تاریخ انتشار
يکشنبه ۶ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۴۹
کد مطلب : ۴۶۰۲۷۱
ابهامات پیرامون شوری آب سد چم شیر؛

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد: آب سد چم شیر گچساران برای همه مصارف قابل استفاده است، جای هیچ نگرانی وجود ندارد / ۴۷۰ میلیون متر مکعب آب پشت سد چم‌شیر ذخیره شده است

۳
۲
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد: آب سد چم شیر گچساران برای همه مصارف قابل استفاده است، جای هیچ نگرانی وجود ندارد /  ۴۷۰ میلیون متر مکعب آب پشت سد چم‌شیر ذخیره شده است
کبنا ؛مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: آب سد چم شیر گچساران برای همه مصارف قابل استفاده است.
آرش مصلح_ مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد_ در این باره، اظهار داشت: آزمایش‌های اخیر شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد از خروجی آب سد چم شیر گچساران به شبهات و نگرانی‌ها در مورد آب این سد پایان داد.
مصلح افزود: بر اساس آخرین اندازه‌گیری‌ها شوری و تلخی آب سد چم شیر گچساران از حد استاندارد هم کمتر است و هیچ نگرانی درباره کیفیت آب سدچم شیر وجود ندارد.
مصلح اضافه کرد: بر این اساس آزمایش‌های اخیر از آب سد چم شیر گچساران میزان مواد محلول در آب این سد را نه تنها کمتر از حد مجاز نشان داده بلکه مهر تأییدی هم برکیفیت مطلوب آب سد چم شیر‌زده و آب این سد قابل مصرف برای مصارف شرب و کشاورزی است.
وی ادامه داد: این نمره قبولی از ۴۷۰ میلیون متر مکعب آب موجود در سد چم شیر گچساران معادل یک ششم ذخیره کامل این سد حاصل شده که با افزایش ذخیره و آبگیری کامل سد میزان املاح به شدت کاهش یافته و کیفیت آب بالاتر می‌رود.
   
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: جای هیچ نگرانی وجود ندارد و باید به آینده این سرمایه‌گذاری کلان در حوزه سدسازی به عنوان یکی از دستاورد‌های بزرگ اقتصادی کشور‌امیدوار بود.
سد چم شیر گچساران حاصل ده سال تلاش متخصصان وزارت نیرو است که اهدافی از جمله مهار سیلاب‌های ویرانگر، تأمین آب شرب و کشاورزی و تولید برق را دنبال می‌کند.
آبگیری سد چم شیر گچساران از ابتدای اسفند شروع شده که تا به امروز ۴۷۰ میلیون متر مکعب آب رودخانه چم شیر را ذخیره کرده است.
ظرفیت دریاچه پشت سد چم شیر گچساران ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون متر مکعب آب است.
پیش از این برخی از فعالان زیست محیطی و رسانه‌ها میزان املاح گچی و نمکی آب سد چم شیر گچساران را نگران‌کننده و خطرناک برای محیط زیست عنوان کرده بودند.
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند خوزستان
Iran, Islamic Republic of
دشمنان تحمل پیشرفت اقتصادی ایران را ندارند و بهبود زندگی و رفاه و رضایت مردم را مانع مقاصدخود می دانند لذا به عناوین مختلف و همراهی افراد نا آگاه سیل مخالفت را باطرح دروغ های بزرگ نظیر شورشدن دیگر رودخانه ها و خلیج فارس و از بین رفتن حیات و آثار تاریخی و تمدن بشر و حیات کشاورران به دشمنی با مردم پرداختند. که سد چم شیر با موفقیت جواب دندان شکنی به آنها داد. و در آینده روی آنها را سیاه تر خواهد کرد.
تنتلا
Iran, Islamic Republic of
شوری آب منطقه وسد در آینده
نما
Iran, Islamic Republic of
اینده این سد باعث شوری آبهایزیرزمینی منطقه وخوزستان خواهدشد
چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

اگر اسرائیل و حامیان‌اش می‌خواهند که این کشور به دریافت کلان آمریکا ادامه دهد باید روایت ...
آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده قرن بعد نیست، آینده همین فردا است. اگر برای ۵ یا ۱۰ یا ۲۰ سال بعد هم آینده‌نگری ...
روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

سیاستگذاری‌های ارزی که در خلال نوسانات نیمه دوم سال انجام شد، به تشدید نوسانات ارز منجر ...
1