تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب : ۴۶۰۶۳۸
جزییات دادگاه ترامپ در منهتن؛

بازداشت یک ساعته ترامپ و تفهیم ۳۴ اتهام به او

۳
بازداشت یک ساعته ترامپ و تفهیم ۳۴ اتهام به او
کبنا ؛دادگاه دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا به اتهام جنایی پرداخت حق السکوت به یک پورن استار برگزار شد. ترامپ هنگام ورود به دادگاه منهتن توسط پلیس برای ساعتی بازداشت شد. ترامپ در دادگاه با 34 اتهام روبه رو شد که همه آنها را رد کرد.
پایان دادگاه ترامپ
دادگاه ترامپ پس از حدود یک ساعت پایان یافت و او در این مدت در بازداشت بود. ترامپ پس از پایان دادگاه نیویورک را به مقصد فلوریدا ترک کرد. قرار است او در فلوریدا در جمع طرفدارانش سخنرانی کند. 
دونالد ترامپ خود را در دادگاه بی‌گناه خواند
دونالد ترامپ رسما بازداشت شد
دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا در جریان تفهیم اتهام خود در اولین جلسه دادگاه خود را بی‌گناه خواند.
تنها ۵ تصویربردار اجازه حضور در اتاق محاکمه را دارند و قاضی تنها اجازه عکاسی به آنها داده است. کسی اجازه فیلمبرداری ندارد.
کارشناسان حقوقی پیش‌بینی کرده‌اند جلسه دادگاه کوتاه باشد چرا که ترامپ و تیم حقوقی او پیشاپیش متن کیفرخواست را خوانده‌اند.
ترامپ انگشت‌نگاری شد
سی‌ان‌ان می‌گوید رویه‌های قضایی برای رسیدگی به پرونده ترامپ طی شده و از او انگشت‌نگاری شده است. با آنکه سندی که اتهامات ترامپ در آن تشریح شده مهر و موم است اما ای‌بی‌سی به نقل از منابع آگاه گزارش داده ترامپ به حدود ۳۴ جرم متهم شده است.
طبق ادعای ای‌بی‌سی بعضی از اتهامات مطرح‌شده علیه ترامپ، مصداق جنحه (felony) هستند. جنحه به تخلفاتی می‌گویند که مجازات آن‌ها معمولا جریمه نقدی یا خیلی سبک است. پیشتر رسانه‌ها گزارش داده بودند درصورت مجرم شناخته شدن ترامپ در اتهامات جنحه او ممکن است با مجازات حبس روبرو شود.
انتظار می‌رود اکثر اتهامات ترامپ مصداق «خلاف» (misdemeanor) باشند که با مجازات‌های خفیف‌تر مانند جرایم مالی روبرو می‌شوند.
ادعای استورمی دنیلز چیست؟

دونالد ترامپ رسما بازداشت شد
دونالد ترامپ،  روز پنج‌شنبه ۳۰ مارس (۱۰ فروردین) در جریان رسیدگی به پرونده پرداخت حق‌السکوت به استورمی دنیلز، بازیگر فیلم‌های پورن رسما توسط دادگاه منهتن نیویورک متهم شد.
دنیلز گفته است که در سال ۲۰۰۶ میلادی، یک سال پس از ازدواج ترامپ با همسر سومش ملانیا و بیش از یک دهه قبل از اینکه از یک تاجر ثروتمند تبدیل به یک سیاستمدار سرشناس شود، با وی رابطه جنسی داشته و ۱۳۰ هزار دلار نیز دریافت کرده تا چنین رابطه‌ای را افشا نکند.
دونالد ترامپ این رابطه را رد کرده و گفته است که مبلغ در واقع برای جلوگیری از «اتهامات نادرست و اخاذی» پرداخت شده است.
درگیری میان حامیان و مخالفان ترامپ در بیرون از دادگاه
دونالد ترامپ رسما بازداشت شد
در بیرون دادگاه حامیان و مخالفان ترامپ حضور دارند و براساس گزارش فاکس نیوز میان  این دو دسته درگیری هایی هم رخ داده است. 
قاضی دادگاه ترامپ کیست؟
دونالد ترامپ رسما بازداشت شد
خوان مانوئل مرچان، قاضی تاریخ‌ساز دادگاه منهتن است که برای اولین بار در تاریخ مسئولیت قضاوت درباره پرونده اتهامی یک رئیس جمهوری سابق آمریکا را برعهده دارد.
مرچان قاضی دیوان عالی قضای نیویورک است و دوازده سال سابقه قضاوت در این کرسی را دارد.
ترامپ که هرگونه کار خلاف قانونی را انکار می کند در شبکه اجتماعی تورث سوشال روز جمعه نوشته بود که قاضی مرچان از او متنفر است.
این اولین بار نیست که این دو نفر با هم روبرو می شوند.
مرچان شصت ساله سال گذشته قضاوت درباره شرکت ساخت و ساز ترامپ را نیز برعهده داشت. این پرونده به محکومیت مدیر مالی سازمان ترامپ به اتهام تقلب مالیاتی منجر شد.
ترامپ بازداشت شد
         

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا وارد دادگاه منهتن شد. در پی رسیدن به دادگاه، و در آستانه آغاز محاکمه او در حال حاضر در بازداشت پلیس است.
او اولین رئیس جمهوری سابق آمریکاست که توسط پلیس بازداشت می‌شود و در دادگاه با اتهام ارتکاب جرم روبرو شده است.
ترامپ از طریق دری حفاظت شده وارد دادگاه شده است. هلیکوپترها بر فراز آسمان در پروازند و حامیان و معترضان به رئیس جمهوری سابق امریکا در برابر دادگاه در حمایت و یا انتقاد از او شعار می دهند.
پلیس اعضای رسانه‌ها را به داخل ساختمان هدایت کرده است که می‌تواند نشانه آغاز روند محاکمه باشد.
اتهام دونالد ترامپ چیست؟
 ترامپ اولین رئیس جمهوری آمریکاست که به یک جرم جنایی متهم شده و قرار است در اولین جلسه دادگاه مربوط به اتهام پرداخت حق السکوت به یک ستاره فیلم های پورن حاضر شد.
محاکمه او مانع نامزدی او در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نخواهد شد. وکلای آقای ترامپ از او در برابر اتهام «پرداخت حق‌السکوت به ستاره پورن» دفاع خواهند کرد.
ترامپ برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ اعلام آمادگی کرده است. انتظار می رود اقای ترامپ تا 30 دقیقه دیگر به دادگاه برسد.
شبکه خبری سی ان ان گزارش کرده آقای ترامپ تنها یک جمله و نه بیشتر در جمع خبرنگاران و جمعیت بیرون از دادگاه خواهد گفت.
نام شما

آدرس ايميل شما

بازداشت یک ساعته ترامپ و تفهیم ۳۴ اتهام به او

بازداشت یک ساعته ترامپ و تفهیم ۳۴ اتهام به او

ترامپ در دادگاه با 34 اتهام روبه رو شد که همه آنها را رد کرد.
راز کشته شدن یک زن در کردستان

راز کشته شدن یک زن در کردستان

متهم به قتل در اعترافات خود گفته که در ابتدا زن را خفه کرده و سپس او را به سنگ بزرگی ...
روایت «المانیتور» از تشدید «جنگ در سایه» تل آویو با تهران

روایت «المانیتور» از تشدید «جنگ در سایه» تل آویو با تهران

درگیری اخیرا اسرائیل با ایران و نیروهای نیابتی آن در سوریه هفته گذشته تشدید شد. اسرائیل ...
فایل های مرتبط
1