تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۰۷
کد مطلب : ۴۵۶۷۷۲
کبنا گزارش می‌دهد؛

خطر عوارض زیست‌محیطی بیخ گوش پادگان قدس یاسوج / زمین‌هایی که با فاضلاب آبیاری می‌شوند (+ فیلم و تصاویر)

۰
خطر عوارض زیست‌محیطی بیخ گوش پادگان قدس یاسوج / زمین‌هایی که با فاضلاب آبیاری می‌شوند (+ فیلم و تصاویر)
کبنا ؛
جلوی مغازه‌اش را حسینیه کرده و پرچم بزرگ یاحسینی که در آن نصب شده از دور پیداست. محسن زمان‌پور مغازه‌داری که به صفت انصاف شناخته می‌شود، با مدرک کارشناسی ارشد نفت و به اصرار اهالی روستا در انتخابات شورا شرکت کرده و به عنوان رئیس شورای اسلامی روستا انتخاب شده است. روستای پادگان قدس که در همسایگی تیپ 48 فتح و شهرک ولایت قرار دارد، مدت‌هاست از مسائل عمرانی بسیاری رنج می‌برد. برای بررسی وضعیت این روستا به آنجا رفتیم تا مشکلات را از زبان زمان‌فر رئیس شورا بشنویم.
           

وی در گفت‌وگو با کبنا عنوان کرد: برخی از کوچه‌ها، نه تنها جدول‌کشی نشده‌اند، بلکه زیرسازی و آسفالت هم ندارند.
گویی تعارضی بین تعاونی‌ها و مالک‌ها با بنیاد مسکن به وجود آمده که در پی آن این تعاونی و مالکین عقب‌نشینی نمی‌کنند تا طرح هادی روستایی در آنجا اجرا شود.
زمان‌پور معتقد است اگر این بلوار بر اساس طرح هادی طراحی شود، نه تنها بخشی از بار ترافیکی کاسته می‌شود، بلکه تصادفات نیز کاهش می‌یابند.
وی با اشاره به وضعیت فاضلاب مسکن مهر شهرک ولایت گفت: فاضلاب مسکن مهر پُر و سرریز شده و حالا در کانال آب کشاورزی می‌ریزد.
نیم‌نگاهی به این فاضلاب نشان می‌دهد که لجن‌زاری شکل گرفته که موجب شکلگیری وضعیت زیست‌محیطیِ غیرقابل قبولی شده است.
زمان‌پور گفت: از تمام مسئولین خواهش می‌کنم فکری اساسی به حال این وضعیت کنند. چرا که ادامه وضعیت موجود می‌تواند زنگ خطری برای گسترش انواع بیماری‌ها باشد.

رئیس شورای روستای پادگان قدس در ادامه به قطعی‌های مکرر آب اشاره کرد و تأکید کرد: در تابستان تنها یک ساعت دسترسی به آب وجود دارد. برای حل این مشکل پمپ آبی به مبلغ یک و نیم میلیارد تومان خریداری کردند، اماهنوز مشکل آب حل نشده است.
وی با اشاره به روایت یکی از مادران روستایی گفت: یکی از مادران به خاطر مشکلات زیست‌محیطی و آلودگی آب در تماس با من تهدید کرد که بچه سه ماهه‌ام مریض شده و اگر بلایی سر او بیاید، به خودم آسیب می‌زنم.
زمان‌پور گفت: شهرک الغدیر با 7 هزار نفر جمعیت، خانه بهداشت، مدرسه و مسجد ندارد و شهرک ولایت هم تنها مقطع ابتدایی و متوسطه اول را دارد. بنابراین بسیاری از دانش‌آموزان مجبورند برای تحصیل به شهر یاسوج بروند.
بدیهی است مشکلات زیست‌محیطی و آلودگی آب عوارض جبران‌ناپذیری برای خانواده‌ها می‌تواند به دنبال داشته باشد. زمین‌های کشاورزی این منطقه با آب فاضلاب آبیاری می‌شوند که ممکن است در آینده آسیب‌های شدیدی به سلامت ساکنین روستا بزند. ازاین‌رو لازم است هر چه زودتر مطالبات این رئیس شورای روستا مورد بررسی قرار گرفته و در اسرع وقت رفع شوند. 
به گزارش کبنا، با این وجود، در این روستا، مسکن مهر برای 400 خانواده احداث شده و خدماتی همانند؛ گاز، برق و آب به روستای پادگان قدس رسیده و با توجه به جمعیت 7 هزار نفری این روستا باید سایر خدمات مثل؛ شبکه بهداشت و درمان، مدرسه و سایر موارد برای روستای پادگان قدس در نظر گرفته شود.








نام شما

آدرس ايميل شما

سفره خانوارها کجا رفت؟

سفره خانوارها کجا رفت؟

نتایج «پایش فقر در سال۱۴۰۰» که دو روز پیش منتشر شد، حاوی دست‌کم دو هشدار اقتصادی به سیاستگذار ...
«تذکر درمانی» نمایندگان چه دردی از مردم دوا می کند؟/ حتما باید کارد به استخوان مردم برسد تا کابینه ترمیم شود؟

«تذکر درمانی» نمایندگان چه دردی از مردم دوا می کند؟/ حتما باید کارد به استخوان مردم برسد تا کابینه ترمیم شود؟

با گذشت یکسال و نیم از آغاز دولت سیزدهم، علیرغم سوء مدیریت در تصمیمات اقتصادی و سیاست ...
7 برنامه بی‌سرانجام

7 برنامه بی‌سرانجام

بیش از هفت دهه تجربه برنامه‌ریزی ایران به توسعه کشور منجر نشده است. آن هم با وجود برخورداری ...
فایل های مرتبط
1