تاریخ انتشار
جمعه ۷ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۰۳
کد مطلب : ۴۵۷۶۱۱
در نطق‌های میان دستور و تذکرات کتبی و شفاهی انجام گرفت

اعتراض چندباره نمایندگان مجلس به شرایط اسفناک اقتصادی مردم و ناتوانی دولت

۳
۰
اعتراض چندباره نمایندگان مجلس به شرایط اسفناک اقتصادی مردم و ناتوانی دولت
کبنا ؛چند تن از نمایندگان مجلس برای چندمین با در جلسه علنی در نطق‌های میان دستور و تذکرات کتبی و شفاهی،نسبت به شرایط اسفناک اقتصادی مردم و ناتوانی دولت در حل آنها،اعتراض کردند.
روزنامه جمهوری اسلامی ایران نوشت: آنان خطاب به دولت بویژه تیم اقتصادی دولت هشدار دادند اجازه ندهند، بیش از این سفره مردم، بیش از پیش، کوچک و کوچک‌تر شود.
در همین ارتباط، اسماعیل حسین زهی نماینده خاش در تذکری به رئیس‌جمهور در مورد شرایط اسفناک اقتصادی و ضعف و ناتوانی دولت در مدیریت این وضعیت گفت: آقای رئیسی !به شعارهای تبلیغاتی پایبند باشید و اجازه ندهید سفره مردم بیش از این کوچک شود.
این نماینده مجلس تصریح کرد: تورم و گرانی لحظه‌ای و افسارگسیخته و همچنین وضعیت نابسامان مسکن و خودرو مردم را با مشکل مواجه کرده، لطفا کمی عمل گرا باشید.
نماینده میانه در مجلس هم خواستار تشکیل قرارگاه اقتصادی موثر و چاره اندیشی برای حل مشکل گرانی و تورم شد.
مهدی اسماعیلی گفت:تورم و گرانی افسارگسیخته مشکلاتی برای مردم به خصوص در تامین مسکن و اقلام و ارزاق ضروری به وجود آورده و این وضعیت در کنار نبود تدابیر بازدارنده کمر ملت را شکسته است.
وی بر لزوم تشکیل قرارگاه اقتصادی موثر و چاره اندیشی برای حل مشکل گرانی و تورم تاکید کرد.
کیومرث سرمدی نماینده همدان هم در تذکری خطاب به مسئولین دولتی گفت: با توجه به رشد تورم و تورم اعلامی که الان حدوداً 40 درصد است، پیشنهاد افزایش 20 درصدی حقوق کارمندان و کارکنان دولت با یک حساب سرانگشتی به معنای کاهش 50 درصدی قدرت خرید آنها در سال آتی است.
وی با تاکید بر اینکه پیامدهای فشار معیشتی بر کارمندان قابل توجه است، افزود: چراکه اولاً تعداد زیادی از کارمندان زیر خط فقر خواهند رفت و در ثانی تاثیر بر بهره‌وری کار آنها در ادارات دولتی به نحوی خواهد بود که موجبات نارضایتی‌ مردمی را ایجاد خواهد کرد.
مهدی سعادتی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز با انتقاد از گرانی‌ها گفت: گرانی‌ها کمر مردم را خم کرده و ما درباره این وضعیت هیچ پاسخی برای مردم نداریم.
نماینده شهرضا در مجلس نیز ضمن انتقاد از تیم اقتصادی دولت گفت: رئیس‌جمهور باید با بهره گیری از تمام ظرفیت‌های کارشناسان و اقتصاددانان کشور چاره‌ای اساسی برای وضعیت کالاهای اساسی بیندیشید.
سمیه محمودی خطاب به رئیس‌جمهور گفت: آقای رئیس‌جمهور شما به وزارت جهاد کشاورزی دستور دادید که قیمت 10 کالای اساسی تا پایان ماه مبارکه رمضان تثبیت شود، سوال اینجاست که کدام قیمت مبنای این اقدام است، قیمت یک ساعت گذشته یا فردا چراکه ما شاهد تغییرات لحظه‌ای قیمت‌ها هستیم. آیا تیم اقتصادی خبر از قیمت‌های نجومی و کمرشکن کالاهای اساسی و درصد کاهش خرید مردم از این اقلام را دارد،آیا پس از ماه رمضان و پایان زمان قیمت‌های دستوری باز هم شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم؟
وی ادامه داد: خواهش می‌کنم آقای رئیس‌جمهور با بهره گیری از تمام ظرفیت‌های کارشناسان و اقتصاددانان کشور چاره‌ای اساسی برای این وضعیت بیندیشید.
نماینده بوشهر در مجلس هم گفت: آقای رئیس جمهور! برای کنترل نرخ ارز، پیشگیری از تورم فلج‌کننده و توجه به معیشت مردم که کمر آن‌ها را شکسته است از تمام توان استفاده نمایید.
نماینده بهار و کبودرآهنگ نیز ضمن عذرخواهی از مردم بخاطر مشکلات اقتصادی و معیشتی موجود گفت: وضعیت بازار خودرو، مسکن و ارز و سایر خدمات به هیچ وجه شایسته ملت بزرگ ایران نیست برخی مسئولان باید از محیط گلخانه‌ای که برای خود ساخته‌اند خارج شوند و واقعیت‌ها را ببینند.
فتح‌الله توسلی افزود: افزایش لحظه‌ای قیمت خودرو، ارز و مسکن و مایحتاج مردم عملا زندگی عادی را بر آنها سخت کرده است، برخی مسئولان محترم باید از محیط گلخانه‌ای که برای خود ساخته‌اند خارج شوند و با حضور در بین مردم ببینند واقعیت‌ها آنطور نیست که آنها تصور می‌کنند.
وی افزود: متاسفانه در شرایطی که مردم با این مشکلات متعدد مواجه هستند شاهد ارسال قبض‌های گاز چندصد هزار تومانی و چند میلیونی برای مردم هستیم، ده ماه از سال جاری گذشته است و سازمان برنامه و بودجه حدود 10 درصد از تخصیص منابع را انجام داده است، مجلس هزاران میلیارد تومان برای کمک به توسعه روستاها در بودجه سال جاری تصویب کرد اما متاسفانه تاکنون ریالی اختصاص نیافته و ما شرمنده مردم محروم روستاها شده‌ایم.
محمدتقی نقدعلی نماینده خمینی شهر هم از رئیس‌جمهور خواست با اتخاذ تدابیر ویژه مردم را از فشارهای تورمی نجات دهد.
نماینده خمینی شهر خطاب به آقای رئیسی گفت: قول دادید که تصمیم ویژه‌ای را برای مباحث معیشتی، مسکن، خودرو و کاهش قیمت 10 قلم کالا داشته باشید و مردم را از فشارهای تورمی نجات دهید؛ مردم منتظر اقدام عاجل و ویژه شما هستند.
چند تن از نمایندگان هم با انتقاد از افزایش قیمت گاز در فصل سرئ سال،با تاکید بر اینکه این اقدام دولت باعث ایجاد اخلال در زندگی و کسب و کار مردم می‌شود، تصریح کردند: اقدام عجیب و نسنجیده این روزها مبنی بر بازنگری در قبض‌های گاز برای مشترکان موجی از نگرانی و نارضایتی ایجاد کرده است.
نماینده سراب در مجلس با انتقاد از اقدام شرکت ملی گاز خواستار بازگشت نرخ گاز خانگی به قیمت سابق شد.
یوسف داودی اضافه کرد: علی‌رغم تورم شدید و گرانی کالاها و مواد غذایی، اکنون که کشور با سرمای بی‌سابقه‌ای به ویژه در اقلیم‌های سرد مانند آذربایجان و شهر سراب که درجه حرارت به منفی 30 درجه رسیده مواجه است، در کمال ناباوری شرکت ملی گاز ایران بهای گاز مصرفی را افزایش داده که بسیاری از مردم کم درآمد توان پرداخت قبض گاز را ندارند.
نماینده سقز در مجلس نیز از افزایش قیمت گاز انتقاد کرد و گفت که اقدام عجیب و نسنجیده این روزها مبنی بر بازنگری در قبض‌های گاز برای مشترکان موجی از نگرانی و نارضایتی ایجاد کرده است.
بهزاد رحیمی از وزیر نفت خواست ضمن توجه به اقلیم مناطق سرد در این قبض‌ها بازنگری شده و فرصت بیشتر به مشترکان جهت بهینه سازی مصرف گاز داده شود.
نماینده تویسرکان هم گفت: اخیراهیات وزیران تصمیمی مبنی بر تغییر جدی تعرفه گاز منازل داشته است. مردم نسبت به این تغییر قیمت به شدت معترض و گلایه‌مند هستند. از دولت می‌خواهم هر چه سریعتر نسبت به این امر تجدید نظر کرده و این رشد یکباره و شدید قیمت گاز مصرفی را به طور جدی تعدیل کند.
محمدمهدی مفتح با بیان اینکه وضعیت اقتصادی و درآمدی درصد قابل توجهی از مردم خوب نیست، گفت: متاسفانه کم نیستند افرادی که با حقوق دریافتی ماهیانه شان تامین صحیح و درست هزینه زندگی برای شان مشکل جدی شده است و این جدای از تعداد قابل توجه جوانان بدون درآمد و جویای کار است. از دولت انتظار می‌رود با اتخاذ و اعمال تصمیمات صحیح اقتصادی در حل اساسی و زیربنایی مشکلات اقتصادی کشور، ایجاد اشتغال برای جوانان و بهبود معیشت مردم اقدامات سریع و جدی به عمل آورد.
نماینده محلات هم گفت: اخیراً شرکت گاز جرایمی را برای مصرف کنندگان گاز خانگی در نظر گرفته است و این مسئله غیر از افزایش قیمت گاز است. به واقع باید وجه قانونی این جریمه روشن باشد که فعلا روشن نیست و امیدواریم سازمان بازرسی به این مسئله ورود کند.
سلیمی افزود: افزایش قیمت گاز برای واحدهای تولیدی به قیمت گاز صادراتی موجب اخلال در روند تولید و افزایش قیمت تمام شده در سال آینده خواهد شد و به گرانی دامن خواهد زد. همچنین عرضه خودرو در بورس با اما و اگر مواجه است و بخش‌های مختلف باید در این زمینه تصمیم واحدی اتخاذ کنند.
نماینده میانه در مجلس هم با اشاره به افزایش چندبرابری قبوض مشترکان گاز از هیات رئیسه مجلس خواست تا به این موضوع ورود کرده تا رویه اصلاح شود.
حسینی گفت: قبض مشترکان گاز به ویژه مشترکان روستایی به یکباره از 200 الی 300 هزار تومان به 2 الی 6 میلیون تومان رسیده است، این اقدام شرکت گاز قابل قبول نیست و هیات رئیسه مجلس باید به این موضوع ورود کرد تا اصلاح شود.
این نماینده مجلس ادامه داد: افزایش لحظه‌ای قیمت ارز و مایحتاج ضروری مردم و انواع کالاهای صنعتی به ویژه خودرو، امان مردم را بریده است. مسئولان برای رفع این مشکل و فشاری که روی آحاد مردم به ویژه اقشار کم درآمد است، سریعاً چاره اندیشی کرده و کشور را درست اداره کنند. مردم نجیب، مقاوم و وفادار ایران شایسته این نوع مدیریت و گرانی و فشار نیستند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
به زودی بایکوت شون می کنن دور بعد هم رد صلاحیت (به خاطر کلمه ی مردم)
Iran, Islamic Republic of
خدا میدونه رئیسی اینکاره نبود آدمی که یک روز کار اجرایی نداشت به زور رئیس جمهورش کردند و این هم نتیجه ش
Iran, Islamic Republic of
کلاس ششم هم بود
تیراندازی و گروگانگیری در تهران؛‌ گروگانگیر خودکشی کرد

تیراندازی و گروگانگیری در تهران؛‌ گروگانگیر خودکشی کرد

حوالی ساعت ۱۴ و ۱۵ دقیقه امروز مردی ۴۵ ساله به دلیل اختلافات شخصی و خانوادگی با مراجعه ...
نامه رئیس صداوسیما به رئیسی

نامه رئیس صداوسیما به رئیسی

پیمان جبلی رییس صدا وسیما در نامه به ابراهیم رییسی درباره فیلیمو نوشته است: از قرار اطلاع ...
عسکری از طرح مجتمع بزرگ فرهنگی گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد / تحول در استان نیازمند همت و گام‌های بلند است

عسکری از طرح مجتمع بزرگ فرهنگی گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد / تحول در استان نیازمند همت و گام‌های بلند است

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از طرح بزرگ مجتمع فرهنگی گردشگری در استان ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1