تاریخ انتشار
شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۰۹
کد مطلب : ۴۵۶۳۵۴
کبنا گزارش می دهد؛

گره ترافیک یاسوج هر روز کورتر می‌شود! / هیچ بخاری از شورای ترافیک کهگیلویه و بویراحمد بلند نمی‌شود / آقایان به فکر آینده باشید / لزوم مشارکت مردم + پیشنهادات کبنانیوز

۴
۲
گره ترافیک یاسوج هر روز کورتر می‌شود! / هیچ بخاری از شورای ترافیک کهگیلویه و بویراحمد بلند نمی‌شود / آقایان به فکر آینده باشید / لزوم مشارکت مردم + پیشنهادات کبنانیوز
کبنا ؛ترافیک یاسوج یکی از معضلات شهری است که هر روز بزرگتر می‌شود و مسوولان هیچ فکری برای این ترافیک گره خورده نمی‌کنند و یا اصلاً طرح و برنامه‌ای برای آن ندارد و شاید هم در توان‌شان نیست.
به گزارش کبنا، جلسات شورای ترافیک شهری در یاسوج تاکنون چه چیز ترافیک این شهر را حل کرده است، اگر مسوولان تا به حال نتوانسته‌اند طرح ترافیکی شهر را ارائه و به اجرا برسانند، در جلسات چه کاری می‌کنند، شهرداری که هنوز بخاطر پرداخت حقوق کارمندان و کارگران مشکل دارد و دو دوره با یک مدیر کار می‌کند، چطور جوابگوی مردم در حل معضلات شهری از جمله ترافیک شهر است؟
پایگاه خبری کبنا نیوز در مطلب هفته گذشته در خصوص ترافیک یاسوج، شاهد ۵۹ نظر مردمی و همچنین واکنش‌های تلفنی و حضوری زیادی بود. اکثر نظرات مردمی مبنی براین بوده که از وضعیت ترافیکی شهر خسته و نالان اند.
فرهنگ ترافیکی شهر بسیار پایین است
فرهنگ ترافیکی شهر بسیار پایین است و مسوولان شهر که از ایجاد زیرساخت‌های لازم ناتوان هستند، حداقل توان این را هم ندارند که از راه‌های ممکن دیگر ترافیک شهر را کنترل کنند. شهرداری و دستگاه‌های مربوطه هیچ برنامه‌ای برای فرهنگ‌سازی در این خصوص ندارند، تا نظم و انضباط شهری به وجود بیاید.
دور دور کردن‌ها و ویراژ رفتن‌های نگران‌کننده در خیابان‌های یاسوج
مردم برای هر کاری با خودرو‌های تک سرنشین وارد خیابان‌های اصلی می‌شوند، از طرفی رفت و آمد دانش اموزان غالبا توسط پدر و مادر‌ها اتفاق می‌افتد و ترافیک زیادی در ساعات شروع و تعطیلی مدارس ایجاد می‌شود. همچنین دور دور کردن خودرو‌ها در طول شبانه روز و غالبا از اوایل غروب تا آخر شب وضعیت ناامن و بدی را در شهر ایجاد کرده است. ویراژ رفتن خودرو‌ها در خیابان‌ها تبدیل به عادت و سرگرمی بسیاری از جوانان یاسوجی شده و وضع نگران‌کننده‌ای را به وجود آورده است.
ترافیک یاسوج
تهران که بخاطر ترافیک آن معروف است، ولی مسوولان این شهر برنامه‌های مختلفی مثل طرح زوج و فرد، افزایش حمل و نقل عمومی، مترو و... برای حل این معضل داشتند. ولی هیچ خبری از حل مشکل ترافیک یاسوج مرکزاستان کهگیلویه و بویراحمد نیست و هیچ بخاری از شورای ترافیک یاسوج نیز بلند نشده است.
از طرفی راکد ماندن ساخت پارکینگ‌های اختصاصی مرکز شهر یاسوج با وضعیتی که دارد مشخص نیست تا چند سال آینده به بهره‌برداری برسد.
انتقاد فرماندار بویراحمد از معضل ترافیکی شهر
شهرام مهدوی‌مطلق_ فرماندار شهرستان بویراحمد_ در خصوص عوامل و مشکلات ترافیکی شهر، گفت: بخش زیادی از وقت مردم در همین جغرافیای محدود شهر یاسوج به واسطه ترافیک سنگین تلف می‌شود.
مهدوی مطلق در نشست شورای ترافیک شهرستان بویراحمد اظهار کرد: بخشی از معضل ترافیک زیرساختی است و باید از قبل این طراحی‌ها انجام می‌گرفت، جای بحث نیست، ولی ساماندهی، سازماندهی، تسهیل و روان‌سازی از طریق فعالیت‌های نرم‌افزاری می‌توانیم حل کنیم.
مهدوی مطلق بیان کرد: ترافیک ورودی پارک‌ها و آبشار یاسوج را الکترونیک کنیم خیلی از معضلات اجتماعی و امنیتی شهر حل می‌شود و درآمدی برای شهرداری هم محسوب می‌شود.
فرماندار مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: جلوگیری از ایجاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مراکز بهداشتی و درمانی و داروخانه از مواردی است که باید به آن توجه شود.
عدم ارائه یک طرح جامع ترافیکی
مسوولان وقتی در چشم مردم موفق خواهند بود که طرح ترافیکی شهر را ارائه و بودجه مناسب بگیرند و در مدت زمان کم جامه عمل بپوشانند. در هفته های آینده هیئت دولت در سفر دوم خود به کهگیلویه و بویراحمد می آیند و باید دید مسوولان از این حضور استفاده خوبی می برند یا خیر.
تجربه ناخوشایند پل‌های بشار
تجربه مجموعه پل‌های بشار و داستان طول و دراز ساخت این پل‌ها تاکنون نشان داده وضعیت مدیریتی این شهر، با وجود پتانسیل‌های فراوان، ضعیف است.
شورای شهر یاسوج و به تبع شهرداری گویا در خواب فرو رفته‌اند و مردم نگران از وضعیت شهر، زبان گلایه دارند ولی هیچ کس تاکنون به این گلایه‌ها اهمیتی نداده است.
پیشنهادات:
-به نظر می‌آید حل معضل ترافیک شهری نیازمند هم‌افزایی و ارائه یک طرح جامع است، طرحی که هم معضلات کنونی را ببیند و هم معضلات آینده شهر را. از طرفی جامه عمل پوشاندن طرح ترافیکی شهر نیازمند مدیریت قوی است که در این خصوص هنوز اتفاق خاصی دیده نشده است.
-جانمایی ادارات و مدارس باید کارشناسی شده باشد. به‌طور مثال ساختمان جدید سازمان امور مالیاتی و درمانگاه شهید مفتح دقیقاً در خیابان‌هایی احداث شده‌اند که بار ترافیکی آنها بسیار زیاد و فراتر از توان آن خیابان‌ها است.
-آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد باید در دادن مجوز مدارس دولتی، غیرانتفاعی و مهدکودک‌ها موضوع ترافیک را مدنظر قرار دهد و کاربری آموزشی مدنظرش باشد. بعضی از مدارس غیر انتفاعی در منازل مسکونی دایر شده است، آنهم در خیابان‌هایی که به زور دو خودرو باهم رد می‌شود.
- تشکیل جلسه فوق العاده ستاد بحران و شورای ترافیک برای بررسی موشکافانه ترافیک یاسوج و ارائه راهکارهای لازم.
- مشارکت مردم در رفع گره‌های ترافیکی ضرورت دارد. خانواده‌ها می‌بایست برای جابه‌جایی دانش‌‍آموزان خود باهم مشارکت داشته باشند و به جای تردد چند خودرو برای جابه‌جایی دانش‌آموزان، نوبتی هر هفته یک خانواده این کار را انجام بدهد.
- صدا و سیمای استان کهگیلویه و بویراحمد برنامه‌های فرهنگی و توجیهی و آموزشی را تدارک ببیند. رفع معضلات اجتماعی با کارهای فرهنگی سریعتر به سرانجام می‌رسد و کمترین هزینه را هم به‌دنبال دارد.
- فرماندار بویراحمد نیز پیشنهاداتی در جلسه شورای ترافیک این شهرستان عنوان کرد که قابل توجه بود، همچنین ساماندهی عبور و مرور دانش‌آموزان، ایجاد طرح مشارکتی عبور و مرور دانش‌آموزان توسط خانواده‌ها و جریمه خودرو‌هایی که قوانین راهنمایی و رانندگی را در سطح شهر زیر پا می‌گذارند و با سبقت گرفتن در خیابان‌های شلوغ آرامش و امنیت شهری را بهم می‌ریزند از عوامل قابل توجه برای حل معضلات ترافیک است.
-ایجاد پارکینگ‌های تخصصی که هنوز روی زمین مانده و سرانجامی نیافته، همچنین پارک ممنوع در خیابان‌های با عرض کم و شلوغ نیز از عوامل دیگری است که شهرداری با کمک پلیس راهنمایی و رانندگی می‌توانند با توجه به آن مدیریت بهتری بر ترافیک سطح شهر داشته باشند.
ترافیک یاسوج
-شهر یاسوج به عنوان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد هر روز به لحاظ افزایش جمعیت و مهاجرت‌های بی‌رویه بزرگتر می‌شود که از الان مدیران باید به فکر آینده آن باشند. باید خدمات عمومی در اطراف شهر یاسوج با مرکز برابری کند، یعنی در شهر مادوان، مناطق اکبرآباد، سرآبتاوه و... فروشگاه‌های بزرگ، مراکز خدماتی و درمانی مجهز راه‌اندازی شود که لازم نباشد مردم به مرکز یاسوج مراجعه کنند. باید مراکز آموزشی در مقاطع مختلف در اطراف یاسوج ایجاد شود.
-مترو شاید یک رویای دست نیافتنی باشد، اما می‌توان پایانه‌های مسافربری عمومی را احداث، تقویت و گسترش داد و فرهنگ سازی لازم انجام بگیرد.
- سفر ریاست جمهوری را در پیش داریم و لازم است که مسوولان استان کهگیلویه و بویراحمد، اگر می‌توانند؛ طرحی نو دراندازند و اعتباری برای ترافیک عذاب‌آور یاسوج بگیرند و گامی بردارند.
       
نام شما

آدرس ايميل شما

خانم دکتر
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای فرماندار اینجوری که می‌فرماید مشکل ترافیک ارتباطی به ایشان نداره پس بشین تا بنده حلش کنم ما خبر نداشتیم شما ندارید که زحمتشو بکشی
Iran, Islamic Republic of
سلام حالا که ادارات در پیکر ندارند ساعات مدارس با ادارات را باهم هماهنگ کنید
مهمان
Iran, Islamic Republic of
سلام با تشکر از سایت کبنا نیوز که به موضوع ترافیک ورود نموده.موارد مطرح شده جهت باز شدن گره کور ترافیکی مفید بوده ولی باید تدبیری اندیشیده شود تا در برنامه بلند مدت این مشکل حل شود با توجه به سفر ریس جمهور به استان لازم است شهرداری و دفتر فنی و حمل و نقل استانداری طرحی توسط مشاور در این زمینه آماده نمایند و ارایه شود جهت احداث تقاطع غیر همسطح در چند نقطه یاسوج1 فلکه جهاد2 فلکه استانداری 3 فلکه سنگی در راهنمایی4 فلکه هفت تیر5 فلکه اکبرآباد برای دریافت اعتبار چرا که با توان مالی پایین شهرداری امکان احداث وجود ندارد و باید به کمک شهرداری رفت تا بتوان گره ترافیکی باز شود
Iran, Islamic Republic of
ایا یاسوج شهردار وشورای شهردارد دراین ۴۰ سال اخیر چه اتفاق چشمگیری توسط شهرداری یاسوج درشهر افتاده اما درشهرهای دیگر هرروز شاهد زیرگذر روگذر سازی اسفالت وهزاران خدمات دیگر توسط شهرداری وشورای شهرسان هستند وشهردار یاسوج بدون کوچکترین خدماتی همیشه طلبکار مصیبت است
7 برنامه بی‌سرانجام

7 برنامه بی‌سرانجام

بیش از هفت دهه تجربه برنامه‌ریزی ایران به توسعه کشور منجر نشده است. آن هم با وجود برخورداری ...
سيماي فقر در ايران

سيماي فقر در ايران

براساس جديدترين داده‌هاي وزارت تعاون،كار و رفاه اجتماعي، سرانه خط فقر براي سال 1401 به‌طور ...
تیغ استیضاح این‌بار می‌بُرد یا امتیاز می‌گیرد؟

تیغ استیضاح این‌بار می‌بُرد یا امتیاز می‌گیرد؟

برای چندمین‌بار صحبت از برنامه مجلس برای استیضاح چند وزیر دولت مطرح شده است؛ این‌بار ...
فایل های مرتبط
1