تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۰۳
کد مطلب : ۴۵۵۴۰۳
کبنا گزارش می‌دهد؛

پیامی از پشته زیلایی به معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد / آقای حاجی‌زاده خیرت به پروژه‌ها نرسید، به مردم آب برسان!

۳
۲
پیامی از پشته زیلایی به معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد / آقای حاجی‌زاده خیرت به پروژه‌ها نرسید، به مردم آب برسان!
کبنا ؛
در حالی که مردم اهالی پیشته زیلایی مدت‌هاست از وجود آب بی‌بهره هستند ، معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ککش هم نمی‌گزذ. 
به گزارش کبنا، دهستان پشته زیلایی محروم‌تر از همیشه، 15 روز است که بی‌آبی وضعیت زندگی را برای مردم هفت روستای سرفاریاب دهستان پشته زیلایی دشوار کرده است. آب آشامیدنی این روستاها از چاه‌های تنگ پیرزال تأمین می‌شود، اما هر چند مدت یک بار، این آب قطع می‌شود و مردم با وجود این مشکل و عدم رسیدگی مسئولان تاب و تحملشان تمام شده است.
از طرفی «منبع» ذخیره آب روستاها کم است که این باعث می‌شود ذخیره آب کم باشد و توزیع نامناسبی صورت بگیرد.
مردم روستاهای مندان، آب ماهی، دلگرگ، دلی سوار، پهلکی، سرپر و سواری دارای جمعیت زیادی هستند؛ 15 روز است که آب ندارند.
یکی از اهالی این روستاها گفت: تا الان 15 روز است که آب نداریم، مردم دیگر آب ندارند که حمام کنند و جاهایی حتی برای خوردن مشکلاتی دارند که مجبورند با چهارپایان مسافت ۵ الی ۶ کیلومتری را برای تهیه آب طی کنند.
وی گفت: متأسفانه کوتاهی خیلی زیاد می‌شود، مردم در وضعیت بسیار بدی به سر می‌برند و کسی جواب مردم را نمی‌دهد. مردم هر چقدر که گلایه کرده‌اند هیچ فایده‌ای نداشته است، مسئولان هیچ کدام جواب‌گو نیستند و اصلاً هیچ پیگیری نمی‌کنند. معضلی که چهار فصل سال با آن روبروییم و حل نمی‌شود.
         
این اهل روستای دهستان پشته زیلایی گفت: این معضل و مشکل مربوط به همین 15 روز نیست، سال‌هاست که مردم این منطقه با این مشکل روبرو هستند، هر فصل با مشکل نبود آب روبرو هستیم و حل نمی‌شود، اما فصل‌های گرم سال وضعیت خیلی بدتر می‌شود.
وی گفت: ما انتظار داریم این مشکل را یک بار برای همیشه حل کنند، فایده‌ای ندارد که پمپ و یا ترانس را تعمیر کنند، دوباره یک ماه بعد آب قطع می‌شود. هر ساله همین مشکل را داریم، حتی شده که تا ۱۰ روز آب قطع باشد. یا مشکل برق دارند، یا می‌گویند پمپ خراب است. هر روز یک مشکلی است، این دهستان با این جمعیت و گستردگی مسئولان فکر نمی‌کنند که مشکل این همه انسان را حل کنند. مشکل ترانس هنوز حل نشده و واقعاً مردم صدایشان درآمده است، دیگر تحملشان تمام شده است، می‌گویند قضیه ترانس در حال پیگیری است، در حالی که یک ترانس نهایتاً ۲۴ ساعت مشکلش حل می‌شود.
          
وی گفت: به خاطر مشکل نبود آب مردم اینجا فعلا کشاورزی ندارند، مردم اینجا دام دارند، حیوان‌های بی‌زبان فقیر هم آب ندارند بخورند، مردم هم آب ندارند. نمی‌دانم دلیل چیست؟ دهستان ما تمام محرومیت از سر و پایش می‌بارد. آن از جاده ارتباطیش یا ارتباط اینترنت این هم آبش مسئولان حتماً با خبر هستند و می‌دانند که اینجا چه خبر است، انتظار ما این است که نگذارند برای منطقه ما ، مردم روستا چنین مشکلاتی پیش بیاید. مردم تحملشان تمام شده است.
یکی دیگر از مشکلاتی که وجود دارد کمبود «منبع آب» است، جمعیت روستاها زیاد است و چندین روستا از یک منبع آب استفاده می‌کنند، در حالی که این آب برای این همه روستا کافی نیست، و باید حداکثر دو یا سه روستا از یک منبع آب استفاده کنند. این باعث می‌شود ذخیره آب مردم روستا کم شود، آب به یک روستا می‌رسد، به یک روستا نمی‌رسد. آبی که مردم به‌طور روزانه استفاده می‌کنند خیلی کم است، اصلاً نمی‌توانند به درستی از آب استفاده کنند.
       
نام شما

آدرس ايميل شما

پشته زیلایی
Romania
این همه داد و بیداد برای نماینده.آخرش هم هیچ کار نکرد و در سال آخر با چه رویی میاد سمت زیلایی.
افضل نیا
Romania
بی آبی تا کی محروم بودن تاچه موقعی...فقط برای آرای انتخابات مسئولان میایندآنجا وسلام
Romania
جالبه كه مديرعامل اب و فاضلاب استان هم دوست و رفيق ايشونه،
شنیدن صدای مردم / اعتراضات کنونی ناشی از انباشت مشکلات، ناشی از عملکرد مدیران، دولتمردان و مسئولان کشور است

شنیدن صدای مردم / اعتراضات کنونی ناشی از انباشت مشکلات، ناشی از عملکرد مدیران، دولتمردان و مسئولان کشور است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ارتباط با شرایط جامعه و علل آن اظهارداشت: اعتراضات کنونی ناشی ...
درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
1