
آقای عمادی چرا آمار میدی؟ تا یک پرونده در اداره شما برای ساخت مسکن روستایی و معرفی به بانک به نتیجه برسه ماهها زمان میبره، خدارو بشناس و برای نشستن بر صندلی ریاست امار ندهید.
شهروند
Iran, Islamic Republic of
شما که رتبه اخر هستید چرا حد اقل امکانات خونه هاییکه مردم خودشون ساختند را فراهم نمیکنید. باید روزی که رئیس جمهور میاید جلویش بنر بزنیم کهخونه داریم برق و اب و گاز بهمون نمیدهند.
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
واقعا ازصحبت های مسیولین بخصوص جناب معاون عمرانی در این خبر متاسف می شویم . جناب معاون محترم عمرانی لطفا بفرما چشم انداز شما برای ۵۰ سال آینده یاسوج چیست و می خواهی چیکار کنی .
شما چرا یک یا دو تا سایت مناسب در دو گوشه شهر طراحی نمی کنی تا مسیری باشد برای تصمیم گیری این همه جمعیت فاقد خانه و مسکن در یاسوج و حومه . .

اون فشار و مشکلی که در یاسوج هست در لنده و مارگون نیست که افتخار می کنید در این دو شهر مشکل هر کدام مثلا صد متقاضی را حل نموده آید .
Iran, Islamic Republic of
کبنا چی شده
همه اش شدی تبلیغات شهامت
Iran, Islamic Republic of
سلام ببخشید دهدشتیهایی که دو سال سهم آورده را واریز کردند و هنوز سرگردان هستند باید چکار کنند نه زمینی تحویل گرفتند و نه تکلیفشون مشخص می‌شود
مهران
Iran, Islamic Republic of
اخ وبخت ایما که تو مدیریت برنامه و بودجه استانش باشی کجا 19.75کجای کاری صفری یعنی اخر کار بنده خدا اگه اول یا رده بالا باشین پز خوب بودن وقتی رده اخری جز خیربرکت میدانید اصلا مدیر راه شهرسازی ول معطله فقط حرف و مشکل اخه مشکل باید حل بشه توسط مدیر مدیری که هر جلسه بیا بگه مشکل زمین داریم مدیر نشد تا قبل از سفر مشکل مسکن مردم حل بشه وگر نه سید بزرگواررئیسی دماغ از روزگار خودت و استاندار مدیر راه شهرسازی در میاره این حرفا و جلسات توخالی کاری پیش نمیره عمل مهمه خدا عاقبت ما را به خیر کنه که شما شدین مدیر برنامه بودجه اخ وبخت ایما یه خودی نشون بیه با این تحرک لاکپشتی به جایی نمیرسیم
اراضی
Iran, Islamic Republic of
"عیسی شهامت ادامه داد: در قوانین نهضت ملی مسکن، حق تخصیص اراضی درجه یک و دو قانونی وجود ندارد"
اطفا" مطالعه بفرمایید:تبصره۲ـ اراضی کشاورزی حاصل­خیز (درجه ۱ و ۲)، جنگلهای طبیعی و دست کاشت، بیشه های طبیعی، نهالستان ها، پارکها و ذخیره گاههای جنگلی و مرتعی، عرصه های ذخیره ژنتیکی، ایستگاههای تولید بذر، حوضه های آبخیز زوجی، محدوده ایستگاههای پایش و اندازه گیری آبخیزداری، بستر و حریم رودخانه ها و انهار، چراگاهها و راههای مسیر کوچ ایل‏نشین ها و مناطق چهارگانه محیط‏زیستی نمی­تواند برای ساخت مسکن مورد استفاده قرار گیرد.
Iran, Islamic Republic of
تغییر رتبه مسکن با تغییر مدیریت بانکن مسکن ممکن می باشد
Iran, Islamic Republic of
شما نتوانستیت جلوی مافیای شن وماسه رابگیرید فقط عکس برای تبلیغ مندازید
سقوط صدام؛ بیست سال بعد

سقوط صدام؛ بیست سال بعد

20 فروردین روزی است که صدام سقوط کرد. او چرا سقوط کرد عراق پس از صدام روزگار بهتری دارد....
ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

انتقادات پویانفر مداح در سحرگاه ۲۱ماه رمضان: امیدوارم امر به معروف در سطوح بالا انجام ...
زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

اعتماد نوشت: برخی از کاربران شبکه‌های فضای مجازی با انتشار تصاویری از مراسم شب احیا ماه ...
1