تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۲۲
کد مطلب : ۴۵۵۱۲۶
کبنا بررسی کرد؛

نقدی بر نشست فرماندار بویراحمد با جوانان

۵
۰
نقدی بر نشست فرماندار بویراحمد با جوانان
کبنا ؛
در حالی نشستی با عنوان نشست فرماندار با جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، که افراد حاضر در آن اغلب نه جوان بودند نه نخبه.
به گزارش کبنا، عصر امروز (10 آذر 1401) در محل فرمانداری کهگیلویه و بویراحمد نشستی با جوانان کهگیلویه و بویراحمدی برگزار شد که ذکر مواردی پیرامون آن خالی از لطف نیست.
شنیدن سخنان جوانان در چنین زمانی، خود امری قابل تقدیر است، اما اغلب مباحثی که در این نشست مطرح شد، به انشاخوانی پهلو می‌زد؛ گویی در این نشست‌ها قرار است موضوعاتی تکراری که همیشه گفته شده بحث شوند. چالش‌های استان آنقدر در رسانه‌ها و گفت‌وگوها و نشست‌های مدیریتی مورد بحث قرار گرفته‌اند که سخن دوباره از آن بلاموضوع است.
اما نکته مهمتر شیوه گزینش جوانانی بود که در این جلسه حضور داشتند؛ روشن نیست بر چه اساسی این افراد انتخاب شده‌اند. در حالی که جوانان نخبه زیادی در این استان حضور دارند، بعضاً دیده شد افرادی در این نشست دعوت شده‌ بودند که کمترین ارتباطی نه با مفهوم نخبه داشتند و نه با مفهوم جوان.
طبق تعریف سازمان بهداشت جهانی، افراد 18 تا 29 سال جوان در نظر گرفته می‌شوند؛ بر مبنای همین تعریف بیش از نیمی از این افراد حاضر در نشست با فرماندار در شمول این تعریف قرار نمی‌گرفتند.
برخی از افراد حاضر در این نشست با حضور در همه جلسات، تنها موضوعِ مهم را، سن مدیران عنوان می‌کنند و ادعا می‌کنند که با تغییر سن مدیران، می‌توان به توسعه دست یافت؛ در حالی که واضح است سن نمی‌تواند تنها معیار معتبر برای مدیریت باشد.
از سوی دیگر، افراد حاضر در این نشست، از شمولیت برخوردار نبود و اغلب آنها در یک تیپ مشابه قرار داشتند و از دیگر گروه‌ها، جناح‌ها و جریان‌ها دعوت نشده بود.
اما اگر صحبت‌های تکراری را قلم بگیریم، برخی از جوانان مواردی را مطرح کردند که قابل توجه بودند؛ یکی از آنها با انتقاد به بسته بودن نانوانی‌ها در یاسوج گفت: اگر ظهرها به نانوایی‌های شهر یاسوج مراجعه کنید، یا بسته هستند و یا نان مانده بی‌کیفیت نصیب‌تان خواهد شد.
یکی دیگر از این افراد، با اشاره به اینکه مباحث گفته شده اغلب تکراری هستند گفت: آیا بهتر نبود یک موضوع و مشکل مطرح می‌شد و مورد بحث قرار می‌گرفت؟
یکی دیگر از آنها با اشاره به اهمیت در نظر گرفتن همه سلایق گفت: باید بنشینید و همه سلایق را بببنید و این امر میسر نمی‌شود مگر اینکه در کافه‌ها، باغها و مکان‌های اینچنینی حاضر شوید تا با افرادی متفاوت روبرو شوید.
موضوعاتی همچون حضور کمرنگ بانوان در مدیریت‌های استان، سستی رؤسای هیأت‌های ورزشی در استان، مشکل ترافیک، تعاونی‌های مسکن، امکانات و فضای ورزشی، طرح جامع شهری، طرح الحاق، نانوایی‌ها، نهاده‌های دامی، تسهیلات اشتغالزایی، عدم همکاری بانک‌ها، موضوع دسته‌بندی‌های خودی و غیرخودی و .. نیز مورد بحث قرار گرفت.
اما واضح است زمانی که معیار مشخصی برای گزینش جوانان و نخبگان در دسترس نباشد، شاهد حضور افرادی در این نشست‌ها باشیم که نه جوان هستند و نه نخبه.
به گزارش کبنا، نفس برگزاری چنین نشست‌هایی که باب گفت‌وگو را باز می‌کنند، در جای خود قابل تقدیر است، اما حتماً موارد ذکر شده برای نشست‌های بعدی باید در نظر گرفته شوند.

بیشتر بخوانید:
 
نام شما

آدرس ايميل شما

صداقت
Iran, Islamic Republic of
هرکس تو خیابان میچرخه آوردنش
مهمان
Iran, Islamic Republic of
آقای کمایی لااقل تصویری از اعضا می گذاشتید که مشخص هست مدعوین هم جوان بودند هم از فعالین علمی و سیاسی هستند
کاظمی
Iran, Islamic Republic of
تقدیر تشکر از فرماندار انقلابی جناب دکتر مهدوی فرماندار محترم مرکز استان شهرستان بویراحمد ...الحق والانصاف جای تقدیر و تشکر داره این جلسه ،چطور فرمانداران قبل چنین جلساتی برگزار نمی کردن و اسمی اصلا از جوانان نبود،این جلسه خیلی جلسه پر مضمون پر محتوایی بود سایت کبنا از حقایق بگویید و انقلابی عمل کنید جهت گیری های غلط شما منجر به تشویش اذهان عموم میشه و...العاقبه للمتقین
تامرادی
Iran, Islamic Republic of
همه چیز مسخره کرده اید در بویراحمد بزرگ تیم رسانه ای نماینده هستند اکثر این جمع البته کم کم باید گفت نماینده سابق
کماندار
United Kingdom
سلام.خیلی از مشکلات مطرح شد که حرف دل اغلب جوانان بود اما برای حل آنها دست مسئولین شهرستانی کوتاه است. مشکلاتی بود که همه جای کشور شاهدیم و از بالا باید حل شوند. شاید گزینش اعضا خوب نبود اما شما چند ماه بعد بنویسید چه سودی داشت این جلسه؟
درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
1