تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۵۳
کد مطلب : ۴۵۵۰۸۷
ویژه‌های کبنانیوز؛

انتقادات تند جواد خیابانی از کی‌روش / گریه‌های یک دختر در قطر / جزییات جلسه غیرعلنی مجلس با قوه قضاییه در خصوص حوادث اخیر / تصاویر پربازدید بوسه علیرضا جهانبخش بر دست یک خانم / بیشتر اقدامات دولت جنبه مُسکن دارد؛ شاهد افزایش قیمت‌ها خواهیم بود

۲
۰
انتقادات تند جواد خیابانی از کی‌روش / گریه‌های یک دختر در قطر / جزییات جلسه غیرعلنی مجلس با قوه قضاییه در خصوص حوادث اخیر  / تصاویر پربازدید بوسه علیرضا جهانبخش بر دست یک خانم / بیشتر اقدامات دولت جنبه مُسکن دارد؛ شاهد افزایش قیمت‌ها خواهیم بود
کبنا ؛در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های کبنا نیوز» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه رسانه‌ها و روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم. در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

سخنگوی دولت: هدف‌ مسببان اغتشاشات این بود که نگذارند صدای معترضان شنیده شود / اگر صدای معترضان شنیده شود، حل مسائل تسریع می‌شود
سخنگو و دبیر هیأت دولت بعد از ظهر سه شنبه در نشست «حاکمیت قانون و اعتراض مدنی» که برای بررسی چارچوب‌ها و ظرفیت‌های حقوقی برگزاری تجمعات برگزار شد، حضور یافت.
به گزارش کبنا، علی بهادری جهرمی در این نشست، عرصه‌های مختلفی که برای بیان انتقاد وجود دارد را تشریح و اشاره کرد که در جلسات مختلفی که شوراها و کمیسیون‌های مختلف در دولت و مجلس و نهادهای دیگر دارند، همواره از نظرات نمایندگان اقشار و اصناف مختلف که به فراخور موضوع در جلسات حضور می‌یابند، استفاده می‌شود ولی این مسئله به خوبی برای مردم تبیین نشده است.
به نوشته ایلنا، وی با تأکید بر اینکه رسانه‌ها، محلی برای بیان نگاه‌های متفاوت هستند، گفت: در دهه اخیر با گسترده شدن فضای مجازی، یک بستر عمومی اطلاع‌رسانی در اختیار تمام شهروندان قرار گرفته است و طبیعتاً حرف معقول و کارشناسی راه خودش را پیدا کرده و شنیده می‌شود.
سخنگوی دولت ادامه داد: اولین و اصلی‌ترین محلی که ساختار مبتنی بر حاکمیت قانون برای شنیدن شدن صدای اعتراض طراحی کرده، نظام حاکم رسانه‌ها و مطبوعات است. در جوامع نخبگانی و دانشگاه‌ها نیز بستر مناسبی برای طرح و نقد موضوعات مختلف حکمرانی وجود دارد.
وی بیان کرد: یک روش ساده برای ابراز اعتراض، حضور عمومی در تجمعات است که در اصل ۲۷ قانون اساسی کشور ما به آن اشاره شده و این روش یک شیوه از مدل‌های اعتراضات مردمی است. 
بهادری‌جهرمی ادامه داد: در طول ۴۰ سال اخیر در راستای اصل ۲۷ قانون اساسی، دو مرتبه قانون‌گذاری و چندین بار آیین‌نامه‌نویسی و قاعده‌گذاری و تعیین رویه‌های مختلف اجرایی صورت گرفته که به نظر می‌رسد هیچکدام نتوانسته آن طور که باید و شاید در تطابق با اصل ۲۷ قانون اساسی کار خود را پیش ببرد اما ما در طول زمان به یک فهم مشترک و عرفی در این زمینه نزدیک می‌شویم.
سخنگوی دولت اظهار کرد: اصل ۲۷ قانون اساسی می‌گوید که مردم باید بتوانند نسبت به موضوعات مختلف بدون حمل سلاح و به شرط اینکه مخل مبانی اسلام نباشد، تجمعات اعتراضی برگزار کنند؛ در رویه و عمل این اتفاق افتاده بود و در همین یک سال و نیم اخیر و طی فعالیت دولت سیزدهم، مشاهده می‌کردیم که اقشار مختلف مانند معلمان، بازنشستگان و کارگران نسبت به موضوعات مربوط به حوزه فعالیت‌شان با آرامش تجمعات اعتراضی برگزار می‌کردند.
وی خاطرنشان کرد: عرف و رویه‌های ما این حق را به رسمیت شناخته بود که با رعایت دو قید عدم حمل سلاح و مخل مبانی اسلام نبودن، تجمعات اعتراضی برگزار شود، البته این موارد باید به قانون تبدیل شود و ما برای آن ساختارسازی حقوقی مبتنی بر اصل ۲۷ داشته باشیم.
بهادری‌جهرمی بیان کرد: ما باید برای همه انواع اعتراض که برگزاری تجمعات فقط یکی از آن‌هاست، بسترسازی‌های قانونی داشته باشیم. در صورتی که ما بتوانیم از همه این بسترها به صورت حداکثری پذیرای نگاه‌های مختلف باشیم، به طور قطع اتقان تصمیمات ما بیشتر خواهد شد و به پذیرش تصمیمات و اقناع افکار عمومی و عدم نافرمانی مدنی در برابر قانون، کمک مؤثری خواهد شد.
سخنگوی دولت تصریح کرد: سعی و تلاش دولت جدید این بوده که بتواند بستر را برای تحقق مطلوب انواع اعتراض فراهم کند زیرا اگر ما این بسترها را آماده نکنیم، مخالفان کشور و مردم، اجازه شنیده شدن صدای معترض را به حاکمیت نمی‌دهند، به این خاطر که می‌دانند اگر صدای معترضان شنیده شود، حل مسائل تسریع و تسهیل می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: حوادث اخیر نشان داد اصلی‌ترین هدف‌ عاملان و مسببان اغتشاشات این بود که نگذارند صدای معترضان شنیده شود زیرا وقتی آشوب‌ در کشور ایجاد شود، حواس‌ها به سمت آن منحرف می‌شود و صدای اعتراض شنیده نمی‌شود.
سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: ما در ابتدای شروع به کار در حوزه اطلاع‌رسانی در دولت جدید، می‌دیدیم که قراردادهای اطلاع‌رسانی دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف با رسانه‌هایی است که مجوز قانونی ندارند، درحالی که ما ۱۳ هزار رسانه مجوزدار در کشور داریم؛ نتیجه این روش، گل‌آلود شدن فضای رسانه‌ای و دامن زدن به شایعات در کشور می‌شود. 
بهادری‌جهرمی ادامه داد: دولت با جدیت مسیرش را با رسانه‌های قانونی و شناسنامه‌دار اعم از خبرگزاری‌ها و مطبوعات از جناح‌ها و جریانات مختلف پیش می‌برد و نسبت به تروریسم رسانه‌ای پیگیری می‌کند تا بتواند مطالبه‌گر حقوق مردم باشد.
سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی در مورد اطلاع‌رسانی در مورد ماجرای فوت مرحومه مهسا امینی گفت: در زمان فوت مرحومه امینی، رئیس‌جمهور در اجلاس شانگهای در خارج از کشور بودند، اما ایشان از همانجا با وزیر کشور تماس گرفت و دستور داد که گزارشی از این حادثه تهیه شود و چند روز بعد هم با پدر مرحومه امینی تماس گرفته و تسلیت گفتند.
در پایان این مراسم بهادری‌جهرمی و سایر مهمانان برنامه از تعدادی از خانواده‌های شهدا و جانبازان اغتشاشات اخیر که در این برنامه حضور داشتند، تجلیل کردند.
انتقادات تند جواد خیابانی از کی‌روش: تو آمدی، این همه پول گرفتی که تیم ملی را به دور دوم ببری / اینکه ۶تا از انگلیس و یکی از آمریکا بخوری، اسمش درخشش نیست؛ ما حذف شدیم
          

جواد خیابانی در انتقادی تند از کارلوس کی‌روش گفت: تو آمدی، اینهمه پول هم گرفتی که تیم ملی را به دور دوم ببری. اینکه ۶تا از انگلیس و یکی از آمریکا بخوری، اسمش درخشش نیست؛ ما حذف شدیم. وی افزود: نورافکن، محبی و قایدی را خط زدی و مهاجم پا به سن گذاشته بردی که نتوانستند بازی کنند. اسم این رفتارها را لجبازی می‌گذارم تا بگویی من از شماها بیشتر می‌دانم.
گریه‌های یک دختر در قطر به دلیل باخت تیم ملی ایران در آغوش پدر
       
جزییات جلسه غیرعلنی مجلس با قوه قضاییه در خصوص حوادث اخیر / خبرگزاری دولت: نمایندگان مجلس خواستار برخورد با افراد سرشناسی شدند که در «آتش فتنه» دمیده‌اند
ایرنا، خبرگزاری رسمی دولت از قول یک نماینده مجلس شورای اسلامی نوشت: نمایندگان مجلس در جلسه غیر علنی با مسئولان قوه قضاییه خواستار برخورد جدی با افراد سرشناسی شدند که در ماه‌های اخیر در سناریوی دشمن بازی کرده و در آتش فتنه دمیدند.


ایرنا، خبرگزاری رسمی دولت از قول یک نماینده مجلس شورای اسلامی نوشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه غیر علنی با مسئولان قوه قضاییه خواستار برخورد جدی با افراد سرشناسی شدند که در ماه‌های اخیر در سناریوی دشمن بازی کرده و در آتش فتنه دمیدند.
به گزارش جلسه غیر علنی روز سه‌شنبه _۸ آذر_ نمایندگان مجلس شورای اسلامی با قوه قضاییه ساعت ۸.۱۵ آغاز شد.
ایرنا نوشته است که یک نماینده مجلس در گفتگو با این خبرگزاری در خصوص جزییات این جلسه گفت: در این جلسه علاوه بر حجت الاسلام اژه‌ای رییس قوه قضاییه، رحیمی وزیر دادگستری و منتظری دادستان کل کشور نیز حضور دارند.
وی ادامه داد: در جلسه مشترک قبلی مجلس و قوه قضائیه تفاهم نامه ای منعقد شده بود که کارگروه هایی برای بررسی برخی موضوعات تشکیل شود این کارگروه ها گزارشی از اقدامات خود ارائه دادند.
ایرنا نوشته این نماینده مجلس می‌خواست نامش فاش نشود، اظهار داشت: علاوه بر این در مورد اغتشاشات اخیر در جلسه مباحثی مطرح شده است، نمایندگان خواستار برخورد جدی با افراد سرشناسی شدند که در ماه‌های اخیر در سناریوی دشمن بازی کرده و در آتش فتنه دمیدند.
همچنین محمود عباس زاده مشکینی در گفتگو با ایرنا در خصوص جزییات این جلسه با اشاره به سخنرانی حجت الاسلام اژه‌ای رییس قوه قضاییه در جلسه غیر علنی گفت: مواضع مردمی، واقع بینانه و عالمانه رییس قوه قضاییه در این شرایط بسیار مغتنم است.
از سوی دیگر، به نوشته خبرگزاری ایسنا، سید نظام موسوی سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز با اشاره به جلسه مشترک امروز قوای مقننه و قضائیه گفت: در این جلسه رئیس قوه قضاییه تاکید کرد که قوه قضائیه به صورت جدی به همه ابعاد حوادث و اغتشاشات اخیر ورود کرده و ملاک برایش قانون است.
معاون دانشگاه فردوسی مشهد: ۳ یا ۴ نفر از دانشجویان همچنان در بازداشت هستند / در شورای بدوی انضباطی، برای ۳ دانشجو حکم اخراج پیشنهاد شده / احکام صادره برای دانشجویان شامل تذکر کتبی و محرومیت از تحصیل به مدت یک تا چند ترم بوده که همگی در مرحله بدوی است

ابوالفضل غفاری معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: اکثر دانشجویانی که خارج دانشگاه بازداشت شده بودند، آزاد شده‌اند. سه یا چهار نفر همچنان بازداشت هستند که دانشگاه پیگیری لازم را در خصوص پرونده های آنان داشته است.
معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: اکثر دانشجویانی که خارج دانشگاه بازداشت شده بودند، آزاد شده‌اند. سه یا چهار نفر همچنان بازداشت هستند که دانشگاه پیگیری لازم را در خصوص پرونده های آنان داشته است.
به گزارش کبنا، ابوالفضل غفاری در خصوص دانشجویان بازداشتی و احکام انضباطی اظهار کرد: برخلاف گمانه‌زنی‌های موجود که تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد اخراج و ممنوع‌الورود شده‌اند، احکام صادره برای دانشجویان شامل عدم صدور حکم و ختم پرونده، تذکر کتبی و محرومیت از تحصیل به مدت یک تا چند ترم بوده است که همگی در حال حاضر در مرحله بدوی است و در حال حاضر تمام دانشجویان در کلاس‌ها شرکت می‌کنند.
او به ایسنا گفت: بر این اساس برای سه نفر از دانشجویان پیشنهاد اخراج در شورای بدوی انضباطی صادر شده که این احکام تخلف پس از بررسی در شورای تجدید نظر انضباطی به کمیته مرکزی ارجاع خواهد شد.
غفاری در ادامه گفت: برای ۱۴ دانشجو حکم ممنوع‌الورودی موقت صادر شد که طبق آیین‌نامه این ممنوعیت تا زمان بررسی و صدور حکم شورای بدوی انضباطی بوده است که با مراجعه، رسیدگی و صدور حکم در شورای بدوی انضباطی، ۱۳ نفر از دانشجویان مذکور در کلاس‌ها شرکت می‌کنند. ضمن اینکه احکام صادر شده در شورای انضباطی قابل تجدید نظرخواهی است و در صورت تقاضای تجدید نظر، حکم قطعی پس از بررسی در شورای تجدید نظر اعلام می‌شود.
معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: اکثر دانشجویانی که خارج دانشگاه بازداشت شده بودند، آزاد شده‌اند. سه یا چهار نفر همچنان بازداشت هستند که دانشگاه پیگیری لازم را در خصوص پرونده های آنان داشته است.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ یک از دانشجویان از خدمات رفاهی دانشگاه محروم نشده‌اند.
تصاویر پربازدید بوسه علیرضا جهانبخش به دست مادرش بین دو نیمه ایران و آمریکا
علیرضا جهانبخش کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران شب گذشته که در دیدار با آمریکا محروم بود در بین دو نیمه بازی ایران و آمریکا دست مادرش را بوسید.
           
جیمی جامپ بازی فرانسه - تونس با پرچم فلسطین

بازی تیم‌های ملی فرانسه و تونس که امشب با نتیجه یک بر صفر به نفع تونس به پایان رسید، یک جیمی جامپ داشت. در حین بازی فرانسه و تونس، یک نفر با پرچم فلسطین وارد زمین شد.
بازی تیم‌های ملی فرانسه و تونس که امشب با نتیجه یک بر صفر به نفع تونس به پایان رسید، یک جیمی جامپ داشت.
در حین بازی فرانسه و تونس، یک نفر با پرچم فلسطین وارد زمین شد.
دو تیم فرانسه و تونس در آخرین دیدار های مرحله گروهی امشب به مصاف هم رفتند.
                 
بیشتر اقدامات دولت جنبه مُسکن دارد؛ شاهد افزایش قیمت‌ها خواهیم بود / دولت برنامه تاثیرگذاری برای بلند مدت ارائه نکرده / ایران با برجام بهتر از ایران بدون برجام است / از کسری بودجه تا عدم سرمایه گذاری و ارزان فروشی نفت به خاطر تحریم هاست

یک استاد اقتصاد دانشگاه تهران درپیش‌بینی خود از وضعیت اقتصادی کشور، بدون احیای برجام، می‌گوید که آنچه من می‌بینم این است که بیشتر اقدامات دولت جنبه مسکنی دارد و ما باید شاهد افزایش قیمت‌ها باشیم. علیرغم اینکه دیگر تحریم‌ها اثرات خود را گذاشته و هرچه بوده، اتفاق افتاده است ولی باز هم صحب از افزایش قیمت‌ها و بی‌ثباتی است. این نشان می‌دهد که دولت برنامه تاثیرگذاری برای بلند مدت ارائه نکرده‌ است. قطعا باید برجام حل شود اما همچون یک پزشک که می‌گوید مریض باید فلان دارو را بخورد ولی حالا که پیدا نمی‌شود یا باید دعا کنیم یا منتظر معجزه باشیم، در حالی که داروی اصلی کماکان سر جایش است. با این تفاصیل به باور من ایرانی که در آن برجام احیا شده باشد بهتر از شرایطی است که الان دارد.
آلبرت بغزیان در گفت و گو با انتخاب در پیش‌بینی خود از شرایط اقتصادی آینده درحالی که هر روز تحریم‌ها و قطعنامه‌هایی علیه ایران صادر می‌شود و خبری هم از احیای برجام نیست، گفت: «از همین الان وضعیت آینده پیداست. کمبود ارز، کسری بودجه دولت، عدم انتقال تکنولوژی، عدم انجام سرمایه‌گذاری توسط خارجی‌ها، نخریدن یا ارزان خریدن محموله‌های نفتی، هزینه انتقال پول از خارج از کشور و اجبار به تهاتر، همه اینها ناشی از تحریم‌هاست. بنابراین هر آنچه ما انجام می‌دهیم صرفا مسکن است.»
این استاد دانشگاه ادامه داد: «شما نمی‌توانید یک کشور تحت تحریمی پیدا کنید که توانسته باشد کارش را ادامه دهد و مستقل از کشورهای صنعتی که ثروتمند هم هستند، درآمدزایی کند. از این جهت الان که صحبت از کالابرگ الکترونیک، اوراق ارزی، سهمیه‌بندی اعتباری و... می‌کنیم، همه ناشی از همین قضیه است. شاهد افزایش قیمت‌هایی هستیم و هیچ کاهشی هم رخ نداده است گرچه همیشه اعلام کرده‌اند که این افزایش قیمت‌ها موقتی است ولی چه اتفاقی می‌افتد که یک پراید 20 میلیون تومانی، 200 میلیون تومان می‌شود؟»
بغزیان ضمن اشاره به اینکه به جز قضیه تحریم‌ها باید خود تحریمی را هم درنظر بگیریم، تاکید کرد: «عده‌ای هم از این شرایط سو استفاده می‌کنند برای اینکه جیب مردم را بزنند. خروج سرمایه از کشور، تبدیل یک سری سرمایه‌ها به ذخایر ارزی در خانه‌ها و در کنارش توان دولت برای اداره امور، بدون ایجاد کسری بودجه مضمن را هم باید توجه کرد. آنچه من می‌بینم این است که بیشتر اقدامات دولت جنبه مسکنی دارد و ما باید شاهد افزایش قیمت‌ها باشیم. علیرغم اینکه دیگر تحریم‌ها اثرات خود را گذاشته و هرچه بوده، اتفاق افتاده است ولی باز هم صحب از افزایش قیمت‌ها و بی‌ثباتی است. این نشان می‌دهد که دولت برنامه تاثیرگذاری برای بلند مدت ارائه نکرده‌ است.»
این اقتصاددان در پاسخ به این پرسش که آیا دولت به جز احیای برجام راه دیگری برای نجات نسبی اقتصاد کشور دارد یا خیر، گفت: «بهانه برجام را می‌توانیم حذف کنیم. یعنی الان می‌گوییم ما تحریم هستیم و وضعیت اینطور است. قطعا باید برجام حل شود اما همچون یک پزشک که می‌گوید مریض باید فلان دارو را بخورد ولی حالا که پیدا نمی‌شود یا باید دعا کنیم یا منتظر معجزه باشیم، در حالی که داروی اصلی کماکان سر جایش است. تازه یک ویروسی هم پیدا شده که می‌گوید هر روز تحریم‌ها سنگین‌تر خواهد شد. این بدان معناست که راه‌های دیگری برای ضربه زدن به اقتصاد کشور پیدا می‌کنند. با این تفاصیل به باور من ایرانی که در آن برجام احیا شده باشد بهتر از شرایطی است که الان دارد.»

کی‌روش خطاب به ملی‌پوشان ایران: یک بار دیگر در داخل و خارج از زمین فوق‌العاده بودید 

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در پی حذف تیمش از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از شاگردان خود تمجید کرد.
 تیم ملی فوتبال ایران شب گذشته (سه‌شنبه) با قبول شکست یک بر صفر مقابل آمریکا در دور پایانی مرحله گروهی جام جهانی 2022 قطر، با دو شکست و یک پیروزی به کار خود در گروه B رقابت‌ها پایان داد و از راهیابی به مرحله حذفی بیست‌ودومین دوره مسابقات جام جهانی بازماند. سرمربی پرتغالی تیم ملی کشورمان با حذف تیمش از دور این رقابت‌ها، پیامی را در حساب کاربری رسمی‌اش در شبکه اجتماعی «اینستاگرام» خطاب به ملی‌پوشان فوتبال ایران منتشر کرد.
در پیام کی‌روش آمده است: «در فوتبال چیزی از بردهای اخلاقی وجود ندارد، اما وقتی به آرزوهایت نمی‌رسی هیچ چیز غیراخلاقی نیست، تا جایی که با میل کامل و ذهنیت قهرمانی شجاعانه بهترین کار را انجام می‌دهید. من به شما افتخار می‌کنم و یک بار دیگر در داخل و خارج از زمین فوق‌العاده بودید. این یک افتخار و امتیاز بود که بخشی از این خانواده فوتبال بودم».
در ادامه پیام سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان همچنین خاطر نشان شده است: «من معتقدم که شما سزاوار احترام کامل هستید. اعتبار برای هواداران فوتبال و کشورتان. برای همه شما آرزوی شادی، آرامش، موفقیت و سلامتی دارم. متشکرم. کارلوس کی‌روش».

نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
بازیکنای ب اون خوبی رو نیمکت داشت بازی نداد.
محمدرضا کیانفر
Iran, Islamic Republic of
.
هادی طحان‌نظیف سخنگوی شورای نگهبان گفت: قانون اساسی حق برگزاری تجمعات را به رسمیت ‌شناخته است.

آقای نظیف،
ابتدا لازم است طبق قانون اساسی به مخالفان جمهوری اسلامی مجوز تأسیس حزب داده شود تا تجمعات را سازماندهی کند و پاسخگوی رفتار تظاهر کنندگان باشد.
سپهر نیک و بد از یکدگر جدا نکند، تمیز گندم و جو از هم آسیا نکند.
ز آه و ناله‌ی افتادگان ملاحظه کن، که تیر مردم بی‌دست و پا خطا نکند.

سرور گرامی،
تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
1- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی.
2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی.
با تشکر از توجه شما.
درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
1