تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۱۹
کد مطلب : ۴۵۹۴۸۲
یادداشت ویژه کبنانیوز؛

نیمه پنهان امنیت

۳
۰
نیمه پنهان امنیت
کبنا ؛
یادداشت ویژه کبنا نیوز: موقعیت حساس و استراتژیک ایران در منطقه خاورمیانه و وجود بحران‌ها و عدم ثبات سیاسی در کشورهای مجاور و وجود چالش‌های سیاسی با همسایگانِ استراتژیک، باعث به وجود آمدن تهدیدهایی برای امنیت جمهوری اسلامی ایران می‌شود. در این وضعیت که اغلب کشورهای خاورمیانه دچار بحران‌های امنیتی هستند، بار اصلی امنیت ایران بر دوش افرادی است که عنوان سربازان گمنام امام زمان (عج) بر آنها اطلاق می‌شود. افرادی که به تعبیر امام خمینی (ره) هستی خود را فدا می‌کنند و نام و نشانی نیز نمی‌خواهند. همان‌طور که مقام معظم رهبری نیز گفته است امنیت زیرساخت همه‌ ابعاد زندگی یک جامعه است.
در شرایط امروز که دشمنان جمهوری اسلامی با استفاده از تمامی ظرفیتی که دارند و با راه انداختن جنگ ترکیبی قصد دارند، نظم جامعه را بر هم بزنند، آنچه باعث سربلندی ملت و کشور ایران و شکست‌های پی‌درپی دشمنان شده، اقدام و برخورد هوشمندانه و مقتدرانه سربازان گمنام امام زمان (عج) و همه خدمت‌گذاران این نظام مقدس است که نه‌تنها تهدید‌ها را خنثی نموده، بلکه در بسیاری موارد چنان ضرب شستی به دشمنان وارد آورده که تا مدت‌ها حیرت و سردرگمی آنان را به همراه داشته است.
بدون شک اقدامات ارزشمند جامعه اطلاعاتی کشور در حفظ و حراست از داشته‌ها و سرمایه‌های امنیتی و حفاظتی، جایگاه والایی در ایجاد و استمرار آرامش و امنیت پایدار این کشور و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان داشته است.
اگر امروز ایرانیان به راحتی و بدون احساس کمترین ناامنی در خانه خود نشسته، به استادیوم می‌روند و در فروشگاه‌ها خرید می‌کنند، به راحتی در اقصی نقاط شهرهای کشور در رفت‌وآمدند و زندگی نرمال در بین آنها رواج دارد، مدیون همین سربازانی نیست که خودخواسته گمنان مانده‌اند. همین افرادی که نشانی از آنها دیده نمی‌شود تا حتی شهروندان متوجه حضورشان نشوند که اندکی احساس ناامنی کنند.  
در کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یکی از استان‌های با ضریب امنیت بالا، که کمترین مشکلات امنیتی در سطح کشور را به خود اختصاص داده است، سربازان گمنام امام زمان (عج) مزین به اخلاق و ایمان هستند و نوع رفتار آنها با مردم استان همیشه قانونی، اخلاقی و انسانی بوده است. اما گاهی در مقابل خشونت‌های عریان، سربازان گمنام نیز چاره‌ای جز رفتارهای خشن و مقابله‌ای برای حفظ امنیت استان ندارند.
با این همه مسأله‌ای که این روزها ذهن بسیاری از مردم کشور و به تبع آن استان کهگیلویه و بویراحمد را مشغول خود کرده، مسمومیت دانش‌آموزان به‌ویژه دختران است. بر اساس اطلاعات جدید تاکنون در 25 استان و بالغ بر 230 مدرسه، دانش‌آموزان با مسمومیت‌هایی روبه‌رو شده‌اند. در کهگیلویه و بویراحمد نیز دانش‌آموزانی از مدارس هر سه شهرستان بزرگ استان دچار این مسمومیت‌ها شده‌اند.
ازاین‌رو انتظار می‌رود سربازان گمنام امام زمان که پایه‌های اصلی امنیت این استان هستند و بار اصلی امنیت کهگیلویه و بویراحمد را به دوش می‌‎کشند، به موضوع مسمومیت دانش‌آموزان ورود کنند. عوامل را پیدا و شناسایی نمایند و مهمتر از همه نتایج این تحقیقات به طور شفاف به مردم استان اطلاع‌رسانی شود.
شفافیت یکی از مهمترین اصول مردم‌سالاری و از مؤلفه‌های اصلی حکمرانی خود به شمار می‌رود. چنانچه سربازان نظام نتایج عملکرد را به گوش مردم برسانند، نه تنها عملکرد آنها نادیده گرفته نمی‌شود، بلکه شهروندان سایر دیدگاه‌ها و عملکرد آنها را بهتر و راحت‌تر خواهند پذیرفت.  
گاهی اوقات عدم اطلاع رسانی دقیق و به موقع موجب نادیده گرفته شدن عملکرد چنین افرادی می‌شود. همان‌طور که این نیروها در گذشته نیز به طور شفاف گفت‌وگوی مستقیم و غیرمستقیم با مردم داشته‌اند، انتظار می‌رود در این موضوع که تبدیل به یک دغدغه مهم برای خانواده‌های کهگیلویه و بویراحمدی شده است و مقام معظم رهبری بر شناسایی عاملان این جنایت بزرگ تاکید فرمودند؛ به‌طور ویژه ورود و اطلاع‌رسانی کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Romania
متن خوبی است به نظر (ضرب شست )درست تر باشد از ضرب شصت
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر حافظان‌ گمنام‌ امنیت
hamedsavadi
Iran, Islamic Republic of
Ok خوبه
کمتر از ۱۰ درصد بچه‌ها واقعا با یک ماده محرک مواجه شدند؛ بقیه اضطراب بوده

کمتر از ۱۰ درصد بچه‌ها واقعا با یک ماده محرک مواجه شدند؛ بقیه اضطراب بوده

معاون درمان وزارت بهداشت نتایج بررسی‌ها و جمع‌بندی کمیته علمی وزارت بهداشت در زمینه بروز ...
متهمی که کنار نمی‌کشد

متهمی که کنار نمی‌کشد

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا روز شنبه گفت که اگر در یکی از چندین تحقیقاتی که ...
صندلی خاص برای علی دایی

صندلی خاص برای علی دایی

نمی‌توان از جایگاه خاصی که فیفا برای علی دایی در نظر گرفته است، گذشت؛ جایگاهی که همین ...
1