تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۲۲
کد مطلب : ۴۵۵۸۹۹
رئیس فدراسیون فوتبال:

تاج‌: تیم ملی برای من نیست/کی‌روش، قلعه‌نویی، مجیدی ، دایی، مجیدی و برانکو گزینه‌های سرمربی

۰
تاج‌: تیم ملی برای من نیست/کی‌روش، قلعه‌نویی، مجیدی ، دایی، مجیدی و برانکو گزینه‌های سرمربی
کبنا ؛ رئیس فدراسیون فوتبال گفت: تیم ملی برای مهدی تاج نیست بلکه برای ایران است، تیم ملی برای کشور است بخواهم فقط من تصمیم بگیرم.
به گزارش کبنا، «مهدی تاج» رئیس فدراسیون فوتبال دوشنبه شب در مصاحبه‌ای با اشاره به شایعاتی که درباره مذاکره با کارلوس کی‌روش برای حضور بر روی نیمکت تیم ملی در زمان اسکوچیچ اظهار داشت: اینها به دور از واقعیت است، اگر مدرکی در این باره وجود دارد منتشر شود.
وی افزود: تیم ملی در این دوره با هیچ دوره‌ای قابل مقایسه نبود، برخی با تیم ملی دشمنی داشتند، یک مثال عربی وجود دارد که گفته می‌شود برخی چیزها وصف کردنی نیستند بلکه درک کردنی هستند، خیلی‌ها می‌دانند در داخل و خارج چه افرادی علیه تیم ملی کار می‌کردند.
تاج‌: تیم ملی برای من نیست/کی‌روش، قلعه‌نویی، مجیدی ، دایی، مجیدی و برانکو گزینه‌های سرمربی
رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: من از سرمربی تیم ملی دفاع نمی‌کنم، احساسی هم حرف نمی‌زنم، انتظار باخت سنگین مقابل انگلیس را نداشتم و از مردم ایران عذرخواهی هم کردم، بخواهیم مسائل را باز کنیم که هیچ اگر قابل درک است که.... دروازه‌بان تیم ملی در آغاز مسابقه مصدوم شد و دروازه‌بان تعویض شد و همه ما انتظار دیگری داشتیم، در همین مسابقه در نیمه دوم عملکرد بهتری داشتم، سه بر دو به حریف قدر خود در وقت دوم باختیم و دو بار توپ را به تیرک زدیم.
تاج تصریح کرد: بازی با انگلیس شرایط عادی نبود، ۴ روز بعد بحث‌هایی بین مدیران و بازیکنان پیش آمد و خودشان به نتیجه رسیدند که اتفاقات خوبی نبوده است، اما مقابل ولز بازی قابل قبولی انجام دادیم، حتی با آمریکا که بازنده شدیم تیم ملی ایران بازی کرد. یک قدم تا صعود فاصله داشتیم و حتی اعتراضی کردیم که داور پنالتی به سود ما نگرفته است.
تاج‌: تیم ملی برای من نیست/کی‌روش، قلعه‌نویی، مجیدی ، دایی، مجیدی و برانکو گزینه‌های سرمربی
وی تاکید کرد: قطر با اینکه میزبان مسابقات بود نتایج خوبی نگرفت، عربستان هم نتیجه نگرفت اما مربیان تیمشان را عوض نکردند، ولز را شکست دادیم و به همین قهرمان جهان یک بر صفر باختیم، شما می‌خواهید کارلوس را بکوبید؟ صدا و سیما ملی است نه میلی!
رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرد، من برایتان مثال می‌زنم، عربستان، قطر ، آلمان ، باختند اما سرمربی تیمشان را تغییر ندادند، انگلیس هم به بنا به گفته خود خوب نتیجه نگرفت اما سرمربی‌اش را تغییر نداد، نمی‌خواهیم احساسی عمل کنیم.
تاج افزود: کی‌روش جزو گزینه های نیمکت تیم ملی هستند، تیم ملی برای مهدی تاج نیست بلکه برای ایران است،تیم ملی برای کشور است بخواهم فقط من تصمیم بگیرم. من اشتباهاتی داشته‌ام و بازهم اشتباه خواهم کرد.
تاج‌: تیم ملی برای من نیست/کی‌روش، قلعه‌نویی، مجیدی ، دایی، مجیدی و برانکو گزینه‌های سرمربی
وی درباره گزینه‌های نیمکت تیم ملی گفت: گزینه ایرانی و خارجی برای هدایت تیم ملی وجود دارند، برانکو نامش هست اما هیچ مذاکره‌ای صورت نگرفته است، کی روش همانطور که گفتم گزینه است، من با نکونام حرف زده بودم،‌ می‌خواستیم بومی سازی کنیم، نکونام کمک باشد و بعد از جام جهانی هر نتیجه ای که گرفتیم نکونام سرمربی شود و کی روش مدیر فنی اما این اتفاق بنا به دلایلی نیفتاد و نکونام نیامد، فرهاد مجیدی ، امیر قلعه‌نویی و علی دایی گزینه های خوبی هستند،‌ اینها برای فوتبال زحمت کشیده‌اند.
رئیس فدراسیون فوتبال در باره پرونده مارک ویلموتس و پرداخت پول وی گفت: باید این مبلغ را پرداخت کنیم. خوشبختانه فیفا در حال کمک کردن مبلغی به فدراسیون فوتبال است تا پول ویلموتس پرداخت شود. این مبلغ پرداخت هم شده است. پرونده ویلموتس ۴ میلیون دلار جریمه بود که ۶ میلیون دلار همراه با جرائم و ۵ درصدی که در رأی آمده بود با احتساب این مبالغ پرونده ویلموتس حدود ۶ میلیون دلار می‌شد. اگر رأی به ضررمان شد باید ۹.۶ میلیون دلار پرداخت می‌کردیم. خوشبختانه با اعتراض فدراسیون و پیگیری‌های انجام شده و وکلایی که در مجموعه قبلی کمک کردند و همچنین وکلای نهاد ریاست جمهور رأی شکسته شد در این حال جریمه‌ها نیز از بین می‌رود. هر حکمی در دادگاه CAS شکسته شود همه جریمه‌هایش بخشیده می‌شود، اما اصل مبلغ هم نصف شد. اکنون ۳.۵ میلیون دلار باید پرداخت کنیم.
وی اظهار داشت: فدراسیون فوتبال آیین‌نامه‌ای دارد و مطابق مقررات برای برد و مساوی پاداش تعیین می‌کند، باخت که پاداشی ندارد. این آیین‌نامه سال‌ها است که اجرا می‌شود. مقابل انگلستان نبردیم و پاداشی هم ندادیم. وقتی ولز را بردیم باید پاداش پرداخت می‌کردیم و این کار را هم انجام دادیم. در بازی با آمریکا هم نبردیم و پاداش ندادیم. 
تاج افزود: کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز طی نامه‌ای اعلام کرد، کمیته صدور مجوز حرفه‌ای ما را از تعلیق درآورده است و به این ترتیب شرایط برای حضور دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا فراهم شد. هدف نهایی من هم اهتزاز پرچم تیم ملی است. اگر انتقادی هم هست مهم این است که ما بفهمیم این انتقاد بوی شخصی ندارد و برای کشور است. ما و صداوسیما سرباز این کشور هستیم. من وقتی عضو هیأت مدیره پرسپولیس بودم با علی پروین کار کردم.
وی ادامه داد: امروز همه مدیران باشگاه‌های لیگ برتر و لیگ یک را جمع کردیم هرچند این جلسه سه ساعته را رسانه‌ای نکردیم اما مهم‌ترین صحبت ما در این جلسه غیر علنی این بود که باید تعلیق نشویم زیرا اگر این بار هم چنین اتفاقی بیفتد کل فدراسیون تعلیق خواهد شد.
تاج اضافه کرد: البته بحث مجوز حرفه‌ای تقریباً به فدراسیون فوتبال ارتباطی ندارد بلکه کمیته‌های بدوی و استیناف باید آن را پیگیری کنند. برای لیگ فوتسال و بانوان نیز از شهریور سال آینده دریافت مجوز حرفه‌ای الزامی می‌شود. همانگونه که برای لیگ برتر و لیگ یک همین الان اجباری است و اگر تیم‌ها مجوز حرفه‌ای نگیرند باید حتماً مجوز ملی برای حضور در لیگ کشور تا آن تاریخ بگیرند.
کمیته صدور مجوز حرفه‌ای افغانستان، تاجیکستان و پاکستان هم فعال است اما درست نیست باشگاه‌های ما به عنوان تیم اول آسیا تعلیق باشند یا فدراسیون تعلیق باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تحلیل مشاور رهبر انقلاب از اعتراضات ایران /جنگ هیبریدی بود

تحلیل مشاور رهبر انقلاب از اعتراضات ایران /جنگ هیبریدی بود

کمال خرازی گفت: آنچه در ایران رخ داد یک جنگ هیبریدی بود. که در آن جنگ سیستم خبری و عملیات ...
از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

عباس عبدی نوشت: از همان میزان مشارکت در انتخابات مجلس در سال ۹۸ می‌شد حدس زد که دچار ...
حاکمیت اجازه بدهد اصلاح‌طلبان وساطت کنند

حاکمیت اجازه بدهد اصلاح‌طلبان وساطت کنند

اصلاح‌طلبان چگونه می‌توانند در عبور کشور از شرایط کنونی نقش ایفا کنند؟ آیا حاکمیت چنین ...
1