تاریخ انتشار
شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۹
کد مطلب : ۴۵۳۸۸۴
کبنا گزارش می‌دهد

تشییع شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ / ازدحام شدید جمعیت در تمام مسیرهای تشییع / فرمانده سپاه: آرتین عزیزم؛ همه خادم توییم و روی مژه‌های چشم ما بزرگ خواهی شد و برای آیندگان تعریف خواهی کرد + عکس و فیلم

۲
۱۴
تشییع شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ /  ازدحام شدید جمعیت در تمام مسیرهای تشییع / فرمانده سپاه: آرتین عزیزم؛ همه خادم توییم و روی مژه‌های چشم ما بزرگ خواهی شد و برای آیندگان تعریف خواهی کرد + عکس و فیلم
کبنا ؛مراسم تشییع شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ با حضور اقشار مختلف مردم در صحن سومین حرم اهل بیت (ع) آغاز شد.
به گزارش کبنا، مراسم تشییع پیکرهای پاک ۱۱ شهید عملیات تروریستی حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) با حضور مردم از میدان امام حسین به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) آغاز شد.
 به گزارش کبنا، مراسم تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر احمد بن موسی (ع) امروز هفتم آبان ماه، ساعت ۹ صبح از میدان امام حسین به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) با حضور مردم آغاز شد.
مسیر این مراسم از میدان امام حسین به سمت میدان شهدا است و در نهایت شهدا، در حرم مطهر شاهچراغ خاکسپاری می‌شوند.
       
با تصمیم استاندار فارس، امروز شنبه هفتم آبان‌ماه، تعطیل اعلام شده است.
 تشییع شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ/ قیام مردم شیراز به احترام شهدای حرم+عکس و فیلم
غروب روز چهارشنبه (۴ آبان ۱۴۰۱) فردی مسلح با حمله به نمازگزاران حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در شهر شیراز ۱۳ نفر را به شهادت رساند و ۳۰ نفر را مجروح کرد.
 تشییع شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ/ قیام مردم شیراز به احترام شهدای حرم+عکس و فیلم
 تشییع شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ/ قیام مردم شیراز به احترام شهدای حرم+عکس و فیلم
خیابان منتهی به آستان شاهچراغ مملو از جمعیت
        

جمعیت انبوهی از مردم شیراز برای بدرقه شهدای خود در مسیر تشییع قرار دارند که هم‌اکنون خیابان منتهی به حرم شاهچراغ(ع) مملو از جمعیت بوده و تمامی صحن‌های آستان نیز حضور انبوه مردم را در خود می‌بیند.

عزاداری پرشور هیئات مذهبی شیراز در تشییع شهدای حرم
هیئات عزاداری شهر شیراز نیز با برپایی دسته‌جات عزاداری به سمت آستان شاهچراغ(ع) مشغول عزاداری در تشییع شهدای سومین حرم اهل بیت در ایران هستند.

داعشیِ بی‌ریشه، شیراز دمشق نمیشه
          

مردم شیراز در تشییع شهدای حرم با سردادن شعارهایی همچون "داعشی بی‌ریشه، شیراز دمشق نمیشه" و "زن زندگی شهادت، شیراز ما تسلیت" این پیام را به تمامی تروریست‌های داعشی و اربابان مستکبر آن‌ها رساندند که این مردم زیر بیرق اهل بیت و شهیدان تا آخرین خون در میدان مبارزه هستند.
           
آمادگی شاهچراغ برای پذیرایی از شهدای حرم
       

خیلی عظیمی از جمعیت حاضر در مراسم هم‌اکنون در صحن‌های حرم حضرت احمد بن موسی(ع) قرار دارند تا ساعتی دیگر شهدای این حرم در جوار برادر امام رضا(ع) به خاک سپرده شوند.
خیل جمعیت در حال مشایعت شهدا 
          

کمتر یک ساعت مانده به اذان ظهر لحظه به لحظه بر شور جمعیت افزوده می‌شود و جمعیتی حدود ده‌ها هزار نفری پیکرهای شهدا را مشایعت می‌کنند و خیابان‌های مسیر تشییع و 2 میدان امام حسین و شهدا، مملو از جمعیت است.

حضور شخصیت‌های عالی کشوری و لشکری در بدرقه شهدا/ فرمانده سپاه پاسداران، سخنران مراسم
از چهره‌های برجسته کشوری حاضر در مراسم سردار سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امیردریادار سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش، امیردریادار ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش سردار سرلشکر سلامی، معاون قوه قضاییه و بهادری جهرمی سخنگو قوه قضاییه هستند که سرلشکر سلامی نیز سخنگو این مراسم در شاهچراغ است.
پیکرهای ۲ تن از شهدا پیش از این به زادگاه آنها در شهرهای تهران و همدان منتقل و تشییع شده است.

پس از برگزاری آیین تشییع ۱۱ شهید دیگر این حمله تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ (ع) در شیراز، این شهدا با رضایت همه خانواده‌ها به مشهد مقدس منتقل می‌شوند تا در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) نیز توسط زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی بدرقه شوند.
 پس از آن، پیکرهای پاک شهدا به زادگاه آنها منتقل می‌شود و در این زمینه پیکر ۶ شهید به شیراز منتقل می‌شود و در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) دفن می‌شوند.

پیکرهای پاک ۲ شهید نیز به زادگاه خود در استان کهگیلویه و بویراحمد باز می گردد و پیکر شهید کودک این حادثه تروریستی نیز برای خاکسپاری به استان کرمان منتقل می‌شود.
 پیکرهای ۲ شهید دیگر حرم مطهر نیز به شهرهای فسا و مرودشت منتقل خواهد شد.
اسامی شهدایی که پیکرهای پاک آنها امروز شنبه در شیراز و مشهد تشییع خواهد شد، از این قرار است:
۱. امید خوب فرزند هوشنگ اهل دهدشت
۲. زهرا اسمعیلی فرزند آقاجان اهل شیراز
۳. علیرضا سرایداران فرزند محمد حسن اهل شیراز
۴. مجتبی ندیمی فرزند مصطفی اهل شیراز
۵. حسن علی پورعیسی فرزند محمداسمعیل اهل گیلان
۶. بهادر آزادی شیری فرزند علی همت اهل فسا
۷. علی اصغر لری گوئینی فرزند عباس اهل سیرجان
۸. محمدرضا کشاورز فرزند مهدی اهل شیراز
۹. محمدولی کیاسی فرزند غریبعلی اهل مرودشت
۱۰. هوشنگ خوب فرزند خداداد اهل بهمه ای
۱۱. آرشام سرایداران فرزند علیرضا اهل شیراز

فرمانده کل سپاه: امروز چهره شیراز واقعی نمایان شد
 سرلشکر سلامی امروز در جمع مردم شهیدپرور و عزادار شیراز در مراسم تشییع پیکر پاک ۱۳ شهید حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع) که چهارشنبه شب ۴ آبان‌ماه توسط یک تروریست تکفیری رخ داد، اظهار داشت: امروز چهره واقعی شیراز مشخص است، اگر شما مردم شیراز در دشت کربلا بودید امام حسین(ع) تنها نمی‌ماند و آن حادثه خونین رخ نمی‌داد.
وی افزود: امروز روح امام حسین(ع) در کالبد این
مردم جاری است و اگر شما آن روز بودید، علی اصغر امام حسین با تیر سه شعله روی دستان پدر جان نمی‌داد و کاروانی به شام نمی‌رفت.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: شما امروز امام مسلمین را در میان قلب‌های خود گرفته‌اید، در حالی که همه تیر‌های بلا از اقصی نقاط جهان از سوی شیاطین به سمت شما می‌آید اما این ملت با استقامت، سعادت، سرافرازی، شکوه، اقتدار، امنیت و پیشرفت رل به ارمغان می‌اورد و از آن صیانت می‌کند.
وی با تأکید بر اینکه این چهره شیراز واقعی است، گفت: امروز ماهواره‌ها ببینند، امریکایی‌ها، انگلیسی‌ها، صهیونیست‌ها و رسانه‌های دروغ‌پراکنی که می‌خواهند سیمای درخشان جامعه ما را تیره نشان دهند اگر کمی مردانگی دارند از آستان احمدی و محمدی، شیراز را ببینند این شیراز واقعی است، این ایران واقعی است.
سرلشکر سلامی افزود: امروز همه امده‌اند، امروز ایران با شرارت تعداد معدودی هرگز اسیب نخواهد دید.
او گفت: من به عنوان سرباز کوچک شما، فدایی شما، خادم شما و نوکر شما می‌گویم، دستانتان را می‌بوسم، خاک کف پایتان را می‌بوسم و آن را برای تبرک به صورتم می‌کشم چراکه شما عزت ولایت و زینت بخش اسلامید.
وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه دشمنان می‌خواهند جوانان ما را مرده ببینند، کارخانجات را تعطیل ببینند، مدارس را تعطیل ببینند، دانشگاه را تعطیل ببینند، مردم را در خیابان مشغول شورش ببینند، تصویر دلخواه آن‌ها از ایران یک کشور عقب افتاده، وابسته و نیازمند است.
سرلشکر سلامی اظهار داشت: امریکا و انگلیس می‌خواهند ایران به زمانی برگردد که ۴۰ هزار مستشار سرنوشت ایران را تعیین می‌کردند، به زمانی برگردد که چادر از سر زنان کشیدند و عفت و حیا و معصومیت زنان ما را بر باد دادند، مشروب فروشی‌ها را گسترش دادند، آن‌ها می‌خواهند دین ما را بگیرند ما دنیای آن‌ها را خواهیم گرفت.
او در ادامه با سفارش به جوانان گفت: جوانان فریب‌خورده تعدادتان اندک هستند، وطن‌تان را نفروشید، با رزمندگانی ک شبانه روز در صحنه‌های دفاع از میهن سینه خود را سپر می‌کنند، تقابل نکنید، به صورت ان‌ها سیلی نزنید، لباس سربازی دشمن را نپوشید، مهره‌های شطرنج سیاسی دشمن نشوید ولباس سربازی امریکا را از تن دراورد. آینده خود را تباه نکنید، این ملت اجازه عرض اندام به عناصر خارجی را نمی‌دهد.
اما شما دانشجویان نیز چهره روشن خود را با شعار‌های زشت تیره و تار نکنید، شما آینده سازان این کشورید. چشمانتان را باز کنید تا حقیقت را ببینید، ‌ای مردم در صجنه باشید، شما نظاره‌گر یک شکست تاریخی دیگر برای امریکا و طرفداران ان و یک پیروزی پرأفتخار دیگر برای این کشور و ملت خواهید بود که بر شما مبارک خواهد بود.
او در ادامه تأکید کرد: حضور پر افتخار ملت چشم دشمن را کور و دشمن را وادار کرد شعله های‌اتشش را خاموش کند و خفقان گیرد.
وی افزود: امروز روح ما به یکدیگر پیوند خورد، چشمان شما چشمه اشک شد همه امدیم با خانواده شهیدان همدلی کردیم و این حجت‌های درخشان الهی را روی دست گرفتیم تا همه بدانند این ملت زنده‌اند.
فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه این توطئه‌ای ک این روز‌ها و شب‌ها در سرزمین ما جاری است محصول به هم پیوستگی انگللیس، امریکا، عربستان و صهیونیست است، خاطرنشان کرد: همه این‌ها شکست‌های بزرگی طی این ۴۳ سال از ملت ایران دریافت کرده‌اند، وقتی شما ملت لانه جاسوسی را گرفتید تیر خلاص به هیبت خودساخته امریکا زدید او را تحقیر کردید و زیر پا له کردید.
وی افزود: رسانه‌های تحت سیطره عربستان بدانند رنگ ارامش نخواهند دید، ما در اینجا پیمان می‌بندیم تا اخرین قطره خون برای تحقق ارزو‌های زیبای رهبرمان در صحنه می‌ایستیم و همه را تحقق می‌بخشیم همانطور که در گذشته چنین‌کردیم.
او در پایان خطاب به کودکی که خانواده‌اش را در این حادثه از دست داد، گفت: آرتین امروز قلب ماست، ارتین عزیزم امروز قلب‌ها خانه توست، ما همه خادم توییم و روی مژه‌های چشم ما بزرگ خواهی شد و در طول تاریخ این رخداد را برای آیندگان تعریف خواهی کرد.
بهادری‌جهرمی: خون ‌شهدای حادثه تروریستی شیراز پایمال نمی‌شود/ مردم خواهان نظم و امنیت هستند
سخنگوی دولت گفت: مردم و دولت امروز نشان دادند که در برقراری نظم و امنیت، همدل و متحد هستند.
 علی بهادری جهرمی در روند آیین تشییع شهدای حرم حمله تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) اظهار داشت: امروز مردم با حضور پرشور خود نشان دادند که متحد، همدل و یکصدا خواهان نظم و امنیت هستند.
وی با تاکید بر اینکه دولت این مسیر را پیگیری کرده است تصریح کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران قطعا از خون هیچ‌کدام از شهدای این ایام به خصوص شهدای حمله تروریستی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ نخواهد گذشت.
سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت قاطعانه مدافع حقوق امثال آرتین‌هاست، تاکید کرد: مردم و دولت امروز نشان دادند که همدل و متحد هستند و قطعاً دشمنان نتیجه ‌اقدامات خصمانه و تروریستی خود را به زودی خواهند دید.
نام شما

آدرس ايميل شما

ز.ع
Iran, Islamic Republic of
خدا به خانواده های این شهدا صبر بده
واقعا حال همه مون بده
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنت کنه داعش خونخوار را
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
روزنه‌های احیای برجام

روزنه‌های احیای برجام

دلايل متعددي وجود دارند که نشان مي‌دهند بهتر است امريکا به دنبال احياي برجام باشد و به ...
بحران بدهی دولت؛ بدهکاری چه بر سر دولت می‌آورد؟

بحران بدهی دولت؛ بدهکاری چه بر سر دولت می‌آورد؟

انتشار صورت‌های مالی بانک‌ها دولتی در سال گذشته، حاکی از زیان انباشته قابل توجه آن‌ها ...
1