تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۳۸
کد مطلب : ۴۵۴۴۶۷
دولت قطر از صدور روادیدبرای گروه ورزشی اینترنشنال خودداری کرد؛

اخراج مفتضحانه اینترنشنال / قطر، اینترنشنال را نقره داغ کرد!

۲
۳
اخراج مفتضحانه اینترنشنال /  قطر، اینترنشنال را نقره داغ کرد!
کبنا ؛خبر ویرانگر و عبرت‌آموز بود: قطر از ورود اعضای شبکه تروریستی سعودی (ایران‌اینترنشنال) به جام‌جهانی جلوگیری و از صدور کارت برای خبرنگاران این سازمان تروریستی خودداری کرده است.
روزنامه جوان نوشت: همان شبکه تروریستی که دو ماه است تبلیغ و تلاش می‌کند تا تیم‌ملی فوتبال ایران از جام‌جهانی حذف شود، بدون آنکه دغدغه از دست دادن مخاطبانش را داشته باشد، چه اصولاً آن‌ها به‌خوبی می‌دانند مخاطبان اصلی و حرف‌گوش‌کن این شبکه در ایران، بسیار اندک و از جنس آشوبگر، وطن‌فروش و جوزدگان فریب‌خورده هستند و هویتی به نام ایران و تیم ملی ایران برای آنان اهمیتی ندارد. احتمالاً این شبکه تروریستی تلاش‌های خود را برای حضور در جام‌جهانی می‌کند، اما «جوان» با خبر شد که خبرنگاران بی‌بی‌سی نیز از هتل محل اقامت تیم ملی فوتبال ایران رانده شده‌اند و قطر ۵ هزار بلیت مسابقه و رزرو هتل گروهک منافقین و تجزیه‌طلبان را که برای بازی‌های ایران خریداری کرده‌بودند، باطل و لغو کرده است. ورود جیمی‌جامپ‌های آموزش‌دیده منافقین هم منتفی شد و هرگونه پرچم غیر از پرچم رسمی کشور نیز جایی در بازی‌های ایران نخواهد داشت.
این اگرچه به‌عنوان دستاوردی برای دیپلماسی ایران است، اما قطری‌ها همه آن را به نام ایران فاکتور نکرده‌اند، زیرا یک کینه قدیمی هم از سعودی‌ها داشتند که سال‌ها با قطر خصومت و ادعای آقابالاسری داشت و مدتی نیز این کشور را محاصره هوایی کرد که در آن زمان قطر با کمک ایران اموراتش را گذراند و حالا وقت انتقام بود!
همراه با شبکه‌های معاند مردم ایران برخی روزنامه‌های اصلاح‌طلب نیز از انعکاس گزارش‌ها و تصاویر بدرقه تیم‌ملی خودداری کردند تا نشان دهند در سمت‌وسو و هدف چیزی از آن شبکه‌هایی که دنبال تحریم و حذف تیم‌فوتبال ایران بودند، کم ندارند! این روزنامه‌ها درعوض با پوشش اخبار کذب مثل دلیل دعوت علی‌کریمی بازیکن جوان به تیم ملی دروغ‌سازی کردند تا چرخه ضدملی خود را کامل کنند. همراه با شبکه‌های معاند مردم ایران برخی روزنامه‌های اصلاح‌طلب نیز از انعکاس گزارش‌ها و تصاویر بدرقه تیم‌ملی خودداری کردند تا نشان دهند در سمت‌وسو و هدف چیزی از آن شبکه‌هایی که دنبال تحریم و حذف تیم‌فوتبال ایران بودند، کم ندارند!
این روزنامه‌ها به جای آن در انعکاس اخبار کذب مثل دلیل دعوت علی‌کریمی بازیکن جوان به تیم ملی دروغ‌سازی کردند تا چرخه ضدملی خود را کامل کنند. تیم ملی عصر دوشنبه بعد از مراسم بدرقه و دیدار با رئیس‌جمهور راهی قطر شد، اما نکته جالب توجه این بود که این مسافرت بزرگ و مهم صبح دیروز در رسانه‌های جریان اصلاحات چندان منعکس نشد تا مدعیان اصلاحات راه شکست‌خورده رسانه‌های معاند سعودی و لندنی را در پیش بگیرند.
ایران‌نالی‌ها راه داده نشدند
دیروز خبر رسید که دولت قطر از ورود اعضای سازمان تروریستی «ایران‌نال» (سعودی اینترنشنال) به خاک این کشور جلوگیری کرده و تاکنون آی‌دی‌کارت برای افراد معرفی‌شده از سوی اینترنشنال صادر نشده است. به نظر می‌رسد با توجه به عملکرد شبکه اینترنشنال در تشویق به آشوب و اغتشاش در ایران، مقامات قطری تصمیم گرفته‌اند برای برگزاری هرچه آرام‌تر و تأمین امنیت بهتر جام جهانی، اعضای این رسانه وابسته به عربستان سعودی و سرویس موساد را به قطر راه ندهند. البته قطری‌ها قطعاً همه این مسئله را به حساب فوتبال و یا حمایت از ایران فاکتور نمی‌کنند و انتقام سال‌ها دشمنی سعودی‌ها با خود و تحریم و محاصره هوایی آنان را هم می‌گیرند. حالا باید دید شبکه وابسته به سعودی که اعلام هم کرده با گزارشگری مزدک میرزایی و مفسری محمد تقوی بازی‌های ایران را پخش مستقیم می‌کند، قرار است از کجا و چگونه این بازی‌ها را پخش کند. در لندن می‌نشینند یا در بغل والد اره به‌دست‌شان و در بیابان‌های عربستان سعودی، بازی‌ها را پخش مستقیم می‌کنند!
اخراج مفتضحانه اینترنشنال /  قطر، اینترنشنال را نقره داغ کرد!
ایران‌نالی‌ها برای به حاشیه کشاندن تیم ملی ایران و جو‌سازی رسانه‌ای علیه کشورمان در جریان رقابت‌های جام جهانی برنامه‌ها داشتند، اما حالا و با اقدام قاطع قطر باید حسرت جام جهانی را بکشند و در همان رسانه وابسته خود بنشینند و کاسه چه کنم، چه کنم به دست بگیرند.
حالا شاید یاد بگیرند که همیشه هم نمی‌توان آتش‌بیار معرکه بود و زد و در رفت. دو ماه هر کاری دلشان خواست، کردند و حالا می‌خواستند مثلاً میوه برداشت کنند، اما چنان تیرشان به سنگ خورد که در برگشت و کمانه کردن مغز خودشان را هدف گرفت. حالا دیگر نه فقط در جام جهانی که در سازمان ملل هم جایی ندارند تا ثابت شود وابسته بودن هیچ ارزشی ندارد.
وطن‌فروشی به اسم هم‌میهنی.
اما باید تأسف خورد به حال آن‌هایی که در ایران دنباله‌روی سیاست‌های این رسانه‌ها هستند و از هیچ تلاشی برای حاشیه‌سازی فروگذار نمی‌کنند. دیروز بود که روزنامه هم‌میهن در ادعایی مضحک علت دعوت شدن علی کریمی بازیکن شاغل در لیگ ترکیه را مقابله با سر دادن شعار به نام همنام او از سوی معاندان در جام جهانی عنوان کرد و نوشت: «دعوت از او این شایعات را قوت بخشیده که با توجه به اینکه او همنام «علی کریمی»، بازیکن سابق تیم‌ملی ایران و باشگاه پرسپولیس است، در صورت تشویق تماشاگران حاضر در استادیوم‌های دوحه، این توجیه وجود داشته باشد که علی کریمی، بازیکن سوپرلیگ ترکیه و ملی‌پوش فعلی ایران در حال تشویق شدن است.»
تحلیل روزنامه هم‌میهن با استقبال بی‌بی‌سی رو‌به‌رو شد. البته این رسانه‌ها مدت‌هاست در سطل زباله مانده‌اند، یا آتش‌زدن آن یا ارتزاق خبری از زباله‌های خبری یکدیگر.
اما وقتی به حرف‌های چهار سال قبل کارلوس کی‌روش در جام جهانی روسیه دقت و حداقل یک‌بار دیگر آن را مرور کنیم، متوجه می‌شویم که چرا علی کریمی در تیم ملی حضور دارد. چهار سال قبل کی‌روش در پاسخ به خبرنگارانی که از او پرسیده بودند تیم‌های دیگر ستاره‌هایی، چون رونالدو را دارند، گفته بود: «اگر آن‌ها رونالدو دارند، ما علی کریمی و سعید عزت‌اللهی را داریم» و این گونه به پدیده‌های جوان خود اهمیت داده بود. طبیعی است که هر مربی، بازیکنان مورد نظر خود را دعوت کند و وقتی علی کریمی از نظر کی‌روش یک پدیده محسوب می‌شود حتماً هنوز هم در ترکیب او جایگاه خاص خودش را دارد. ضمن اینکه با توجه به میزان آمادگی بازیکنان اصلاً شاید فرصتی به کریمی برای به میدان آمدن داده نشود که بخواهد عکس‌العملی به تشویق‌های همنام مورد نظر معاندان نشان دهد.
این حاشیه‌سازی‌ها تنها یک چیز را ثابت می‌کند که جریان مخالف وقتی پای منافع خودش در میان نباشد، حتی حاضر به وطن‌فروشی و حاشیه‌سازی برای عدم موفقیت تیم ملی هم می‌شود.
 قطر، اینترنشنال را نقره داغ کرد!
روزنامه خراسان نوشت: ورود شبکه اینترنشنال به قطر ممنوع شد.شبکه ایران اینترنشنال اعلام کرده که اجازه ورود به قطر را برای جام جهانی فوتبال پیدا نکرده است.چندی پیش وزارت اطلاعات،شبکه  ایران اینترنشنال را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داده بود. این شبکه  در اغتشاشات اخیر، علاوه بر گفت‌وگوهای متعدد با نیروهای تروریست و تجزیه‌طلب، در تلویزیون و صفحات مجازی خود به آموزش رفتارهای خشونت‌آمیز نیز می‌پرداخت.این موضوع باعث شد کاربران شبکه‌های اجتماعی، از ایران اینترنشنال به عنوان یک شبکه تروریستی نام ببرند.به نظر می‌رسد همین مسئله در رویکرد دولت قطر و نوع مواجهه با این شبکه تأثیرگذار بوده است.ابطال مجوز ورود یکی از عوامل ایران اینترنشنال به قطر و صادر نکردن مجوز برای دیگر عوامل این شبکه به منظور تهیه گزارش از مسابقات جام جهانی فوتبال که به میزبانی قطر کمتر از یک هفته دیگر آغاز خواهد شد، به شدت عصبانیت این شبکه را برانگیخته است.این شبکه در گزارشی توام با عصبانیت اعلام کرد: همگی به جام جهانی ۲۰۲۲ خوش آمدید، البته اگر کاری بر خلاف میل جمهوری اسلامی انجام ندهید. ایران‌اینترنشنال تنها شبکه رسانه‌ای دنیا بود که با شروع اغتشاشات در ایران روال عادی برنامه‌های خود را متوقف کرد و به پوشش ۲۴ ساعته آشوب‌های داخلی ایران پرداخت.ازسوی دیگر جوان آنلاین نوشت:بی‌بی‌سی فارسی که به تازگی در نزاع با ایران‌ اینترنشنال مدعی شده اخبار ایران را بدون تحلیل منتشر و صرفاً گزارش می‌کند، در خبری که به منع‌شدن خبرنگاران شبکه الجزیره از پوشش اخبار آشوب ایران پرداخته، بی‌طرفی خود را مثل بقیه اخبارش فراموش کرده است.بی‌بی‌سی برای آن که خشم خود را از این رویکرد الجزیره و قطر نشان دهد، ممنوعیت همجنس‌گرایی در جام‌جهانی قطر را یادآوری می‌کند تا مخاطب خود را قانع سازد که قطر خیلی بد است! بی‌بی سی درباره مخاطبان خود و گرایش جنسی آن‌ها چه گمانی کرده است؟! این شبکه دروغ‌پرداز می‌نویسد: «تصویر نامه‌ای از مدیرکل شبکه الجزیره قطر منتشر شده که از دیگر مدیران این شبکه خواسته از پوشش اعتراض‌ها در ایران، از جمله در شبکه‌های‌اجتماعی شخصی خودداری کنند، در غیر این صورت مجازات خواهند شد.»به‌نظر می‌رسد همسایگی قطر با ایران و واهمه تدارک‌چی‌های رسانه‌ای آشوب از نزدیک شدن به اطراف سرزمین ایران نیز مانع جدی آن ها برای راه انداختن بازی سیاسی در کنار زمین فوتبال خواهد بود.همه این  ها در شرایطی رخ داده که به نوشته صبح نو، اختلاف میان ایران دوستان و خودفروختگان، پس از انتشار فایل صوتی منتسب به رعنا رحیم پور خبرنگار مشهور بی بی سی فارسی، دور تازه‌ای به خود گرفته است.این روزنامه تاکید کرده: وقایع اخیر در کشور موجب شد در صف براندازان، اختلاف فاحشی بر سر تمامیت ارضی کشور ایجاد شود و برخی که رگه‌هایی از ایران دوستی همچنان در آن ها غلیان دارد، حساب خود را از خودفروختگان جدا کنند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
تو دنیای آزاد وقتی ایران پول بده که حکم فرما بشه. رسانه زردی مثل شما چی باید تیتر بزنه. نمونه اش کامنتی که میفرستم و پخش نمیشه از همون تفکر هست.
ث ع
Iran, Islamic Republic of
خدا بر حق است وهرشری مطلقآ شرنیست ومحاسنی دارد تازه حقیقت جمهوری اسلامی داره عیان میشه هرچند ازلحاظ اقتصادی مشکلات زیاده اما خداراشکر چهره خبیث شیاطین برهمگان روشن شد
درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
1