تاریخ انتشار
دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۲:۵۲
کد مطلب : ۴۵۹۰۳۹
سخنگوی صمت اعلام کرد

تاخیر در فروش نیم میلیون دستگاه خودرو بدون قرعه کشی

۰
تاخیر در فروش نیم میلیون دستگاه خودرو بدون قرعه کشی
کبنا ؛زمان جدید فروش 500 هزازر دستگاه خودرو از سوی صمت اعلام شد.
فروش خودرو بدون قرعه کشی که قرار بود این هفته آغاز شود به هفته دیگر انتقال یافت.  سخنگوی صمت در این باره گفت این طرح فروش که قرار بود از مسیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو برگزار شود جا به جایی یک هفته ای را به خود دیده است. براساس اخبار منتشر شده قرار است این طرح فروش در قالب پیش فروش برگزار شود.
امید قالیباف ادامه داد در این طرح فروش که هفته آینده در دستورکار قرار خواهد گرفت خودروسازان بزرگ حضور خواهند داشت. فراموش نکنیم محصولاتی که پیش تر ایران خودرو و سایپا از سبد محصولاتی خود خارج کرده و پشت ویترین بورس کالا قرار داده اند نمی تواند در این طرح پیش فروش 500 هزار دستگاهی در دسترس متقاضیان قرار گیرد. بنابراین محصولاتی مانند انواع تارا، دنا، پژو 207، هایما از سبد محصولاتی ایران خودرو و شاهین از سبد محصولاتی سایپا در این طرح فروش غایب خواهند بود.
البته هنوز جزییات این طرح فروش منتشر نشده است اما آن طور که سیاست گذار خودرویی پیش بینی کرده اگر عرضه و تقاضا با هم برابر باشد طرح فروش بدون قرعه کشی برگزار خواهد شد اما چنانچه تعداد متقاضی بیشتر از عرضه باشد متقاضیان به لیست انتظار منتقل می شود. باید منتظر ماند و دید در اطلاعیه ای که چهارشنبه 10 اسفندماه امسال درباره این طرح پیش فروش منتشر می شود چه شرایطی را برای شرکت متقاضیان در این طرح پیش فروش در نظر گرفته اند. اما با توجه به ایجاد لیست انتظار به نظر می رسد مدیران وزارت صمت راهی پیدا کرده اند تا به هر نحو ممکن به وعده خود مبنی بر حذف قرعه کشی در پایان سال 1401 عمل کنند.   
نام شما

آدرس ايميل شما

رئیسی در آستانه شب عید خانه‌تکانی می‌کند؟

رئیسی در آستانه شب عید خانه‌تکانی می‌کند؟

 به تازگی خبرها و شایعاتی درباره تغییرات در کابینه دولت سیزدهم به گوش می‌رسد؛ تغییراتی ...
مدل موی چینی برای جهان!

مدل موی چینی برای جهان!

موضوع این است که آیا چین موافقت می‌کند بخشی از بازپرداخت وام‌های کشور‌های در حال توسعه ...
​​​​​​​روایت خبرنگار آمریکایی از سفر به ایران

​​​​​​​روایت خبرنگار آمریکایی از سفر به ایران

ما با مقام‌های ایرانی نیز تماس گرفتیم. حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه ایران در مصاحبه‌ای ...
1