تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۶
کد مطلب : ۴۶۱۱۶۱
ورزشگاه ۱۵ هزار نفری یاسوج؛ گنجینه‌ای که به حال خود رها شد

دو پروژه مهم ورزشی کهگیلویه و بویراحمد که خاک می‌خورند؟ / کس به میدان در نمی‌آید سواران را چه شد؟

۷
۰
دو پروژه مهم ورزشی کهگیلویه و بویراحمد که خاک می‌خورند؟  / کس به میدان در نمی‌آید سواران را چه شد؟
کبنا ؛احداث ورزشگاه ۱۵ هزار نفری یاسوج که ابتدای سال ۸۶ آغاز شد و در اسفندماه ۹۳ با هزینه ۳۰میلیارد تومان پایان یافت، تا مرحله بهره‌برداری پیش رفت اما پس از آن به دلایل نامعلومی ر‌ها شد و سال‌هاست خاک می‌خورد. امید می‌رود دست همت و توانمند از آستین ورزش دوستان و افراد دغدغه‌مند بیرون بیاید و برای رونق این دو پروژه مهم و حیاتی برای ورزش کهگیلویه و بویراحمد گامی بردارند.
طبق آخرین بررسی‌ها، نبود زمین چمن فوتبال استاندارد در کهگیلویه و بویراحمد موجب شد تا در سفر دور اول هیأت دولت وقت در سال ۸۵ طرح ساخت ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهر یاسوج در دستور کار این هیأت قرار گیرد.
عملیات اجرایی استادیوم ۱۵ هزار نفری شهر یاسوج در زمینی به مساحت ۲۳ هزار مترمربع آغاز شد و هرچند قرار بود این پروژه مدت ۳۰ ما به بهره‌برداری برسد اما اردیبهشت سال ۱۳۹۴ با حضور وزیر وقت ورزش و جوانان افتتاح شد.
ورزشگاه ۱۵ هزار نفری یاسوج، به دلیل داشتن برخی مشکلات و تحویل نشدن توسط شرکت توسعه، تجهیز و نگهداری مکان‌های ورزشی کشور به اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد امکان برگزاری فعالیت‌های ورزشی تاکنون در آن میسر نبوده است.
به گفته عین الله دهقان مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد این ورزشگاه در سال ۸۵ کلنگ زنی شد و در سال ۹۳ با بیش از ۱۳۰ ایراد افتتاح شد و بعد از افتتاح ایرادات همچنان برطرف نشد و این وضعیت تا امروز به حال خود ر‌ها شده است.
این ورزشگاه دارای ۱۰ خط ویژه دوومی‌دانی، جایگاه خبرنگاران و رختکن بوده و جزء ورزشگاه‌های پیشرفته کشور است و کیفیت آن به تأیید مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا رسیده و قابلیت برگزاری مسابقات فوتبال و دوومی‌دانی در سطح ملی در آن وجود دارد.
قرار بود این ورزشگاه هدیه فراموش نشدنی به مردم این استان و یک خدمت زیربنایی به توسعه ورزش کهگیلویه و بویراحمد به ویژه ورزش پرطرفدار فوتبال باشد اما دیری نپایید که همه آرزو‌ها بر باد رفت.
استعداد‌های نهفته ورزشی بسیاری در رشته‌های مختلف در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارند که فوتبال یکی از همین رشته هاست و اکنون جوانان زیادی همچون محمدرشید مظاهری، بابک مرادی و صیاد کوکبی در تیم‌های پرطرفدار کشوری مشغول بازی هستند.
شکوفایی این استعداد‌ها نیازمند توسعه امکانات ورزشی و زیربنایی است و جوانان مستعد استان بسیار فراوان‌اند، قرار بود کشف این استعداد‌ها از محروم‌ترین نقاط استان تا مرکز استان در همین ورزشگاه صورت گیرد اما بخت ورزشگاه ۱۵ هزار نفری یاسوج برگشت و سکوت و رکود می‌همان همیشگی‌اش شد.
کهگیلویه و بویراحمد دارای دو تیم فوتبال است که تیم فوتبال شهرداری یاسوج روزگاری با یکه تازی و خلق شگفتی‌ها در لیگ دسته یک و حتی جام حذفی کشور و با شکست تیم‌های بزرگی همچون تراکتورسازی تبریز با سرمربیگری «امیر قلعه نویی» یکی از تیم‌های قوی و حتی‌امید نخست برای رفتن به لیگ برتر فوتبال کشور را یدک می‌کشید.
این تیم که با داشتن مربیان مجرب و شناخته شده فوتبال کشور همچون رضا چمنیان و جواد زرینچه یکی از‌امید‌های آینده و تیم‌های موفق در سال‌های اخیر فوتبال کشور بود ناباورانه با بالا گرفتن اختلاف‌ها و کشمکش‌ها از گردونه رقابت‌ها حذف و از حضور در فوتبال کشور برای همیشه حذف شد.
باشگاه نفت و گاز گچساران نیز با قدمتی ۵۵ ساله یکی از باشگاه‌های فعال و پرطرفدار جنوب کشور است و هم اینک پس از ۲۲ بازی در لیگ دسته دوم کشور و کسب ۴۹امتیاز در رده نخست جدول رده‌بندی لیگ دسته دوم فوتبال کشور قرار گرفته است.
طبق نظر کارشناسان ورزش در استان، تکمیل و بهره‌برداری ازاین ورزشگاه به توسعه ورزش استان کمک شایانی خواهد کرد و استعداد‌های ورزشی استان بهتر معرفی خواهند شد و مجالی برای استعدادیابی به وجود خواهد آمد.
آن‌ها معتقدند که ضعف ورزش کهگیلویه و بویراحمد میزبانی نکردن مسابقات کشوری است و ورزشگاه ۱۵ هزارنفری دولت آباد تنها راه برون رفت از این مشکل است.
مشکل ورزش در این استان نبود فضای فیزیکی برای بسیاری از هیئت‌های ورزشی است و با بهره‌برداری از این پروژه مهم ورزشکاران یاسوجی از فضای ورزشی مناسب برخوردار می‌شوند و شاهد رشد و شکوفایی بیش از پیش ورزش خواهیم بود.
ورزشگاه ۱۵ هزار نفری یاسوج برای بازسازی حدود ۸۰ میلیارد تومان نیاز دارد
ورزشگاه ۱۵ هزار نفری یاسوج

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با ابراز تأسف از وضعیت موجود ورزشگاه ۱۵ هزار نفری یاسوج، گفت: پیش‌بینی می‌شود این ورزشگاه برای بازسازی کامل حدود ۸۰ میلیارد تومان نیاز داشته باشد.
سید علی احمدزاده اظهار کرد: ورزشگاه یاسوج تا مرحله بهره‌برداری پیش رفت اما پس از بهره‌برداری به دلایل نامعلومی ر‌ها شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: متأسفانه مراقبت و نگهداری لازم از این ورزشگاه صورت نگرفته و کار‌هایی که در ورزشگاه انجام گرفت به دلیل عدم مراقبت و سهل‌انگاری از بین رفته است.
وی بیان کرد: بسیاری از صندلی‌های ورزشگاه از بین رفته و برخی‌های دیگر فاقد کیفیت برای استفاده است، ضمن اینکه ورزشگاه فاقد تأسیسات و تجهیزات است.
احمدزاده ادامه داد: چمن ورزشگاه از ابتدا دارای زیرسازی مناسبی نبوده و باید مجدداً خاکبرداری و کار از اول مطابق با استاندارد انجام شود، همچنین ورزشگاه نیازمند احداث سایه‌بان برای نگهداری از صندلی‌ها در هوای سرد یاسوج است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: ورزش و جوانان در مدت زمان کوتاهی برآورد جامع و کاملی برای بازسازی کامل ورزشگاه ارائه دهد تا اعتبار لازم اختصاص داده شود.
احمدزاده از پیگیری برخی طرح‌های محرومیت‌زدایی از سفر رئیس مجلس به استان خبر داد و گفت: ورزشگاه یاسوج در میان این پروژه‌ها قرار دارد اما باید برآورد دقیق انجام شود که پروژه چه میزان اعتبار نیاز دارد.
وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود ورزشگاه ۱۵ هزار نفری یاسوج برای بازسازی کامل مبلغ حدود ۸۰ میلیارد تومان نیاز داشته باشد، گفت: ورزش و جوانان تیم کارشناسی تشکیل و برآورد دقیقی از تأسیسات، تجهیزات، محوطه‌سازی، سرویس و آبخوری انجام دهد تا در این خصوص تصمیم‌گیری شود.
از سوی دیگر شرایط مطلوب آب و هوایی یاسوج برای ساخت یک ورزشگاه فرهنگی و ورزشی برای برگزاری مسابقات ملی و بین‌المللی سبب شد تا هتل ورزش یاسوج در دستور کار قرار گیرد.
کار احداث پروژه هتل ورزش شهر یاسوج در زمینی به مساحت ۴۲۰۰ متر مربع از سال ۱۳۸۵، در مجموعه ورزشی ۱۵ هزار نفری «دولت آباد» در شهر «یاسوج» آغاز شد و پس از گذشت قریب به ۱۵ سال تنها حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
اخیراً سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار برآورد این مجموعه هم برای اختصاص اعتبار شده است تا بتواند در سفر رئیس جمهور برای هتل ورزش یاسوج درخواست اعتبار کند.
هتل ورزشی یاسوج که متعلق به اداره کل ورزش و جوانان استان است در زمینی به مساحت چهار هزار مترمربع درقالب پنج طبقه شامل رستوران، خوابگاه در دو طبقه شامل ۲۸ اتاق به تعداد ۲۴۰ تخت، هشت واحد سوئیت و سالن آمفی تئاتر عملیات اجرایی آن شروع شده است.

طبق اعلام اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد، در استان حدود ۱۱۵ پروژه ورزشی در حال اجرا و ناتمام وجود دارد که شاخص‌ترین آن‌ها، هتل ورزشی «یاسوج» است.
عین الله دهقان_ مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد_ گفت: طبق برآورد‌های ابتدای سال جاری ۱۸ میلیارد تومان برای تکمیل و بهره‌برداری هتل ورزش یاسوج نیاز است.
این استان به دلیل نداشتن صنایع، کارخانه‌های مهم و حامیان مالی در بخش ورزش مشکلات متعددی دارد.
ورزشگاه ۱۵ هزار نفری متناسب با استاندارد‌های روز جهانی ساخته شده و دارای زمین چمن طبیعی، آبیاری اتوماتیک و دستی، استخر و سونای خشک و بخار، پیست تارتان ۱۰خط، اسکوربرد تمام رنگی، سالن‌های بدنسازی و چند منظوره است.
عمده‌ترین مشکلات این استادیوم شامل انشعابات آب، برق، گاز و شبکه فاضلاب است و مساحت این مجموعه ورزشی ۳۳ هزار و ۵۲۰ مترمربع و زیر بنای آن ۸۴۰۰ مترمربع است.
ایرنا در ادامه این گزارش نوشت: استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود ۷۲۶ هزار نفر جمعیت دارای هشت شهرستان، ۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است. در این استان هم اکنون ۳۲ هزار ورزشکار سازمان یافته در ۵۰ رشته ورزشی و در قالب ۴۸ هیأت ورزشی در استان و ۴۰۱ هیأت ورزشی در شهرستان‌ها، فعالیت می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

چه بگم
Iran, Islamic Republic of
ورزش وجوانان سالهاست تعطیل کردند آقای کمایی عزیز چرا در بازدید قبلی استاندار کامنتها رو حذف میکنید نمی‌خواهید به گوش مردم برسد مگه مردم نفهمیدن این ده سال نمایندها ومسؤلین چه بر سر مردم آوردن واونی که پشت پرده مشاوره میده اون نهاد دولتی وصیانتی که پدر ورزش رو در آورده معلوم بشه کهگیلویه و بویراحمد رو با خاک یکسان کردند / استان را که می‌توانست الله در بهترین شرایط زندگی باشه شکوندند در تمامی حوزه ها علی‌الخصوص ورزش وجوانان چه نیروهای ارزشمندی از استان مهاجرت کردند و به چه قیمتی
سوار
Iran, Islamic Republic of
ببخشید مگه دیگه مدیر گذاشتن تو استان بمونه باید بیاد و مردم رو به مضحکه بگیره همه چی تموم شد
ایرنا
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر بهرامی که ورزش استان زنده کرد
درود
Iran, Islamic Republic of
آقای دکتر بهرامی انسانی بسیار ارزشمند ورزشی در زمان ایشان و با وجود افرادی با سواد ورزشی بالا ودلسوز ومطرح در کشور مثل آقای سید داریوش موسوی وسایل دوستان چه تیم قوی برای استان بودند ای کاش برگردند
Iran, Islamic Republic of
سواران بیکار بی سوادان داخل میدان
علی
Iran, Islamic Republic of
اینا همش بودجه های هدر رفتی است شهری که اسفالت سالم نداره ورزشگاه به چه دردی میخورد. صنعتی باهاش میزدند بهتر نبود. دوباره هم هزینه کنند بیخود است چون نیاز شهر ما ورزشگاه 15 هزار نفری نیست چون ما اصلا تیمی در این سطح نداریم. نیاز شهر ما زیبا سازی، اصلاح ساختار شهر و غیره است اما نماینده و مسولان سودشان در جاهای دیگر خفته این نظر های ما هم همه پشم است و بس
من
Iran, Islamic Republic of
عرضه میخواد مث احمدی نژاد زانو داشته باشی کار بکنی ،ورزشهای المپیکی رواج داشت ،نخبگان علمی فعال ،کو مدیر لایق ،کل روستاهای ایران رو سالن میزد ،عرضه میخواد عرضه
سقوط صدام؛ بیست سال بعد

سقوط صدام؛ بیست سال بعد

20 فروردین روزی است که صدام سقوط کرد. او چرا سقوط کرد عراق پس از صدام روزگار بهتری دارد....
ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

انتقادات پویانفر مداح در سحرگاه ۲۱ماه رمضان: امیدوارم امر به معروف در سطوح بالا انجام ...
زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

اعتماد نوشت: برخی از کاربران شبکه‌های فضای مجازی با انتشار تصاویری از مراسم شب احیا ماه ...
1