تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۵
کد مطلب : ۴۵۸۵۳۳
آیا ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد در این برف موفق عمل کرد؟

برف و مدیران

۲
۱
بارش سنگین برف / تردد کند در محورهای اصلی یاسوج / پایداری برق و آب و اینترنت در تمامی مناطق وجود دارد
کبنا ؛بارش شدید برف از صبح امروز (پنجشنبه 27 بهمن‌ماه 1401) آغاز شد، هر چند ابتدای بارش خدمات‌رسانی (برف‌روبی و بازگشایی محورهای مواصلاتی) تا حدی به کندی جلو می‌رفت، اما در ادامه مدیران مجموعه ستاد بحران، شهرداری یاسوج، اداره‌کل راهداری و سایر دستگاه‌های خدمات رسان پای کار آمدند و تا حدود بازگشایی خیابان‌ها، مسیرها و محورهای مواصلاتی سرعت بالا گرفت. بعضی از مدیران ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد از جمله علیرضا نیکروز_ مدیرکل ستاد بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد_، عابد محمدی_ مدیرکل راهداری _، شهرام مهدوی‌مطلق_ فرماندار شهرستان بویراحمد_، از شب گذشته تا صبح در محورهای مواصلاتی و مناطقی که با قطعی برق، آبگرفتگی و ... روبرو شده بودند، حضور داشتند و خدمات رسانی انجام می‌دادند. با این وجود افکار عمومی باید در باره مدیریت ستاد بحران نظر دهند.
به گزارش کبنا، بارش برف سنگین در سه شهرستان سردسیری کهگیلویه و بویراحمد از بامداد امروز؛ پنجشنبه آغاز شده است و طبق گفته‌های فرمانداران از قبل تمهیدات لازم برای این سامانه بارشی‌اندیشیده شده، با این وجود در برخی نقاطی شاهد انسداد راه‌های روستایی، ریزش و رانش سنگ و قطعی برق هستیم.
علیرضا نیکروز_ مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد_ دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا نیوز، گفت: تمام محورهای مواصلاتی و مسیرهای منتهی به اماکن عمومی باز است و هیچ مشکلی وجود ندارد. 
وی با بیان اینکه از شب گذشته تاکنون تمام مدیران عضو ستاد بحران پای کار هستند و خودروهای سنگین که مخصوص برف‌روبی هستند آنقدر تعدادشان در سطح شهر و محورهای مواصلاتی زیاد هستند که نمی‌دانیم چه کارشان کنیم.
نیکروز در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: تردد در برخی جاده‌های ارتباطی این استان بویژه مسیر‌های منتهی به یاسوج به دلیل بارش شدید برف، بدون زنجیر چرخ مشکل‌زا و ممنوع است.
نیکروز افزود: جاده سمیرم به شهرضا مسدود و عبور و مرور ممنوع است و تردد از مسیر یاسوج به بروجن در گردنه «دالورا» خان‌میرزا تا بروجن به دلیل بارش زیاد برف، باز مشکل است و توصیه می‌کنیم از هرگونه تردد در این مسیر خودداری شود.
وی تأکید کرد: مسیر‌های درون استانی اگرچه باز هستند ولی تردد‌ها به کندی صورت می‌گیرد و بدون زنجیر چرخ، تردد‌ها مشکل‌زا است بنابراین توصیه می‌کنیم، از مسافرت‌های غیرضرور جدا خودداری شود و با توجه به اتمام برف تا پایان امروز، مسافرت‌های خود را به روز جمعه موکول کنند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان از مردم خواست که از عبور و مرور غیرضروری در سطح شهر یاسوج با توجه به تعطیلی مدارس و ادارات پرهیز کنند تا خودرو‌های برف روبی بدون مانعی و به سرعت، نسبت به بازگشایی اقدام نمایند.
نیکروز یادآور شد: به شهروندان توصیه می‌شود از منزل خود خارج نشوند و اگر هم تردد دارند حتماً مجهز به زنجیر چرخ باشند.
وی گفت: از تردد ماشین‌های سنگین در سطح شهر جلوگیری می‌شود و در صورت ورود و تردد در سطح شهر، متوقف می‌شوند.
نیکروز با بیان اینکه جاده "بابا میدان" به یاسوج باز است ولی تردد به کندی صورت می‌گیرد افزود: این جاده یکی از جاده‌های پرتردد استان است که خودر‌های جنوب کشور از این مسیر عبور می‌کنند.
وی اضافه کرد: عبور و مرور در جاده یاسوج به "سپیدانِ" فارس، به دلیل برف‌گیری شدید به سختی انجام می‌شود و بدون زنجیر چرخ امکان‌پذیر نیست.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان، ادامه داد: جاده یاسوج به "اقلیدِ" فارس به دلیل کوهستانی و بارش سنگین برف در این منطقه، از هر گونه تردد خودداری شود.
نیکروز اظهار داشت: تردد در جاده "پاتاوه" به "دهدشت" به دلیل امکان ریزش کوه، ممنوع است چرا که بخشی از این جاده در اثر بارندگی‌های اخیر دچار ریزش و مسدود شده بود و اگرچه دیروز بازگشایی شد با برف و بارندگی شب گذشته و امروز، مسدود است.
بارش سنگین برف در سه شهرستان بویراحمد، دنا و مارگون
 بارش شدید برف در شهرستان‌های بویراحمد، دنا، مارگون و مناطق سردسیری شهرستان‌های کهگیلویه و چرام از بامداد امروز آغاز شده است و طبق پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی استان همچنان ادامه دارد.
آخرین وضعیت شهرستان دنا در پی بارش برف
فرماندار دنا گفت: بارش سنگین برف از بامداد امروز در تمام مناطق این شهرستان آغاز شده است و علی رغم بارش‌ها مسیر‌های اصلی باز، اما تردد به سختی امکان‌پذیر است.
کوروش درخشان افزود: راه ارتباطی ۱۵ روستا در مسیر تمنک به شبلیز و جلاله به خاطر بارش‌های سنگین برف و باران مسدود شده است.
وی عنوان کرد: هر لحظه امکان ریزش و رانش در نقاط مختلف مسیر‌های ارتباطی شهرستان وجود دارد و انتظار می‌رود مردم از تردد‌های غیرضرور به جد بپرهیزند.
فرماندار دنا ابراز کرد: تا این لحظه قطعی آب و برق در هیچ نقطه‌ای از شهرستان گزارش نشده و تمهیدات لازم در این سامانه بارشی‌اندیشیده شده است.
رفت و آمد خودرو‌ها تنها با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است و مردمم قبل از هر گونه رفت و آمد به منظور اطلاع از آخرین وضعیت راه‌ها با سامانه ۱۴۱ تماس بگیرند.
حال و هوای شهرستان بویراحمد در بارش سنگین برف
فرماندار بویراحمد گفت: پایداری برق و آب و اینترنت در تمامی مناطق شهری و روستایی شهرستان وجود دارد و تنها در بخش گراب لوداب قطعی برق گزارش شده است.
شهرام مهدوی مطلق عنوان کرد: راه مسدود به طور کامل در سطح شهرستان وجود ندارد اما امکان ریزش سنگ در جاده‌ها هر لحظه امکان‌پذیر است.
وی ادامه داد: تردد در راه‌های ارتباطی شهرستان بدون زنجیر چرخ امکان‌پذیر نیست و هم استانی‌ها باید از سفر‌های غیر ضرور بپرهیزند.
فرماندار بویراحمد اضافه کرد: در مسیر یاسوج به بابامیدان اطراف یکی از تونل‌ها به دلیل عدم استفاده یکی از خودرو‌ها از زنجیر چرخ، سبب شده در این مسیر راهبندان و ترافیک زنجیره‌ای صورت گیرد.
شهرستان برفگیر و سخت گذر مارگون در یک روز برفی
فرماندار مارگون نیز گفت: ریزش و رانش سنگ در حدود ۳۰ روستای شهرستان گزارش شده و همچنان شاهد بارش سنگین برف در این شهرستان هستیم.
مختار اندرخور تأکید کرد: در مسیر سیلاب کلوار به زیلایی و شبلیز ریزش بهمن در این مدت در ۹ نقطه وجود داشته است و تعدادی از این رانش‌ها و ریزش‌ها برداشته و نیرو‌های راهداری شبانه روزی پای کارند.
وی ادامه داد: خوشبختانه با وجود بارش گسترده برف، تاکنون گزارشی از قطعی برق و آب دریافت نشده است و پایدار هستند.
برف سنگین برخی از راه‌های ارتباطی اصلی کهگیلویه و بویراحمد را بست
 مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بارش برف سنگین که از بامداد امروز (پنجشنبه )در مناطق سردسیری استان در سامانه بارشی جدیدآغاز شده، برخی از راه‌های ارتباطی استان از جمله جاده یاسوج به سمیرم و جاده پاتاوه به دهدشت را بسته است.
علی رضا نیکروز اظهار داشت: بارش شدید برف در مناطق سردسیری و کوهستانی استان آغاز شده و از مردم انتظار می‌رود از سفر‌های غیر ضرور بپرهیزند.
وی افزود: به جز جاده یاسوج به سمیرم و جاده پاتاوه به دهدشت مابقی جاده‌ها باز اما با توجه به حجم برف تردد به سختی صورت می‌گیرد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: آب و برق شهر‌های سردسیری استان با وجود بارش سنگین برف پایدار هستند و مشکلی وجود ندارد.
نیکروز از مردم شهر یاسوج خواست از تردد‌های غیر ضرور در سطح شهر خودداری و با توجه به کار برف روبی خودرو‌هایشان را در خیابان‌های اصلی پارک نکنند.
وی عنوان کرد: عملیات برف روبی هم اینک در سطح شهر یاسوج در حال انجام است و انتظار کمک و همراهی از مردم وجود دارد.
تردد در جاده‌های یاسوج – بابامیدان، یاسوج- شیراز، یاسوج و کاکان- اقلید فقط با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است و در جاده یاسوج بابا میدان در منطقه کوشک یک مورد رانش زمین گزارش شده است.
بر اثر بارش برف و بارش شدید باران در ارتفاعات و مناطق کوهستانی احتمال ریزش سنگ و رانش کوه وجود دارد به طوری که در چند روز گذشته بیش از ۴۰۰ مورد ریزش سنگ و رانش کوه در جاده‌های استان گزارش شده است. آبمورد لوداب با ۳۴۶ میلیمتر باران در سامانه اخیر و در سال زراعی ۱۱۴۹ و لوداب با ۳۲۷ میلی‌متر در سامانه اخیر و در سال ۱۰۱۶ میلی‌متر باران در کهگیلویه و بویراحمد رکوردار بارش‌ها در سال آبی جاری است.
برچسب ها :
هواشناسی ایران سامانه بارشی ورود سامانه بارشی بارش باران بارش برف و باران بارندگی پیش بینی وضع هوا هواشناسی راه های ارتباطی دیشموک راه های ارتباطی پیش‌بینی بارش برف و باران سازمان هواشناسی کشور آذربایجان غربی آذربایجان شرقی کردستان کرمانشاه زنجان قزوین استان گیلان مازندران گلستان استان البرز تهران اردبیل بوشهر فارس هرمزگان استان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج شمال شهرستان بویراحمد میزان بارش هشدار هواشناسی شهرستان گچساران شهرستان باشت شهرستان دنا سی سخت دهدشت قلعه رئیسی دیشموک شهرستان لنده ارتفاعات دنا باشت شهرستان بهمئی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی شمال خراسان رضوی خراسان رضوی کاهش دما چهارمحال و بختیاری نقشه‌ های هواشناسی پیش بینی هوا پیش بینی وضعیت جوی چاروسا سیل آب گرفتگی یخ زدگی زنجیر چرخ بخش بوستان لیکک دشتروم سد تنگ سرخ بخش چیتاب چیتاب مه گرفتگی کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد کبنانیوز خلیج فارس دریای خزر بندرعباس هواشناسی بندر عباس زاگرس کوه های زاگرس خوزستان هواشناسی استان خورستان گرد و خاک اهواز گرد و خاک ریزگردها کاکان پیست اسکی کاکان منطقه کاکان کشاورزان کشاورزان و دامداران روستای منصورخانی کاکان حمزه خانی شهر سی سخت دمای هوا ایلام لرستان ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد علیرضا نیکروز
نام شما

آدرس ايميل شما

Romania
بنکو روشنفکر
چطور در مورد ناکارآمدی نیرویلتو چی نیگیت
Russian Federation
وصلاحمو نی چی بگیم ویسیمه تا برفل خشو او وابوهن
آیا فروپاشی روسیه در حال نزدیک شدن است؟

آیا فروپاشی روسیه در حال نزدیک شدن است؟

 روسیه پیش‌ از این هیچ‌گاه تا به این اندازه همزمان خطرناک و شکننده نبوده است!  «پیتر ...
علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

برخلاف رویکرد تعاملی و ایجابی تهران، جمهوری آذربایجان با افزایش ضریب رویکرد تقابلی، بر ...
ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

همزمان با شروع هفتمبن جلسه پرسش شورا از شهردار، مردی که پشت در ایستاده بود گفت: من باید ...
1