تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۱۳
کد مطلب : ۴۵۵۱۲۳
نشست فرماندار شهرستان بویراحمد با جوانان برگزار شد؛

دغدغه‌های جوانان: گرانی چادر و لباس‌های غیراسلامی / اغماض و چشم پوشی از تخلف مدیران / فقر مدیریتی در کهگیلویه و بویراحمد / جوانان ظرفیت‌های اقتصادی کشورهای همسایه را نمی‌بینند و فقط به غرب فکر می‌کنند / اغتشاشات نشان داد جوانان از کارآمدی نظام مدیریتی استان ناامید هستند / ترافیک یاسوج بیشتر از تهران است

۴
۱
دغدغه‌های جوانان: گرانی چادر و لباس‌های غیراسلامی / اغماض و چشم پوشی از تخلف مدیران / فقر مدیریتی در کهگیلویه و بویراحمد / جوانان ظرفیت‌های اقتصادی کشورهای همسایه را نمی‌بینند و  فقط به غرب فکر می‌کنند / اغتشاشات نشان داد جوانان از کارآمدی نظام مدیریتی استان ناامید هستند / ترافیک یاسوج بیشتر از تهران است
کبنا ؛
نشست صمیمی جمعی از جوانان با فرماندار شهرستان بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا، شامگاه پنج‌شنبه (10 آذرماه 1401) نشست صمیمی جمعی از جوانان با شهرام مهدوی‌مطلق_ فرماندار شهرستان بویراحمد_ برگزار شد و مباحثی پیرامون طرح جامع شهری یاسوج، امکانات و فضاهای ورزشی، نانوایی‌ها، نهاده‌های دامی، ترافیک یاسوج، اشتغال، مدیریت، فضای مجازی و همچنین  عدم همکاری بانک‌ها در پرداخت وام‌های ازدواج، خط‌کشی‌های سیاسی از جمله انقلابی و غیرانقلابی، خودی و غیرخودی مطرح شد. خلاصه‌ای از این مباحث را در ادامه می‌خوانید:
*آقای پیمان: در همه حوزه‌ها از جمله آموزش و پرورش، فرهنگ، حجاب، اشتغال کارها باید تخصصی انجام شود، فرماندار وظایفی دارد و همه وظایف یک فرماندار را می‌دانند، ما مدام می‌شنویم که استان ما محروم است، ولی استان ما فقط در حوزه مدیریت محروم است.
*چطور است که ساخت یک پل در استانی مثل فارس طبق زمان‌بندی و برنامه انجام می‌شود و هیچ مشکلی ندارد، پیوسته بودجه دارد و ربطی به این دولت و آن دولت هم ندارد، ولی در استان ما ساخت یک پل چندین سال طول می‌کشد و بعد مشخص می‌شود آینده‌نگری‌های لازم اندیشیده نشده است.
*یک سال از گریه استاندار گذشته و همگی از این حس مسوولیت و تعهد خوشحال بودند و همه این اتفاق را به فال نیک گرفتند و این انتظار وجود داشت که کار مثمری صورت بگیرد.
*تغییر عناوین از اصولگرایی به انقلابی و چنین تغییراتی جالب نیست، خط‌کشی‌ها و مرزبندی‌هایی که می‌شود درست نیست و شکاف میان جوانان ایجاد می‌شود، همان جوانی که حجاب ندارد و کم‌حجاب هست هم جوان است، اگر می‌گویید جوان، باید شامل همه جوانان باشد، نه اینکه منظور جوان خاصی باشد.
*مقام معظم رهبری در میان مشاورانش از همه طیف‌های اصولگرا و اصلاح‌طلب و ... دارد ولی متأسفانه افرادی وجود دارند که مرزبندی می‌کنند و این اصلاً درست نیست.
*باید به جوانان توجه کرد و آنان را نادیده نگرفت، جوانان دهه 60 قافله عقب مانده از شغل و حتی ازدواج هستند.
دغدغه های جوانان در نشست با فرماندار: گرانی چادر و لباس های غیر اسلامی / اغماض و چشم پوشی از تخلف مدیران / فقر مدیریتی در کهگیلویه و بویراحمد
*محمدجواد درخشان- دبیر مجمع نخبگان استان و رئیس شورای راهبردی نخبگان ستادهای آیت‌‌الله رئیسی: مقام معظم رهبری فرموده‌‌اند مسأله جوان در کشور باید به مسأله ملی تبدیل شود، چند طرح راهبردی ارائه کردیم، این پیشنهاد را داریم که بانک اطلاعاتی الکترونیکی ایجاد کنیم و جوانان با تحصیلات و هر تخصصی اطلاعات خود را وارد این بانک کنند و به کاریابی‌های ویژه کشور متصل شود تا مشکلات اشتغال جوانان ما حل شود.
*خانم پیشخور: همانطوری که محل‌هایی برای راهپیمایی‌ها و برنامه‌های تجمعی وجود دارد، جایی برای افرادی که اعتراض دارند مشخص شود تا به این مکان‌ها مراجعه کرده و اعتراض خود را بصورت قانونی ابراز کنند.
*غفلت از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، یکی از مشکلاتی است که وجود دارد. فضای مجازی جای خوبی برای آموزش نیست، بسیاری از کشورهای غربی چنین کاری نکردند و آموزش در دوره کرونایی مجازی نبود ولی در ایران آموزش مجازی شد که تبعات و پیامدهای مختلفی برای دانش‌آموزان به بار آورد.
*گرانی چادر برای زنان و دختران ما تبدیل به مسأله شده است، لباس‌هایی که استاندارد و اسلامی نیستند هیچ نظارتی بر تولیدی‌ها نمی‌شود.
*خانم پیشخور: مدیران محافظه‌کاری وجود دارند که مردم استان از دست آنها ناراضی‌اند، استاندار و فرماندار انقلابی داریم ولی برخی مدیرانی هستند که عکس مقام معظم رهبری و آیت‌الله رئیسی را روی دیوار اتاق خود می‌زنند ولی در اتاقشان به روی مردم بسته است.

دغدغه های جوانان در نشست با فرماندار: گرانی چادر و لباس های غیر اسلامی / اغماض و چشم پوشی از تخلف مدیران / فقر مدیریتی در کهگیلویه و بویراحمد
*عدم شایسته‌سالاری در انتصابات دولتی به دلیل انتخابات طایفه‌‌ای است، و انتصاب مدیران نیز علمی نیست. لذا باید سازوکاری وجود داشته باشد؛ باید کمیته انتصابات وجود داشته باشد که افراد بصورت علمی و تخصصی انتخاب شوند.
*چرا ارزش صندلی‌های مدیریتی کمرنگ شده و هر کسی ادعای مدیریت دارد، چون نظارتی وجود ندارد، مدیرکل بهایی که برای استفاده از صندلی مدیریتی می‌دهد کم است، مدیری می‌آید و منافعی می‌برد و حتی او را دستگیر می‌کنند ولی خیلی خیلی کم مجازات می‌شود، بنابراین باید سازوکاری وجود داشته باشد که برخورد قاطعانه با مدیران متخلف شود.
*نهادهای جهادکشاورزی، پارک علم و فناوری باید به پتانسیل‌های استانی ورود کنند، همچنین ادارات فرهنگی برای نسل جوان تولیدمحتوا داشته باشند.
*مشکلات شهر یاسوج به برنامه‌ریزی‌های غلط سالهای گذشته در حوزه‌های شهرسازی برمی‌گردد. یکی از مشکلات ما این است که شهرداری در طرح تفصیلی شهری با مشکل نبود کاربری‌های آموزشی و تفریحی مواجه است.
*خیلی از مسائل نوجوانان و دانش‌آموزان قابل لمس است ولی بعضاً مدیران مدارس ما بی‌تخصص، ظاهرگرا، ناتوان، دهن‌بین هستند، کسانی که نظام تربیتی و آموزشی یک شهر دست این افراد است.
*هرج و مرج مدیریتی وجود دارد، بعضا می‌بینیم استاندار کارکرد نماینده مجلس را دارد، نماینده مجلس کارکرد شهردار را دارد، معاون اقتصادی استاندار کارکرد معاون شهردار را دارد و ... . نه منابع مالی و نه منابع انسانی کم داریم، بلکه مشکل ما مدیریت صحیح و اسلامی است، با گفتاردرمانی چیزی حل نخواهد شد. بزهکاری‌های اجتماعی با مدیریت صحیح درست خواهد شد. درد دل بسیاری از نخبگان ضعف مدیریتی است.
*واژه نخبه ذبح شده است، مدیری با عنوان نخبگی مسوولیت مدیریتی را گرفته ولی متأسفانه می‌بینیم که از دایره نخبگی کاملاً خارج است. مدیری که 15 و 20 سال مدیر بوده و امتحان خود را خوب پس نداده، چرا باز هم باید دود چنین مدیریتی به چشم مردم برود.
*انتظار داریم چنین جلساتی باز هم برگذار شود و خروجی داشته باشد، اگر این جلسات خروجی و مصوبه‌ای داشته باشد، هر چندجزئی، باز هم ما اثر این جلسه را خواهیم دید.
*شنبه‌پور: ایراد از سیاسیون می‌گیریم، ولی همین سیاسیون را خودمان با رأی‌دادن انتخاب می‌کنیم، باید بپذیریم که خود ما این انتخاب را کرده‌ایم.
*تشکل‌های سیاسی و دانشجویی ما تعطیل هستند، افرادی که الان به سمت تشکل‌های دانشجویی می‌روند، شجاع هستند، اکثراً همگی منفعل هستند.
*صداوسیما رفتارهای سلیقه ای دارد و ما رغبتی برای دنبال کردن برنامه‌های صداوسیما نداریم.
*کشورهای همسایه ما با جمعیت‌های کم یک میلیونی و دومیلیونی به جاهایی رسیده‌اند که نمی‌توان تصور کرد، ولی بسیاری از جوانان ما فقط نگاهشان به انگلیس و آمریکا است، در حالی که در همسایگی ما ظرفیت‌های اقتصادی و شغلی بسیار خوبی وجود دارد.
*خانم کاظمی: اغتشاشات و اعتراضات چند ماه گذشته به من اثبات کرد که جوانان از کارآمدی نظام مدیریتی استان ناامید هستند. ناکارآمدی مدیران آنقدر بر سر این استان آوار شد که این ناامیدی بطور تدریجی به جوانان دهه 80 انتقال داده شده است. مشکلات استان را بطور کلی‌گویی همگی می‌دانیم و لازم است که مشکلات بصورت جزئیاتی دیده شود و بصورت عملیاتی حداقل چند مشکل در این جلسات حل شود.
*مشکل ترافیک در سطح استان زیبنده مرکز استان نیست، در مناطقی از شهر 200 تا 300 متر از بیمارستان تا هلال‌احمر در برخی ساعات حدود 20 دقیقه طول می‌کشد، در تهران هم چنین ترافیکی نیست، شاید وضعیت ما نسبت به 10 سال قبل بدتر شده است، خیابان‌های شهر به میدان مین شبیه است، بخصوص برای قشر مستضعف که خیلی‌ها  با اسنپ و تاکسی کار می‌کنند مرتباً باید هزینه‌های جلوبندی ماشین بدهند، مشکل مردم بود و اگر همین یک مشکل هم حل شود باز هم جای امیدواری دارد.
*جوانان ما با فوق لیسانس برای کارهای غیرتخصصی به کار گرفته می‌شود، باید روی فرهنگ کار در استان کار بیشتری شود و مسوولان نسبت به این موضوع دغدغه داشته باشند.
*خانم مدبرمقدم: وقتی وارد مدرسه‌ای می‌شوید از دیوارنوشته‌های رکیکی که روی دیوارهای مدرسه‌ها نوشته شده حالمان بد می‌شود، متأسفانه نوجوانان رها شده‌اند، جلسات برگزار می‌شود و بازخوردی ندارد، خواهشم این است که تشکل‌های دانش‌آموزی هم جدی گرفته شود، حتی بدترین نوجوانان وقتی دیده شوند و جدی گرفته شوند، تغییر می‌کنند.
*قریب به 1500 زن سرپرست خانوار در شهرستان بویراحمد داریم، طلاق یکی از مشکلاتی است که در شهرستان بویراحمد روز به روز گسترش پیدا می‌کند، عامل اصلی این اتفاق به نظر من نداشتن آموزش و مهارت‌های زندگی است، کلاس‌های قبل از ازدواج فقط به صورت صوری برگزار می‌شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

یاسوجی
Iran, Islamic Republic of
جلسه هم مثل انتصابات، منطقه ای و طایفه ای شده. معاون سیاسی فرماندار ب.
خا
Iran, Islamic Republic of
قیمت چادر مشکل جوونله
اسکندری
Iran, Islamic Republic of
ضمن تقدیر وتشکر از جناب دکتر شهرام مهدوی فرماندار محترم مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد که به جوانان اهمیت می دن و اولین نشست ایجاد شد این جلسات واقعا از اهمیت خاصی برخورداره و صحبتای جناب آقای درخشان جهت ایجاد بانک اشتغال جوانان و سرکار خانم کاظمی و دیگر دوستان کاملا به دل نشست ،امیداسکت واقعا به عرصه عمل هدایت بشه خروجی نظریات جوانان عزیزمون.افتخار می کنم بعنوان لر ساکن تهران جوانان عزیز شهرم دغدغه مند هستن برا رفع مشکلات شهرستان واستان محروممون
Iran, Islamic Republic of
همه چیز حل شد
فقط گفتار درمانی و دیگر هیچ
درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
1