تاریخ انتشار
شنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۳۴
کد مطلب : ۴۵۸۶۴۴
در اولین جلسه از سلسله نشست‌های بصیرت سیاسی طلاب استان کهگیلویه و بویراحمد مقیم قم مطرح شد؛

خرامین: با نخبگان‌مان باید تهران را فتح کنیم / به جای تغییر نیروها، به فکر سرنوشت مردم استان باشیم / جوانان زبان خاص خود را دارند / راه ترقی کهگیلویه و بویراحمد از دل نخبگان دردمند می‌گذرد

۹
۶
خرامین: با نخبگان‌مان باید تهران را فتح کنیم / به جای تغییر نیروها، به فکر سرنوشت مردم استان باشیم / جوانان زبان خاص خود را دارند / راه ترقی کهگیلویه و بویراحمد از دل نخبگان دردمند می‌گذرد
کبنا ؛
خرامین: بزرگترین رسالت طلاب و روحانیون استان آگاهی از وضعیت آسیب‌های اجتماعی و مطالبه‌گری است.
به گزارش کبنا، چندی است فعالیت‌های شیرعلی خرامین فعال سیاسی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج شدت بیشتری گرفته است. گویا عزم خود را برای انتخابات 1402 جزم کرده است. اخیراً نیز نشستی با طلاب در شهر قم داشته است.
در اولین جلسه از سلسله نشست‌های بصیرت سیاسی طلاب استان کهگیلویه و بویراحمد مقیم قم در مسجد پیامبر اعظم (ص) شهر قم برگزار شد، خرامین روانشناس و استاد دانشگاه‌های استان به بررسی وضعیت آسیب‌های اجتماعی، علت‌ها، راه‌حل‌ها و نقش طلاب در این زمینه پرداخت.
به گزارش کبنا، شیرعلی خرامین با اشاره به عبرت تاریخی از شکست آندلس گفت: انقلاب اسلامی ایران دوران رویارویی با جنگ‌های سخت را پشت سر گذاشته و امروز کارزار غالب جنگ نرم و ترکیبی است.
            
وی ادامه داد: مهمترین نمود اثرگذاری این جنگ را باید در آسیب‌های اجتماعی جستجو نمود. این جنگ به جای نشانه‌گذاری جسمی رفتار و طرز تفکرها را هدف قرار می‌دهد و در رأس این آسیب‌ها، آسیب‌های وارده بر پیکر خانواده به‌ویژه ازدواج، طلاق و ناهنجاری‌های اخلاقی در خانواده می باشد.
وی در ادامه به ارائه روند آمار طلاق و ازدواج در طی 15 سال گذشته پرداخت و بیان کرد: میزان ازدواج در طی این مدت نزدیک به 30 در صد کاهش و در جهت دیگر میزان طلاق تقریبا دو و نیم برابر شده است که نتیجه این کاهش ازدواج و افزایش طلاق می‌تواند در ازدواج‌های سفید و مشکلات اخلاقی خود را نشان دهد و نهایتا به تخریب بنیاد خانواده منجر خواهد شد.
خودکشی دومین آسیب مورد بررسی توسط این پژوهشگر در این نشست بود. وی در ادامه اعلام نمود که میزان خودکشی استان از سطح آسیا فراتر رفته و تبدیل به یک بحران شده است. استیصال، یأس و ناامیدی میان جوانان به علت بحران‌های مسکن، ازدواج و ماشین می‌تواند تا حد زیادی تشدیدکننده این بحران باشد و برای پایان دادن به این بحران راهی جز تزریق امید در بین نسل جوان نیست.
مواد مخدر و مشروبات الکی از آسیب‌های اجتماعی دیگری بود که این روانشناس به بیان آمار، علت و راه حل‌های مرتبط با آن پرداخت. در این جلسه آخرین آمارهای به دست آمده در این زمینه در استان به‌ویژه در بین دانشجویان  مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

وی در ادامه به نقش روحانیت در کاهش این آسیب‌ها پرداخته و اظهار داشت: لازم است طلاب در این زمینه برای دست یافتن به اطلاعاتِ آسیب‌ها و مطالبه‌گری از مسئولین در جهت تلاش و برنامه‌ریزی فعالیت داشته باشند.
در پایان نشست، خرامین به سؤالات سیاسی و اجتماعی مطرح شده توسط طلاب پاسخ گفت.
وی در پاسخ به سؤال یکی از طلاب  گفت: راه ترقی این استان از دل نخبگان دردمند می‌گذرد.
خرامین عنوان کرد: تا زمانی که هر کیلومتر استان یک کارخانه تاسیس نشود، تا زمانی که به پتانسیل‌های استان توجه نشود روز به روز با مصیبت‌های بیشتری روبرو خواهیم بود؛ مانند بیماری، طلاق و خودکشی.
وی گفت: تا زمانی که تهران را با جا دادن فرزندان نخبه استان فتح نکنیم، تا زمانی که به جای تغییر نیروها به فکر تغییر سرنوشت مردم استان نباشیم، وضع همین که هست و حتی بدتر خواهد بود.
           
خرامین با بیان اینکه وقتی ملاک داشته باشیم راه را گم نمی‌کنیم، گفت: ملاک، گذشته و سابقه افراد است.
وی همچنین با اشاره به برخی مسائل امروز کشور گفت: تا زمانی که سرنوشت ماشین مردم دست دو غول تنبل انحصارطلب و سودجوی  ایران خودرو و سایپاست، مسلم است که ما باید خرید ماشین را جز آرزوهای دست‌نیافتنیِ جوانان بدانیم.
خرامین با بیان اینکه جوان زبان خاص خود را دارد ما باید زبان آنان را بلد باشیم، تأکید کرد: جوانان ما تشنه حقایق دین هستند؛ اگر روحانیت بتواند با زبان قابل قبول برای آنان دین را تبیین کند، بلاشک آنان نیز می‌پذیرند.




نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
قطعا خرامین از روشنفکر قویتره و رای بیشتری هم میاره
لودابی
Iran, Islamic Republic of
سلام
خانه خسته نکن
تا روز آخر انتخابات یا خودت تنهایی یاودین یکی دی
United States
تزریق امید با شعارهای توخالی نمیشه آقای خرامین
Iran, Islamic Republic of
فکرکنم از حرف گذشته ملت کارعملی میخان
مارگونی
Iran, Islamic Republic of
بخت پدرم۱۰۰۰تا رأی نیاری
محمد
Iran, Islamic Republic of
فعلا که دکتر روشنفکر استان را فتح کرده است و در تهران خودش را به رخ نمایندگان استان کشید و نشان داد که ندای وحدت با قدرت هر چه بیشتر ادامه می دهد یا زهرا یا زهرا یا زهرا (س).
بویر
Iran, Islamic Republic of
دور قبل طرفدار حاج زارع بودم اما این دوره با توجه به شجاعت و اقتدار روشنفکر با دل و جان از او حمایت می کنم.
محمدی
Iran, Islamic Republic of
دلم برای خرامین می سوزد / چند نفر از این نخبگان را زمانی که رییس دانشگاه بودی جذب و به تهران فرستادی چرا حرف خودت اینقدر تحقیر نکن خدا شاهد خودم شاهد بودم چندین بار دکتر روشنفکربه افرادی می گفت برای تهران اما انها می گفتند به دلیل شرایط سخت زندگی در تهران نمی توانن بروند تهران
تنها
Iran, Islamic Republic of
درود دکتر خرامین عزیز
​​​​​​​روایت خبرنگار آمریکایی از سفر به ایران

​​​​​​​روایت خبرنگار آمریکایی از سفر به ایران

ما با مقام‌های ایرانی نیز تماس گرفتیم. حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه ایران در مصاحبه‌ای ...
آیا فروپاشی روسیه در حال نزدیک شدن است؟

آیا فروپاشی روسیه در حال نزدیک شدن است؟

 روسیه پیش‌ از این هیچ‌گاه تا به این اندازه همزمان خطرناک و شکننده نبوده است!  «پیتر ...
علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

برخلاف رویکرد تعاملی و ایجابی تهران، جمهوری آذربایجان با افزایش ضریب رویکرد تقابلی، بر ...
1