تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۱
کد مطلب : ۴۵۸۸۳۵
درخواست شهروندان از مسوولان گچساران؛ اقدام کنید

زخم‌های معابر شهر دوگنبدان

۱
۰
زخم‌های معابر شهر دوگنبدان
کبنا ؛حفاری‌های ر‌ها شده از سوی شرکت‌های خدمات‌رسان از سویی و چاله‌های معابر عمومی، زخمی بر آسفالت خیابان‌های دوگنبدان محسوب می‌شود که شهروندان این شهر نفتخیز انتظار دارند برای ترمیم آن اقدام شود.
به گزارش کبنا، زخم آسفالت معابر در بیشتر نقاط دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران، از کوچه و خیابان‌های قدیمی پایین شهر تا بالای شهر معضلی کهنه است نشست آسفالت در برخی مناطق شبیه حفره و چاله‌هایی است که افزون بر سیمای نازیبا، برای عابران پیاده و صاحبان خودرو‌ها دردسرآفرین شده است.
شهروندان دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران با اشاره به رسیدن اسفند ماه و نزدیک بودن ورود مسافران به این منطقه گردشگر‌پذیر در فصل بهار اعتقاد دارند که بهبود امکانات رفاهی و تغییر سیمای این شهر نیازمند همت مسئولان است.
ساکنان دوگنبدان با اشاره به اینکه آسفالت برخی از معابر این شهر بیش از سه دهه قدمت دارد نوسازی این زیرساخت‌های مهم را به عنوان مطالبات اصلی خود مطرح می‌کنند.
آنان با یادآوری آسیب دیدن خودرو‌هایشان در سفر‌های درون شهری از مسئولان می‌خواهند تا برای نوسازی آسفالت دست کم معابر پرتردد شهر دوگنبدان چاره‌اندیشی کنند.
این شهروندان تأکید می‌کنند رهاسازی حفاری‌های ایجاد شده از سوی شرکت‌های خدمات‌رسان افزون بر نازیبا شدن چهره شهر دردسر‌های فراوانی برای آنان ایجاد کرده که نیاز است برای این مشکل چاره‌اندیشی شود.
پاسخ شهردار دوگنبدان به مطالبات شهروندان
شهردار شهر دوگنبدان بدون اشاره به آمار می‌گوید که عمر بخش قابل توجهی از آسفالت معابر این شهر بیش از ۳۰ سال است و ضرورت دارد تا اعتبارات بیشتری برای نوسازی این زیرساخت‌ها اختصاص یابد.
رضا قشقایی تأکید کرد: با اعتبارات اندکی که هر ساله اختصاص می‌یابد براساس اولویت معابر خاکی نسبت به آسفالت در دوگنبدان اقدام می‌شود اما برای انجام گام‌های تحول آفرین باید اعتبارات بیشتری اختصاص یابد.
وی تأکید کرد: امسال یکهزار و ۳۵۰ تن قیر رایگان به منظور آسفالت خیابان‌های شهر دوگنبدان اختصاص یافته که تاکنون ۳۱۱ تن آن برای آسفالت خیابان‌ها مصرف شده است.
قشقایی عنوان کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام گرفته بقیه این میزان قیر اختصاص یافته به این شهر برای آسفالت خیابان‌ها و معابر پرتردد و فرسوده تا پایان سال جاری مصرف می‌شود.
شهردار دوگنبدان گفت: عملیات روکش و آسفالت ۵۵ هزار متر مربع از معابر و خیابان‌های این شهر امسال اجرا شده اما با توجه به وضعیت شهر نیاز به اقدام‌های عملی بیشتری است.

وی بیان کرد: با استفاده از این میزان قیر معابر میدان نرگسی، برخی از کوچه‌های کوی کارکنان دولت، خیابان دارایی حدفاصل زندان تا ترمینال شرکت بهره‌برداری نفت و گاز، برخی از کوچه‌های منطقه پانصد دستگاه، بهارستان و…آسفالت شده است.
قشقایی اظهار کرد: از این میزان عملیات اجرایی روکش و آسفالت بیش از ۲۰ هزار متر در معابر بافت فرسوده دوگنبدان (رادک) انجام شد.
واکنش مسوولان آب و فاضلاب
رئیس آب و فاضلاب گچساران گفت: به علت فرسوده بودن بخش قابل توجهی از شبکه آب شکستگی‌های پرشماری در خطوط انتقال و توزیع آب ایجاد می‌شود و این اداره چاره‌ای جز کنده کاری ندارد.
محمود زارعی افزود: براساس تفاهم نامه‌ای که هر ساله با شهرداری دوگنبدان بسته می‌شود آسفالت کنده کاری‌های انجام شده بر عهده این نهاد است.
بررسی‌ها نشان می‌دهد که آخرین تفاهم نامه در این خصوص میان اداره آب و فاضلاب و شهرداری دوگنبدان در سال ۱۳۹۹ بوده است.
راهکار پایدار برای پیشگیری از کنده کاری خیابان‌ها
رئیس آبفا گچساران گفت: امسال بیش از ۴۰ میلیارد ریال برای اصلاح شبکه‌های آب شهر دوگنبدان اختصاص یافته که این امر به کاهش کنده کاری‌های این اداره کمک می‌کند.
محمود زارعی افزود: بخش قابل توجهی از شبکه آبرسانی در شهر دوگنبدان بالای ۴۰ سال قدمت دارد که همین امر موجب فرسودگی، شکستی لوله‌ها و هدررفت آب می‌شود.
زارعی اظهار داشت: ۳۵ درصد از شبکه‌های توزیع آب آشامیدنی شهر دوگنبدان معادل ۳۵ کیلومتر فرسوده و نیازمند بازسازی است که اصلاح شبکه آب شهری شهر دوگنبدان سالانه به ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
زارعی بیان کرد: ۳۱۰ کیلومتر شبکه توزیع و خط انتقال آب آشامیدنی در شهر دوگنبدان وجود دارد که از این میزان ۲۴۰ کیلومتر شبکه توزیع و مابقی خط انتقال است.
رئیس آبفا گچساران اظهار داشت: محله‌های رادک، پربالی، لبنان، باغ فردوس، سادات دارای بیشترین شبکه‌های فرسوده است.
ایرنا در ادامه این گزارش نوشت: در شهر دوگنبدان با ۶۹۰ هکتار مساحت یک میلیون و ۲۹۶ هزار متر مربع فضای سبز و۲۱ پارک عمومی با بیش از ۱۵۰ هزار متر مربع وجود دارد. شهر نفت خیز دوگنبدان با یکصدهزار نفر جمعیت در ۱۵۰ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Netherlands
قدیما قبل عید یه مقداری وصله میزدن ولی الان...
​​​​​​​روایت خبرنگار آمریکایی از سفر به ایران

​​​​​​​روایت خبرنگار آمریکایی از سفر به ایران

ما با مقام‌های ایرانی نیز تماس گرفتیم. حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه ایران در مصاحبه‌ای ...
آیا فروپاشی روسیه در حال نزدیک شدن است؟

آیا فروپاشی روسیه در حال نزدیک شدن است؟

 روسیه پیش‌ از این هیچ‌گاه تا به این اندازه همزمان خطرناک و شکننده نبوده است!  «پیتر ...
علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

برخلاف رویکرد تعاملی و ایجابی تهران، جمهوری آذربایجان با افزایش ضریب رویکرد تقابلی، بر ...
1