تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۴۰
کد مطلب : ۴۶۰۵۵۱
طرح زیست عفیفانه مجلس با ضبط پاسپورت بی‌حجاب‌ها!

بلوای تازه حجاب

۲
۰
بلوای تازه حجاب
کبنا ؛حجت‌الاسلام حسین جلالی نماینده مجلس یازدهم از اجرای طرح زیست عفیفانه برای مقابله با بی‌حجابی خبر داد و گفت که هفت گروه جامع هدف این طرح بوده که بی‌حجابی داخل خودرو، هواپیما، اماکن، مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها، ادارات دولتی، سلبریتی‌‌ها و هنرمندان در فضای مجازی، تفرجگاه‌ها، ایستگاه‌های قطار، مترو، پایانه‌ها و... جزو این گروه‌ها هستند.
حجت‌الاسلام حسین جلالی از اجرای طرح زیست عفیفانه برای مقابله با بی‌حجابی خبر داد. این نماینده نزدیک به جبهه پایداری درباره اجرای طرح «حجاب و عفاف» که در مجلس دنبال می‌شود، گفت: طرح زیست عفیفانه که معروف به حجاب و عفاف است اجرا می‌شود و تخلف از این قانون هزینه دارد.
وی ادامه داد: درخصوص کسانی که می‌خواهند قانون‌شکنی کنند مراتبی درنظر گرفته شده که در مرتبه اول فقط پیامکی ارسال شده و تذکر داده می‌شود که نسبت به رعایت قانون اهتمام بورزند و درصورتی که متخلف مرتکب جرم در مرتبه دوم شد و خواست عناد و لجاجت کند جریمه مختصری برای وی درنظر گرفته می‌شود.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد: هنجارشکنی و قانون‌شکنی در مرتبه سوم برای کسانی که لیدری این بی‌حجابی را در دست دارند، توقف خودرو به‌صورت موقت انجام می‌شود و مرتبه چهارم اگر بخواهند قانون را زیر پا بگذارد و حرمت و حقوق شهروندی را رعایت نکنند به موضوع پاسپورت و گواهینامه ورود می‌شود و مرحله پنجم فرد متخلف به محاکم قضایی معرفی می‌شود و کسی که علی‌رغم این مراحل بازهم اقدام به قانون‌شکنی کرده، از طریق محاکم قضایی باید پاسخگو باشد.
نماینده نزدیک به جبهه پایداری از پیش‌بینی جرایم سنگین‌تر برای مراکز خرید، پاساژها، مناطق گردشگری، هتل‌ها و رستوران‌ها در طرح عفاف و حجاب خبر داد و تصریح کرد: طرح عفاف و حجاب کاملا هوشمندانه اجرا می‌شود و هیچ مواجهه فیزیکی در آن نیست.
روایت ماجرای ماست‌پاشی به دو زن از زبان مالک لبنیاتی
لبنیاتی هاجرپور مشهد که بعد از فیلم خالی کردن سطل ماست روی سر مادر و دختری پلمب شده بود، فک پلمب شد.
به گزارش کبنا، انتشار فيلمي در فضاي مجازي روز جمعه ۱۱ فروردين ماه ۱۴۰۲ مبني بر خالي كردن سطل ماست روي سر مادر و دختري بي‌حجاب در خيابان وليعصر منطقه شانديز مشهد از سوي يك فرد تندرو يكي از اخبار جنجالي روزهاي اخير شده و رسانه‌هاي اصولگرا هم ضمن نامتعارف خواندن اين شيوه نهي از منكر از «صدور دستور قضايي حكم جلب آن فرد به اتهام توهين عملي و اخلال در نظم» نوشتند. اين در حالي بود كه شنبه ۱۲ فروردين ماه نيز فيلم ديگري در فضاي مجازي منتشر شد كه نشان مي‌داد اين مغازه پلمب شده است. همين پلمب شدن مغازه لبنياتي هاجرپور مجدد واكنش‌هاي گسترده‌اي از سوي كاربران فضاي مجاري در پي داشت و با انتقادات فراواني روبه‌رو شد. 
ماجرا هم از اين قرار بود كه روز واقعه دو زن بدون حجاب در داخل مغازه لبنيات‌فروشي حضور داشتند كه ناگهان فرد مهاجم از بيرون مغازه وارد مي‌شود و بعد از اصرار به آن دو زن براي حجاب با ظرف‌هاي ماست به آنها حمله مي‌كند. پس از ماجرا افراد با دستور قضايي جلب شدند.  دادستاني طرقبه در مورد اين خبر به رسانه‌ها گفت: «دليل صدور دستور جلب اين سه نفر به اين خاطر است كه فرد اول متهم به توهين عملي و اخلال در نظم و همچنين ۲ نفر خانم متهم به ارتكاب فعل حرام به لحاظ تظاهر به كشف حجاب  هستند .»
علاوه ‌براين همان عصر ۱۲ فروردين هم خبرگزاري فارس در اين باره نوشته كه «حكم جلب فردي كه به شكل نامتعارف نهي ‌از ‌منكر كرده بود و ۲ خانم قانون‌شكن صادر شد.» در اين خبر آمده بود: «پس از تظاهر به كشف حجاب توسط دو خانم در ملاءعام و برخورد غيرمتعارف يك فرد با اين دو خانم، دستورات قضايي لازم در اين زمينه صادر و اين افراد جلب شدند. ضمن دستور براي تحقيق در مورد چگونگي شكل‌گيري اصل ماجرا با دستور قضايي حكم جلب آن فرد به اتهام توهين عملي و اخلال در نظم و همچنين ۲ نفر خانم به اتهام ارتكاب فعل حرام به لحاظ تظاهر به كشف حجاب صادر شد. به صاحب واحد صنفي كه اين اتفاق در آن رقم خورده بود نيز جهت رعايت اصول شرعي و قانوني وفق مقررات تذكرات لازم داده شده است.»
در اين باره همچنين «امير شهلا»، عضو پيشين شوراي شهر مشهد در صفحه شخصي اينستاگرام خود نوشت: «از زمان خبر پلمب مغازه و سپس فك پلمب در شبكه‌هاي اجتماعي مغازه مملو از گل و شكلات و شيريني‌هايي شده كه مردم در بدو ورود به مغازه تقديم كرده‌اند. همچنين درج شماره تلفن لبنياتي روي عكس كه در فضاي مجازي منتشر شد باعث خيل تماس‌هاي تلفني مردم از اقصي نقاط كشور شد. در حال حاضر «محمود هاجرپور» صاحب لبنياتي كه اين اتفاق در آن رخ داده بود با قيد وثيقه آزاد و مغازه هم فك پلمب شده است.»  حالا محمود هاجرپور سخناني را كه پيش‌تر از او در رسانه‌ها منتشر شده، رد مي‌كند و به «اعتماد» مي‌گويد: «با هيچ رسانه‌اي صحبت نكردم. مشكل خاصي نيست و مغازه باز و فك پلمب شده است. وكيل گرفتم. شرمنده؛ بيش از اين نمي‌توانم صحبت كنم.»  پيش از اين ركنا به نقل از هاجرپور نوشته بود: «آن روز مادر و دختري وارد مغازه شدند كه يك آقايي وارد شد و بعد از تذكر سطل ماست را روي سر آن زن ريخت كه همين مساله باعث شد يكي از مشتريان با حمله به اين فرد او را از مغازه به بيرون پرت كند. اين برخورد باعث شد تا درگيري در خارج مغازه نيز ادامه پيدا كند. درگيري بين زن جوان و آن مرد بود در حالي كه دختر اين زن از مادرش مي‌خواست كه درگيري را پايان دهد.»  او همچنين در مورد وضعيت مغازه‌اش به اين خبرگزاري گفته بود: «بعد از اين اتفاق ساعت ۱۱ شب با حكم قضايي، براي پلمب مغازه آمدند و مرا براي مراجعه به پاسگاه خواستند و حتي ويديوهاي دوربين مداربسته را براي روشن شدن ابعاد ماجرا بردند و قرار شد تا دوشنبه نيز براي ارايه توضيحات به دادگاه مراجعه كنيم. در نهايت به ما اعلام شد كه مغازه از پلمب بايد خارج شود و هم‌اكنون ما در مغازه مشغول به فعاليت هستيم.»
«محسن برهاني»، عضو هيات علمي دانشگاه تهران و دكتراي حقوق جزا و جرم‌شناسي نيز درباره امر به معروف و اين حادثه در صفحه توييتر خود نوشت: «اگر ناهي از منكر از مرحله زباني فراتر رفت و متعرض حيثيت، جان، مال، حريم خصوصي و حقوق اشخاص شد، اين اقدام ديگر نهي از منكر نيست، بلكه تجاوزي غيرقانوني و جرم است و سايرين با رعايت ماده ۱۵۶ قانون مجازات اسلامي حق دفاع مشروع در قبال رفتار او را خواهند داشت.»
         
نام شما

آدرس ايميل شما

سرجوخه داس
Iran, Islamic Republic of
ای کاش بر سر مسئولین اینگونه ماست میرختی
Iran, Islamic Republic of
مملکت هزارقانون
ریزش و رویش مقاصد نوروزی

ریزش و رویش مقاصد نوروزی

سفرهای نوروزی در سال جدید حاکی از رشد ۶ درصدی سفرهای جاده‌‌‌ای است، با این حال تفاوت‌‌‌های ...
بلوای تازه حجاب

بلوای تازه حجاب

حجت‌الاسلام حسین جلالی نماینده مجلس یازدهم از اجرای طرح زیست عفیفانه برای مقابله با بی‌حجابی ...
«محاسبات کوانتومی» میدان جدید جنگ!

«محاسبات کوانتومی» میدان جدید جنگ!

واشنگتن احتمالا کنترل‌های جدیدی را در رقابت برای یک فناوری کلیدی اعمال خواهد کرد تا مانع ...
1