تاریخ انتشار
يکشنبه ۸ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۳۱
کد مطلب : ۴۵۳۹۳۵
کبنانیوز عملکرد فرمانداری گچساران را بررسی می‌کند؛

بخش اول) صولتِ گمشده فرمانداری گچساران / جای خالی عبدالرحیم رحیمی

۳
بخش اول) صولتِ گمشده فرمانداری گچساران / جای خالی عبدالرحیم رحیمی
کبنا ؛
صولتی که روزی با حضور عبدالرحیم رحیمی بر فرمانداری گچساران، حکمرانی می‌کرد، اکنون در دوره روانبخش دیهیم، دود شده و به هوا می‌رود.
پایگاه خبری کبنا نیوز در نظر دارد طی سلسله‌مطالبی به بررسی عملکرد فرماندار گچساران در بخش‌های عمرانی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بپردازد.
روانبخش دیهیم فرماندار کنونی گچساران که پیش از انتصاب به عنوان فرماندار، معلم بوده است، تا پیش از رسیدن به این پست، قاعدتاً شناختی نسبت به تبصره‌ها، ماده‌ها و تفاهم‌نامه‌ها نداشته است؛ چرا که تجربه چندانی در حوزه اجرایی ندارد.
گفته می‌شود سید ناصر حسینی‌پور مستقیماً در انتخاب او دخالت داشته است؛ بنابراین عملکرد دیهیم به عنوان پیشانی عملکرد نماینده در نظر گرفته می‌شود؛ به همین خاطر است که برخی، دیهیم را یکی از بزرگترین اشتباهات سید ناصر عنوان می‌کنند. این در حالی است که عبدالرحیم رحیمی فرمانداری که در کنار تاجگردون بود، آنچنان عملکرد موفقی داشت که به عنوان فرماندار نمونه کشور انتخاب شد و وزیر کشور او را به عنوان فرماندار ویژه لرستان انتخاب کرد.
اما روانبخش دیهیم تاکنون اقدام قابل توجهی انجام نداده است. پروژه‌های عمرانی این شهرستان سرعت بالایی ندارند. شهرک‌های صنعتی گچساران نیز شرایط مناسبی ندارند.
دیهیم حتی قدرت چانه‌زنی چندانی برای جذب اعتبارات نیز ندارد. این در حالی است که او در آینده قرار است یکی از مهمترین انتخابات‌های استان را در گچساران برگزار کند؛ انتخاباتی که پرشور، پررونق و گاهاً حاشیه‌دار بوده است.
تا آنجایی که در خبرها آمده است دیهیم نشست‌های تعاملی با دهیاران، ریش‌سفیدان و منتفذان شهرستان نداشته است. وی حتی از قدرت نفوذ کلام چندانی نیز برخوردار نیست. در حالی که عبدالرحیم رحیمی چنان با اقتدار مدیریت می‌کرد که مدیران کل نیز حساب ویژه‌ای روی او باز می‌کردند. اما حالا در نشست شورای اداری، مدیرعامل شرکت نفت، به جای اینکه خود در جلسه حضور یابد، یکی از معاونین و یا کارشناسان جزء شرکت را می‌فرستد و خود کمتر در جلسات شرکت می‌کند.
موضوع جذب نیرو در پتروشیمی به ویژه جذب نیروهای غیربومی با حواشی دنباله‌داری روبرو شد که متأسفانه فرماندار گچساران نتوانست آن را سامان دهد و هنوز هم نارضایتی در این خصوص وجود دارد.
بنابراین اگر روزی جایگاه اجتماعی و سبد آرای سیدناصر حسینی‌پور ضربه بخورد ممکن است ناشی از عملکرد دیهیم باشد. 
حسینی‌پور که یکی از نمایندگان شناخته شده در سطح کشوری است و مورد توجه رهبر انقلاب نیز بوده است، نامه به رئیس جمهور مبنی بر لغو شکایات از رسانه‌ها را امضاء کرده بود. این در حالی است که دیهیم نه تنها توان نقدپذیری را ندارد، به رسانه‌های آزاد نیز اجازه نمی‌دهد در جلسات حضور پیدا کنند.
صولتی که روزی با حضور عبدالرحیم رحیمی بر فرمانداری گچساران، حکمرانی می‌کرد، اکنون در دوره روانبخش دیهیم، دود شده و به هوا می‌رود.
گفتنی است کبنا نیوز در آینده عملکرد فرماندار گچساران را در سه حوزه عمرانی، فرهنگی و اجتماعی مورد نقد و بررسی قرار خواهد داد. این پایگاه خبری آمادگی انتشار جوابیه افراد و دستگاه‌هایی که در این خبر از آنها نام برده شده است را دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
روزنه‌های احیای برجام

روزنه‌های احیای برجام

دلايل متعددي وجود دارند که نشان مي‌دهند بهتر است امريکا به دنبال احياي برجام باشد و به ...
بحران بدهی دولت؛ بدهکاری چه بر سر دولت می‌آورد؟

بحران بدهی دولت؛ بدهکاری چه بر سر دولت می‌آورد؟

انتشار صورت‌های مالی بانک‌ها دولتی در سال گذشته، حاکی از زیان انباشته قابل توجه آن‌ها ...
1