تاریخ انتشار
چهارشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب : ۴۶۰۳۷۷
کبنا گزارش می‌دهد

سال مهار تورم؛ تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد چکار می‌کند! ؟ / حمزه لقمانی به مردم پاسخ بگوید!

۱۰
۲
سال مهار تورم؛ تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد چکار می‌کند! ؟ / حمزه لقمانی به مردم پاسخ بگوید!
کبنا ؛سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال مهار تورم و رشد تولید نامگذاری شده است که همگان به ضرورت عملیاتی شدن این شعار سال واقف هستند. همه مردم از درد تورم و نابسامانی بازار و کمرشکن بودن هزینه‌های سرسام‌آور زندگی می‌نالند و روز به روز آسیب‌های آن بر زندگی آحاد مردم و به خصوص مردم محروم و کم بضاعت و کم درآمد استان کهگیلویه و بویراحمد خودنمایی بیشتری دارد.
در کنار تورم کشوری، همگان می‌دانند که در چند نوبت متوالی، تورم استان کهگیلویه و بویراحمد به نسبت سایر استان‌ها از تراز بالاتری برخوردار بوده و وضعیت نابهنجار بازار استان، در مقایسه با سایر استان‌های کشور نمود بیشتری داشته است. این مسأله حاکی از آن است که در کنار تورم کشوری که امری تا حدودی اجتناب ناپذیر و خارج از توان و قدرت مدیریتی استان است، عدم نظارت بهینه بر بازار و کنترل تورم خودساخته و آشفته و خودسرانه از جمله عوامل اثرگذار بوده که ضریب تورم را در کهگیلویه و بویراحمد بیشتر کرده است.
در کنار این کارنامه بسیار بدخیم تورم در استان، شعار سال از سوی مقام معظم رهبری ضرورت پرداخت به امر نظارت بر بازار را بیش از پیش کرده و رسالت اصلی این مسأله متوجه دستگاه‌های مرتبط با بازار می‌باشد. دستگاه‌های بسیاری با امرنظارت بر بازار مرتبط بوده و در خصوص کنترل و نظارت بر آشفتگی بازار نقش دارند که در این میان دستگاه تعزیرات حکومتی به عنوان فرمانده و عمل‌کننده نهایی که تصمیم گیرنده در خصوص تخلفات گزارش داده شده از سوی مردم و سایر دستگاه‌های مرتبط با این مقوله، می‌بایست حضور پررنگ داشته و به وظیفه خود به گونه‌ای عمل کند که هم آثار بیرونی بر تورم نابسامان و سایر تخلفات بازار داشته و هم مردم رضایت عمومی خود را ابراز کرده و نقش این دستگاه را به عینه ببینند و درک کنند.
بنابراین به عنوان مهمترین دستگاه ناظر بر بازار رسالت خطیری در تحقق شعار سال و تحقق آمال مردم در امنیت بازار و امنیت سفره‌های آن‌ها خواهد داشت. متأسفانه در همین روز‌های آغازین سال، خبرنگار کبنا نیوز که اتفاقی در این دستگاه حضور یافته بوده متوجه وضعیت نه چندان مطلوبی در این خصوص شده است؛ عدم تحرک و فعالیت مشهود این دستگاه به گونه‌ای که حتی در این دستگاه هیچ گونه بنر و یا حتی کاغذی کوچک در تابلو اعلانات این اداره نسبت به بزرگداشت شعار سال دیده نمی‌شود. بماند که می‌بایست علاوه بر این مسائل، سیاستگذاری و ریل‌گذاری این اداره برای تحقق شعار سال و برنامه‌ریزی‌های لازم صورت پذیرد و حتی در تابلو اعلانات و سایر مجاری اعلامی، برنامه‌ریزی این اداره برای مردم اطلاع‌رسانی شود.
دریغ از کوچکترین اطلاع‌رسانی که در این خصوص انجام گرفته شده باشد. مراجعه‌کنندگان و ارباب رجوع در مراجعه به این اداره سردرگم است که هیچ گونه راهنمایی خودکار برای اطلاع از سیر شرح شکایت تا رسیدگی و پیگیری و احقاق حقوق خود نمی‌بیند. میز خدمتی بسیار ساده و کوچک با دو صندلی در ورودی دیده می‌شود که نشان از گذاشتن این میز به جهت رفع تکلیف است و هیچ چارت و یا نموداری برای اطلاع از سیر مراحل شکایت و... دیده نمی‌شود.
شایسته است که این دستگاه به جهت احترام رعایت شعار سال و وظیفه شرعی و قانونی خود، در مقابل مردم و رهبری پاسخگو باشد و خود را برای سالی فعال و کوشا آماده کند و با برنامه‌ریزی و انسجام کامل به نسبت سال‌های قبل حضور پررنگ‌تری داشته باشند و تعهد خود در مقابل مقام معظم رهبری و مردم را فراموش نکرده و رضایت آن‌ها و رضایت الهی را مدنظر داشته باشند و به گونه‌ای عمل کنند که مردم این امر را درک کنند.
این گزارش به هیچ‌وجه نافی خدمات و تلاش تعزیرات حکومتی و آن عده از مأموران و قضات زحمت‌کش این دستگاه که در ایام نوروز و سایر روزها در کف بازار مشغول فعالیت هستند، نیست.
قابل ذکر است سید حمزه لقمانی مدیریت سازمان تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد را عهده می‌باشد که از تاریخ ۱۷ آبان ۱۴۰۱ به این سمت منصوب شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
به نظر نمیاد با مدیران ضعیف فعلی تغییری را در روند کنترل تورم داشته باشیم.
بیشتر ادارات شعار سال؛یعنی مهار تورم و رشد تولید را فقط در حد چند بنر و نصب آن جلوی ادارات خلاصه می کنند که بگویند ما هم شعار سال را بلدیم؛همین.چون اراده ای در مجموعه ی مدیریت خویشاوندی استان برای این کار وجود ندارد.این ها فقط برای راضی نگه داشتن فلان نماینده ی ضعیف در فکر این هستند که چه طور چند نفر را به ناحق و با رانت در اداره متبوع شان بچپانند؛شک نداریم که این مدیریت فشل فعلی استان حتی یک گام هم در جهت رضای خدا و در جهت خدمت به عامه ی مردم برنمی دارند.
Iran, Islamic Republic of
سایت محترم کپنا لطفا" از اکرامی به تبع نماینده ی ضعیف فعلی هم گزارش بدین که چه به روز دانشگاه آزاد آورده است.
Iran, Islamic Republic of
در دانشگاه آزاد به بسیج ستیزی روی آورده است؛چرا فرمانده ی سپاه تخلفات را پیگیری نمی کند؟
Iran, Islamic Republic of
دانشگاه آزاد /از پذیرش در جذب اساتید امتناع می کند؛باید در جهت تغییر و عزل او اقدام عاجل صورت گیرد.
Iran, Islamic Republic of
نمونه ی/ر جریان ضرب و شتم همراهان نماینده ی یک بسیجی را، مشاهده شد که برای خوشامد او نه تنهاموضعی نگرفت بلکه حتی یک بیانیه هم نداد و یا عذرخواهی هم نکرد.
سیدمحمد
Iran, Islamic Republic of
تعزیرات و صمت استان به ویژه یاسوج فقط وجود دارند
امتحانش مجانی است شما برای گزارش تخلف صد بارهم به ۱۳۵ و ۱۲۴ زنگ بزن تا متوجه شوی
Iran, Islamic Republic of
مردم هیچ انتظاری از شما ندارند مدیرکل تعزیرات


بخش زیادی از تورم افسارگسیخته یاسوج به شخص شما بر می گردد

Iran, Islamic Republic of
ای کاش اقای لقمانی با ۱۲۴ تماس می گ فت ببینه ایا گ شی را بر میدارن و چه اقدامی می کنن
Iran, Islamic Republic of
کارمندان همین تعزیرات هستند و تربیت بدنی و راهداری بدون بازده
Iran, Islamic Republic of
اگر جلوی افزایش ماسه گرفت گرفتید راست می گویید
چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

اگر اسرائیل و حامیان‌اش می‌خواهند که این کشور به دریافت کلان آمریکا ادامه دهد باید روایت ...
آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده قرن بعد نیست، آینده همین فردا است. اگر برای ۵ یا ۱۰ یا ۲۰ سال بعد هم آینده‌نگری ...
روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

سیاستگذاری‌های ارزی که در خلال نوسانات نیمه دوم سال انجام شد، به تشدید نوسانات ارز منجر ...
1