تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۵۵
کد مطلب : ۴۵۵۷۰۵
کبنا عملکرد فرماندار چرام را بررسی می‌کند؛

بخش اول) تغییرات چرام پس از توفیقیان؟ / پروژه‌هایی که لاک‌پشتی حرکت می‌کنند

۵
۰
بخش اول) تغییرات چرام پس از توفیقیان؟ / پروژه‌هایی که لاک‌پشتی حرکت می‌کنند
کبنا ؛
با وجود اینکه بیش از یک سال از فرمانداریِ توفیقیان در شهرستان چرام می‌گذرد، اما شاخص‌های اجتماعی و اقتصادی این شهرستان، تغییری را نشان نمی‌دهند.
به گزارش کبنا، چرام به عنوان یکی از محروم‌ترین شهرستان‌های استانِ محرومِ کهگیلویه و بویراحمد از وضعیت بسیار خاصی برخوردار است.
با تغییر دولت سیزدهم که رویکردی مردمی بر آن حاکم است، انتظار می‌رفت که با انتصاب فرمانداران، وضعیت موجود در شهرستانِ محرومی همچون چرام رو به بهبودی برود.
اما بعد از گذشت بیش از یک سال از حضور عبدالرحمان توفیقیان در فرمانداری چرام، رصد شاخص‌های اجتماعی و اقتصادی نشان دهنده این است که تغییری در این شهرستان رخ نداده است.
به دلیل توپوگرافیِ حاکم بر کهگیلویه و بویراحمد، یکی از مهمترین نیازمندی‌ها و ضرورت‌های توسعه در اغلب شهرستان‌های استان، پروژه‌های عمرانی و به ویژه راهسازی است. بنابراین نگاهی به پروژه‌های عمرانی می‌تواند نشان‌دهنده عملکرد فرماندار در دوره حضورش در این پست باشد.  
وضعیت پروژه‌های این شهرستان به گونه‌ای است که گویی این پروژه‌ها یا فعال نیستند و یا حرکتی لاک‌پشتی دارند.
جاده 4 کیلومتریِ طسوج که بیش از 5 سال است قرار است آسفالت شود، هنوز تغییری نکرده و مردم کماکان چشم انتظار آسفالت آن هستند.
بیمارستان چرام که از امیدهای مردم این شهرستان است حرکتی لاک پشتی دارد و هنوز اندر خم یک سقف است. این در حالی است که با این وضعیت پیمانکارش نیز عضو شده، اما هنوز تغییر ملموسی از سوی پیمانکار جدید دیده نشده است. سوءمدیریت در این شهرستان تا آنجایی است که این بیمارستان همراه با با بیمارستان باشت شروع شده؛ با وجود اینکه بیمارستان باشت الأن در حال خدمات دهی به شهروندان است، بیمارستان چرام هنوز آینده روشنی با پیمانکار جدیدش پیش روی آن دیده نمی‌شود.
از سوی دیگر، جاده پشته زیلایی نیز سرنوشت روشنی ندارد. این جاده به گونه‌ای است که تردد یک ماشین در آن به سختی صورت می‌گیرد؛ در حالی که این جاده مسیر تردد 25 روستا است. فرماندار چرام باید پاسخ دهد در این مدت چه تلاشی برای این جاده کرده و چه برنامه‌هایی برای آن دارد.
جاده شیخ هابیل که زیرسازی‌اش را آب برده و جاده بیدک هم عملاً تعطیل است؛ جاده بید انجیر که وعده داده شده بود در کمترین زمان، زیرسازی آن تمام می‌شود، با اولین بارش، تردد و عبور و مرور در آن بسیار سخت شده است.
جاده باغچه سادات به عنوان یکی از نقاط حادثه‌خیز استان نیز که روزانه شاده تصادف در آن هستیم هنوز بهسازی نشده و هر لحظه ممکن است شاهد سوانح جاده‌ایِ منجر به مرگ در آن باشیم.
 در حوزه فرهنگی نیز عملاً کاری صورت نگرفته است؛ نه همایش و برنامه‌ فرهنگیِ قابل توجهی دیده شده و نه برنامه‌ای برای این حوزه اندیشیده شده است.
در حوزه مسائل اجتماعی نیز وضعیت این شهرستان تغییری نکرده است؛ این در حالی است که توفیقیان قبلاً مدیرکل امور اجتماعیِ استان بوده و انتظار می‌رفت حداقل در برخی از چالش‌های اجتماعی تغییرات مثبتی ایجا می‌شد.
بنابراین، به طور کلی شهرستان چرام پیش از ورود عبدالرحمان توفیقیان و پس از ورود او تغییر مثبت و ملموسی را شاهد نبوده است؛ واضح است برخی تغییرات جزئی که هر فرمانداری می‌تواند ایجاد کند، منظور ما در این یادداشت نبوده است.
کبنا نیوز در بخش‌های بعدی عملکرد فرماندار چرام را در بخش‌های مختلف با جزئیات و تفصیل بیشتری بررسی خواهد کرد.
این پایگاه خبری آمادگی درج جوابیه فرماندار چرام را دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

سعیدی
Russian Federation
به نظر بنده تا مشکل جاده چرام گچساران. چرام باشت. حل نشود هیچ یک از مشکلات این شهر حل نمیشوند
بهرام
Iran, Islamic Republic of
با تغییر نماینده و فرماندار فقط چندتا نیروی جدید با پارتی میان سرکار و دیگر هیچ
از یاسوج
Iran, Islamic Republic of
اما خوب حرف میزنه
فضولک
Iran, Islamic Republic of
کبنا چرا کامنت فضولک را نگذاشتی؟!
Iran, Islamic Republic of
چرام بعد از فرمانداری آقای امامی شهر مردها شد هست
از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

عباس عبدی نوشت: از همان میزان مشارکت در انتخابات مجلس در سال ۹۸ می‌شد حدس زد که دچار ...
حاکمیت اجازه بدهد اصلاح‌طلبان وساطت کنند

حاکمیت اجازه بدهد اصلاح‌طلبان وساطت کنند

اصلاح‌طلبان چگونه می‌توانند در عبور کشور از شرایط کنونی نقش ایفا کنند؟ آیا حاکمیت چنین ...
شنیدن صدای مردم / اعتراضات کنونی ناشی از انباشت مشکلات، ناشی از عملکرد مدیران، دولتمردان و مسئولان کشور است

شنیدن صدای مردم / اعتراضات کنونی ناشی از انباشت مشکلات، ناشی از عملکرد مدیران، دولتمردان و مسئولان کشور است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ارتباط با شرایط جامعه و علل آن اظهارداشت: اعتراضات کنونی ناشی ...
1