تاریخ انتشار
جمعه ۱۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۳۶
کد مطلب : ۴۵۵۱۱۹
نشست صمیمی مهدوی‌مطلق، فرماندار بویراحمد با جمعی از جوانان برگزار شد

واکنش فرماندار بویراحمد به تفکیک جامعه به انقلابی و غیرانقلابی / مطالبه‌گری باید بر اساس مطالعه دقیق باشد / تبیین؛ تبلیغ، تزیین و تعریف نیست، بلکه آشکار کردن کارآمدی‌ها است / رسانه‌ها کمتر به مشکلات واقعی کهگیلویه و بویراحمد می‌پردازند / ۳ هزار منزل مسکونی بدون پروانه ساخت / استاندار کهگیلویه و بویراحمد به 70 درصد روستاهای بزرگ سفر کرده است، رفتار‌های مردمی دولت را هم ببینید

۶
۱
واکنش فرماندار بویراحمد به تفکیک جامعه به انقلابی و غیرانقلابی / مطالبه‌گری باید بر اساس مطالعه دقیق باشد / تبیین؛ تبلیغ، تزیین و تعریف نیست، بلکه آشکار کردن کارآمدی‌ها است / رسانه‌ها کمتر به مشکلات واقعی کهگیلویه و بویراحمد می‌پردازند / ۳ هزار منزل مسکونی بدون پروانه ساخت / استاندار کهگیلویه و بویراحمد به 70 درصد روستاهای بزرگ سفر کرده است، رفتار‌های مردمی دولت را هم ببینید
کبنا ؛فرماندار شهرستان بویراحمد در واکنش به تفکیک جوانان و جامعه به انقلابی و غیر انقلابی، گفت: اینکه عده‌ای را انقلابی و غیر انقلابی بدانیم، درست نیست. واژه انقلابی‌گری بسیط و وسیع است و رهبر انقلاب هر روز به ویژگی‌های انقلابی‌گری اضافه می‌کند و محدود نکرده است. لذا تعریف و تفسیر انقلابی‌گری را از امامین این انقلاب بیاموزید.
به گزارش کبنا، نشست صمیمی جمعی از جوانان عصر امروز (پنجشنبه ۱۰ آذرماه ۱۴۰۱) با شهرام مهدوی‌مطلق_ فرماندار شهرستان بویراحمد_ در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد. ابتکار فرماندار بویراحمد در این زمان و نشست با جمعی از جوانان‌امیدبخش است. ‌امید می‌رود باب گفت‌وگوی مسوولان با جوانان بیش از گذشته باز شود تا از این طریق در راستای دغدغه‌ها و رفع مشکلات جامعه و جوانان گام برداشته شود.
شهرام مهدوی‌مطلق_ فرماندار شهرستان بویراحمد در این نشست با بیان اینکه یکی از بهترین روز‌های کاری من این جلسه بود، ضمن عذرخواهی از کمبود «فضا»، اظهار داشت: مطالب، گفته‌ها و یادداشت‌های شما [جوانان] دنیایی از داده و اطلاعات است که در کار و اقدام ما مؤثر خواهد بود.
 وی با بیان اینکه این نشست هیچ ربطی به حوادث اخیر ندارد، افزود: خیلی وقت بود که دنبال برگزاری این نشست بودیم و آقای دهراب‌پور [مشاور امور جوانان فرماندار ] نیز پیگیر بودند.
مهدوی‌مطلق در ادامه به صحبت‌های مطرح شده از سوی جوانان حاضر در این نشست پاسخ داد و با اشاره به سخنان برخی از حاضرین در خصوص تفکیک جوانان و جامعه به انقلابی و غیر انقلابی، گفت: واژه انقلابی را باید از امامین انقلاب یاد بگیریم. واژه انقلابی بسیط است. اینکه عده‌ای را انقلابی و غیر انقلابی بدانیم، درست نیست. واژه انقلابی‌گری بسیط و وسیع است و رهبر انقلاب هر روز به ویژگی‌های انقلابی‌گری اضافه می‌کند و محدود نکرده است. لذا تعریف و تفسیر انقلابی‌گری را از امامین این انقلاب بیاموزید.
وی در ادامه مشورت با حوانان را در پویایی و پیشرفت امور جامعه مؤثر دانست و گفت: روحیه صداقت، شجاعت، شفافیت و بدون وابستگی به گروه‌ها، جریان‌ها و جناح‌های سیاسی که در جوانان است در بقیه اقشار به مراتب کمتر خواهد بود.
فرماندار شهرستان بویراحمد در ادامه به ابعاد مطالبه‌گری پرداخت و گفت: مطالبه‌گری باید بر اساس مطالعه دقیق باشد. اگر مطالبه‌گری همراه با مطالعه دقیق نباشد، مطالبه‌گری را کور خواهد کرد و از بین خواهد برد.
وی در ادامه اضافه کرد: جوانان باید مجهز به علم روز باشند. باید نرم‌افزار‌های روز را یاد بگیرند. امروز جوانان تا حدودی از این نرم‌افزار‌ها غافل هستند. تا شما جوانان به علم و دانش روز مجهز نباشید در بخش‌های مختلف کارآفرینی، اشتغال و... موفق نخواهید بود.  
وی خاطر نشان کرد: صرف جوان بودن برای مطالبه‌گری و پیگیری سایر امور کافی نیست باید به آگاهی، دانش و بصیرت مزین باشید.
مهدوی‌مطلق در ادامه به بعضی از مشکلات شهرستان بویراحمد گریزی زد و گفت: در شهرستان بویراحمد با مشکلی به عنوان شهرستان بویراحمد مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد مواجه هستیم.

وی افزود: تصدی‌گری استانی اداره‌های کل بر ادارات شهرستان، شهرستان بویراحمد و جوانان را به بن بست کشانده است. به طور مثال؛ اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تقسیم کار با اداره شهرستان نکرده است. پاسخگوی مسائل فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است، پاسخگویی گرانی و صنعت و معدن، سازمان صنعت و معدن استان می‌باشد و پاسخگوی مسائل ورزشی در شهرستان بویراحمد، اداره کل ورزش و جوانان است.
فرماندار بویراحمد با بیان اینکه‌ مانیتورینگ اداره‌ها را بیشتر از شما‌ها می‌بینیم، اظهار داشت: ناامیدی جوانان خیلی نگران‌کننده است. بین واقعیت و حقیقت مرزی به قطر تار موی است. افق‌های روشن را هم ببینید.
مهدوی‌مطلق در ادامه به ساخت و ساز‌های و بی‌ضابطه و توسعه غیراصولی شهر یاسوج گریزی زد و گفت: طرح جامع شهری یاسوج مربوط به سال ۸۵ است، شهر بزرگ‌تر شده و مردم خانه ساخته‌اند و متأسفانه ۳ هزار منزل مسکونی بدون پروانه ساخت و انشعاب آب، برق و گاز احداث شده که مشکلات مضاعفی را به وجود آورده‌اند.
فرماندار شهرستان بویراحمد در ادامه از جوانان خواست که دولت را حمایت کنند و بیان کرد: استاندار کهگیلویه و بویراحمد به ۷۰ درصد روستا‌های بزرگ سفر کرده‌اند. جوانان صرفاً ضعف‌ها را نبینند، رفتار‌های مردمی دولت را هم ببینید. خدمات دولت‌ها را هم ببینید. فرقی نمی‌کند، خدمات دولت‌ها مربوط به نظام است.
وی با اشاره به سخنان یکی از جوانان گفت: اینکه مطلق بگوییم،  ضعیف‌ترین مدیران در این دولت است درست نیست. آیا مطلق می‌شود این حرف را زد.
مهدوی مطلق در ادامه از کمبود فضای اداری و مشکلات آموزشی در سطح شهرستان سخن گفت و بیان کرد: برخی برخی تعاونی‌های مسکن زمین‌ها را گرفته‌اند و با قیمت گزاف به فروش می‌رسانند.
فرماندار بویراحمد افزود: جوانانی از سراسر استان در این جلسه حضور دارند، بنابراین؛ شهرستان بویراحمد را باید جامع ببینیم و با برش شهرستان بویراحمد نبینیم. کمبود فضای آموزشی و امکانات ورزشی ناشی از همین نگاه است که شهرستان بویراحمد را همانند سایر شهرستان‌ها دیدیم و این در حالی است که این شهرستان مرکز استان و از همه جای استان در این شهرستان سکونت دارند.
وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش، نظر یکی از جوانان را پیرامون تداخل قوا پذیرفت و گفت:  عدم همکاری بانک‌ها باید جوانان و سایر طرح‌های اشتغالزایی و تولید را قبول دارم. باید جوانان را مورد حمایت قرار داد.
مهدوی مطلق در ادامه ایرادی هم از رسانه‌ها گرفت و بیان کرد: کل دغدغه اکثر رسانه‌های ما انتصاب یک معاون و بخشدار است. رسانه‌ها کمتر به مشکلات واقعی استان می‌پردازند. کلاً مطالبه‌گری در انتصابات است که البته انتصابات هم مسأله خاص خودش را دارد.
وی در ادامه به مشکلات فرهنگی در سطح شهرستان پرداخت و گفت: متولی فرهنگ در شهرستان نداریم. در حوزه زیر ساخت‌های تربیتی شهر مشکل وجود دارد. قهوه خانه‌های زیادی در سطح شهر دارید که مجوز ندارند و ما  [به هیچ وجه] نمی‌خواهیم به شغل آن‌ها ضربه‌ای وارد شود، اما می‌خواهیم آن‌ها را مجوزدار کنیم که روی روال درست فعالیت کنند.
فرماندار شهرستان بویراحمد در ادامه در خصوص صحبتی پیرامون کارآمدی نظام، گفت: مسأله کارآمدی نظام را باید اثبات کنیم. نظام ما، نظام کارآمدی است و ما باید آن را تبیین کنیم. گاهاً به جای تبیین تبلیغ می‌کنیم.
وی یادآوری کرد: نظام کارآمد است، اما متأسفانه در تبیین کارآمدی نظام موفق نبودیم و اینجاست که تبیین به جهاد و فرضیه واجب تبدیل شده است. تبیین؛ تبلیغ، تزیین و تعریف نیست. بلکه آشکار کردن کارآمدی‌ها در سطوح مختلف است.
مهدی مطلق در پاسخ به صحبت‌های یکی از جوانان در باب امتیاز ویژه فرزندآوری در استخدام‌ها که باعث کنار گذاشتن نخبگان و تحصیل کرده‌ها می‌شود، گفت: امتیاز فرزند‌آوری در جذب نیرو‌ها، انتقادی بر آن وارد است. اما نباید اصل جوانی جمعیت را زیر سووال ببرد باید بررسی شود. حقیقتاً در بحث جوانی جمعیت با بحران روبرو هستیم. داریم با یک بن بست شدید روبرو می‌شویم و نظام و حاکمیت باید امتیاز ویژه برای آن قائل شود.
وی سواد رسانه‌ای را برای جامعه به ویژه جوانان لازم دانست و گفت: در همین حوادث اخیر سواد رسانه‌ای لازم بود و کارساز است با جوانان فریب خورده زیاد دراین مدت نشستیم که به دلیل تحت تأثیر فضای مجازی و رسانه‌های معاند آسیب دیدند.
فرماندار بویراحمد گفت: جوانان فراموش نشده‌اند و حضور آن‌ها، مطالبه‌گری آن‌ها برای آبادانی و پیشرفت کشور لازم است و یک روز شما‌ها مسوولیت می‌گیرید. البته جوانان صرفاً به دنبال پست مدیریتی نباشند. اگر پست مدیریتی گرفتند، محدود می‌شوند.
وی با بیان اینکه برای شنیدن حرف مردم و جوانان همیشه آمادگی داریم، گفت: در فرمانداری بویراحمد روزانه با اقشار مختلف که در خصوص مشکلاتشان تجمع می‌کنند و اعتراضی دارند، جلسه برگزار می‌کنیم.
مهدوی مطلق_ فرماندار شهرستان بویراحمد_ در انتها با بیان اینکه کارگروه‌های تخصصی برای پیگیری امور مربوط به جوانان و جامعه تشکیل شود که مسائل را دنبال کنید، گفت: حتماً باید از جوانان در مدیریت‌ها استفاده کرد اما جوان هم باید تجربه کافی را داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تاخه
Iran, Islamic Republic of
حرف که کنتور نداره
بلوری
Iran, Islamic Republic of
البته حرفهای شما همه اش همانند ساختو۴ میلیون مسکن است. حناتون زنگی نداره.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دقیقا با این صحبت ها نشون میدی که اهلش نیستی
حرف زدن آسان که عمل کنه
مشکلات با نشست تعدادی جوان از آشناها و دوستان حل نمیشه
راست میگی بیا هفت تیر و پای صحبت های جوانان بشین و گوش کن نصیحت نکنید عمل کنید
Iran, Islamic Republic of
جلسه با امام زمان هم این اندازه تیتر و افاضات نداره!چه برسه به این مسئولان
Iran, Islamic Republic of
آخ سی ای دوره ..
آقای فرماندار - هیچکسی سر جای خودش نیست!!!

شما فرمانداری !
آقای احمدزاده استاندار !!
آقای ناصرحسینی پور نماینده مجلس!!!
آقای قاسمی وزیر راه وشهرسازی!!!!
آقای عبدالمالکی وزیر کارو رفاه اجتماعی !!!! این یکی کاملا اشتباهی
آقای محسن رضائی - مشاور اقتصادی رئیس جمهور!!!!!!
آقای قالیباف رئیس مجلس !!!!!!!!!
آقای رئیسی - رئیس جمهور ( بدون کار اجرایی) !!!!!!!!!!
درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
1