تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : ۴۵۸۳۵۴
افزایش ۲۰ درصدی قیمت گوشت قرمز ظرف یک ماه! /

پرفروش‌ترین بسته‌ گوشت گوسفندی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای

۰
پرفروش‌ترین بسته‌ گوشت گوسفندی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
کبنا ؛
گوشت گوسفندی دی‌ماه امسال یکی از رکوردداران افزایش قیمت بوده است. آمار‌های رسمی نشان می‌دهد ظرف اولین ماه زمستان امسال گوشت گوسفندی ۱۵ درصد گران شده و در بازار همچنان شاهد تداوم روند افزایش قیمت گوشت قرمز هستیم. طوری که الان بسته‌های گوشت قیمه‌ای و چرخکرده گوسفندی نسبت به هفته آخر دی‌ماه تقریبا ۲۰ درصد گران‌تر فروخته می‌شوند.
به گزارش کبنا به نقل از فرارو، دامداران طبق معمول کمبود و گرانی نهاده دامی را مهمترین دلیل کاهش عرضه و افزایش قیمت گوشت قرمز دانستند و دولت برای کنترل قیمت‌ها در بازار، سراغ واردات گوشت گرم خارجی رفته است.
۱- قلوه‌گاه یکی از ارزان‌ترین قسمت‌های گوسفند است و چربی بالایی دارد. بسته یک کیلویی آن را برند رالاگ در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ۲۱۷ هزار تومان می‌فروشد و یکی از ارزان‌ترین گزینه‌ها به‌حساب می‌آید. معمولا قلوه‌گاه گوسفند یا گوساله را به گوشت چرخ‌کرده تبدیل می‌کنند، اما می‌شود از آن در انواع خوراک هم استفاده کرد. از همین برند رالاگ انواع گوشت گوسفندی مثل بسته یک کیلویی گردن با قیمت ۲۵۰ هزار تومان و بسته یک کیلویی ماهیچه ران و دست با قیمت ۴۰۹ هزار تومان وجود دارد.
۲- قیمت بسته نیم‌کیلویی گوشت قیمه‌ای مهیاپروتئین به ۲۵۷ هزار تومان رسیده است. یعنی می‌توانیم قیمت یک کیلو از آن را ۵۱۴ هزار تومان بدانیم. همین بسته را یک ماه پیش در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ۲۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان می‌فروختند و ظرف ۳۰ روز ۲۰ درصد گران شده است. یک سال قبل یعنی اواخر بهمن پارسال هم قیمت بسته نیم‌کیلویی گوشت قیمه‌ای مهیاپروتئین ۱۱۱ هزار تومان بود. گوشت قیمه‌ای یا خورشتی را اغلب از ران گوسفند می‌گیرند و در بسته نیم کیلویی گوشت قیمه‌ای مهیا‌پروتئین معمولا ۲۵ تا ۳۰ تکه گوشت وجود دارد.
۳- قیمت گوشت خورشتی پویاپروتیئن در بسته یک کیلویی امروز یکشنبه ۲۳ بهمن ۴۵۴ هزار تومان است. این یکی را در فروشگاه‌های زنجیره‌ای یک ماه قبل ۳۷۶ هزار تومان می‌فروختند و شاهد رشد ۲۰ درصدی قیمت آن در این مدت هستیم. گوشت خورشتی پویا‌پروتئین از سردست و گردن بدون استخوان است و به‌خاطر اینکه آن را خرد نکردند، می‌شود علاوه بر خورشت، از آن در آبگوشت و کباب هم استفاده کرد.

۴- قیمت فیله گوسفندی مهیاپروتئین در بسته یک کیلویی ۵۵۷ هزار تومان است. یعنی علاوه براینکه یکی از محبو‌ب‌ترین بسته‌های گوشت گوسفندی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای به‌حساب می‌آید، همزمان یکی از گران‌ترین گزینه‌هاست و از یک ماه پیش تا الان تقریبا ۶۰ هزار تومان گران شده است. به‌جز فیله گوسفندی، بین گران‌ترین گزینه‌ها می‌توانیم به بسته‌های یک کیلویی راسته بدون استخوان با قیمت ۵۲۶ هزار تومان، فیله ران با قیمت ۴۹۵ هزار تومان و سردست ۴۰۹ هزار تومانی اشاره کنیم. در بسته فیله گوسفندی مهیاپروتئین ۱۰ تا ۱۲ تکه فیله گوسفندی را که هر کدام وزنشان تقریبا ۸۰ تا ۱۰۰ گرم است، قرار می‌دهند که معمولا بدون چربی است و از آن برای کباب استفاده می‌کنند.
۵- قیمت گوشت چرخکرده آواپروتئین ۲۳۹ هزار تومان است. آن را به‌اسم بسته گوشت مخلوط می‌فروشند که ترکیبی از گوشت گوسفندی و گوساله است. روی این بسته تاریخ انقضا را ۴۸ ساعت بعد از تولید نوشتند و بعد از آن باید در دمای صفر تا چهار درجه نگهداری شود.
۶- قیمت ران گوسفندی کیمبال در فروشگاه‌های زنجیره‌ای به حدود ۱۸۳ هزار تومان رسیده است. در این بسته ران گوسفندی با استخوان فروخته می‌شود و به‌همین خاطر نسبت به بسته ران گوسفندی بدون استخوان حدود ۵۵ هزار تومان ارزان‌تر فروخته می‌شود. برند کیمبال اواخر دهه ۸۰ با فروش روغن خوراکی کار خودش را آغاز کرد و الان به‌جز آن در بخش مواد پروتئینی و کنسرو و ... فعالیت دارد.
قیمت گوشت
نام شما

آدرس ايميل شما

علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

برخلاف رویکرد تعاملی و ایجابی تهران، جمهوری آذربایجان با افزایش ضریب رویکرد تقابلی، بر ...
ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

همزمان با شروع هفتمبن جلسه پرسش شورا از شهردار، مردی که پشت در ایستاده بود گفت: من باید ...
اثر یک دهه بر بازار دلار

اثر یک دهه بر بازار دلار

 برخی فعالان می‌گویند احتمالِ رفتن دلار به سوی کانال بالاتر وجود دارد ولی دشوار است که ...
1