تاریخ انتشار
شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۰۱
کد مطلب : ۴۵۴۱۵۹
گزارش کبنا از شرکت آب و فاضلاب؛

بخش دوم) سوءمدیریت در آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد؛ از جذب نیروی غیرشفاف تا عدم رعایت قانون منع مداخله کارکنان دولت

۳
۰
بخش دوم) سوءمدیریت در آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد؛ از جذب نیروی غیرشفاف تا عدم رعایت قانون منع مداخله کارکنان دولت
کبنا ؛
با وجود اینکه سوءمدیریت برخه در شرکت آب و فاضلاب، پیامدهای بسیاری برای وضعیت آب استان داشته است، اما وی همچنان مدیرعاملی این شرکت مهم را بر عهده دارد. 
به گزارش کبنا، اسفندیار برخه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد که گویی حضورش در این شرکت با حضور یکی از مسئولین ارشد استانداری کهگیلویه و بویراحمد گره خورده است، اغلب پاسخگوی مردم و مسئولین نیست.
در یکی از جلسات مهم که طی آن قرار بود پروژه آبرسانی به مناطق مختلف یاسوج کلنگ‌زنی شود، برخه حضور پیدا نکرده بود که مورد نقد معاون سیاسی استاندار قرار گرفت. در آن جلسه رئیس آب و فاضلاب شهرستان بویراحمد گفت که برخه در تهران حضور دارد. اما بعدازظهر همان روز برخه اعلام کرد که به دلیل حضور در جلسه‌‌ای با حضور حاجی‌زاده معاون استاندار، در جلسه مهم صبح غیبت کرده است. برخه حتی پاسخگوی تلفن معاون سیاسی استاندار نیز نبود؛ گویی استاندار از نظر برخه نه احمدزاده، بلکه شخص دیگری است.
از سوی دیگر، یکی از مطالبات برجای مانده در این شرکت، مطالبات آبدارانی است که برخه گفته بود مسأله آنها را حل می‌کند. اما نه تنها حل نشد، بلکه چندی پیش یکی از آنها دست به خوکشی زد.
یکی از آبداران در گفت‌وگو با کبنا نیوز ضمن اظهار گلایه از عملکرد برخه، گفت: با وجود اینکه هشت ماه از سال گذشته، اما هنوز قرارداد نبسته‌ایم.
وی ادامه داد: ماه‌هاست که حقوق آبداران پرداخت نشده است و حتی از ابزارهای قانونی نیز استفاده کرده‌ایم که مطالباتمان پرداخت شود.
گفتنی است برخه آنقدر ضعیف عمل کرده که در سایه سوءمدیریتش، یکی از آبداران دست به خودکشی زد. برخه در اقدامی که بیشتر شبیه به فرار رو به جلو بود، به جای عذرخواهی، رئیس اداره آب دیشموک را عزل کرد که اصلاً جذب اعتبار در حیطه اختیارات و توانایی‌های او نبود.
از سوی دیگر، بارها به وضعیت فرسودگی شبکه در استان انتقادهایی وارد شده است. حدود نیمی از آب شهری کهگیلویه و بویراحمد به خاطر فرسودگی شبکه و مواردی از این دست هدر می‌رود. در وضعیتی که برخی از شهرستان‌های استان با تنش آبی روبه‌رو هستند و بیم آن می‌رود در آینده نزدیک با بحران آبی نیز روبرو شوند، عزمی جدی از سوی آب و فاصلاب استان کهگیلویه و بویراحمد احساس می‌شود که بتواند با جذب اعتبار، سیستم توزیع آب شهری را به درستی مدیریت و اصلاح کند. اما متأسفانه در دوره مدیرعامل کنونی این شرکت، اقدام به‌خصوصی در این زمینه دیده نشده است. حتی گاهاً شکستگی برخی انشعابات در خیابان‌ها و مناطق شهری، برای مدت‌ها بدون توجه به حال خود رها شده است.
گفته می‌شود برخه تعدادی نیرو جذب کرده است که روند جذب آن شفاف نیست. از سوی دیگر، انتظار می‌رود دستگاه‌های نظارتی ورود کنند و صورت‌حساب‌های این شرکت را بررسی کنند که آیا به صورت قانونی عمل شده است یا خیر. چرا که حرف و حدیث‌هایی در مورد پرداخت صورت‌وضعیت‌های آخر سال وجود دارد.
علاوه بر این گفته می‌شود در شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد، گاهاً قانون منع مداخله کارکنان دولت در معاملات رعایت نمی‌شود.
ازاین‌رو لازم است دستگاه‌های نظارتی به این مسأله ورود کرده تا بیش از این شاهد سوءمدیریت در این شرکت مهم در استان نباشیم. چرا که به گفته فرماندار بویراحمد، در بویراحمد با تننش آبی روبه‌رو هستیم. روشن است که ادامه این رویه، ممکن است موجب بحران آبی در استان شود.

بیشتر بخوانید:

بخش اول) برخه می‌رود؟

کبنا نیوز آمادگی انتشار پاسخ مسوولان آب و فاضلاب را دارد؟            
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
Iran, Islamic Republic of
اگر مدیر بود وضع شهرداری را فاجع بار نمی کرد
Iran, Islamic Republic of
کاردانی بهداشت
هم شهری
Iran, Islamic Republic of
مدیر محترم سایت کبنا نیوز :
با عرض سلام و ادب خدمت شما، در خصوص متنی که در پی ناکارامدی مدیر آب و فاضلاب استان درج کرده بودید تعدادی از هم استانی ها نظرات خود را بیان کرده بودند، اما متأسفانه مشاهده شد که نظرات ارسالی حذف شده اند، که این موضوع باعث ناراحتی خوانندگان مطلبتان می شود، لازم به ذکر است که احتمالاً مطلب را قبول داشته اید که آن را درج کرده اید ، در غیر این صورت نباید آن را درج می کردید، که الآن مجبور به پاک کردن نظرات خوانندگان شوید. این نابسامانی های مدیریتی در شرکت آب و فاضلاب به نظر اکثر پرسنل شرکت به دلیل نا کارامدی سیستم سیاسی استان و به تبع آن به واسطه روابط دوستی مختلف می باشد. و متأسفانه سیستم سیاسی استان بازیچه دست ضعیف ترین فرد شرکت آب و فاضلاب شده است که نه دارای تخصص آب و فاضلابی است و نه دارای کارامدی مدیریتی است،
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1