تاریخ انتشار
سه شنبه ۶ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۲۶
کد مطلب : ۴۵۶۲۰۸
وزیر کشور:

اتفاقات اخیر کشور ربطی به انسداد باب گفت‌وگو ندارد / باب گفت‌وگو اصلاً مسدود نبوده / اتفاقاً مسئولین بسیار اهل گفت‌وگو هستند / شخص رییس‌جمهور به جاهایی که می‌رود با مردم گفت‌وگو و تعامل دارد؛ گفت‌وگو بسیار گسترده است

۲
۰
اتفاقات اخیر کشور ربطی به انسداد باب گفت‌وگو ندارد / باب گفت‌وگو اصلاً مسدود نبوده / اتفاقاً مسئولین بسیار اهل گفت‌وگو هستند / شخص رییس‌جمهور به جاهایی که می‌رود با مردم گفت‌وگو و تعامل دارد؛ گفت‌وگو بسیار گسترده است
کبنا ؛وزیر کشور گفت: آنچه که در کشور اتفاق افتاد ارتباطی به موضوع گفت‌وگو نداشت، دشمن به دنبال ناامنی و بی‌ثباتی در کشور بود.
به گزارش کبنا، احمد وحیدی درباره تاکید روسای قوه قضاییه و مجریه برای برقراری گفت‌وگو کردن با آحاد جامعه و اقدامات صورت گرفته در وزارت کشور برای این کار گفت: ما یک موضوعی تحت عنوان خانه احزاب داریم، همه احزاب در آن خانه حضور دارند که به طور طبیعی وجود دارد و مرتب تشکیل جلسه می‌دهند و گفت‌وگوها بین احزاب صورت می‌گیرد.
وزیر کشور در گفت‌وگو با ایلنا، با بیان این‌که این گفت‌وگوها را باید موسع‌تر کرد، یادآور شد: یک مصوبه‌ای شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره گفت‌وگو دارد که دنبال این هستیم اگر بشود آن را سامان دهیم و به شکل گسترده‌تری برابر مصوباتی که شورای عالی فرهنگی داشته است آن را هم انجام دهیم.
وی با اشاره به این‌که گفت‌وگوها در حال حاضر هم برقرار است، اظهار داشت: حضور مسئولان در دانشگاه‌ها و مراکز مختلف همچنین سفرهای استانی ریاست‌جمهور و وزرا در حال انجام است و وقتی با مردم می‌نشینند آنان هر حرفی دارند می‌زنند. در سطح استانی معمولاً از گروه‌های مختلف و گروه‌های استانی، حتی سیاسی و صنوف مختلف می‌آیند و حرف‌های‌شان را می‌زنند. این طور نیست که بین دولت و مردم گفت‌وگو برقرار نباشد‌، گفت‌وگو بسیار گسترده است.
وی ادامه داد: شخص ریاست‌جمهور و وزرای مختلف به جاهایی که می‌روند با مردم گفت‌وگو و تعامل دارند. مردم حرف‌های‌شان را می‌زنند و این گفت‌وگوها در جریان‌های مختلف گروه‌های صنفی، اجتماعی، اقتصادی و تشکیلاتی که بعضاً تشکلات سیاسی هستند، برقرار است. ولی مع‌هذا ممکن است توجه و انعکاس آن به اندازه کافی در صحنه رسانه نبوده باشد. ولی کار برقرار است و طبیعتا هر مقدار که بتوانیم سازمان یافته‌تر و گسترده‌تر انجام دهیم، دنبال می‌کنیم.
وحیدی درباره این‌که آیا بهتر نبود پیش از رخ دادن اتفاقات اخیر، مسئله گفت‌وگو مطرح می‌شد تا شاهد حوادث ماه‌های گذشته در کشور نباشیم، گفت: این موضوع و هر آنچه که اتفاق افتاد ارتباطی با گفت‌وگو نداشت، آنچه که اتفاق افتاد، حاصل طراحی دشمن بود و بابت اینکه ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی در کشور کند.
وی تاکید کرد: اتفاقاً مسئولین بسیار اهل گفت‌وگو هستند، آنان به دانشگاه‌ها می‌روند با دانشجویان گفت‌وگو می‌کنند در سفرهای استانی هم همینطور.
وزیر کشور ادامه داد: در یک سال و خورده‌ای که این دولت جدید بر سر کار آمده، ریاست محترم جمهور به ۳۱ استان رفته‌اند، وزرا مرتب به استان‌ها رفت و آمد دارند و با مردم صحبت می‌کنند و گروه‌های مختلف حرف‌های‌شان را می‌زنند.
وی با بیان این‌که اصلاً باب گفت‌وگو مسدود نبوده است، تاکید کرد: این‌که گفته می‌شود گفت‌وگو؛ گفت‌وگو برقرار بوده است، گروه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی بحث‌های‌شان را می‌کردند. ولی مع‌هذا اگر بتوانیم هر چه بیشتر آن را توسعه دهیم و سازمان یافته‌تر رفتار کنیم بهتر است، این ماجرا ربطی به گفت‌وگو نداشته است که بگوییم انسداد گفت‌وگو بوده است؛ چنین چیزی نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما

United States
اولا گفت و گویی نیست اگ کم کّمّکی هم در حد روزنامه نگاران باشد گوش شنوایی هم نیست باید صدا و سیما از میلی به ملی تغییر کند صدای عامه مردم را بشنود یکی ا معظلاتی که دامنگیر کشور شد
Iran, Islamic Republic of
یه چیزی بگین که به گروه خونی شما بخوره
(تصاویر) دیدار زلنسکی و بایدن در کاخ سفید

(تصاویر) دیدار زلنسکی و بایدن در کاخ سفید

دولت آمریکا روز چهارشنبه و همزمان با سفر زلنسکی به واشنگتن اعلام کرد که یک بسته کمک نظامی ...
تحلیل مشاور رهبر انقلاب از اعتراضات ایران /جنگ هیبریدی بود

تحلیل مشاور رهبر انقلاب از اعتراضات ایران /جنگ هیبریدی بود

کمال خرازی گفت: آنچه در ایران رخ داد یک جنگ هیبریدی بود. که در آن جنگ سیستم خبری و عملیات ...
از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

عباس عبدی نوشت: از همان میزان مشارکت در انتخابات مجلس در سال ۹۸ می‌شد حدس زد که دچار ...
1