تاریخ انتشار
دوشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب : ۴۵۷۴۲۱
تاکيد دانشگاه امام صادق(ع) بر مخدوش بودن اطلاعات هکرها؛

هراس از انتشار بولتن محرمانه!

۱
۰
هراس از انتشار بولتن محرمانه!
کبنا ؛
«هک» مدتي است که جايگاه پررنگي در فضاي سياسي ايران ايفا مي‏‌کند، اطلاعاتي که پس از هک‌شدن سايت‏‌هاي برخي مراکز منتشر مي‏‌شود از يکسو قابل تامل، جالب و از سوي ديگر نگران‏‌کننده است. هنوز به سوالات درباره بولتن‏‌هايي که پس از هک سايت خبرگزاري «فارس» منتشر شد، پاسخ داده نشده بود که سايت دانشگاه امام‌صادق(ع) هک شد.
روزگذشته روابط عمومي دانشگاه امام‌صادق(ع) در پي هک‌شدن سايت اين دانشگاه توسط يک گروه هکري بيانيه‏‌اي صادر کرد که در آن آمده بود: «حملات سايبري مکرر در آستانه آغاز نيم‏‌سال تحصيلي جديد به مجموعه‏‌اي علمي که به‌دنبال توليد، رشد و تعالي علوم انساني اسلامي است، هدفي جز برهم‌زدن آرامش و امنيت رواني استادان، دانشجويان و پژوهشگران اين مجموعه و ايجاد خلل در حرکت علمي کشور ندارد و بيانگر هراس دشمنان از حرکت رو به رشد اين مجموعه علمي است. دانشگاه امام‌صادق(عل) مفتخر است که در طول حيات 41 ساله خود توانسته با تربيت نيرو‏‌هاي متعهد و متخصص، ظرفيت علمي و پژوهشي دانش‏‌آموختگان خود را به مراکز اثرگذار ملي و بين‏‌المللي تقديم نمايد که تنها به‌عنوان يک نمونه شاخص، مي‏‌توان از حضور بيش از يک سوم دانش‏‌آموختگان اين دانشگاه در جامعه اعضاي هيأت علمي دانشگاه‏‌هاي معتبر کشور ياد کرد. بديهي است اطلاعات موجود در دانشگاه امام‏‌صادق عليه‏‌السلام مانند همه مراکز علمي ديگر، مربوط به امور علمي، پرسنلي و اداري است. از همين‌رو، با توجه به سابقه اخير گروه حمله‌کننده در جهت تخريب وجهه مجموعه‏‌هاي موثر از طريق ايجاد شايعات، اطلاعات منتشره از سوي آن، به‌ويژه در زمينه‏‌هايي غير از مطالب مرسوم و موجود در مراکز علمي، مخدوش خواهد بود.»
نگراني براي چيست؟
تاکيد دانشگاه امام صادق(ع) بر مخدوش بودن اطلاعاتي که شايد از سوي هکرها منتشر شود، قابل تامل است، چرا که هنوز هيچ اطلاعاتي منتشر نشده که قابل تکذيب باشد و از سوي ديگر چه اطلاعاتي وجود دارد که انتشار احتمالي آنها سبب نگراني برخي مسئولان دانشگاه شده است؟ شايد برنامه‌ريزي‏‌هايي در ساختمان سبز نزديک پل مديريت صورت مي‏‌گيرد که گمانه نگراني از انتشار محتواي آن در بيانيه اين دانشگاه مطرح است. تفکر امام‌صادق(ع) تنها در داخل ساختمان اين دانشگاه و حتي وزارتخانه‏‌هايي که به فارغ‏‌التحصيلان اين دانشگاه سپرده مي‏‌شد، متبلور نبود چنانکه ديدگاه‏‌هاي اين دانشگاه در بخش‏‌هاي مختلف حضور داشت، مانند برنامه‏‌هاي صداوسيما. برنامه‏‌هايي مثل بدون توقف، تاثريا، جهان‌آرا، ميدون، عصرجديد پاي مجريان، مداحان و کارشناسان امام‌صادقي مثل وحيد يامين‌پور، عبدالملکي، لطيفي و... را به صداوسيما باز کرد. با توجه به عملکرد فارغ‏‌التحصيلان دانشگاه امام‌صادق(ع) اکنون اين گمانه مطرح است که جلساتي ميان آنها در اين دانشگاه تشکيل و تصميم‌گيري‏‌هايي شده است چرا که رفتار و عملکرد آنها شباهت زيادي به هم دارد که مي‏‌تواند نتيجه يک هماهنگي باشد. شايد سخنراني‏‌ يا جلسات مهم ديگري در دانشگاه امام‌صادق(ع) برگزار شده که باهک‌شدن سايت اين دانشگاه محتواي آنها علني مي‏‌شود. مهمانان خاص هم شايد به اين دانشگاه آمده باشند که لزومي به اعلام عمومي آنها نبود.
آنهايي که امام صادقي بودند
8 سال پيش از انقلاب، مرکز مطالعات هاروارد که يکي از معتبرترين دانشگاه‏‌هاي دنياست، در پل مديريت تهران تاسيس شد. با وقوع انقلاب اين مرکز مصادره و به دانشگاهي تبديل شد که امروز آن را با نام دانشگاه امام‌صادق (ع) مي‏‌شناسند. بدون شک دانشگاه امام‌صادق(ع) را نبايد مشابه دانشگاه‌هاي ديگر در کشور دانست چرا يکي از مراکز توليد نيرو براي مديريت کشور است. فارغ‏‌التحصيلان دانشگاه امام‌صادق(ع) در دولت خاتمي عبارت بودند از: عبدا... رمضان‌زاده سخنگوي دولت، مصطفي کواکبيان نماينده سابق مجلس و خسرو تهراني مشاور امنيتي خاتمي. مديران امام‌صادقي در دولت احمدي‌نژاد هم شامل سيدمحمد حسيني در وزارت ارشاد و سعيد جليلي بودند. در دولت روحاني، حضور امام‌صادقي‏‌ها به چهره‏‌هاي امنيتي- فرهنگي مثل حسام‌الدين آشنا و کاظم جلالي خلاصه شد. در دولت رئيسي، اين بار امام‌صادقي‏‌ها با قدرت بيشتري آمده‏‌اند مانند حجت عبدالملکي، وزير کار بود، علي باقرکني، معاون سياسي وزارت امورخارجه، احسان خاندوزي، وزير اقتصاد، محمد حسيني، معاون رئيس‏‌جمهور در امور مجلس، ميثم لطيفي، رئيس سازمان اداري و امور استخدامي کشور، مجيد عشقي، رئيس سازمان بورس، وحيد يامين‌پور، معاون وزير ورزش و علي صالح‏‌آبادي، رئيس‏‌ ‎سابق کل بانک مرکزي. «فريدالدين حدادعادل، فرزند غلامعلي حدادعادل هم از اين دانشگاه برآمده است. وي عضو شوراي انديشه‏‌ورزي شبکه سوم صداوسيماست. حسين کرمي (قائم‏‌مقام پيشين معاونت صداوسيما)، جهانگير بياباني (رئيس سابق شبکه آموزش سيما)، علي جعفري و… هم همگي دانش‏‌آموخته اين دانشگاه هستند. همچنين رضا معين‏‌آبادي، سيداحمد سادات، ناجي چناني، خسرو فريادرس، حسين رضي و علي درستکار… از مديران و مجريان سابق و فعلي شبکه برون‏‌مرزي العالم و شبکه‏‌هاي داخلي هستند که بخشي از جمع امام‏‌صادقي‏‌هاي اين سازمان را تشکيل مي‏‌دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما

دانای روزگار
Romania
اگر برونداد دانشگاه امام صادق امثال:
عبدالملکی و خاندورزی و وحید یامین پور و..... هستند!!!!

کار ایران با خداست.‌.................
نرخ تورم بالای ۴۰ درصد باقی می‌ماند

نرخ تورم بالای ۴۰ درصد باقی می‌ماند

مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۲پیش بینی کرده است که با فرض تداوم وضعیت موجود،...
تذکرات مهم محسن رنانی: هیچ‌چیز در کشور سر جایش نیست

تذکرات مهم محسن رنانی: هیچ‌چیز در کشور سر جایش نیست

محسن رنانی عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان، در پاسخی به درخواست مرکز پژوهش‌های ...
شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی مطالبات خود از رئیس جمهور را بیان کنند

شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی مطالبات خود از رئیس جمهور را بیان کنند

با توجه به اینکه رئیسی به زودی به کهگیلویه و بویراحمد سفر خواهد کرد، شهروندان می‌توانند ...
1