تاریخ انتشار
دوشنبه ۷ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۲۸
کد مطلب : ۴۵۴۹۹۴
با انتشار پاسخی مطرح شد؛

جوابیه سازمان محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد به خبر کبنا (+ پاسخ کبنا) / این سازمان خاصیت خود را از دست داده است؛ به سخنان سلاجقه رجوع شود

۱۲
۰
جوابیه سازمان محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد به خبر کبنا (+ پاسخ کبنا) / این سازمان خاصیت خود را از دست داده است؛ به سخنان سلاجقه رجوع شود
کبنا ؛
در پی انتشار خبری در این پایگاه خبری در مورد دستاورد سفر یک روزه رئیس سازمان محیط زیست کشور به کهگیلویه و بویراحمد، روابط عمومی محیط زیست استان واکنش نشان داد.
به گزارش کبنا، در جوابیه سازمان محیط زیست آمده است: درج چنین اخباری با مضمون انتقاد از دستاورد یک سفر بیشتر به هلهله بعداز عروسی و هیاهو برای هیچ شباهت دارد. شما که داعیه دار مطالبه‌گری هستید علیرغم دعوت به حضور چرا شرکت نکرید تا بدون واسطه پرسشگر باشید؟ ساختمانی که از آن بعنوان آجر پاره یاد شده است می‌تواند احیاء‌گر گونه‌های منقرض شده برای سنوات آتی، علمی پژوهشی و آموزشی باشد/ متولی مدیریت پسماند وزارت کشور و شهرداری هاست محیط زیست دستگاه حاکمیتی نظارتی است.
به گزارش اداره روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد - یک روز پس از آنکه، علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه بازدید‌های استانی خود، نوزدهمین سفرش را در سوم آذر ۱۴۰۱ به کهگیلویه وبویراحمد داشت، یکی از پایگاه‌های خبری، انتقادی تحت عنوان «دستاورد سفر یک‌روزه رئیس سازمان محیط زیست کشور به کهگیلویه و بویراحمد چیست؟ / مدیرکل محیط زیست استان پاسخ دهد» را برروی خروجی قرار داد که با واکنش اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست رو به رو شد. براساس این گزارش- هادی سینایی رئیس اداره روابط عمومی محیط زیست در جوابیه به این خبر آورده است: روانشناسی اینگونه ادای مطلب نموده: اگر در یک مجموعه کاری همه اعضا برای شما کف و سوت بزنند همان موقع است که باید به کارکرد خود شک داشته باشید. او می‌گوید زمانی کار را درست انجام داده‌اید که منتقد داشته باشید. اما سؤالی که مطرح است این است که چه منقدی؟ با چه نیتی؟ این سفر همانند سایر سفر‌ها درحالی متناسب با مدت زمان حضور معاون رئیس جمهور در استان برنامه‌ریزی شده بود که از قبل، طی تماس تلفنی اکثر مدیران سایت‌ها و پایگاه‌ها به حضور و پوشش خبری دعوت شده بودند، اما منقد دستاورد‌های سفر، جزء آن دسته از اصحاب رسانه بود که علیرغم تماس تلفنی حضور پیدا نکرد تا از نزدیک و بدون واسطه همانند سایر اصحاب رسانه که حضور داشتند طرح پرسش و مطالبه‌گری داشته باشد، فلذا یک روز بعد از سفر به انتقاد از دستاورد‌های سفر می‌پردازد که این بیشتر به هلهله بعد از عروسی شباهت دارد تا مطالبه‌گری. در قانون مدیریت پسماند، متولی مدیریت پسماند وزارت کشور و شهرداری هاست، نقش محیط زیست بعنوان دستگاه حاکمیتی، نظارت است. بر اساس همین وظیفه نظارتی، تاکنون اکثر شهرداران بدلیل رعایت نکردن این قانون به مراجع قضایی معرفی شده‌اند. محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد برای کمک به حل مشکل پسماند استان، در سال جاری طی مکاتبه‌ای که با صندق ملی محیط زیست داشته است (سند موجود) برای کمک به راه‌اندازی فاز دوم کارخانه بازیافت زباله دشت روم، اعتبار میلیاردی دریافت نموده و از سرمایه‌گذار خواسته است برای اعطای تسهیلات مدارک لازم را آماده و تحویل صندوق دهد. حال سؤالی که در اینجا می‌شود مطرح نمود این است: وقتی صندوق ملی محیط زیست در سطح کلان، چنین اقدامی را برای رفع مشکل پسماند استان انجام داده، حضور رئیس سازمان در جایگاه دفن زباله دشت روم کمکی فراتراز این خواهد داشت؟؟ در بحث موزه تاریخ طبیعی و اهمیت آن برای نسل‌های آتی استان که در خبر بعنوان مشتی آجر از آن یاد شده، برای استان ما که قلب زاگرس است و جود آن دوچندان با اهمیت و ضروری است. فلذا تنها به نکته‌ای بسنده می‌کنم که داشتن چنین مرکزی می‌تواند در بحث احیاء گونه‌های جانوری و گیاهی که انقراض شده و یا در معرض خطر تهدید است، در بحث علمی، پژوهشی، آموزشی گردشگری، اقتصادی و تفریحی حائز اهمیت باشد. این ساختمان که در دور اول ریاست جمهوری احمدی نژاد کلنگ زنی شد با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی در این همه سال بعلت نبود و عدم تخصیص اعتبار نیمه کاره ر‌ها شده است. در این بازدید رئیس سازمان برای تکیمل این سرمایه قول مساعد و همکاری دادند. فلذا معتقد و راضی هستیم در هر سفر یک مشکل حل شود بهتر از هیاهو برای هیچ است. در بحث سد و سد‌سازی، در بحت آفات بلوط و آتش سوزی و... خبرنگاران حاضر در نشست طرح پرسش داشته‌اند که در جواب خبرنگار ایسنا بیان داشت: اجازه تکرار گتوند دیگری را در کشور نخواهیم داد.
به گزارش کبنا، اهمیت این موزه تاریخ طبیعی بر کسی پوشیده نسیت. اما همان‌طور که خود رئیس سازمان محیط زیست کشور گفته: متاسفانه ساختمان نیمه‌کاره موزه تاریخ طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد در شهر یاسوج که چند سال از بلاتکلیفی آن می‌گذرد انگار آثار باستانی است. استناد به همین سخن سلاجقه، خود عمق فاجعه را نشان می‌دهد. همان‌طور که در جوابیه این سازمان آمده، موزه تاریخ طبیعی، به دلیل وضعیت این استان، از اهمیت بسیاری برخوردار است. اما نقد این پایگاه خبری به فرسودگی پروژه است. پروژه‌ای که حدود یک دهه است کلید خورده و هنوز افتتاح نشده خود تبدیل به اثر باستانی شده و تنها مشتی آجر از آن باقی مانده است. فرسودگی پروژه‌ها یکی از مسأله‌های اصلی این استان است و تنها به همین پروژه موزه تاریخ طبیعی محدود نمی‌شود. اما پرسش‌هایی در مورد این پروژه مطرح است که مدیرکل این سازمان باید به آن پاسخ دهد؛ چرا پروژه قبل از اینکه پیش‌بینی تعیین اعتبار شود، کلید می‌خورد؟ چرا منابع آن از همان ابتدا کارشناسی نشده است؟ چرا از همان ابتدا اعتبارات لازم برای آن پیش‌بینی نمی‌شود تا یک پروژه که شاید در عرض کمتر از پنج سال به بهره‌برداری برسد، یک دهه ادامه دارد و هنوز اندر خم یک کوچه است؟ واضح است که ازسرگیری این پروژه، اعتباری چندبرابری نیاز دارد و نمی‌توان با همان اعتبار اولیه آن را به اتمام رساند. از سوی دیگر، وقتی رئیس سازمان محیط زیست آن را یک اثر باستانی می‌نامد، واضح است که معنای سخن او، آن است که تکمیل پروژه مستلزم مقاوم‌سازی زیرسازی‌های آن است. این در حالی است که اگر پروژه در زمان پیش‌بینی شده به بهره‌برداری می‌رسید نیازی به این هزینه‌های اضافی نبود. بنابراین آجرپاره خواندن پروژه از این منظر است که معنا پیدا می‌کند.
از سوی دیگر، همان‌طور که گفته شد، در نسبت با سایر مسائل زیست‌محیطی استان که ضرورت و اولویت بیشتری دارند، بهتر بود که در بازدید رئیس محیط زیست کشور از کهگیلویه و بویراحمد، به آنها نیز اشاره می‌شد. چرا راه دور برویم در بیخ گوش ساختمان اداره‌کل محیط زیست استان، درختان کهنسال به راحتی قلع و قمع می‌شوند، صدایی از این سازمان درنمی‌آید؛ گویی محافظت از محیط زیست را وظیفه خود نمی‌داند.
در نقدی که نسبت به دستاورد رئیس سازمان محیط زیست منتشر شده بود، آمده بود که مسائل بسیار مهم زیست‌محیطی در استان از قبیل آلودگی هوا، آفت درختان بلوط، آتش‌سوزی جنگل‌ها، سدسازی‌های غیراستاندارد، دفن زباله غیراصولی، ورود فاضلاب و پسماند به زمین‌های کشاورزی و مواردی از این دست مورد اشاره قرار گرفته بودند که متأسفانه در جوابیه محیط زیست مورد غفلت قرار گرفته‌اند.
 به طور کلی به نظر می‌رسد سازمان محیط زیست در کهگیلویه و بویراحمد، وظیفه حفاظتی خود را به کنار نهاده و گرفتار حواشی‌ای شده که آفتی هستند بر آفت‌های درختان بلوط استان. درواقع محیط زیست به جای اینکه آفت‌های زیست‌محیطی استان را بزداید خود دچار آفت‌های متعددی شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Iran, Islamic Republic of
آقای جاودان خرد ضعیف ترین مدیرکل ادوار محیط زیست می باشد و بی تجربگی ایشان باعث نابود شدن محیط زیست شده است.
شهروند
Iran, Islamic Republic of
میتونی لطف کنی چند نمونه اش را نام ببرید
Iran, Islamic Republic of
کبنا نیوز =حاشیه + باج گیری
پیش کسوت
Iran, Islamic Republic of
من مانده ام محیط زیست چطور می چرخه با این تیم مدیریتی
همیار
Iran, Islamic Republic of
با حرفای درشت ودهان پرکن نمیشه مدیریت کرد.پختگی ،تجربه ،شناخت عمیق از مسائل ،همدلی وهماهنگی لازم است.
شاهد
Iran, Islamic Republic of
تنگ نظری ،تبعیض سردسیر وگرمسیر وطایفه گرایی اجازه استفاده از نیروهای توانمندرانمی دهد ،بهمین خاطرمجموعه فوق العاده ضعیف ومستاصل است.
مدیر
Iran, Islamic Republic of
تغییر جوهره ذاتی مدیریت برای بهبود عملکرد می باشد اما با شاخصهای توانایی ،تجربه وتخصص بدون در نظر گرفتن ملاحظات قومی وطایفه ای وجغرافیایی ،اما متاسفانه تنگ نظری وملاحظات شدید فضا را محدود وکاملا بسته نموده وهمین دلایل سبب شده هیچگونه تغییری برای بهبود وضعیت نابسامان موجود انتفاق نیفتد.
محیط بان
Iran, Islamic Republic of
آفت که چه عرض کنیم.درد بیدرمان به جان محیط زیست افتاده.از چاله به چاه افتادیم.یک نفر رامیشد یه جوریت حمل کرد اما یک گروه ویک طایفه را هرگز
Iran, Islamic Republic of
والا تا جایی که ما میدونیم همین طایفه را که میفرمایید مدیریت قبلی آورده و آقای جاودان خرد بنده خدا به هیچکدومش مسولیت نداده
مطلع
Iran, Islamic Republic of
رسانه کبنا جز چوب لای چرخ کارهای استان گذاشتن وظیفه دیگری ندارد. این رسانه باید پاسخ دهد در قبال این همه بودجه های دریافتی از دولتها چه کار مفیدی انجتم داده و چه مشکلی را حل کرده
بازرس
Iran, Islamic Republic of
اقای استاندار ونمایندگان استان خیلی زود به انتخاب خوب نکردن خود در میان گزینه های مطرح شده ،رسیدند.اگر منافع سیاسی و...دخیل نبود قطعا شرایط جور دیگر رقم می خورد.دست خدا بالاتر است.
Iran, Islamic Republic of
مدیر فقیر
نمیدونه بنده خدا
مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

در دو انتخابات اخیر (۱۳۹۸ و ۱۴۰۰) رکورد کاهش مشارکت شکسته شد و اصولگرایان پیروز میدانی ...
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
1