تاریخ انتشار
جمعه ۱۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۵۷
کد مطلب : ۴۵۵۱۴۳
ویژه‌های کبنانیوز؛

از آزادی وریا تا لشگر رسانه‌ایِ اعزامی به قطر، شفاف‌سازی علی کریمی، حمله دادستان کل کشور به مولوی عبدالحمید، پرداخت پاداش بازنشستگان و نشست داغ فرماندار بویراحمد با جوانان

۴
۰
از آزادی وریا تا لشگر رسانه‌ایِ اعزامی به قطر، شفاف‌سازی علی کریمی، حمله دادستان کل کشور به مولوی عبدالحمید،  پرداخت پاداش بازنشستگان و نشست داغ فرماندار بویراحمد با جوانان
کبنا ؛در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های کبنا نیوز» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه رسانه‌ها و روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم. در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید. مطابق روال هفته‌های گذشته و در میانه تب‌وتاب‌های ناشی از برگزاری جام جهانی فوتبال در قطر، این حوزه ورزش و به ویژه فوتبالیست‌ها هستند که کانون اصلی توجهات را در هفته جاری به خود جلب کردند. البته در این بین همچنان تبعات ناشی از ناآرامی‌های اخیر کشور بر رویدادها سایه افکنده و نگاه‌ها را به خود جلب کرده است.
به‌گزارش کبنا، هفت روز گذشته با بُرد ویژه ایران در دومین بازی ایران در جام جهانی آغاز شد. در ادامه بازی سوم ایران در میانه‌های هفته به عنوان سیاسی‌ترین بازی جام جهانی انجام شد. در میانه این دو بازی مهم ایران در جام جهانی، آزادی برخی چهره‌های مشهور که در ارتباط با حوادث اخیر بازداشت شده بودند، همچنین نشست فرماندار شهرستان بویراحمد با جوانان نیز مورد توجه قرار گرفت. سربازی که با سن کم 8 فرزند دارد نیز در فضای مجازی پُر بحث بود. این اخبار واکنش‌های گسترده‌ای را در میان رسانه‌ها و فضای مجازی به همراه داشت که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها پرداخته می‌شود.
ماجرای حاضر شدن سربازی وسط جلسه استانداری کهگیلویه و بویراحمد
ماجرای حاضر شدن سربازی وسط جلسه استانداری کهگیلویه و بویراحمد
خالق قبادی مرد37 ساله‌ای که در کارگاه آموزشی جوانی و جمعیت شرکت کرده بود توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد.
به گزارش کبنا، در کارگاه آموزشی‌ طرح جوانی و افزایش جمعیت که روز (پنجشنبه 10 آذرماه 1401) در سالن شماره یک استانداری یاسوج با حضور پروفسور اکبری _مشاور وزیر کشور_ ، زینب اختری _مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور _ و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی برگزار شد در پایان مراسم از خانواده‌هایی که بالای 6 فرزند داشتند، تجلیل شد.
بنا بر این گزارش، در این جلسه آموزشی، نام آقای قبادی چندین بار در سالن پیچید و یک مرد جوان که لباس سربازی به تن داشت با خجالت و کم‌رویی از وسط سالن بلند شد و جلوتر آمد. همه فکر می‌کردند او خود فرزند یک خانواده است و به جای پدرش در سالن حاضر شده است. اما یک دفعه سر و صداها پیچید که او پدر 8 فرزند است. همه، حتی، مشوقان طرح افزایش جمعیت هم از تعجب دهان‌شان باز مانده بود.
نشست صمیمی جمعی از جوانان با فرماندار شهرستان بویراحمد در پایان هفته؛ پُر سر و صدا شد. یکی از جوانان گفت: مدیران محافظه‌کاری وجود دارند که مردم استان از دست آنها ناراضی‌اند، استاندار و فرماندار انقلابی داریم ولی برخی مدیرانی هستند که عکس مقام معظم رهبری و آیت‌الله رئیسی را روی دیوار اتاق خود می‌زنند ولی در اتاقشان به روی مردم بسته است.

بیشتر بخوانید:

دغدغه‌های جوانان: گرانی چادر و لباس‌های غیراسلامی / اغماض و چشم پوشی از تخلف مدیران / فقر مدیریتی در کهگیلویه و بویراحمد / جوانان ظرفیت‌های اقتصادی کشورهای همسایه را نمی‌بینند و فقط به غرب فکر می‌کنند / اغتشاشات نشان داد جوانان از کارآمدی نظام مدیریتی استان ناامید هستند / ترافیک یاسوج بیشتر از تهران است


واکنش فرماندار بویراحمد به تفکیک جامعه به انقلابی و غیرانقلابی / مطالبه‌گری باید بر اساس مطالعه دقیق باشد / تبیین؛ تبلیغ، تزیین و تعریف نیست، بلکه آشکار کردن کارآمدی‌ها است / رسانه‌ها کمتر به مشکلات واقعی کهگیلویه و بویراحمد می‌پردازند / ۳ هزار منزل مسکونی بدون پروانه ساخت / استاندار کهگیلویه و بویراحمد به 70 درصد روستاهای بزرگ سفر کرده است، رفتار‌های مردمی دولت را هم ببینید

آزادی وریا غفوری، حسین رونقی و پرویز برومند
در ابتدا هفته جاری یکی از خبر‌ها یا رخداد‌هایی که بازتاب گسترده‌ای در میان رسانه‌ها و فضای مجازی بود، خبر آزادی حسین رونقی، فعال سیاسی در شنبه (۵ آذر) بود. وی در شبانگاه روز شنبه، با قرار وثیقه آزاد شد تا تحت درمان قرار گیرد. برادر حسین رونقی فعال سیاسی در توییتر نوشت: «حسین امشب با قرار وثیقه آزاد شد تا تحت درمان قرار گیرد. با تشکر از همراهی و همصدایی هموطنان عزیزم که صدای ما بودند.»
همزمان با آزادی رونقی، اخباری مبنی بر آزادی وریا غفوری، بازیکن سابق استقلال و تیم ملی نیز منتشر شد، اما بلافاصله این خبر تکذیب شد. طی روز‌های بعد نیز اخبار ضدونقیضی در ارتباط با آزادی وریا، منتشر می‌شد که هر بار تکذیب می‌شد. در نهایت، صبح سه‌شنبه (۸ آذر) وریا غفوری با اعزام از زندان به دادسرا و انجام آخرین تحقیقات قضایی با سپردن قرار وثیقه مناسب از زندان آزاد شد.
علاوه بر رونقی و غفوری، پرویز برومند، دروازه‌بان سابق استقلال نیز یکی از دیگر افراد بازداشتی‌ای که در میانه ناآرامی‌های اخیر بازداشت شده بود، در هشتم آذر ماه آزاد شد. در این ارتباط، قوه قضاییه اعلام کرد: احمدرضا عابدزاده، کریم باقری و علی فتح الله زاده با حضور در دفتر دادستان تهران در پیگیری پرونده پرویز برومند دروازه بان اسبق تیم استقلال خواهان مساعدت قانونی و بررسی مجدد این پرونده شدند و دادستان تهران ضمن توضیح ابعاد پرونده و بررسی تاسیسات قانونی، قرار بازداشت برومند را تبدیل و دستور آزادی وی را با قرار وثیقه صادر کرد.
در مجموع، آزادی این سه فرد در سطحی گسترده واکنش کاربران فضای مجازی و رسانه‌ها را به همراه داشت. حتی عکس بعد از آزادی غفوری، رونقی و برومند به شکلی گسترده در فضای مجازی و رسانه‌ای بازنشر شد.
گفتگوی ویژه علی کریمی و شفاف‌سازی پیرامون شایعه دزدیده شدن‌اش
یکی دیگر از خبرسازان مهم هفته جاری، علی کریمی بود. علی کریمی که از ایران خارج شده و به کانادا مهاجرت کرده، در گفت‌وگویی به بسیاری از مسائل و حاشیه‌های مربوط به خود طی بیش از دو ماه گذشته پاسخ داد.
در این بین، کریمی در مصاحبه با مکس امینی کمدین ایرانی - آمریکایی، درباره شایعه دزدیده شدنش توسط مهران مدیری توضیح داد: شاید برای کسی باورپذیر نباشد، اما من تاکنون نه دیداری با آقای مهران مدیری داشتم و نه با ایشان تلفنی صحبت کرده‌ام. چندین بار توسط دوستان مشترک به برنامه‌های ایشان دعوت شدم، اما هیچ‌وقت این دعوت را نپذیرفتم. این ماجرا اصلا صحت نداشته که ایشان بخواهند من را بدزدند.
حاشیه‌های عجیب لشگر رسانه‌ای اعزامی به قطر
بعد از پیروزی بزرگ تیم ملی برای ولز در دومین بازی رقابت‌های جام جهانی قطر، یکی از رخداد‌هایی که در سطح گسترده واکنش کاربران فضای مجازی را به همراه داشت، در ارتباط با فیلم‌هایی بود که از حضور برخی افراد اعزام شده به قطر منتشر شد. این افراد که طی هفته به «لشگر رسانه‌ای اعزامی به قطر» مشهور شدند، شامل افرادی بودند که تحت عنوان خبرنگار رسانه‌ها برای حمایت از تیم ملی در بازی‌ها به جام جهانی اعزام شدند.
در این میان، انتشار ویدئو‌هایی از مصاحبه‌ی عجیب دو هوادار زن تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی قطر واکنش‌های زیادی را در فضای مجازی به دنبال داشت. در این ویدئو یک زن ایرانی هوادار تیم ملی فوتبال کشورمان با خبرنگاری خارجی گفتگو می‌کند و می‌گوید در ایران آزادی وجود دارد و زنان و مردان از برابری کامل برخوردارند. در میانه‌ی صحبت‌های زن یکباره مردی از خارج کادر او را متهم به دروغگویی می‌کند. زن با خنده انکار می‌کند و سپس می‌گوید این افراد قصد ایجاد تفرقه میان ایرانی‌ها را دارند و در جبهه‌ی آمریکا و اسرائیل هستند.
پس از انتشار این ویدئو برخی کاربران مدعی شدند این زن فرح عبدی نام دارد و معاون مدیر کل وزارت ارشاد در بخش رسانه‌های خارجی است. این ویدئو به شکلی عجیب و بی‌سابقه در فضای مجازی بازنشر شد. در ادامه نیز ویدئوی دیگری منتشر شد که نشان می‌دهد پس از تلاش‌های نافرجام او (احتمالا فرح عبدی) برای مصاحبه به زبان انگلیسی، زن ایرانی دیگری هم به کمکش آمده بود، اما او هم به دلیل عدم تسلط به زبان انگلیسی، جملات بی معنایی را به زبان آورده بود. انگلیسی صحبت کردن این زن هم واکنش کاربران را به دنبال داشته است، به خصوص جایی که کلمه solve (به معنای حل کردن) را به اشتباه «اسلاو» تلفظ می‌کند. برخی کاربران نیز مدعی شدند این زن سارا مسعودی، دارای دکترای رسانه و از مدیران خبرگزاری فارس است.
انتشار این دو ویدئو، در کنار عکس‌هایی از دیگر افراد اعزامی به قطر با حمایت مستقیم دولت، انتقادات زیادی را به همراه داشت. مصطفی وثوق‌کیا از اصولگرایان فعال در حوزه فرهنگ، امیرحسین ثابتی مجری برنامه تلویزیونی «جهان آرا»، محمدرضا شهبازی مجری برنامه تلویزیونی «پاورقی»، مهدی خانعلی زاده مجری برنامه تلویزیونی سیاسی «بدون توقف»، حسین دارابی کارگردان اصولگرا، دانیال معمار سردبیر روزنامه همشهری در دوره زاکانی، علی رجبی مجری و برنامه ساز سیاسی و … از جمله چهره‌هایی بودند، که به عنوان خبرنگار به قطر اعزام شده بودند.
اعزام این افراد، با انتقاداتی گسترده همراه شد چرا که در حالی که از اعزام خبرنگاران ورزشی خودداری شده، شاهد حضور قابل توجه برخی چهره‌های اصولگرا و دولتی و مجریان صدا و سیما در جام جهانی بودیم که ارتباطی با ورزش و فوتبال ندارند.
باخت تیم ملی به آمریکا و عدم صعود دور حذفی
دیگر رخداد خبرساز هفته گذشته باخت تیم ملی فوتبال در بزرگ‌ترین مسابقه خود در جام جهانی قطر بود. تیم ملی فوتبال ایران در بازی‌ای سرنوشت‌ساز سه‌نشبه (۸ آذر) ساعت ۲۲:۳۰ به مصاف آمریکا رفت. در این دیدار که برای دو تیم حکم مرگ و زندگی را داشت، تیم ملی آمریکا با تک گل، پولیسیچ، ستاره باشگاه چلسی به برتری دست پیدا کرد.
این شکست علاوه بر تحلیل و آنالیز فنی بازی، در بُعد سیاسی نیز واکنش‌های مختلفی را به همراه داشت. در این میان دو نوع واکنش به این بازی نشان داده شده، خوشحالی و ناراحتی. حذف تیم ملی موجب شد که بخشی از نیرو‌های نزدیک به قدرت، انتقادات تندی را علیه افراد و رسانه‌هایی که بعد از باخت تیم ملی خوشحالی کرده بودند، نشان دهند. در مجموع وضعیت قبل و بعد از بازی تیم ملی ایران برابر آمریکا، واکنش‌های گسترده رسانه‌ای را به همراه داشت.
ماندن یا نماندن کی روش
بعد از حذف تیم ملی، از مسابقات جام جهانی، بحث ماندن یا عزل کی‌روش از سرمربی‌گری تیم ملی به بحث داغ رسانه‌ها و کارشناسان تبدیل شد. حتی برخی رسانه‌های عربی اخباری را مبنی بر برکناری کی‌روش از هدایت تیم ملی منتشر کردند.
در این ارتباط، بسیار معتقد بودند، بعد از حذف تیم ملی از جام جهانی و درحالی که ما فقط به یک مساوی برای صعود نیاز داشتیم، خیلی از مردم خواهان جدایی کی‌روش و انتخاب یک مربی خوب خارجی برای تیم ملی هستند. مردم سرمربی می‌خواهند که شجاع باشد و تیمش فوتبال خوبی به نمایش بگذارد. چیزی که در تیم کی‌روش به جز در بازی مقابل ولز ندیدیم و همین موضوع نگرانی‌ها را در خصوص تیم ملی بیشتر کرده است.
حالا بحث یافتن جایگزین برای کی‌روش بسیار داغ شده است. دیروز –پنج‌شنبه- نیز انتشار اخباری مبنی بر تصمیم فدراسیون فوتبال عربستان برای برکناری اروه رنار فرانسوی از سرمربی‌گری تیم ملی این کشور، هواداران تیم ملی در فضای مجازی از مسئولان فدراسیون فوتبال درخواست کردند، در صورت اخراج رنار او را فورا به ایران بیاورند و به عنوان جانشین کی‌روش معرفی کنند.
دادستان کل کشور: آقایی که در سیستان برای زن هیچ حرمتی قائل نیست، امروز سنگ حمایت از زن را به سینه می‌زند
خط داغ اخبار روز، جمعه ۱۱ آذر ۱۴۰۱
حجت الاسلام والمسلمین منتظری شامگاه ۱۰ آذر، در نشست «تبیین ابعاد جنگ ترکیبی در اغتشاشات اخیر» به مسائل مختلف، به ویژه موضوع حجاب و اینترنت پرداخت.
دادستان کل کشور گفت:  بنده امروز هم پای مسأله فیلتر کردن‌ها ایستادم و خیلی فحش خورده ام؛ یا بایستی کلاً فضای مجازی را ببندیم که نه مورد تأیید مسؤولین عالی نظام هست، نه امروز امکانش هست.
وی افزود: اون آقایی که در سیستان و بلوچستان نشسته و خودشان برای زن هیچ حرمتی قائل نیست، امروز سنگ حمایت از زن را به سینه می‌زند.
منتظری همچنین تاکید کرد: ما به سرعت در حال کار بر روی موضوع حجاب هستیم و تمام تلاشمان را داریم به کار می‌بریم که یک راه حل مدبرانه را بکار ببریم
هیلاری کلینتون: دولت فعلاً نباید با ایران بر سر هیچ چیزی، از جمله توافق هسته‌ای مذاکره کند
خط داغ اخبار روز، جمعه ۱۱ آذر ۱۴۰۱ «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه اسبق آمریکا، بامداد امروز (جمعه)، اقدامات «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق این کشور را مورد انتقاد قرار داد. وزیر خارجه اسبق آمریکا گفت دولت این کشور فعلاً نباید با ایران بر سر هیچ چیزی، از جمله توافق هسته‌ای مذاکره کند. او با وجود این گفته خروج دونالد ترامپ از برجام باعث شده آمریکا چشم‌هایی که اقدمات ایران در داخل ایران را نظاره می‌کردند، از دست بدهد.
نماینده مجلس: بی‌حجاب‌ها از خدمات اجتماعی محروم شوند
خط داغ اخبار روز، جمعه ۱۱ آذر ۱۴۰۱علی‌اصغر عنابستانی در گفت‌وگو با رویداد 24 می‌گوید: حجاب در یک چهارچوب مشخص، یک قانون در جمهوری اسلامی است و نمی‌توانیم اجرای قانون را متوقف کنیم. شکی در این که رعایت حجاب قانون است، وجود ندارد؛ بنابراین، هرچقدر هم فضای کشور ملتهب باشد، نمی‌توان نسبت به این موضوع، بی‌تفاوت بود. قطعاً موضوع بی‌حجابی و کشف حجاب، مراحل بعدی هم دارد؛ یعنی می‌تواند به سمت برهنگی بیشتر از چیزی که می‌بینیم برود. اگر حساسیتی روی مسئله حجاب به خرج داده نشود، شاهد برهنگی بیشتر و متاسفانه فساد ناشی از آن خواهیم شد.
 ترامپ در آستانه محکوم شدن به نقض «قانون جاسوسی ۱۹۱۷»
خط داغ اخبار روز، جمعه ۱۱ آذر ۱۴۰۱ رئیس جمهور سابق آمریکا که به دلیل نگهداری اسناد حساس دولتی بعد از خروج از کاخ سفید با تحقیقات فدرال رو به رو شده بود، با رأی یک دادگاه محکوم شد.  یک دادگاه تجدید نظر در آمریکا نگهداری استاد در «مار ئه لاگو» محلی اقامت ترامپ را به عنوان موضوعی مقبول برای انجام تحقیقات کیفری را مجاز شمرد. پیش از این یک قاضی حکم به تعیین یک نماینده ویژه برای بررسی اسناد و تصمیم‌گیری درباره عدم ارائه پاره‌ای از اسناد به تحقیقات کیفری داده بود. ترامپ ممکن است به نقض «قانون جاسوسی ۱۹۱۷» متهم شود. این قانون انتشار اسنادی که می‌توانند به امنیت ملی ضربه بزنند را جرم تلقی می‌کند.
عضو کمیسیون امنیت ملی: معترضان را به کمیسیون (حقیقت‌یاب) دعوت کنیم
خط داغ اخبار روز، جمعه ۱۱ آذر ۱۴۰۱ شهریار حیدری گفت: کسانی که معترض هستند را به کمیسیون (حقیقت‌یاب) دعوت کنیم تا حضور فعال داشته باشند.  زیرا کمیسیون متشکل از ۴ سازمان و وزارت‌خانه به درد هیچکس نمی‌خورد و هیچ ارزش و کارکردی ندارد و یکجانبه نگری دارد. در صورتی که باید ۲ جانبه باشد و ریشه‌ها را دریابند و مشکلات جامعه را حل کنند. به اعتقاد من ۹۰ درصد آنهایی که به خیابان آمدند از افرادی هستند که معترض به وضع موجود بودند و ۱۰ درصدشان اغتشاشگر هستند.
معاون رئیسی: امکان‌پذیر نبود که همان اول در رابطه با فوت مهسا امینی اطلاع رسانی شود
خط داغ اخبار روز، جمعه ۱۱ آذر ۱۴۰۱ سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی به این سوال که  چرا در رابطه با فوت مهسا امینی همان ابتدا موضع گیری نشد، پاسخ داده است. او می‌گوید: طبق گزارش نهادهای اطلاعاتی، از کنار تخت بیمارستان اولین خبر مخابره می‌شود، در حالی که هنوز ابعاد ماجرا مشخص نبود. بر این اساس، امکان پذیر نبود که همان اول این مساله اطلاع رسانی شود که البته بعد از مشخص شدن ماجرا این مساله اطلاع رسانی شد. ما باید شفاف عمل کنیم و اگر جایی اشتباه کردیم باید بپذیریم و معذرت‌خواهی کنیم مثل ماجرای هواپیمای اکراینی که اشتباه پذیرفته شد.
تشدید بارش‌ها از فردا در کشور و بارش برف در تهران 
کارشناس سازمان هواشناسی از تشدید بارش‌ها از فردا  (شنبه) در کشور و بارش برف و باران در تهران و برخی استان‌ها خبر داد. امین حسین نقشینه گفت: برای نوار شمالی کشور در اوایل هفته آینده کاهش محسوس دما پیش‌بینی شده است. روز یکشنبه بارش‌ها در شمال غرب کاسته می‌شود. در این روز، در ارتفاعات البرز، تهران و ...  بارش به صورت برف خواهد بود. روز دوشنبه آینده این وضعیت در غرب دریای خزر و استان اردبیل تداوم دارد و برای استان‌های البرز و تهران بارش پیش‌بینی شده است.
اهدای حواله خودرو به بازیکنان تیم ملی ایران 
بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران شب بازی با آمریکا مجوز ورود یک دستگاه خودروی خارجی را دریافت کردند. تیم ملی فوتبال ایران پس از اینکه توانست بدون دردسر به جام جهانی ۲۰۲۲ صعود کند قول یک پاداش ویژه گرفت که این وعده پیش از دیدار برابر آمریکا عملی شد. ملی‌پوشان فوتبال ایران روز هفتم بهمن‌ماه ۱۴۰۰ توانستند با کسب پیروزی یک بر صفر مقابل به‌عنوان نخستین تیم آسیایی به جام جهانی راه پیدا کنند. تیم ملی در این دوره بهترین عملکرد تاریخ را در این مرحله داشت که نتایج آن‌ها با یک پاداش ویژه مجوز ورود خودرو خارجی به کشور همراه بود.
میرکاظمی: پرداخت پاداش بازنشستگان از ۹ آذر آغاز شده است
خط داغ اخبار روز، جمعه 11 آذر ۱۴۰۱ مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه در گفت‌وگو با ایلنا،  از پرداخت پاداش خدمت بازنشستگان از ۹ آذرماه خبر داد. او می‌گوید: هر دستگاهی اسامی را بفرستد، پرداخت‌هایشان را انجام می‌دهیم. بررسی بودجه 1402  از روز یکشنبه در نوبت صبح و عصر در صحن دولت شروع می‌شود. ان‌شالله تا پایان آذرماه بودجه تقدیم  مجلس می‌شود زیرا امسال کمیسیونی تشکیل شد که بررسی در دولت را تسریع می‌کند
نماینده مجلس: «در حوادث اخیر ۸۴ میلیون نفر فهمیدند که مظلوم واقعی دولت و حاکمیت است»
خط داغ اخبار روز، جمعه 11 آذر ۱۴۰۱حمیدرضا حاجی بابایی گفت: اگر دشمن بر این تصور بود که وضع ما رو به سراشیبی است، نقشه هایش را عملیاتی نمی‌کرد. اقتصاد کشور ایران، قدرتمند است، ولی معیشت مردم به دلایل گوناگون وضعیت مناسبی ندارد و ما با سرعت در حال فائق آمدن بر مشکلات هستیم. برهمین اساس با انجام فعالیت‌های اقتصادی قدرتمندانه در یک ماه گذشته موفق شدیم بیشترین صادرات نفت را نسبت به چند سال گذشته (یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت) داشته باشیم. حرکاتی که در ماه‌های اخیر در کشور رخ داد توسط دشمن ساماندهی شده بود و در نهایت ۸۴ میلیون ایرانی گام به گام فهمیدند که مظلوم واقعی در این شرایط دولت و حاکمیت است.
معاون زلنسکی: تاکنون تا ۱۳ هزار سرباز را از دست داده‌ایم
خط داغ اخبار روز، جمعه 11 آذر ۱۴۰۱
میخائیلو پودولیاک گفته، از ۲۴ فوریه سال جاری میلادی تاکنون که جنگ اوکراین آغاز شده، این کشور ۱۰ هزار تا ۱۳ هزار سرباز خود را از دست داده است. قبل تر اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در بیانیه‌ای گفته بود: بیش از ۲۰ هزار غیرنظامی و بیش از ۱۰۰ هزار افسر ارتش اوکراین تاکنون کشته شده‌اند.  با این حال، این اعداد هم از ویدیو و هم از بیانیه وب سایت کمیسیون اروپا در اواخر روز ویرایش شدند. حالا مشاور زلنسکی می گوید: در مورد تلفاتی که به اوکراین بدون شک، اورسولا فون درلاین اشتباه کرده؛ این تلفات بین ۱۰ هزار تا ۱۳ هزار کشته است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

United States
وریا غفوری و دیگر هیچ....
الب
Iran, Islamic Republic of
کاش به جای حرف زدن های بی ربط و تقصیر را گردن دیگران فکری به حال این ملت میکردید
Iran, Islamic Republic of
کبنا اگه اسم رسانه تون رو کپه نزن میذاشتی بهتر بوذ
علی میرزایی از زرند کرمان
Iran, Islamic Republic of
سلام شمارا به خدا این قد دروغ به مردام نگوید حقوق بازنشستگان بیشتر شود من یک بازنشته هستم حقوق من صد هزار تومان بیشتر شود چرا هميشه مردم راخر حساب میگنید با سی دو روز بیمه حقوق 59550450 الان شود604560450
درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
1