تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب : ۴۵۸۳۷۹
رونمایی از پرویز ثابتی، جلاد شماره یک ساواک در تجمع ضدانقلاب در لس‌آنجلس

جلاد شاه هم دموکراسی‌خواه شد!

۰
جلاد شاه هم دموکراسی‌خواه شد!
کبنا ؛
موجودی که در میانه تصویر می‌بینید، شاید برای جوانان امروز ناشناخته باشد، اما برای نسل انقلاب یا تاریخ‌پژوهان معاصر، پدیده‌ای آشناست.
به گزارش کبنا روزنامه جوان نوشت: او از تیره بهائیان سنگسرِ سمنان است، چون هژبر یزدانی. خودش می‌گوید بی دین است، بعید هم نیست، چون از مرام عباس افندی تا بی دینی راهی نیست.
او در دوره مسئولیت خود در ساواک، و به ویژه اداره سوم، معتقد بود که مردم ایران لایق دموکراسی نیستند و برقرار شدن آن تنها دست ما را می‌بندد، هم از این روی، هر کس از «بودنِ» خود سخن می‌کرد، به دستور او به آپولو و داغ و درفش رهنمون می‌شد!
او در کمیته مشترک، از شنیدن صدای ناله و فریاد شکنجه شوندگان لذت می‌برد و سر حال می‌آمد! این را شلاق به دستانش می‌گفتند. از همین طریق هم چنان قاپ شاه را دزدید، که به او اختیار داده بود که تلفن‌های هر کس، از جمله مافوق خود نعمت‌الله نصیری را کنترل کند.
او هر از گاه نویسندگانی، چون جلال آل احمد را می‌خواست و به آن‌ها می‌گفت: «اگر در جاده، یک مرتبه احساس کردید که ترمز ماشین‌تان کار نمی‌کند، یاد قلمفرسایی‌های خود بیفتید! تازه در آن زمان هم خودمان یک دسته گل روی قبرتان می‌گذاریم و اجازه شهیدنمایی نمی‌دهیم...!» (این‌ها در یادداشت‌های جلال هست).
او حتی در روز‌های اوجگیری انقلاب هم، «مشت آهنین» را چاره کار می‌دانست و در پاسخ به نگرانی از نهاد‌های حقوق بشری جهان می‌گفت: «به جهنم، هر چه می‌خواهند بگویند»!
او هنگامی که دریافت دیگر ارباب او را نمی‌خواهد، خانه مجلل خود در شهرک غرب را به یکی از سفرای خارجی فروخت و خانه مجلل‌تری در سانفرانسیسکوی امریکا خرید و از ایران گریخت.
او از آن تاریخ، به تجارت ساختمانی مشغول است و بعید است که داد و ستد اطلاعاتی و حتی عملی خود را، با سرویس‌های امریکا، انگلیس و اسرائیل وانهاده باشد.
او «پرویز ثابتی» است که دیروز پس از ۴۴ سال و به گمان آفتابی شدن هوا و البته از سر نابخردی، از لانه خود بیرون زده است! بیش از این کلمات را خرج او کردن، توهین به زبان فاخر فارسی است!
 
پس از چند ماه اغتشاش، آشوب‌‌آفرینی، تولید خشونت و البته پیش بردن پروژه ناامن‌سازی ایران، جریان ضدایرانی از دستور کار نهایی خود، معرفی رهبران منصوب شده این جریان برای مقابله با مردم ایران رونمایی کرد.
به گزارش کبنا به نقل از وطن امروز، جمعه هفته‌ای که گذشت، دانشگاه جورج تاون شهر واشنگتن آمریکا میزبان 8 نفر از فعالان ضدایرانی وابسته به دشمنان مردم ایران بود که تنها قرابت‌شان با ایران، تکلم به زبان فارسی، آن هم به صورت دست و پا شکسته است. دیکتاتورزاده پهلوی، عبدالله مهتدی رئیس گروهک تروریستی کومله، مسیح علینژاد، شیرین عبادی، نازنین بنیادی که کمترین قرابتی با ایران ندارد و حتی قادر به تکلم صحیح به زبان فارسی نیست، حامد اسماعیلیون که در چند ماه اخیر ژست رهبری اپوزیسیون ایران را به خود گرفته، گلشیفته فراهانی و علی کریمی که در ماه‌های گذشته تبدیل به بلندگوی دشمنان مردم ایران شده، از حاضران این نشست ضدایرانی و البته مضحک بودند. این هم از بلاهت و عجز دشمنان مردم ایران است که چنین عتیقه‌هایی را گرد هم آورده و به عنوان رهبران جریان ضدانقلاب معرفی می‌کند.
* سیرک رسوایی
نشستی که شامگاه جمعه در دانشگاه جورج تاون برگزار شد، با هدف اتحاد گروه‌های ضدایرانی برای سرنگونی جمهوری اسلامی ایران انجام شد اما بیش از آنکه اتحاد جریان ضدایرانی را نشان دهد، به سیرک رسوایی و بی‌آبرویی این جریان تبدیل شد که در ۳ محور قابل پرداخت است.
تمامیت ارضی ایران، کشک
جریان ضدایرانی که طی ماه‌های گذشته مردم ایران را به براندازی جمهوری اسلامی فرامی‌خواند و مدعی ایران‌دوستی و وطن‌پرستی بود، حتی در ظاهر و برای فریب مردم نیز روی بدیهی‌ترین مولفه ایران‌دوستی، یعنی حفظ تمامیت ارضی ایران ایستادگی نکرد. اگر چه در طول اغتشاشات اخیر این جریان بارها ثابت کرد هدف اصلی‌اش نه براندازی جمهوری اسلامی که نابودی ایران است اما در نشست اخیر خود در دانشگاه جورج تاون بیگانگی خود با مفاهیم میهن‌پرستی و ایران‌دوستی را با صدای بلند فریاد زد.

 در تایید این گزاره می‌توان به حضور عبدالله مهتدی، سرکرده جنایتکار گروه تروریستی کومله در این نشست اشاره کرد. بر کسی پوشیده نیست کومله در طول دهه‌های گذشته همواره خواستار جدایی کردستان از ایران بوده و برای رسیدن به این هدف دست به ترورها و جنایت‌های بی‌شماری ‌زده است.
به گواهی تاریخ، این گروهک تروریستی از فردای پیروزی انقلاب اسلامی، به همراه دیگر گروه‌های تجزیه‌طلب از جمله حزب دموکرات و رزگاری پروژه جدایی کردستان از ایران را کلید زد و با اقدامات جنایت‌آمیز خود در منطقه غرب کشور، سعی در پیشبرد هدف ضدایرانی خود داشت. در جریان اغتشاشات اخیر نیز گروهک تجزیه‌طلب کومله با ایجاد آشوب و ناامنی در مناطق غرب و شمال غرب کشور پروژه ضدایرانی خود را دنبال می‌کرد. علاوه بر این مهتدی سرکرده این گروه نیز در اظهارات متعددی بر لزوم تکه تکه شدن ایران تاکید کرده است.
 علاوه بر کومله، حامد اسماعیلیون نیز که در سال‌های اخیر با موج‌سواری روی خون خانواده‌اش توانسته اسم و رسمی برای خود دست و پا کند، در ارتباط با تمامیت ارضی ایران نظراتی مشابه تجزیه‌طلبان کومله دارد؛ چنانکه چند وقت قبل در اظهاراتی اعلام کرده بود نگران تجزیه ایران نیست و از همین رو گروه‌های مختلف ضدایرانی باید دست همکاری با یکدیگر بدهند. اسماعیلیون در اظهارات شامگاه جمعه خود در نشست مورد اشاره نیز گفت: ما باید نگرانی‌ درباره تجزیه را برطرف کنیم. حضور این افراد تجزیه‌طلب در کنار دیکتاتورزاده پهلوی و دست اتحاد با او که با حمایت گروه‌های سلطنت‌طلب خود را شاهزاده مردم ایران می‌نامد، در کنار عیان ساختن فریبکاری جریان ضدایرانی، بخوبی پوچ بودن شعارها و ادعاهای آنها را نشان می‌دهد؛ چنانکه ربع پهلوی در بخشی از اظهارات خود با به رسمیت شناختن گروهک‌های تجزیه‌طلب گفته است: باید اختلافات را کنار گذاشت و در جهت آزادی و حاکمیت مردم برای آینده‌ای تلاش کرد که در آن تمام شهروندان با هر گرایشی در برابر قانون یکسان خواهند بود.
 این هم طنز اپوزیسیون جمهوری اسلامی ایران است که در یک سوی آن سلطنت‌طلبان مدعی ایران‌پرستی ایستاده‌اند و در سوی دیگر گروهک‌ها و افراد تجزیه‌طلبی مثل کومله و حامد اسماعیلیون قرار دارند.
* ویرانی‌طلب‌ها
جدای از ماهیت و شخصیت شرکت‌کنندگان نشست ضدایرانی «آینده جنبش دموکراسی ایران» که هر کدام نقض غرض دیگری است، محتوای طرح شده در مباحث این نشست، ماهیت خیانتکار و ویرانی‌طلب جریان ضدایرانی را به نمایش گذاشت. افزایش تحریم‌های اقتصادی علیه مردم ایران و درخواست از غرب برای حمله نظامی به ایران از محورهای قابل توجه نشست اخیر جریان ضدایرانی بود که جملگی شرکت‌کنندگان بر آنها تاکید داشتند. در همین رابطه نازنین بنیادی که مشخص نیست از زیر کدام بته به عمل آمده و یک شبه تبدیل به رهبر جریان ضدایرانی شده، دولت‌های اروپایی و آمریکا را به هماهنگی و اتحاد علیه کشورمان دعوت کرد و خواهان فشار حداکثری غرب برای تحریم اقتصادی مردم ایران شد. جریان ضدایرانی پیش از این نیز با تلاش برای گنجاندن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست گروه‌های تروریستی از سوی اروپا که در حقیقت گامی رو به جلو برای آماده‌سازی حمله نظامی به ایران به حساب می‌آید، ماهیت خیانتکارانه خود را نمایش داده بود.
به عبارتی بهتر، جریان ضدایرانی که خود را فرشته نجات مردم ایران معرفی می‌کند، در حقیقت به عنوان تریبون فارسی ناتو مشغول به فعالیت علیه ایران هستند. صراحتا باید گفت ائتلافی که از گروه‌های ضدایرانی تشکیل شده و هفته گذشته نیز از رهبران آن رونمایی شد، برخلاف شعارهایش، به نابودی ایران می‌اندیشد و رویایش این است که کشوری به اسم ایران را به عنوان زمینی سوخته می‌خواهد، البته اگر در فردای براندازی جمهوری اسلامی با دادن سهم کومله و دیگر تجزیه‌طلبان، ایرانی باقی مانده باشد.
* همنوایی ضدانقلاب خارج‌نشین با مفلوک‌های داخلی
یکی از نکات قابل توجه نشست اخیر رهبران گروه‌های ضدایرانی در دانشگاه جورج تاون آمریکا، حمایت آنها از موسوی و بیانیه اخیر او است. رضا پهلوی در پاسخ به سوالی در ارتباط با بیانیه سرکرده فتنه‌گران سال 88 گفت:‌ هر چقدر بیشتر زمینه ریزش از حکومت فراهم شود، راه فروپاشی جمهوری اسلامی را فراهم کرده‌ایم. حامد اسماعیلیون هم در پاسخ به سوالی درباره بیانیه میرحسین موسوی گفت باید از هر شکافی در درون حکومت جمهوری اسلامی استقبال کرد. حمایت جریان ضدایرانی خارج‌نشین از مواضع موسوی نشان داد جریان فتنه تا چه میزان در خیانت و حماقت سقوط کرده که مواضعش مورد استقبال پسماند پهلوی و شریک منافقین قرار گرفته است.
* رؤیای شوم
هر ۸ نفری که در نشست شامگاه جمعه حضور داشتند، هدف اصلی خود را سقوط جمهوری اسلامی اعلام کردند و همچون ماه‌های گذشته از هیچ ایده‌ای برای فردای براندازی جمهوری اسلامی حرفی به میان نیاوردند. در این رابطه باید گفت در رویای براندازان همه چیز با سقوط جمهوری اسلامی به پایان می‌رسد و در این مسیر ابایی از بیان این ندارند که حتی با تجزیه ایران پس از سقوط جمهوری اسلامی نیز مشکلی ندارند و اگر حافظ منافع غرب باشد حتی از آن دفاع هم خواهند کرد. سیرک براندازان رویایی جز رویای آمریکایی برای ویرانی و فروپاشی ایران قدرتمند را دنبال نمی‌کند. آنها در این مسیر از بدنام‌ترین عناصر و گروهک‌ها نیز حمایت می‌کنند، چرا که صرفا کسب حمایت غرب برای افزایش فشار به ایران موضوعیت دارد. اساساً استقلال ملی برای براندازان مفهومی بلاموضوع است. آنها حامل رویایی هستند که منافع غرب را تامین می‌کند و در این مسیر نابودی ایران را هم یک هزینه مشروع می‌دانند. ولو اگر برای رسیدن به هدف خود، دست دوستی و اتحاد با نقض غرض‌های خود بدهند.
***
رونمایی از پرویز ثابتی، جلاد شماره یک ساواک در تجمع ضدانقلاب در لس‌آنجلس
حالا که دیگر جمع عتیقه‌های ضدایرانی جمع شده و از رضاپهلوی گرفته تا عبدالله مهتدی با نظرات متضاد گرد هم آمده‌اند، پرویز ثابتی، رئیس امنیت داخلی و جلاد معروف ساواک نیز بعد از سال‌ها زندگی در انزوا، فرصت را مغتنم شمرده و به میدان آمده است. در همین باره روز شنبه هفته جاری تصویری از پرویز ثابتی، جلاد ساواک و شکنجه‌گر این سازمان مخوف منتشر شد که نشان از حضور او در تجمع سلطنت‌طلبان در لس‌آنجلس آمریکا داشت. احتمالا پرویز ثابتی تصاویر نشست اخیر جریان ضدایرانی در واشنگتن را دیده و از خود پرسیده است که اگر آن 8 دلقک می‌توانند خود را در جایگاه رهبران اپوزیسیون ایران ببینند و برای مردم ایران نسخه بپیچند، چرا او نتواند ژست براندازی به خود بگیرد؟
***
منافقین، مهره‌های اصلی آمریکا
در حضور دیکتاتورزاده پهلوی، دبیر گروه تجزیه‌طلب کومله و آلت دست‌هایی مثل کریمی و بنیادی، نشست جریان ضدایرانی در دانشگاه جورج تاون فقط یک غایب کم داشت تا سیرکی تمام و کمال را برای مردم ایران به نمایش بگذارد و آن غایب مریم رجوی، سرکرده منافقین بود. در وهله اول اینطور به نظر می‌رسد که سازمان منافقین به دلیل اختلافاتی که با دیکتاتورزاده پهلوی و سلطنت‌طلبانی مثل کریمی دارد، در نشست اخیر حاضر نشده است اما به نظر می‌رسد کارفرمای افراد حاضر در دانشگاه جورج تاون ترجیح داده است تا با عدم شرکت دادن منافقین در نشست مذکور، از میزان تنفر مردم ایران نسبت به جریان ضدایرانی کم کند. هر چند حامد اسماعیلیون که در ماه‌های گذشته نشان داده دنباله‌رو منافقین است، اظهاراتی را که مریم رجوی می‌توانست در نشست جورج تاون داشته باشد را موبه‌مو بر زبان آورد. به عنوان مثال او در بخشی از اظهارات خود از لزوم تشکیل کمیته حقیقت‌یاب پس از براندازی برای بررسی جنایتی که جمهوری اسلامی در حق منافقین تروریست روا داشته، صحبت کرد.
اگر چه آمریکایی‌ها با گردآوری ۸ نفر از رهبران گروه‌های ضدانقلاب در دانشگاه جورج تاون در ظاهر از رهبران جریان ضدایرانی رونمایی کردند اما به نظر می‌رسد مقامات این کشور گروه دیگری را برای رهبری اپوزیسیون ایران در نظر گرفته‌اند. چهارشنبه هفته گذشته بیش از ۱۰۰ نفر از اعضای کنگره آمریکا با تصویب قطعنامه‌ای ضدایرانی ضمن طرح اتهامات تکراری درباره اغتشاشات اخیر در ایران به حمایت از گروهک تروریستی منافقین پرداختند. اعضای کنگره در قطعنامه مذکور، جمهوری اسلامی ایران را به «نقض حقوق بشر» متهم و در ادامه از طرح مریم رجوی برای آینده ایران حمایت کردند! مریم رجوی، سرکرده منافقین که از طریق ویدئوکنفرانس با اعضای موافق این قطعنامه در ارتباط بود، گفت: امروز بعد از 40 سال سرکوب و مقاومت، ملت ایران یک بار دیگر آماده است تا فرم دیگری از دیکتاتوری را سرنگون کند. آنها می‌خواهند با یک جمهوری دموکراتیک کثرت‌گرا بر اساس جدایی دین و دولت به یک قرن دیکتاتوری و کشتار پایان دهند. اعضای کنگره آمریکا نیز در حمایت از منافقین خواستار تاسیس «جمهوری دموکراتیک» مورد نظر سازمان منافقین در ایران شدند.
حمایت آمریکایی‌ها از منافقین اما واکنش وزیر امور خارجه کشورمان را در پی داشت. حسین امیرعبداللهیان در واکنش به قطعنامه ضدایرانی کنگره آمریکا نوشت: قطعنامه بی‌ارزش کنگره آمریکا در حمایت از گروهک تروریستی منافقین، بار دیگر اثبات کرد آنها به دنبال استفاده ابزاری از تروریسم و سناریوی داعش برای ویرانی ایران هستند؛ همان روشی که در به‌کارگیری ابزاری داعش طی سال‌های اخیر به ویرانی سوریه و عراق انجامید. پیش از امیرعبداللهیان، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز جمعه ۲۱ بهمن‌ماه با اشاره به حمایت تعدادی از اعضای کنگره آمریکا از گروهک تروریستی منافقین نوشت: حمایت ۱۶۵ تن از اعضای کنگره آمریکا از منافقین، یک بار دیگر پیوند عمیق نظام آمریکا با تروریسم را به جهانیان نشان داد، البته‌ عجیب نیست! رژیمی که به تاسیس و استفاده ابزاری از داعش مبادرت کرد، در تداوم حمایت و استفاده ابزاری و سیاسی از قاتلان ۱۷ هزار شهروند ایرانی احساس شرم نمی‌کند!
نام شما

آدرس ايميل شما

علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

برخلاف رویکرد تعاملی و ایجابی تهران، جمهوری آذربایجان با افزایش ضریب رویکرد تقابلی، بر ...
ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

همزمان با شروع هفتمبن جلسه پرسش شورا از شهردار، مردی که پشت در ایستاده بود گفت: من باید ...
اثر یک دهه بر بازار دلار

اثر یک دهه بر بازار دلار

 برخی فعالان می‌گویند احتمالِ رفتن دلار به سوی کانال بالاتر وجود دارد ولی دشوار است که ...
1