تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۴۴
کد مطلب : ۴۵۴۷۱۴
کبنا بررسی می‌کند؛

بخش اول) پرداخت حقوق با ارزش افزوده در شهرداری سرفاریاب / تبعیض‌هایی که دامن این شهرداری را گرفته است / استفاده خارج از ضابطه از نیروهای شرکتی

۰
بخش اول) پرداخت حقوق با ارزش افزوده در شهرداری سرفاریاب / تبعیض‌هایی که دامن این شهرداری را گرفته است / استفاده خارج از ضابطه از نیروهای شرکتی
کبنا ؛
شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد در رقابتی نفس‌گیر با یکدیگر برای ناکارآمدی هستند؛ سرفاریاب نیز از این قاعده مستثنی نیست.
به گزارش کبنا، عملکرد شهرداری‌های استان کهگیلویه و بویراحمد بارها از سوی رسانه‌ها و برخی از مسئولین استانی مورد نقد قرار گرفته است. در بسیاری از جلسات شورای فنی استان نیز اقدامات شهرداری‌ها نقد و بررسی شده است. البته شهرداری سرفاریاب به دلیل مسافت زیادی که نسبت به مرکز استان دارد، کمتر به چشم آمده است.
بررسی‌های کبنا نیوز نشان می‌دهد برخی از اعضای شورای شهر که اکثریت شورا هستند، در کمک به شهردار از پاره‌ای مسائل چشمپوشی می‌کنند و در نتیجه در شهرداری سرفاریاب اقداماتی خارج از ضابطه انجام می‌شود که در این نوشته به برخی از آنها اشاره می‌شود و موارد بعدی در آینده با جزئیات بیشتر منتشر خواهند شد.
یکی از موضوعات بسیار مهم، مبنع درآمد شهرداری‌هاست؛ شهرداری سرفاریاب درآمد پایداری ندارد. این در حالی است که بارها تأکید شده که شهرداری باید بتواند بخشی از حقوق کارکنان خود را بر اساس درآمدی که کسب می‌کند پرداخت نماید. با این وجود اعتباری تحت عنوان ارزش افزوده به شهرداری‌ها تزریق می‌شود که باید صرف مواردی همچون هزینه‌های عمرانی شود. اما بررسی‌ها و گزارش‌ها نشان می‌دهد که مبلغ بسیار اندکی از این اعتبار صرف کارهای عمرانی می‌شود. برخی مدعی هستند که در شهرداری سرفاریاب این مبلغ چیزی حدود 5 درصد است. این در حالی است که تأکید شده که اعتبار ارزش افزوده نباید صرف هزینه‌های جاری و پرسنلی شود. اما در شهرداری سرفاریاب بخشی از حقوق‌ها با همین ارزش افزوده پرداخت می‌شود. گویی هزینه‌ای که باید صرف خدمات اجتماعی و شهری می‌شد، در سایه سوءمدیریت و ناکارآمدی خرج پرداخت حقوق می‌شود.
با این وجود شهرداری سرفاریاب در پرداخت حقوق کارکنان خود نیز تعلل‌هایی دارد و گفته می‌شود حقوق برخی از کارکنان به موقع پرداخت نمی‌شود.
حتی در پرداخت‌ها و خریدهای شهرداری سرفاریاب نیز حرف و حدیث‌هایی وجود دارد که اسناد آن در دفتر کبنا نیوز موجود است و در صورت ضرورت منتشر خواهد شد.
موارد دیگری در این شهرداری وجود دارد؛ بر اساس مستندات، برخورد شهردار با برخی از کارکنان خود درست نبوده و موجب رنجش خاطر آنها شده است. علاوه بر این، بر خلاف قوانین موجود، استفاده نامناسبی از نیروهای شرکتی در این شهرداری می‌شود. در جایی که بر اساس قانون، نیروی شرکتی نباید وجود داشته باشد، از نیروهای شرکتی استفاده شده است. شهردار سرفاریاب باید پاسخ دهد آیا در این شهرداری قحط‌الرجال پیش آمده است که چنین استفاده‌ای از نیروی شرکتی می‌کند؟
حرف و حدیث‌هایی نیز در مورد تبعیض در استفاده از امکانات این شهرداری وجود دارد. گفته می‌شود در شهرداری سرفاریاب برخی از نورچشمی‌ها هزینه‌ای برای استفاده از آمبولانس این شهرداری پرداخت نمی‌کنند. در حالی که از دیگر شهروندان هزینه گرفته می‌شود. شهردار سرفاریاب باید علت چنین اقداماتی را روشن و شفاف توضیح دهد.
موارد دیگری نیز از ناکارآمدی در شهرداری سرفاریاب وجود دارد که در بخش‌های بعدی منتشر خواهند شد.
کبنا نیوز آمادگی درج جوابیه شهرداری سرفاریاب را دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
1