تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۲۳
کد مطلب : ۴۵۶۵۵۳
ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شد

کهگیلویه و بویراحمد آماده باش و منتظر / پیش‌بینی تا ۱۰۰میلی‌متر بارش با ورود سامانه جدید / استقرار ۲۰۰ راهدار در راه‌های ارتباطی

۱
۰
کهگیلویه و بویراحمد آماده باش و منتظر /  پیش‌بینی تا ۱۰۰میلی‌متر بارش با ورود سامانه جدید / استقرار ۲۰۰ راهدار در راه‌های ارتباطی
کبنا ؛سرپرست اداره‌کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با ورود سامانه بارشی جدید به این استان پیش‌بینی می‌شود تا ۱۰۰ میلی‌متری بارش داشته باشیم.
به گزارش کبنا، علی کرمی (روز سه شنبه ۱۳ دی ماه ۱۴۰۱) در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات بحران با اشاره به ورود سامانه بارشی به استان افزود: سیستم بارشی که به صورت رگباری است منجر به هشدار سطح نارنجی برای روز چهارشنبه تا جمعه شده است.
وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود با سامانه بارشی شدیدی مواجه باشیم، اظهارکرد: پیک این سامانه بارشی از عصر روز چهارشنبه تا بعدازظهر روز پنجشنبه خواهد بود و صبح جمعه بارش‌های خفیفی را خواهیم داشت که در پی ورود این سامانه پیش‌بینی۳۰ تا ۱۰۰ میلی‌متر بارش باران در استان شده است.
سرپرست اداره‌کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌ها، بالا آمدن سطح رودخانه‌ها، اختلال در تردد‌های شهری و بین شهری، احتمال صاعقه، لغزندگی جاده‌ها و معابر عمومی اثر مخاطرات این سامانه بارشی است.
کرمی عنوان کرد: پیش‌بینی هواشناسی براساس آمار و احتمالات است و هیچ وقت ۱۰۰درصدی نیست بلکه جهت اطلاع‌رسانی و پیش آگاهی است.
همچنین فرمان فرامین، کارشناس هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: برای برخی شهر‌های مارگون، سی‌سخت و یاسوج بارش برف پیش‌بینی شده است.
وی از ورود سامانه بارشی جدید از اواسط هفته آینده خبر داد و افزود: ماهیت این سامانه سرد و کاملاً رگباری است و با سیلاب همراه خواهد بود، با سامانه مونسون متفاوت بوده و انتظار داریم بارش برف اثرگذار را شاهد باشیم.
فرامین تصریح کرد: پس از اتمام این سامانه اواسط هفته آینده با ورود سامانه جدید، با موج سرمایی مواجه خواهیم شد که بارش این سامانه برف اثر‌گذار خواهد بود.
فرامین اظهارکرد: پایان پاییز امسال میانگین دمایی استان کهگیلویه و بویراحمد دو درجه بالاتر از میانگین نرمال بلند مدت است.
 این کارشناس هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص چرایی نداشتن بارش‌های دو روز به بالتر در استان کهگیلویه و بویراحمد طی سال‌های اخیر عنوان کرد: ترکیب دو سامانه سودانی و مدیترانه‌ای، جبهه‌های جوی را بوجود می‌آورد و منجر به بارش‌های چند روزه می‌شود که متأسفانه تاکنون این موضوع به دلایل تغییر اقلیم رخ نداده است.
آماده باش مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد با ورود سامانه بارشی جدید
مدیرکل مدیربت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد به منظور مدیریت شرایط ایجاد شده با ورود سامانه بارشی به استان اعلام آماده باش کامل کرد.
علیرضا نیکروز (روز سه شنبه ۱۳ دی ماه ۱۴۰۱) در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی گفت: امروز در نظام اسلامی‌شان ما مسئولین نظام، ‌شان نوکری عملی و رفتاری است و باید درد مردم را درد خود بدانیم و برای رفع مشکلات مردم تلاش کنیم.
وی افزود: این نشست برای آمادگی دستگاه‌های مختلف خدمات‌رسان و امدادی استان و مدیریت فعالیت سامانه بارشی پیش رو برگزار شده است.
مدیرکل مدیربت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تمایز جلسات مدیریت بحران با دیگر جلسات اظهار کرد: در این نشست مصوبات تکلیفی است که باید همه دستگاه‌ها آمادگی کامل داشته باشند و اجرای دقیق مصوبات را در دستور کار داشته باشند.
نیکروز با اشاره به سیل مانسون و جلسات متعدد مدیریت بحران و هشدار‌های قبل از بارش‌ها در کنار همکاری خوب دستگاه‌های دیگر، تصریح کرد: توانستیم موفقیت خوبی در کاهش تبعات بحران ایجاد شده، داشته باشیم به گونه‌ای که علیرغم سنگینی بارش‌ها، اما مدیریت شرایط بحرانی ایجاد شده در استان زبانزد مسئولین کشور بود.
وی بر لزوم آگاهی بخشی و فرهنگ‌سازی مردمی در بحث خود مراقبتی که مهمترین بخش پیشگیری از خسارات است تأکید کرد و ادامه داد: متأسفانه گاهی باید از زور برای ممانعت از اقدام برخی افراد برای ورود به منطقه خطر استفاده کنیم در حالی که انتظار ما کمک تک تک افراد جامعه به مدیریت شرایط بحرانی است.
نیکروز بیان کرد: امور عشایر و تعاون روستایی تا ظهر امروز همه نیاز‌های مناطق تحت مدیریت خود در حوزه سوخت را اعلام تا تأمین و ذخیره‌سازی شود.
استقرار ۲۰۰راهدار در راه‌های ارتباطی استان کهگیلویه و بویراحمد طی زمستان

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این استان گفت: ۲۰۰ راهدار در ۲۰ راهدارخانه ثابت و سیار در جاده‌های ارتباطی این استان برای اجرای طرح راهداری زمستانی مستقر هستند.
عابد محمدی نیز افزود: بیش از ۱۰۰ دستگاه ماشین آلات ویژه اجرای طرح زمستانی و ارائه خدمات به مسافران و رانندگان آماده شده است.
وی اظهارکرد: ماشین آلات سنگین از جمله لودر، گریدر، برف روب و نمک پاش برای اجرای طرح‌های راهداری در جاده‌های این استان تدارک دیده شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۲۸ گروه راهداری در جاده‌ها مستقر هستند که در صورت نیاز این تعداد تا ۳۲ گروه افرایش می‌یابند، خاطرنشان کرد: راهدار‌های شرکت‌کننده در طرح راهداری زمستانی در کهگیلویه و بویراحمد آمادگی دارند تا سفری ایمن را برای مردم و مسافران فراهم کنند.
محمدی هدف از اجرای این طرح را بازگشایی جاده‌های ارتباطی برف گیر شهری و روستایی در مواقع بارندگی‌ها اعلام و عنوان کرد: در طرح زمستانی بر اساس اهمیت راه‌ها با اولویت راه‌های شریانی اصلی، فرعی و سپس روستایی بازگشایی می‌شوند.
وی از تجهیز این اداره کل به سه دستگاه ماشین آلات راهداری از سوی سازمان راهداری و حمل نقل جاده‌ای کشور خبر داد و بیان کرد: این ماشین آلات شامل یک دستگاه برف خور، یک دستگاه بیل مکانیکی و یک دستگاه گریدر است.
تأکید استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر اقدامات پیشگیرانه در بارش‌های پیش رو

استاندار کهگیلویه وبویراحمد بر اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از خسارات ناشی از بارش‌های پیش رو در سطح استان تأکید کرد.
سید علی احمدزاده روز (سه شنبه ۱۳ دی ماه ۱۴۰۱) در نشست ستاد مدیریت بحران استان با تسلیت سالروز شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی ابومهدی المهندس از ورود سامانه بارشی به استان از بعد از ظهر چهارشنبه تا اوایل صبح روز جمعه خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود سامانه بارشی بیش از ۱۰۰ میلی‌متر باران در پی داشته باشد لذا دستگاه‌های خدمات‌رسان تا پایان سامانه بارشی در آماده باش کامل باشند.
وی با بیان اینکه تجربه بارش بیش از ۱۰۰ میلی‌متر در مناطق گرمسیری استان را داریم، افزود: احتمال بارش برف در شهرستان‌های سردسیری مارگون، دنا و یاسوج و همچنین بارش برف در محور‌های یاسوج-شیراز، یاسوج-اقلید، یاسوج-بابامیدان و یاسوج به طرف اصفهان و جاده‌های روستایی و عشایری می‌رود لذا راهداری و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان برای امدادرسانی به مسافران و رانندگان در محور‌ها حضور داشته باشند.
وی با بیان اینکه شرکت پخش فرآورده‌های نفتی مخازن و جایگاه‌های سوخت را بررسی کند تا دچار کمبود سوخت در این جایگاه‌ها نشویم، اظهارکرد: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی توزیع نفت سفید روستا‌های فاقد گاز را مدنظر قرار دهد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تأکید مجدد مبنی بر اینکه همه دستگاه‌های خدمات‌رسان تا پایان بارش‌ها پای کار باشند، خاطرنشان کرد: ستاد بحران مکان‌هایی برای اسکان اضطراری در راه ماندگان و مسافران اختصاص دهد، ضمن اینکه با استفاده از اقدامات صورت گرفته در سیل مانسون اطلاع‌رسانی لازم به مردم صورت گیرد و از آن‌ها خواسته شود ازتردد‌های غیر ضروری درون شهری و برون شهری اجتناب کنند.
احمدزاده با بیان اینکه کار‌های صورت گرفته در سیل مانسون، ارزشمندی بود تصریح کرد: کار صورت گرفته به اندازه بزرگ و ارزشمند بود که دکتر نامی مدیرکل بحران وزارت کشور در دیدار با برخی از مراجع تقلید قم از کهگیلویه و بویراحمد به عنوان استان کارآمد و نمونه در سیل مانسون یاد کرد که علی‌رغم بارش ۳۰۰ میلی‌متری باران با ارسال ۶، ۵ میلیون پیامک تلفاتی انسانی نداشت.
وی ادامه داد: تردد کامیون‌ها و وسایل سنگین از محور پاتاوه به دهدشت از فردا چهارشنبه تا روز پنجشنبه ممنوع است، همچنین تمام ماموریت‌های مدیران طی این مدت لغو و مدیران عضو ستاد مدیریت بحران تا عادی شدن شرایط در محل کار حضور داشته باشند و تلفن‌های آن‌ها در دسترس باشد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مردم همکاری لازم را داشته باشند تا تلفاتی نداشته باشیم، عنوان کرد:‌امیدواریم با این بارش‌ها شاهد پر شدن سد‌ها شویم، سد کوثر در شرایط خوبی است سد چم‌شیر نیز آبگیری خواهد شد.
احمدزاده با اشاره به شرایط اقتصادی کشور و چانه‌زنی برای جذب اعتبارات خطاب به مدیران تأکید کرد: ۳۵میلیارد تومان پول نقد مربوط به حوادث در خزانه استان است که دستگاه‌ها نسبت به جذب آن اقدام کنند و اگر دستگاه، سازمان و شهرداری تا روز شنبه ۱۷ دی ماه اقدام به مبادله موافقت‌نامه نکند اعتبارش جابه‌جا و در اختیار دستگاهی که عملکرد خوبی داشتند قرار می‌گیرد و مدیر آن دستگاه باید پاسخ‌گو باشد.
وی اظهار کرد: به دنبال اختصاص اعتبار از محل دیگری به دستگاه‌هایی مانند جهاد کشاورزی که در سیل مانسون خسارت دیدند هستیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه با تعطیلی مدارس در بیماری کرونا متحمل آسیب‌های فراوان علمی شدیم، تصریح کرد: نباید برای هر کار عادی مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شوند، شاید مجبور شویم در اثر بارش برف مدارس ابتدایی منطقه‌ای را تعطیل کنیم که در اینصورت از طریق ستاد بحران و با نظر من اعلام می‌شود و آموزش و پرورش در خصوص تعطیلی مدارس تصمیم‌گیری نکند.
احمد‌زاده همچنین با اشاره به اینکه حتی در صورت بارش دو متری برف در روز پنج‌شنبه ۱۵ دی ماه هیچ اداره‌ای تعطیل نیست، ادامه داد: تا زمانی که سامانه بارشی در استان وجود دارد همه باید پای کار باشند.
وی بیان کرد: از متمم سفر رئیس جمهور ۴۰ میلیارد برای پایگاه‌های اورژانس در نظر گرفته شده ضمن اینکه در دیدار رئیس جمعیت هلال احمر، آقای کولیوند قول دادند که پایگاه‌های جمعیت هلال احمر در استان تجهیز می‌شوند.
برچسب ها :
هواشناسی ایران سامانه بارشی ورود سامانه بارشی بارش باران بارش برف و باران بارندگی پیش بینی وضع هوا هواشناسی راه های ارتباطی دیشموک راه های ارتباطی پیش‌بینی بارش برف و باران سازمان هواشناسی کشور آذربایجان غربی آذربایجان شرقی کردستان کرمانشاه زنجان قزوین استان گیلان مازندران گلستان استان البرز تهران اردبیل بوشهر فارس هرمزگان استان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج شمال شهرستان بویراحمد میزان بارش هشدار هواشناسی شهرستان گچساران شهرستان باشت شهرستان دنا سی سخت دهدشت قلعه رئیسی دیشموک شهرستان لنده ارتفاعات دنا باشت شهرستان بهمئی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی شمال خراسان رضوی خراسان رضوی کاهش دما چهارمحال و بختیاری نقشه‌ های هواشناسی پیش بینی هوا پیش بینی وضعیت جوی چاروسا سیل آب گرفتگی یخ زدگی زنجیر چرخ بخش بوستان لیکک دشتروم سد تنگ سرخ بخش چیتاب چیتاب مه گرفتگی کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد کبنانیوز خلیج فارس دریای خزر بندرعباس هواشناسی بندر عباس زاگرس کوه های زاگرس خوزستان هواشناسی استان خورستان گرد و خاک اهواز گرد و خاک ریزگردها کاکان پیست اسکی کاکان منطقه کاکان کشاورزان کشاورزان و دامداران روستای منصورخانی کاکان حمزه خانی شهر سی سخت دمای هوا ایلام لرستان ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد
نام شما

آدرس ايميل شما

A
Romania
تا الان که عصر روز چهارشنبه هست بارندگی آنچنانی نداشتیم
«تذکر درمانی» نمایندگان چه دردی از مردم دوا می کند؟/ حتما باید کارد به استخوان مردم برسد تا کابینه ترمیم شود؟

«تذکر درمانی» نمایندگان چه دردی از مردم دوا می کند؟/ حتما باید کارد به استخوان مردم برسد تا کابینه ترمیم شود؟

با گذشت یکسال و نیم از آغاز دولت سیزدهم، علیرغم سوء مدیریت در تصمیمات اقتصادی و سیاست ...
7 برنامه بی‌سرانجام

7 برنامه بی‌سرانجام

بیش از هفت دهه تجربه برنامه‌ریزی ایران به توسعه کشور منجر نشده است. آن هم با وجود برخورداری ...
سيماي فقر در ايران

سيماي فقر در ايران

براساس جديدترين داده‌هاي وزارت تعاون،كار و رفاه اجتماعي، سرانه خط فقر براي سال 1401 به‌طور ...
1