تاریخ انتشار
شنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۴۷
کد مطلب : ۴۵۹۹۴۳
 مدیرکل امور مالیاتی استان کهگیلویه و بویراحمد:

۳۱۵میلیارد تومان عوارض بین شهرداری‌های کهگیلویه وبویراحمد توزیع شد / مالیات فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان به حساب تهران واریز می‌شود

۲
۰
مالیات فروشگاه‌های زنجیره‌ای کهگیلویه و بویراحمد به حساب تهران واریز می‌شود / فرار مالیاتی چند پزشک
کبنا ؛ مدیرکل امور مالیاتی استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: امسال، درمجموع ۳۱۵میلیاردتومان عوارض طبق قانون بین شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، روستا‌های فاقد دهیاری و عشایرتوزیع شده، در حالی که در مدت مشابه سال قبل، این رقم ۱۳۹میلیارد تومان بوده یعنی رشدی تقریباً سه برابری داشته است.
میلاد فرخان با اشاره به مبلغ ارزش افزوده، گفت: از مبلغ ۳۱۵ میلیارد تومان، ۲۹ میلیارد تومان سهم عشایر بود که به حساب امور عشایر استان پرداخت شد؛ ۱۶ میلیارد تومان سهم روستا‌های فاقد عشایری که به حساب فرمانداری‌ها ورایز شده و ۱۱۸ میلیارد تومان نیز سهم دهیاری‌ها شده و مابقی به شهرداری‌های استان اختصاص داده شد.
مدیرکل امور مالیاتی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این میزان اعتبار از محل مالیات و ارزش افزوده برای انجام خدمات عمرانی، بهبود مبلمان شهری، روستایی و جبران هزینه‌های قانونی شهرداری‌ها و دهیاری استان به این مراکز پرداخت شده است.
مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه پرداخت این اعتبار به توسعه خدمات عمرانی و رفاهی شهر‌ها و روستا‌های کهگیلویه و بویراحمد کمک شایانی کرده است، اضافه کرد: توزیع اعتبارات یاد شده به شهرداری‌ها، روستا‌ها و مناطق عشایری نشان دهنده نقش مهم وصول مالیات از صاحبان ثروت و درآمد برای توسعه خدمات رفاهی و عمرانی جامعه است.
فرخان با اشاره به اعتبار مربوط به آلایندگی، بیان کرد: عوارض آلایندگی در سال جاری ۱۴۶ میلیارد تومان بوده که عمدتاً مربوط به شهرستان گچساران است.
مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مبلغ عوارض آلایندگی در سال گذشته ۱۲۶ میلیارد تومان بوده است؛ یعنی در سال جاری رشدی بیش از ۶ برابری داشته‌ایم.
وی گفت: طبق قانون شهرداری‌ها مکلفند عوارض پرداختی از طریق امور مالیاتی را در بخش عمران شهری هزینه کنند و ما به جهت تکلیف قانونی و وظیفه‌ای که داریم با تمام شهرداری‌های استان مکاتبات لازم را انجام داده‌ایم که نسبت به عوارض پرداختی سال ۱۴۰۱ و انجام وظیفه قانونیِ خود، توضیحات کافی در خصوص اقداماتشان را به امور مالیاتی استان ارائه نمایند.
فرخان تصریح کرد: امور مالیاتی طبق قانون وظیفه نظارتی هم دارد و منتظر دریافت پاسخ شهرداری‌ها هستیم تا در صورت لزوم، اقدام قانونی را انجام دهیم.
مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: یکی از نکات مهم، این است که توزیع عوارض بر اساس سرانه جمعیتی صورت می‌گیرد که در سامانه‌های مالیاتی تعریف شده است.
وی گفت: به خاطر اینکه آخرین سرشماری مربوط به سال ۱۳۹۵ است، توزیع عوارض نیز بر اساس همان جمعیتِ سرشماری شده‌ِِ سال ۱۳۹۵ توزیع می‌شود. این در حالی است که برخی از بخش‌ها ممکن است افزایش جمعیت زیادی در آن‌ها اتفاق افتاده باشد. بنابراین بعضی از بخش‌ها و حتی شهر‌های استان ممکن است متضرر شوند.
فرخان با اشاره به سختیِ تأمین عوارض و وصول درآمد، ابراز کرد: متأسفانه بسیاری از واحد‌های صنعتی و تولیدیِ کهگیلویه و بویراحمد فعال نیستند. اما با این وجود همکاران ما عملکرد بسیار خوبی داشتند که حتی موجب تشویق امور مالیاتی استان از سوی سازمان امور مالیاتی کشور شد.
مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه وبویراحمد گفت: از مالیات‌های وصولی در استان، تنها پنج درصد مربوط به بخش اصلی بازار و کسبه بوده و ۹۵ درصد دیگرِ آن، محصول اموری غیر از این مشاغل بوده است.
فرخان افزود: حتی بیش از ۶۵ درصد از کسبه کهگیلویه و بویراحمدی معاف از مالیات بوده‌اند و با توجه به در نظر گرفتن شرایط خاص استان، تا جایی که توانسته‌ایم تلاش کرده‌ایم روی بازار و اشخاص حقیقی فشار مالیاتی وارد نشود.
توسعه زیرساخت‌های مالیاتی در شهر‌های کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه وبویراحمد ابراز کرد: برای اولین بار مرکز دادرسی شهرستان کهگیلویه راه‌اندازی شده است اما پیش از این، به دلیل عدم حضور چنین مرکزی، نماینده دادرسی باید از یاسوج و یا گچساران به آنجا می‌رفت.
وی ادامه داد: برای خدمت‌دهی به مردم، واحد مالیاتی چرام نیز پیگیری شد و مطالعات اولیه واحد مالیاتی باشت نیز در حال انجام است و پیگیر آن هستیم که تا پیش از هفته دولت سال ۱۴۰۲ راه‌اندازی شود.
فرخان تصریح کرد: امور مالیاتی استان علاوه بر بحث وصول درآمد‌ها، در جذب اعتبارات عمرانی یا تملک سرمایه‌ای در استان آمار خوبی دارد به گونه‌ای که بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار ملی برای ساختمان جدید اداره‌کل امور مالیاتی اخذ شده است.
مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه وبویراحمد ادامه داد: معوقات زیادی نیز وجود داشت که هیچگونه اقدامی در خصوص آن‌ها نشده بود اما در سال جاری همه پیگیری شدند.
از بخشودگی جرائم مالیاتی تا کمک به حرکت چرخ تولید در استان
وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های این اداره کل، رشد و رونق اشتغالزایی در کهگیلویه و بویراحمد است و موضوع بسیار مهم اشتغالزایی را نیز مدنظر داریم.
مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: بسیاری از تولیدکنندگان و صنعتگران به ما مراجعه کرده‌اند و برخی را خود ما نیز شخصاً به سراغ آن‌ها رفته‌ایم.
فرخان عنوان کرد: برخی از واحد‌های تولیدی در کهگیلویه و بویراحمد عطای حضور در استان را به لقای آن بخشیده و در حال انتقال واحدشان به استان‌های دیگر بودند اما با حمایتی که از آن‌ها کردیم، برگشتند و در حال حاضر در کهگیلویه و بویراحمد مشغول فعالیت هستند.
مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: حداکثر تفویض اختیاری که در خصوص بخشودگی جرائم داشتیم و تا جایی که قانون اجازه می‌داد، به دور از هیچگونه عذر و بهانه‌ای عمل کردیم تا چرخ اقتصاد استان همچنان بچرخد.
مالیات فروشگاه‌های زنجیره‌ای و برخی از واحد‌های تولیدی
فرخان گفت: یکی از اصلی‌ترین گلایه بازاریان، موضوع وضعیت مالیات فروشگاه‌های زنجیره‌ای بود که این فروشگاه‌ها که شعبه‌ای از مرکز هستند و مرکز اصلی آن نیز در تهران است، تمام مالیاتشان به همان تهران می‌رود.
مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در واقع پولی که در این فروشگاه‌ها هزینه می‌شود مستقیم به حسابی در تهران واریز می‌شود و عایدی از آن نصیب اقتصاد این استان نمی‌شود اما موضوع در دست پیگیری است و حتماً نیز نتیجه خواهیم گرفت.
وی افزود: البته بسیاری از واحد‌های تولیدی در استان نیز شعبه‌ای از یک واحد مرکزی در تهران هستند با پیگیری‌های انجام شده، کل مالیات و عوارض این واحد‌های تولیدی را به استان کهگیلویه و بویراحمد انتقال دادیم.
رتبه خوب استان در کمترین فرار مالیاتی
فرخان عنوان کرد: برای اولین بار واحد فرار مالیات در استان کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شده است و از مردم می‌خواهیم هر جایی فرار مالیاتی تشخیص دادند، در تماس با سامانه ۱۵۲۶ آن را گزارش دهند.
وی ادامه داد: به گواه گزارش‌های مرکز فرار مالیاتی و مبارزه با پولشویی، استان کهگیلویه و بویراحمد کمترین فرار مالیاتی را در سطح کشور دارد.
مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در خصوص فرار مالیاتی پزشکان، چند مورد پزشک شناسایی شدند که تخلفاتی انجام داده بودند.
فرخان ابراز کرد: آن‌ها را دعوت کردیم؛ چند نفر را که رعایت نکرده بودند نیز به صورت مکتوب تذکر داده شدند اما این افراد انگشت‌شمار هستند و در نهایت طبق قانون با آن‌ها اقدام خواهیم کرد.
خودرو‌های لوکس و خانه‌های لاکچری شناسایی می‌شوند
طبق اعلام سازمان امور مالیاتی، دریافت مالیات از ارزش خانه‌ها و خودرو‌های لوکس نوعی مالیات بر ثروت است که با اجرای آن ضمن تحقق درآمد‌های مالیاتی در اقتصاد کشور به کاهش فاصله طبقاتی و عدالت‌محوری در جامعه کمک می‌کند.
فرخان عنوان کرد: همه خودرو‌های لوکس استان کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده و مالیات آن‌ها در مرحله وصول است.
وی ادامه داد: خانه‌های لوکس استان را نیز در دست بررسی داریم و اقدامات لازم در خصوص آن‌ها نیز انجام خواهد شد.
از حذف کاغذبازی‌های بی‌مورد تا آمادگی پاسخگویی شبانه روزی امور مالیاتی به مردم
مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اکنون امورات مالیاتی در سطح استان حتی ابلاغ اوراق مالیاتی الکترونیکی شده و در استان تمامی مودیان مالیاتی با مراجعه به سامانه و کد کاربری که برایشان تعریف شده می‌توانند بدون مراجعه به امور مالیاتی قبض مالیات صادر کنند.
وی ادامه داد: در بحث هوشمند‌سازی امور مالیاتی این سازمان بسیار موفق اقدام کرده و در این خصوص کلاس‌های آموزشی با اتحادیه‌های صنفی در حال برگزاری است تا کاغذ بازی‌های اضافی همگی حذف شوند و مراجعه حضوری به حداقل برسند.
فرخان از مردم و مودیان خواست که در فرصت باقیمانده تا پایان سال با مراجعه به ادارات امور مالیاتی نسبت به استفاده از بخشودگی جرائم مالیاتی اقدام کنند.
وی عنوان کرد: فرصت خوبی است که در دو روز کاریِ باقیمانده تا پایان سال، مردم از فرصت بخشودگی جرائم مالیاتی برخوردار شوند.
مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هدف ما در سطح استان تکریم مودیان و فعالان اقتصادی است و در تمام ساعات اداری در همه روز‌های هفته، افراد می‌توانند به اداره‌کل امور مالیاتی مراجعه کنند و ما آمادگی پاسخگویی به آن‌ها را داریم.
کهگیلویه وبویراحمد دارای ۱۷ شهرداری و حدود ۵۵۰ دهیاری است و ۵۰ هزار مودی مالیاتی در این استان وجود دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

اقتصاد دارایی
Iran, Islamic Republic of
آقای استاندار دست از سر خزانه معین بردارید ، ...دردمان در به آقای رئیسی خواهیم گفت در فروردین ماه
Iran, Islamic Republic of
استان محروم و مدیریت ضعیف در استان
چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

اگر اسرائیل و حامیان‌اش می‌خواهند که این کشور به دریافت کلان آمریکا ادامه دهد باید روایت ...
آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده قرن بعد نیست، آینده همین فردا است. اگر برای ۵ یا ۱۰ یا ۲۰ سال بعد هم آینده‌نگری ...
روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

سیاستگذاری‌های ارزی که در خلال نوسانات نیمه دوم سال انجام شد، به تشدید نوسانات ارز منجر ...
1