تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۸
کد مطلب : ۴۶۰۸۶۷
در دیدار مدیرکل و معاونین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد: از فعالیت‌های ارزشمند فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۱۴۰۱ قدردانی می‌کنم / آیت الله حسینی: سامان دهی خرافات و فرهنگ‌های غلط در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قرار خواهد گرفت / درخشان: جهت دهی تولیدات فرهنگی و هنری در طراز انقلاب اسلامی اولویت فرهنگ و ارشاد اسلامی است

۱
۰
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد: از فعالیت‌های ارزشمند فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۱۴۰۱ قدردانی می‌کنم
کبنا ؛
آیت الله سید نصیر حسینی در دیدار مدیرکل و معاونین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: امسال از طرف مقام معظم رهبری به عنوان سال «مهار تورم و رشد تولید» نام گذاری شده و ضرورت دارد جهت جلوگیری از اسراف و تجمل گرایی، کارهای فرهنگی در دستور کار قرار گیرد.
به گزارش کبنا نیوز، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت های ارزشمند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سال گذشته، گفت: فرهنگ، زیربنای همه ابعاد جامعه و زندگی مردم بوده و همه چیز بر پایه فرهنگ استوار است.
وی خاطرنشان کرد: اگر فرهنگ متعالی و رشد یافته باشد، شاهد رشد و توسعه زندگی بشر در همه ابعاد مختلف خواهیم بود ولی اگر انحرافی در فرهنگ به وجود آمد و فرهنگ رشد و اعتلا نداشت، سایر طرح ها و سرمایه های زندگی بشر با مشکل مواجه شده و سقوط خواهند کرد.
آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه مسئله فرهنگ وظیفه و رسالت سنگینی بر عهده دارد، افزود: امروز در نظام جمهوری اسلامی فرهنگ تعریف الهی و معنوی دارد که این فرهنگ برگرفته از وحی الهی قرآن، آموزه ها، دستورات و فرهنگ اهل بیت علیهم السلام که بالاترین فرهنگ محسوب می شود، است.
امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: فرهنگ صحیح و مطلوبی که می تواند انسان را رهبری و مدیریت کند، حرکت در مسیر آموزه های دینی و الهی است.
وی تاکید کرد: همه مشکلات بشر در طول تاریخ مربوط به این موضوع بوده که زندگی خود را بر اساس دستورات الهی مدیریت نکرده‌اند.

آیت الله حسینی ادامه داد: اگر زندگی بر اساس دستورات پروردگار تنظیم شود مشکلی وجود نخواهد داشت، ضمن اینکه مشکلات با تخلف از دستورات خداوند آغاز می شود که اگر انسان ها دستورات الهی را عمل کنند، مشکلات رفع خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن اشاره به اینکه باید تلاش کنیم فرهنگ را به سمت و سوی الهی هدایت کنیم، گفت: باید جلوی فرهنگ‌های مصیبت بار را بگیریم، زیرا برای نظام و انقلاب هزینه خواهد داشت.
وی ضمن تاکید بر اینکه اگر فرهنگ فراموش شود سایر مسائل نیز تحت شعاع آن با مشکل مواجه خواهند شد، خاطرنشان کرد: وقتی برای فرهنگ هزینه صورت نگیرد، جامعه دچار خسارت‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی خواهد شد.
آیت الله حسینی عدم مدیریت فضای مجازی را یک معضل بزرگ دانست و اظهار کرد: اگر مدیریت این فضا در دست انسان های سالم و صالح باشد، فضای امروز جامعه به این صورت نبوده و رفتارهای غلط، بی احترامی و مشکلات دیگر شکل نمی گرفت.
امام جمعه یاسوج ضمن تاکید بر اینکه در سال «رشد تولید و مهار تورم» باید در جهت اسراف و تجمل گرایی فرهنگ سازی لازم صورت گیرد، افزود: مصارف طبق استانداردهای جهانی در کشور ما بالا بوده و نیازمند فرهنگ‌سازی در زمینه رعایت الگوی مصرف هستیم.
وی به نصب شیر بر سر برخی از قبرها گریزی زد و تصریح کرد: این کار فرهنگ غلطی بوده که اگر تلاش نکنیم، این فرهنگ های غلط بر زندگی افراد جامعه حاکم می شود.
آیت الله حسینی مبارزه با فرهنگ های غلط و خرافات را وظیفه سنگین فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و یادآور شد: در زمینه همسان سازی قبور مصوبه ای وجود دارد که باید اجرایی شود.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن مذمت تیراندازی در مجالس عروسی و تشییع جنازه ها، تاکید کرد: دستگاه ها و سازمان های مسئول باید در این زمینه نظارت کافی را داشته باشند.
وی خواستار جدی گرفتن نشست‌های شورای فرهنگ عمومی شد و گفت: حضور مدیران عضو شورای فرهنگ عمومی در نشست های این شورا یک ضرورت بوده که باید جدی گرفته شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان: کمبود اعتبارات فرهنگی موجب کندی فعالیت های فرهنگی در سال ۱۴۰۱ نشد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار که به همراه معاونین و سرپرست ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد با نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج دیدار و گفت و گو کرد.
امین درخشان در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از همکاری و همراهی نماینده ولی فقیه در زمینه اجرای برنامه های فرهنگی، گفت: در سال ۱۴۰۱ بر اساس سند تحول اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بر پایه سیاست های مردمی در عرصه فرهنگ و هنر تدوین و به تصویب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسید، برنامه هایی را در طول سال برگزار کردیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: هرچند دستگاه های فرهنگی به ویژه در سال ۱۴۰۱ در حوزه اعتبارات با مشکلاتی مواجه بودند اما دلیلی بر کند شدن فعالیت های فرهنگی نشد.
وی خاطرنشان کرد: به لطف الهی در سال ۱۴۰۱ کارهای ارزشمندی در زمینه زیرساخت های فرهنگی و هنری و فعالیت های اجرایی فرهنگی در استان انجام گرفت.

درخشان ادامه داد: با پیگیری هایی که در ابتدای سال از طریق سازمان برنامه و بودجه استان صورت گرفت، شاهد رشد ۹۰۰ درصدی زیرساخت های فرهنگی و هنری، تقویت فرهنگ سراها و مکان های فرهنگی و هنری بودیم و با تخصیص خوبی که صورت گرفت، پروژه ها عملاً وارد فاز عملیاتی می‌شوند و قطعاً در سال جاری زیرساخت های فرهنگی و هنری در همه شهرستان های استان رشد قابل ملاحظه‌ای را شاهد خواهند بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: تالار مرکزی یاسوج یا همان مجتمع فرهنگی و هنری بعد از وقفه حدود ۱۰ ساله سرمایه گذار آن مشخص و تقریباً عملیات اجرایی آن آغاز شده که بعد از ماه مبارک رمضان وارد فاز عملیاتی خواهد شد، هرچند مقدمات کاری و فعالیت های قانونی آن از جمله واگذاری صورت گرفته است.
وی افزود: یکی از مهم ترین اولویت ها با توجه به اینکه هم دغدغه نماینده ولی فقیه در استان بوده و هم در نگاه دولت وجود داشت، دغدغه نسبت به مسائل فرهنگی استان بود و مهم ترین مسئله بحث جهت دهی به فعالیت های فعالیت های فرهنگی و هنری در تراز انقلاب اسلامی و مولفه های انقلابی و اسلامی در تولید و خلق آثار فرهنگی و هنری بود که به عنوان یک دغدغه جدی در سطح جامعه مطرح بود؛ ضمن اینکه تقویت فعالیت های قرآنی نیز مورد تاکید نماینده ولی فقیه بود که این کار نیز انجام گرفت.
درخشان از همراهی نماینده ولی فقیه در زمینه اجرای برنامه های فرهنگی و هنری استان تقدیر و تشکر کرد و گفت: حضور نماینده ولی فقیه به عنوان پدر معنوی استان در برنامه های شاخص فرهنگی و هنری استان مایه دلگرمی ما بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در این راستا از ظرفیت هنرمندان متعهد با باور و اندیشه های انقلابی اسلامی که در تعدادی از برنامه ها شاهد تولید آثار فاخر فرهنگی و هنری در این عرصه بودیم، استفاده شد و آخرین برنامه کنگره شعر «آفتاب ظهور» بود که همزمان با میلاد حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف در یاسوج برگزار شد.
وی بیان کرد: سال گذشته برنامه های فرهنگی و هنری را به سمت مردمی بودن سوق دادیم، به این معنا که بخش قابل توجهی از فعالیت ها را به دل جامعه بردیم تا شرایط حضور مردم در برنامه های فرهنگی و هنری تسهیل شود.
درخشان خاطرنشان کرد: هر چند در عرصه اجرای فعالیت های فرهنگی با مشکلات مالی مواجه بودیم، ولی از نماینده ولی فقیه به عنوان رئیس شورای فرهنگ عمومی انتظار می رود که رایزنی‌های لازم را جهت افزایش بودجه حوزه فرهنگ و هنر با مسئولان داشته باشند تا بتوانیم برنامه های فرهنگی را در استان تقویت کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در ماه مبارک رمضان سال گذشته و امسال نیز ترکیبی از برنامه‌های قرآنی را در سطح استان طبق مصوبه شورای فرهنگ عمومی برگزار کردیم.
وی ادامه داد: تاکنون حدود ۶۰ درصد از برنامه های قرآنی برگزار شده و یک گروه تحت عنوان سفیران کریمه اهل بیت علیه السلام از قم دعوت شدند و در مسیر خود از پاتاوه برنامه های خود را همچنین در شهرستان مارگون، لنده، چرام، باشت و گچساران برگزار کردند که جریان‌سازی خوبی در عرصه محافل قرآنی و در کنار آن همایش «جهاد تبیین» با محوریت زیست عفیفانه که یکی از مولفه های شورای فرهنگ عمومی استان بود برگزار شد که این برنامه ها تا پایان ماه مبارک رمضان در همه شهرها و بخش ها ادامه خواهند داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی کارهای انقلابی و خوبی انجام می دهد اما متاسفانه آموزش و پرورش به شدت افتضاح به بار آورده است
زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

اعتماد نوشت: برخی از کاربران شبکه‌های فضای مجازی با انتشار تصاویری از مراسم شب احیا ماه ...
میرکاظمی رفت

میرکاظمی رفت

خداحافظی مسعود میرکاظمی از سازمان برنامه و بودجه قطعی شده است؛ بااین‌حال، احتمال جابه‌جایی ...
(ویدئو) جایزه ۴۰ میلیارد تومانی عربستان به قاری ایرانی

(ویدئو) جایزه ۴۰ میلیارد تومانی عربستان به قاری ایرانی

شاهمرادی جایزه ۳ میلیون ریالی (۸۰۰ هزار دلاری) خود را از دستان «ترکی آل الشیخ» رییس کمیته ...
1