تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۲۱
کد مطلب : ۴۵۵۶۶۹
کبنا بررسی کرد؛

بازدیدهای بدون خروجیِ حاجی‌زاده از پروژه‌های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد / آقای حاجی‌زاده با حلوا حلوا کردن دهان شیرین نمی‌شود!

۱۰
۰
بازدیدهای بدون خروجیِ حاجی‌زاده از پروژه‌های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد / آقای حاجی‌زاده با حلوا حلوا کردن دهان شیرین نمی‌شود!
کبنا ؛
با وجود اینکه معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بارها استان را به یک کارگاه عمرانی بزرگ تشبیه کرده است، اما شواهد چیز دیگری را نشان می‌دهد.
به گزارش کبنا، کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یکی از استان‌های کمتربرخوردارِ کشور، به شدت از کمبود راه‌های ارتباطی رنج می‌برد. با وجود اینکه بسیاری از استان‌ها چنین مسائلی را ندارند، این استان به دلیل توپوگرافی و محرومیت‌های تاریخی، نیاز بیشتری به اقدامات عمرانی دارد؛ بنابراین کم‌کاری در حوزه عمرانی آسیب بسیار بیشتری برای کهگیلویه و بویراحمد در نسبت با سایر استان‌ها در پی دارد.
حاجی‌زاده معاون عمرانی استاندار که فریادهای بلند و توخالی‌اش، تنها یادگارش برای کهگیلویه و بویراحمدی‌هاست، به طور مداوم از تبدیل استان به یک کارگاه عمرانی حرف می‌زند، اما شواهد خلاف آن را نشان می‌دهد.
برخی از پروژه‌های عمرانی همچون جاده لار_شاه‌بهرام و تونل گل‌زردی و ... با حرف‌ و حدیث‌های بسیاری همراه بود که هنوز نیز روشن نشده است.
جاده پاتاوه_دهدشت که که معاون عمرانی و برخی دیگر از مسئولین از افتتاح آن سخن می‌گویند، هنوز بسیاری از استانداردهای لازم را از نظر اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد ندارد. محمدی مدیرکل این اداره در این خصوص گفت: این جاده فاقد استانداردهای لازم است و تا زمانی که کیفیت لازم را کسب نکند قابل افتتاح نخواهد بود.
پل چهارم بشار که حاجی‌زاده بارها از پیشرفت فیزیکی بیش از 90 درصدی آن سخن می‎‌گوید، هنوز اندر خم اعتبار است. با وجود اینکه گفته می‌شود اعتبار لازم به آن تخصیص داده شده است، اما پیمانکار این پروژه نظر دیگری دارد.
سایت زباله دشت روم که تبلیغات چندانی پشست سر آن بود، هنوز فاز دومش اجرا نشده است. تقاطع غیرهمسطح مهریان، جاده یاسوج سمیرم، تنگ سریز، تقاطع غیرهمسطح جاده دهدشت_اصفهان، سه‌راهی سوق و دهدشت، جاده سیسخت، جاده یاسوج شیراز و بسیاری از پروژه‌های دیگر استان یا راکدند و یا حرکت لاک‌پشتی دارند.
ورودی‌های شهرهای استان تعریفی ندارند؛ مبلمان شهری و به ویژه، مسأله حمل و نقل نیز در کهگیلویه و بویراحمد مطلوب نیست. چندی پیش استاندار حسابی از خجالت مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان درآمد. نارضایتی استاندار از محمدی، از یک سو به معنای نارضایتی از معاون عمرانی نیز هست؛ چرا که همه این حوزه‌ها زیر نظر معاونت عمرانی است. 
شهرداری‌های استان نیز که زیر نظر معاونت عمرانی قرار دارند، وضعیت کاملاً روشنی در بین افکار عمومی دارند؛ کم‌کاری‌های متعدد آنها در حوزه‌های مختلف داد شهروندان را درآورده است. حاجی‌زاده که باید این وضعیت را ساماندهی کند، تنها به برگزاری یک کارگاه آموزشی اکتفا کرده که نتیجه‌ای نیز در پی نداشته است؛ چرا که در صورت نتیجه مثبت ما نباید شاهد تقسیم اعضای شورا به اقلیت و اکثریت می‌بودیم. از سوی دیگر عملکرد یکی از شهرداری‌ها نامطلوب بوده که موجب ورود برخی از دستگاه‌های نظارتی به آن شده است.
در همایش دفاتر فنی استانداری‌های کهگیلویه و بویراحمد که به مدت دو روز و به هزینه‌ای حدود 150 میلیون تومان در این استان و به میزبانی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، حاجی‌زاده مثل همیشه به همان کلی‌گویی‌ها اکتفا کرد و این همایش بدون‌نتیجه به پایان رسید. 
از سوی دیگر، وضعیت ترافیک در یاسوج تبدیل به یک غده سرطانی شده است و حاجی‌زاده به عنوان رئیس شورای ترافیک استان عملکرد ملموسی نداشته است؛ معلوم نیست برای نقلیه عمومی چه برنامه‌ای ریخته است که اینچنین با بار ترافیکی مواجه هستیم. مدارس در یاسوج در بسیاری موارد در جاهایی ایجاد شده‌اند که کاربری مسکونی دارند و در دوران حاجی‌‌زاده علاوه بر اینکه ترافیک در خیابان‌های شهر بیشتر شده، کوچه‌پس‌کوچه‌ها نیز گرفتار ترافیک‌های سرطانی شده‌اند.
علاوه بر وضعیت حمل و نقل درون شهری که مطلوب نیست؛ حمل و نقل برون شهری نیز وضعیت تعریفی‌ای ندارد. معلوم نیست داستان نصب نیوجرسی در جاده اصفهان یاسوج به کجا کشیده شد.
طرح جامع گردشگری نیز که قرار بود به اتمام برسد، معلوم نیست در کدام جا و بر سر کدام مسأله هنوز تعیین تکلیف نشده است و حاجی‌زاده به عنوان رئیس کارگروه گردشگری استان باید پاسخگو باشد.
این وضعیت در حالی مطرح است که کهگیلویه و بویراحمد نیازمند عزمی جدی در حوزه‌های عمرانی است. اما معاون عمرانی بیش از آنکه عمل کند، به بازدیدهای بی‌نتیجه اکتفا می‌کند و تنها فریاد می‌زند و صدا در گلو می‌اندازد.
واضح است دولت کنونی خدمات و برنامه‌های بسیار جامعی برای محرومیت‌زدایی در حوزه‌های مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرده و حتی رئیس جمهور، این استان را در همان هفته‌های اولیه حضورش در ریاست جمهوری برای سفر انتخاب کرد. اما حاجی‌زاده که از بقایای دولت گذشته است، کمترین همسویی با دولت سیزدهم را نیز ندارد.
وزارت نفت دولت سیزدهم در انعقاد تفاهم نامه 146 میلیارد تومانی قصد دارد که به برخی از پروژه‌های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد رونق دهد. یقیناً این بخشی از خدمات دولت است که مسوولان پُرکار و پُرتلاش و کاربلد لازم دارد که جذب شوند.
گفتنی است کبنا نیوز در مقاطع مختلف بارها از حاجی‌زاده برای حضور در دفتر کبنا نیوز جهت پاسخگویی دعوت کرده، اما وی نه تنها این دعوت‌ها را نپذیرفته بلکه گاهاً پاسخگوی تماس‌هایش نیز نبوده است. حاجی‌زاده حتی در این مدت، یک بار نشست خبری با رسانه‌ها در خصوص گزارش عملکردش برگزار نکرده است؛ گویی دوست دارد همه‌چیز در فضایی غیرشفاف و مبهم پیش‌ برود.
این پایگاه خبری آمادگی درج جوابیه معاونت عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد را دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
ای درود برشرفت چقدر خوب گفتی ونوشی
Iran, Islamic Republic of
ایشان دوست نماینده است چون نملیند دوست ندارد ازنخبگان استان استفاده کند می ترسد روزی
Iran, Islamic Republic of
اصلا جناب روشنفکرمخالف ایشون ...آقای روشنفکربدنبال اوردن شخص دیگری بوداما آقای حاجی باحمایت خانواده رفسنجانی ومعاون اجرای رئیس جمهورواستاندارتا حالا موندن
استانداری
Iran, Islamic Republic of
هرچی می کشیم از نماینده ضعیف و ناتوان است
استانداری
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر کجایی
دقیقا کجایی
چه بر روز بویراحمد آوردی
استانداری
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر کجایی
دقیقا کجایی
چه بر روز بویراحمد آوردی
Iran, Islamic Republic of
مگر ظریفی معاون دانشگاه یاسوج‌مدیر دولت روحانی نبود؟!
Iran, Islamic Republic of
طرح الحاقیه شهریاسوج هم به دست فراموشی سپرده شده،
سعید
Iran, Islamic Republic of
سلام تاجگردون کجایی که گچساران راهم اسمش نمی برند،
محمدرضا فرهادی
Iran, Islamic Republic of
استاندار بسیار ضعیف و ناتوان است بدیهی است مدیرانش هم مثل خودش باشند.
از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

عباس عبدی نوشت: از همان میزان مشارکت در انتخابات مجلس در سال ۹۸ می‌شد حدس زد که دچار ...
حاکمیت اجازه بدهد اصلاح‌طلبان وساطت کنند

حاکمیت اجازه بدهد اصلاح‌طلبان وساطت کنند

اصلاح‌طلبان چگونه می‌توانند در عبور کشور از شرایط کنونی نقش ایفا کنند؟ آیا حاکمیت چنین ...
شنیدن صدای مردم / اعتراضات کنونی ناشی از انباشت مشکلات، ناشی از عملکرد مدیران، دولتمردان و مسئولان کشور است

شنیدن صدای مردم / اعتراضات کنونی ناشی از انباشت مشکلات، ناشی از عملکرد مدیران، دولتمردان و مسئولان کشور است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ارتباط با شرایط جامعه و علل آن اظهارداشت: اعتراضات کنونی ناشی ...
1