تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۷
کد مطلب : ۴۵۶۴۷۷
کبنا از جلسه شورای مسکن کهگیلویه و بویراحمد گزارش می‌دهد

ضرب‌الاجل حاجی‌زاده برای مدیران / تفاوت فاحش در آمار بانک مسکن و اداره‌کل راه و شهرسازی / نگاه تعجب‌انگیز حاجی‌زاده به راستا / پای نهضت ملی مسکن در کهگیلویه و بویراحمد می‌لنگد

۶
۰
ضرب‌الاجل حاجی‌زاده برای مدیران / تفاوت فاحش در آمار بانک مسکن و اداره‌کل راه و شهرسازی / نگاه تعجب‌انگیز حاجی‌زاده به راستا / پای نهضت ملی مسکن در کهگیلویه و بویراحمد می‌لنگد
کبنا ؛نشست شورای مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست کیامرث حاجی‌زاده_ معاون عمرانی استانداری_  در حالی برگزار شد که نهضت مسکن ملی در این استان هنوز با مشکلات ابتدایی دست و پنجه نرم می‌کند..
به گزارش کبنا نیوز، صبح امروز (دوشنبه ۱۲ آذرماه ۱۴۰۱) نشست شورای مسکن کهگیلویه و بویراحمد به ریاست کیامرث حاجی‌زاده_ معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و‌ بویراحمد_در سالن جلسات ستاد عمرانی با دستورکار مسکن ملی (نهضت مسکن ملی) برگزار  و بحث داغ شد. بعضی از مدیران گویا تازه مسئله مسکن ملی به گوش‌شان خورده بود و این در حالی است که بعضی استان‌ها مسکن ملی را به سرانجام رسانده‌اند و از طرفی در بعضی از شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد هنوز زمین مشخص نشده و ادارات خدمات رسان در واگذاری انشعاب هم کوتاهی‌های انجام داده‌اند. آنطور که به نظر می‌آمد، در بعضی از شهرستان‌ها، مردم آورده خود را پرداخت کرده‌اند و منتظر روند ساخت هستند ولی متاسفانه این حرکت کند و بعضاً سهل‌انگاری در اجرای «مسکن ملی» بیش از هر چیزی ساز نگرانی را کوک می‌کند. حاجی‌زاده برای مدیران شرکت‌های خدمات‌رسان ضرب‌الاجل مشخص کرد و گفت: نباید بگذاریم کار مردم معطل بماند.
به گزارش کبنا، یکی از مباحث مطرح شده در این جلسه، نظارت بر پروژه‌های مسکن ملی بود که حاجی‌زاده تکلیف این موضوع را مشخص و‌ مصوب کرد که مِن بعد نظام مهندسی ناظر کلیه پروژه‌ها است.
نهضت ملی مسکن
عبدالعزیز موسوی_ ​​​فرماندار کهگیلویه_ روند طولانی صدور مجوز و سند در مسکن ملی را نگران کننده دانست که خوب‌زاده_ مدیرکل ثبت و اسناد کهگیلویه و بویراحمد_ در پاسخ گفت: برخی از سایت‌های مسکن ملی نقشه تحویل نداده‌اند که دلیل این تاخیر است. او به طور مثال به اداره راه و شهرسازی دنا اشاره کرد و گفت: با وجود تماس هنوز نقشه‌ها را به ما نداده‌اند که ما بر اساس آن بتوانیم مجوزها را صادر کنیم.
خوب‌زاده تاکید کرد: برای شماری از مسکن ملی سندهای لازم صادر شده است و هیچ مشکلی هم وجود ندارد.
حاجی زاده در ادامه از کم‌کاری نظام مهندسی در مسکن ملی اظهار نگرانی کرد که احسانی _ رئیس سازمان نظام مهندسی کهگیلویه و بویراحمد_ پاسخ داد و گفت: حضور نظام مهندسی مشکلاتی را ایجاد کرد و ما از ابتدا اعلام آمادگی در خصوص نظارت بر مسکن ملی را کردیم.
حاجی‌زاده در ادامه تاکید کرد: ​​​​​​نظام مهندسی باید در تمام پروژه‌ها ورود کند و این الزام است.
محمد راستا_ مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد_ نیز به اهمیت نظارت بر پروژه‌های مسکن ملی اشاره کرد و گفت: در مسکن ملی دهدشت بنیاد مسکن متولی است و کیفیت پروژه‌ها از سوی ناظرین بنیاد مسکن رصد می‌شود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
حاجی زاده_ معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد_ باز تاکید کرد: ناظر اصلی مسکن ملی نظام مهندسی است و این جز مصوبات جلسه‌مان خواهد بود.
در ادامه روح‌الله عمادی_ مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد_ گفت: ۱۶۰۰ واحد مسکونی در حال ساخت است که ۲۸۸ واحد مسکونی مربوط به شهرستان گچساران است که حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند. به‌طور کلی میانگین پیشرفت مسکن ملی در استان کهگیلویه و بویراحمد ۴۰ درصد و میانگین‌کشوری ۲۵ درصد است.
وی از شرکت گاز و شهرداری دوگنبدان خواست که معابر مسکن ملی را بهسازی کنند.
عمادی همچنین از شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد قدردانی کرد و گفت: آقای برخه در بحث مسکن ملی دهدشت اقدام خوبی داشت.
مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای تأمین زمین ۲۰۰ واحد مسکونی گچساران مشکل داریم و ۲۰۰ مسکن در دهدشت نیز تکمیل شده است.
وی در خصوص مسکن ملی چرام، مارگون و لیکک گفت: خاکبرداری زمین در چرام انجام گرفته و در شهرستان مارگون تأمین زمین برای ۸۰ واحد مسکونی انجام شده  و در شهر لیکک 20 مسکونی داریم.
عمادی گفت: بر اساس مصوبه شورای مسکن در تاریخ 20 / 2 / 1400 برای شهرهای زیر 50 هزار نفر باید مسکن ملی در زمین‌های 250 مترمربعی احداث شوند.
نهضت ملی مسکن
اما در ادامه بحث جلسه داغ‌تر شد. در ادامه مدیرعامل بانک مسکن کهگیلویه و بویراحمد دست روی آمارهای محمد راستا_ مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گذاشت و خطاب به حاجی‌زاده گفت: باتوجه به اینکه بانک مسکن عامل اصلی پرداخت تسهیلات نهضت مسکن ملی است. پس باید آمارهای واقعی را نزد ما جستجو کنید.
اکبری_ مدیرعامل بانک مسکن کهگیلویه و بویراحمد_ گفت: آماری که آقای راستا در خصوص مسکن ملی داده‌اند در اصل اینگونه است. آقای راستا از آمار حدود 7000 متقاضی مسکن ملی در استان خبر دادند که در واقع آمار بانک مسکن با توجه به تشکیل پرونده‌ها و پرداخت تسهیلات این می‌‍باشد که 674 مسکن خود مالک و 832 مسکن ملی داریم یعنی حدود 1506 متقاضی مسکن ملی بودند که در بانک تشکیل پرونده و تسهیلات دریافت کرده‌اند و یا در حال اخذ آن هستند.
حاجی‌زاده نگاهی تعجب‌برانگیزی به راستا کرد و خطاب به مدیرعامل بانک مسکن گفت: شما روند تشکیل پرونده تسهیلات متقاضیان را تسریع دهید.
جلال دانش_ فرماندار شهرستان لنده_ به مکاتبه خود با مقامات کشوری خبر داد و گفت: 6 ماه پیش به‌منظور رفاه حال مردم و با توجه به اینکه بانک مسکن عامل اصلی پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن است، از مسوولان کشوری برای احداث شعبه‌ای از بانک مسکن در شهرستان لنده درخواستی داشتیم و قول‌هایی هم داده شد که هنوز این کار انجام نگرفته است.
دانش گفت: مردم شهرستان لنده برای دریافت تسهیلات مسکن ملی باید به شهر دهدشت شهرستان کهگیلویه آمد و رفت کنند.
حاجی‌زاده_ معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد_ خطاب به مدیرعامل بانک مسکن گفت: مشکل مردم را برطرف و باجه‌ای فعلاً آنجا مستقر کنید. مدیرعامل بانک مسکن خواست زیر بار مسوولیت شانه خالی کند که حاجی‌زاده به او تاکید کرد با احداث باجه‌ای مشکل مردم را رفع کنید و آنها را معطل نکنید.
بهادر_ سرپرست شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد_ در باره انشعاب گاز هم توضیحاتی داد از صحبت‌های او مشخص بود که گویا اطلاعاتی از وضعیت مسکن‌‌های ملی نداشت.

ادامه دارد...
نام شما

آدرس ايميل شما

کریمی
Romania
درود بر دکتر حاجی زاده ناجی استان محروم کهگیلویه و بویراحمد
محمود
Iran, Islamic Republic of
نفهمیدیم بالاخره از چی تعجب کرده ، از مدیریت خودش یا چیز دیگر!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
حسینیان
Iran, Islamic Republic of
آخ سی میدون(میدان) خالی
Iran, Islamic Republic of
ضمن احترامی که برای حاجی زاده قائلم
ولی کار ایشان شوی رسانه ای هست؟ تا حالا با کدوم مدیر برخورد کردی؟ فقط تو رسانه ها مانور میده. لطفا اقدامات عملی در خصوص تیترهای قبلی که به رسانه ها داده را مستند به مردم بگه.
تو این استان مدیران فقط کمی از سازمان بازرسی حساب میبرن بقیه فقط نمایش و شعار رسانه ای
محمدی
Iran, Islamic Republic of
چرا در مورد سایت ارم که یکسال تعطیل شده هیچ صحبتی نمی کنند ؟
فقط شهرستان گچساران خوب کار کرده که این هم نشون میده اونجا بفکر مردم هستند ولی اینجا بفکر این هستند که از جیب متقاضیان پول بکشند.
حسین
Iran, Islamic Republic of
بفرمایین حاجی زاده و شهابی نسب چرا هنوز دراین دولت سرکارند اقای استاندار انقلابی ....چرا مردم ننالند.....
7 برنامه بی‌سرانجام

7 برنامه بی‌سرانجام

بیش از هفت دهه تجربه برنامه‌ریزی ایران به توسعه کشور منجر نشده است. آن هم با وجود برخورداری ...
سيماي فقر در ايران

سيماي فقر در ايران

براساس جديدترين داده‌هاي وزارت تعاون،كار و رفاه اجتماعي، سرانه خط فقر براي سال 1401 به‌طور ...
تیغ استیضاح این‌بار می‌بُرد یا امتیاز می‌گیرد؟

تیغ استیضاح این‌بار می‌بُرد یا امتیاز می‌گیرد؟

برای چندمین‌بار صحبت از برنامه مجلس برای استیضاح چند وزیر دولت مطرح شده است؛ این‌بار ...
1