تاریخ انتشار
دوشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۲۸
کد مطلب : ۴۵۷۴۶۲
محدودیت جدید برای شرکت در قرعه‌کشی فروش خودرو؛

شرط جدید شرکت در قرعه‌کشی خودرو منصفانه است؟

۱
شرط جدید شرکت در قرعه‌کشی خودرو منصفانه است؟
کبنا ؛ شرط جدید شرکت در قرعه‌کشی خودرو، داشتن کل پول خرید از کارخانه است. خودروسازان قصد دارند با این حربه از حضور سیاهی‌لشکر‌ها در قرعه‌کشی خرید خودرو جلوگیری کنند و در ادامه گروهی که با داشتن بخشی از پول، به قصد کسب سود قدم جلو می‌گذارند و بعد فروشنده حواله می‌شوند را از دور خارج کنند.
به گزارش کبنا، فروش کوییک R پلاس اتوماتیک آپشنال و شاهین G که برای روز سه‌شنبه چهارم بهمن برنامه‌ریزی شده‌اند اولین مرحله اجرای این طرح به‌حساب می‌آید. قرار است قرعه‌کشی فروش ایرانخودرو نیز در آینده با چنین شرط و شروطی انجام شود. فعلا به مهمترین نکات و جزییات فروش فوق‌العاده سایپا که روز سه‌شنبه چهارم بهمن انجام می‌شود می‌پردازیم، چون در آن فرصت خرید کوییک R پلاس اتوماتیک آپشنال با تفاوت قیمت ۱۲۲ میلیونی نسبت به بازار وجود دارد و خریداران خوش‌شانس شاهین هم می‌توانند آن را ۱۸۴ میلیون زیرقیمت بازار آزاد تهیه کنند. یادتان باشد، چون این قرعه‌کشی بدون حضور سیاهی لشکر‌ها برگزار می‌شود، شانس پیروزی بیشتر خواهد بود.
کوییک R پلاس اتوماتیک آپشنال؛ امکانات و وضعیت بازار
کوییک R پلاس اتوماتیک آپشنال، اسمی سخت و طولانی دارد؛ کوییک ساده سایپا را تصور کنید که به‌خاطر رنگ شدن سقف و دستگیره و دو، سه‌تا خط رنگی اضافی لقب R را یدک می‌کشد. برایش گیربکس اتوماتیک درنظر گرفته‌اند و با اضافه کردن یک‌سری آپشن وادار شده این عنوان پرطمطراق را برای خود برگزیند.
قیمت کوییک R پلاس اتوماتیک آپشنال در فروش فوق‌العاده روز سه‌شنبه چهارم بهمن ۱۴۰۱، ۲۹۷ میلیون و ۵۱۸ هزار تومان است. این عدد تقریبا ۱۲۲ میلیون و ۴۸۲ هزار تومان با قیمت کوییک R پلاس اتومات موجود در بازار آزاد فاصله دارد. قیمت کوییک R پلاس اتوماتیک صفر در بازار آزاد به ۴۲۰ میلیون تومان می‌رسد.
کوییک R پلاس اتوماتیک نخستین مرتبه در هفته اول دی‌ماه، جسارت عبور از مرز ۴۰۰ میلیون تومان را پیدا کرد. قبل از آن در روز‌های ۲۲ تا ۲۵ آذر می‌توانستید، ۳۴۰ میلیون تومان پول بردارید، به بازار آزاد بروید و یک دستگاه کوییک R پلاس اتومات بخرید. این خودرو اولین بار با قیمت ۲۸۷ میلیون و ۹۴۶ هزار تومان پایش را از کارخانه بیرون گذاشت. با فرا رسیدن فصل پاییز روی پله ۲۸۸ میلیون و ۱۱۴ هزار تومان ایستاد و حالا با تعداد آپشن اضافی قیمت کارخانه کوییک R پلاس اتوماتیک به ۲۹۷ میلیون و ۵۱۸ هزار تومان رسیده است. برندگان قرعه‌کشی فروش کوییک R پلاس اتوماتیک آپشنال، موفق می‌شوند این خودرو را تقریبا ۴۱ درصد ارزان‌تر از بازار آزاد خریداری کنند.
بیشتر بدانید | کوییک R پلاس اتوماتیک آپشنال، از جعبه‌دنده CVT با شش دنده مصنوعی برخوردار است. فرمان برقی، رینگ آلومینیومی، استارت بدون کلید، کروز کنترل، نور روز، نمایشگر لمسی هفت اینچی، سنسور و دوربین عقب، شیشه دودی، ترمز کمکی و فرمان اسپرت با دکمه‌های کنترل سیستم‌صوتی دارد. شتاب صفر تا ۱۰۰ آن عدد ناامیدکننده ۱۳.۶ ثانیه ذکر شده و با آن نهایتا می‌توان به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت رسید. تولیدکننده مدعی است کوییک R پلاس اتوماتیک آپشنال، در سیکل ترکیبی معادل ۷.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بنزین می‌سوزاند
شرط جدید شرکت در قرعه‌کشی خودرو منصفانه است؟
کوییک R پلاس اتوماتیک آپشنال در قرعه‌کشی چهارم بهمن، ۱۲۲ میلیون و ۴۸۲ هزار تومان زیر قیمت بازار آزاد به‌فروش می‌رسد
شاهین G؛ امکانات و وضعیت بازار
شاهین G نسخه آپشنال مدل معمولی شاهین است. سایپا شاهین G را با امکانات بیشتری مثل سانروف و مانیتور به بازار فرستاده و همین چند آپشن باعث شده قیمت شاهین G تقریبا ۱۰ تا ۱۵ میلیون نسبت به نسخه‌های معمولی که به شاهین S معروف هستند گران‌تر فروخته شود.
قیمت شاهین G در فروش فوق‌العاده روز سه‌شنبه چهارم بهمن، ۳۴۴ میلیون و ۷۴۷ تومان خواهد بود. این عدد در مقایسه با بازار آزاد، ۱۸۴ میلیون و ۲۵۳ هزار تومان کمتر است. یعنی کسی که بخت یارش باشد و بتواند به‌لطف تارومار شدن سیاهی‌لشکر‌ها برنده از قرعه‌کشی بیرون بیاید، با پرداخت رقمی که ۵۳ درصد زیر نرخ فعلی بازار آزاد است، صاحب یک دستگاه شاهین G می‌شود. البته باید این نکته را هم در نظر گرفت که محاسبات عددی را با توجه به شرایط حال حاضر بازار انجام می‌دهیم، اما موعد تحویل شاهین G و کوییک R پلاس اتوماتیک آپشنال، توسط سایپا ۹۰ روز کاری پس از انجام قرعه‌کشی و تکمیل وجه تعیین شده که تقریبا می‌شود، اردیبهشت سال ۱۴۰۲. جز خدا کسی از قیمت شاهین G در آن روز خبر ندارد. اگر خاطرتان مکدر نمی‌شود، باید بگوییم سه ماه پیش شاهین G در بازار آزاد ۳۷۲ میلیون تومان فروخته می‌شد و این روز‌ها به محدوده ۵۲۹ تومان رسیده است. اگر حال و حوصله قرعه‌کشی را ندارید می‌توانید به بازار بروید و یک نمونه کارکرده تولید سال ۱۴۰۰ بخرید. قیمت شاهین G کارکرده در بازار از کف ۳۹۰ میلیون شروع می‌شود.
بیشتر بدانید | شاهین G سانروف دارد. تنها شاهین موجود در بازار است که با سیستم تهویه اتوماتیک به بازار عرضه شده. اضافه شدن مانیتور به داشبورد و دکمه‌های کنترل سیستم صوتی روی فرمان دیگر آپشن‌های شاهین G هستند. جز این موارد فرق زیادی بین شاهین G و شاهین S وجود ندارد. از نظر مشخصات فنی این دو خودرو هیچ تفاوتی باهم ندارند. سایپا در هر دو مدل از موتور M15 مجهز به سیستم توربوشارژ استفاده کرده است. حجم موتور شاهین G به ۱۵۰۰ سی‌سی می‌رسد و گیربکس دستی پنج‌سرعته نیروی تولید شده توسط موتور را به چرخ‌ها منتقل می‌کند. شاهین G در مدت ۱۳.۲ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت می‌رسد و مصرف ترکیبی سوخت آن معادل ۷.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر عنوان شده
شرط جدید شرکت در قرعه‌کشی خودرو منصفانه است؟
قیمت شاهین G در فروش فوق‌العاده چهارم بهمن ماه، ۱۸۴ میلیون ارزان‌تر از بازار آزاد خواهد بود
شرط جدید شرکت در قرعه‌کشی خودرو
شرط جدید شرکت در قرعه‌کشی خودرو، این است که خریدار کل پول مورد نیاز را در یک حساب بانکی معروف به حساب وکالتی داشته باشد و این پول در زمان قرعه‌کشی مسدود شود تا در صورت برنده شدن، بانک پول را به‌حساب کارخانه واریز کند. در دوره‌های گذشته قرعه‌کشی خودرو، افراد تنها به‌صرف اینکه گواهینامه رانندگی دارند، پلاک فعالی به اسمشان ثبت نشده یا از سال ۱۳۹۸ به این طرف از دو کارخانه داخلی خودرو نخریده بودند، می‌توانستند به سایت مراجعه کرده و ثبت‌نام کنند. در مواردی یک‌فرد، برای کل اعضای خانواده اسم‌نویسی می‌کرد و گزارشاتی درباره وقوع تخلفات سازمان‌یافته مثل اجاره کارت ملی جهت ثبت‌نام در قرعه‌کشی خوردو بودیم.
شرط جدید شرکت در قرعه‌کشی خودرو، باعث می‌شود بخش قابل‌توجهی از این تخلفات کاهش پیدا کند و سیاهی‌لشکر‌ها فرصت شرکت در قرعه‌کشی و کاهش شانس متقاضیان واقعی را نداشته باشند. این شیوه همچنین افرادی که رندانه قدم جلو می‌گذارند، ولی ناگهان به هیبت فروشنده حواله در می‌آیند را هم از دور خارج می‌کند و نهایتا یک هدف دارد؛ واقعی‌تر کردن تقاضا.
حساب وکالتی پیش از این، هنگام فروش خودرو در بورس کالا به گوشمان خورده بود. حساب وکالتی را می‌توان نزد بانک‌های معتبر کشور افتتاح کرد. بعد از آن لازم حساب را به اندازه حضور در قرعه‌کشی یا پیش‌پرداخت شرکت در عرضه‌های بورس، شارژ کرد. در زمان شروع عرضه (یا قرعه‌کشی) بانک به‌طور خودکار موجودی حساب وکالتی را اندازه رقم مورد نیاز بلوکه می‌کند و در صورتی که شخص برنده شود، همان مقدار پول را به حساب فروشنده انتقال می‌دهد. افرادی که شانس با آن‌ها یار نبوده و نتونسته‌اند در قرعه‌کشی برنده شوند یا پیشنهادشان پذیرفته نشده، می‌توانند ظرف مدت ۲۴ ساعت به پول خود دسترسی پیدا کنند.
قیمت محصولات ایران خودرو دوشنبه سه بهمن ۱۴۰۱
قیمت محصولات ایرانخودرو امروز دوشنبه سوم بهمن درجریان معاملات بازار آزاد تفاوتی با دیروز ندارد. مثلا رانا LX که یکی از ارزان‌ترین سواری‌های این کارخانه به‌شمار می‌رود، مثل روز گذشته با قیمت ۴۰۰ میلیون در بازار دست به دست می‌شود.
قیمت رانا پلاس به ۴۸۵ میلیون تومان رسیده و نسخه‌های مجهز به سقف پانوراما را ۵۱۰ میلیون تومان می‌فروشند. قیمت پژو ۲۰۷ دنده‌ای به ۵۵۰ میلیون رسیده و فروشنده‌های نسخه‌های اتوماتیک با سقف شیشه‌ای، ارقامی نزدیک به ۷۳۵ میلیون تومان را به خریداران پیشنهاد می‌دهند.
قیمت روز محصولات ایران‌خودرو در بازار آزاد
خودرو یکشنبه امروز
سمند LX 420 میلیون تومان 420 میلیون تومان
سمند EF7 455 میلیون تومان 455 میلیون تومان
سمند EF7 دوگانه‌سوز 495 میلیون تومان 495 میلیون تومان
سمند سورن ELX 395 میلیون تومان 395 میلیون تومان
دنا معمولی 580 میلیون تومان 580 میلیون تومان
دنا پلاس دنده‌ای توربو 665 میلیون تومان 665 میلیون تومان
دناپلاس توربو اتوماتیک 715 میلیون تومان 715 میلیون تومان
پژو 405 420 میلیون تومان 420 میلیون تومان
پژو پارس ساده 445 میلیون تومان 445 میلیون تومان
پژو 207 دنده‌ای 550 میلیون تومان 550 میلیون تومان
پژو 207 اتوماتیک پانوراما 735 میلیون تومان 735 میلیون تومان
رانا LX 395 میلیون تومان 395 میلیون تومان
رانا پلاس 485 میلیون تومان 485 میلیون تومان
رانا پلاس پانوراما 510 میلیون تومان 510 میلیون تومان
تارا دنده‌ای 590 میلیون تومان 590 میلیون تومان
تارا اتوماتیک 730 میلیون تومان 730 میلیون تومان
پژو 206 تیپ 2 445 میلیون تومان 445 میلیون تومان
تندر 90 معمولی 590 میلیون تومان 590 میلیون تومان
تندر 90 پلاس اتوماتیک 830 میلیون تومان 830 میلیون تومان
پژو 2008 یک میلیارد و 900 میلیون تومان یک میلیارد و 900 میلیون تومان
هایما S5 توربو یک میلیارد و 65 میلیون یک میلیارد و 65 میلیون
هایما S7 توربو یک میلیارد و 215 میلیون تومان یک میلیارد و 215 میلیون تومان
سوزوکی گرندویتارا اتوماتیک دو میلیارد و 300 میلیون تومان دو میلیارد و 300 میلیون تومان
پژو 508 دو میلیارد و 538 میلیون تومان دو میلیارد و 538 میلیون تومان

قیمت محصولات سایپا دوشنبه سه بهمن ۱۴۰۱

 قیمت شاهین در بازار آزاد به‌عنوان گران‌ترین سواری داخلی سایپا به نیم میلیارد رسیده است. محصولی که سایپا در جدید‌ترین طرح پیش‌فروش سه‌ماهه، آن را با قیمت تقریبی ۳۴۵ میلیون تحویل می‌دهد.
کوییک پلاس اتوماتیک را در بازار آزاد ۴۰۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌کنند و قیمت کوییک دنده‌ای به ۲۹۷ میلیون تومان رسیده است. خرید تیبا صندوقدار ۲۹۸ میلیون و تیبا هاچ‌بک ۳۰۰ میلیون بودجه می‌خواهد و ساینا دنده‌ای را تقریبا در همین بازه دست به دست می‌کنند.
قیمت روز محصولات سایپا در بازار آزاد
خودرو یکشنبه امروز
پراید 111 285 میلیون تومان 285 میلیون تومان
پراید 131 275 میلیون تومان 275 میلیون تومان
پراید 151 245 میلیون تومان 245 میلیون تومان
تیبا 298 میلیون تومان 298 میلیون تومان
تیبا 2 300 میلیون تومان 300 میلیون تومان
ساینا 300 میلیون تومان 300 میلیون تومان
ساینا S 305 میلیون تومان 305 میلیون تومان
کوئیک دنده‌ای 300 میلیون تومان 300 میلیون تومان
کوئیک اتوماتیک پلاس 405 میلیون تومان 405 میلیون تومان
سیتروئن C3 یک میلیارد و 730 میلیون تومان یک میلیارد و 730 میلیون تومان
چانگان CS35 825 میلیون تومان 825 میلیون تومان
وانت زامیاد 415 میلیون تومان 415 میلیون تومان
کیا سراتو 2000 مونتاژی یک میلیارد و 600 میلیون تومان یک میلیارد و 600 میلیون تومان
آریو 530 میلیون تومان 530 میلیون تومان
شاهین 500 میلیون تومان 500 میلیون تومان

کدام محصولات هیوندای به بازار می‌آیند؟/ هر ماه ۱۰۰ خودرو وارد می‌شود!
واردات خودرو این بار به محصولات هیوندای رسید. حال این پرسش مطرح می‌شود که کدام محصول این برنده کره‌ای وارد کشور شده است؟ آیا فرآیند واردات خودرو تسریع شده است یا ورود خودرو‌های خارجی به صورت ماهانه باقی می‌ماند؟
تجارت‌نیوز نوشت:  واردات خودرو از ماه گذشته با ورود نخستین محموله خودرو‌های برند کیا آغاز شد. پس از گذشت یک ماه، یک محموله دیگر، این بار با برند هیوندای وارد کشور شد. اما همانطور که پیش‌بینی می‌شد، تعداد خودرو‌های این محموله نیز چشمگیر نبود.
در این رابطه، مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان به سایت بازار گفت: ۱۲۰ دستگاه خودرو شنبه، یکم بهمن، وارد بندر شهید باهنر بندرعباس شد. گفته می‌شود این خودرو‌ها ساخت شرکت هیوندای محصول کره جنوبی هستند.
کدام خودرو‌های هیوندای به کشور آمدند؟
حال این سوال مطرح می‌شود که کدام محصولات برند هیوندای به کشور آمده‌اند؟
پیگیری‌ها از بندر شهید باهنر نشان می‌دهد که هنوز مشخص نشده است که چه مدل خودرو از این برند وارد بندر کشور شده است؟ اما روابط عمومی این بندر به تجارت‌نیوز اعلام کرد که خودرو‌های سواری سدان مدل ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ هستند.
بررسی‌ها حاکی از آن است که احتمال ورود خودرو هیوندای النترا ۲۰۲۲، پالیسید ۲۰۲۳، سانتافه مدل ۲۰۲۳ و اکسلنت ۲۰۲۳ به کشور وجود دارد. قیمت این خودرو‌ها همگی حدود ۲۰ هزار یورو تعیین شده است.
محموله‌های بعدی چه زمانی به کشور می‌رسند؟

روابط عمومی بندر شهید باهنر به تجارت‌نیوز گفت: برنامه واردات ۴۰۰ دستگاه خودرو و به احتمال زیاد از برند هیوندای از طریق بندر باهنر در دستور کار است که ۱۲۰ دستگاه آن وارد شد.
گفته می‌شود که واردات محموله بعدی این خودرو‌ها در فاصله یک ماه آینده اتفاق می‌افتد. به عبارت دیگر، هر ماه یک بار تنها ۱۰۰ خودرو به وارد کشور می‌شود.
این در حالی است که امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت، وعده دیگری در رابطه با تعداد خودرو‌های وارداتی به کشور داده بود.
او در گفتگویی اعلام کرد: سه ماه پایانی سال جاری، ۱۰۰ هزار خودرو وارد کشور می‌شود. با توجه به اظهار نظر روابط عمومی بند شهید باهنر، تا پایان سال تنها ۳۰۰ خودرو از طریق این بندر وارد می‌شود.
حال باید در نظر گرفت که واردات خودرو تا کنون از طریق دو بند لنگه و شهید باهنر صورت گرفته است. پس با احتساب اینکه تا پایان سال ۱۰۰ خودرو دیگر نیز از طریق بندر لنگه وارد کشور شود، در مجموع و در بهترین حالت ۳۰۰ خودرو وارد می‌شود و نه ۱۰۰ هزار خودرویی که وزارت صمت وعده آن را داده بود.
به نظر می‌رسد وزارت صمت و شرکت‌های واردکننده برای خرید و واردکردن خودرو‌های خارجی راه دشواری را در پیش دارند.
نکته دیگری که در رابطه با واردات خودرو وجود دارد، بحث خرید خودرو از کشور‌های همسایه است. پس از شیوع کرونا و آغاز بحران‌های صنعت خودروسازی، عرضه خودرو در دنیا کم شد. به طوری که افراد برای خرید خودرو از درب کارخانه نیز باید ماه‌ها منتظر بمانند. با این شرایط خودرو در بازار آزاد کشور‌های همسایه نیز کم یافت می‌شود و دست‌اندازی تازه برای شرکت‌های واردکننده ایجاد خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

نرخ تورم بالای ۴۰ درصد باقی می‌ماند

نرخ تورم بالای ۴۰ درصد باقی می‌ماند

مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۲پیش بینی کرده است که با فرض تداوم وضعیت موجود،...
تذکرات مهم محسن رنانی: هیچ‌چیز در کشور سر جایش نیست

تذکرات مهم محسن رنانی: هیچ‌چیز در کشور سر جایش نیست

محسن رنانی عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان، در پاسخی به درخواست مرکز پژوهش‌های ...
شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی مطالبات خود از رئیس جمهور را بیان کنند

شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی مطالبات خود از رئیس جمهور را بیان کنند

با توجه به اینکه رئیسی به زودی به کهگیلویه و بویراحمد سفر خواهد کرد، شهروندان می‌توانند ...
1