کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بازداشت اشتباهی نویسنده سرشناس اصولگرا؛

سکوت مداحان سرشناس!

17 مهر 1401 ساعت 8:54

قشار مختلف کشور در روزهای اخیر به نوعی مواضع خود را بیان کردند. در این میان یک موضوع قابل توجه عدم دخالت سیاسیون اصلاح‌طلب و اصولگراست. البته برخی اصولگرایان مانند حمید رسایی بودند که به نقل از او نوشتند: « فکر می‌کنید جماعت اقلیتی که در برخی خیابان‌ها روسری را روی دست می‌چرخانند دنبال چه هستند؟


قشار مختلف کشور در روزهای اخیر به نوعی مواضع خود را بیان کردند. در این میان یک موضوع قابل توجه عدم دخالت سیاسیون اصلاح‌طلب و اصولگراست. البته برخی اصولگرایان مانند حمید رسایی بودند که به نقل از او نوشتند: « فکر می‌کنید جماعت اقلیتی که در برخی خیابان‌ها روسری را روی دست می‌چرخانند دنبال چه هستند؟ خیلی از آن‌ها خودشان هم نمی‌دانند، اما آن طرف آب در یکی از تجمعات، واقعیت این جریان خودش را نشان داده....» که با انتقادات زیادی حتی از سوی اصولگرایان مواجه شد. اصلاح‌طلبان هم بر اعتراض قانونی تاکید دارند. در این میان مداحانی بودند که لازم دانستند وارد میدان شوند و موضع خود را مطرح کنند.  نکته قابل تامل غیبت و سکوت مداحان سرشناس است که از آن جمله می‌توان به منصور ارضی و حدادیان و محمود کریمی اشاره کرد!
مداحان در مسیر اعتدال
مداحان مواضع متفاوتی داشتند و دارند چنانکه مرتضی طاهری، رئیس هیات‌مدیره خانه مداحان اظهار داشت: باید مجرا و مسیر قانونی برای اعتراضات مردمی اندیشیده شود که یکی از آنها، رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها هستند که باید حرف و اعتراض مردم را منعکس کنند تا مانع این سوءاستفاده‌ها شوند. دولت هم سامانه ۱۱۱ را ایجاد کرده است تا مردم اعتراضات خود را منعکس کنند. مهدی سلحشور، مداح هم موضع میانه را پیش گرفت و با بیان اینکه با این فضای رسانه‌ای نباید علنی با فردی که منکری را مرتکب شده است، مشابه گشت ارشاد برخورد کرد؛ زیرا کوچک‌ترین برخوردی، خودزنی است، گفت: البته نمی‌توان برخوردی هم نداشت؛ بلکه باید برخورد و تذکر را مخفیانه انجام داد. می‌توان شیوه تذکر و برخورد را تغییر داد. وی گفت: افراد بی‌حجاب را می‌توان جمع کرد و با نهایت احترام و ادب با آنان صحبت کرد. در این نشست‌ها باید خبره‌ها و نخبه‌ها که هنجارها را می‌شناسند، حضور پیدا کنند و با آنان صحبت و بحث کنند. این جلسات باید مناظره‌ای باشد تا بتوان حجاب را به هنجار و معروف تبدیل کرد. در موقع خروج هم به این افراد یک بسته فرهنگی شامل چادر و روسری هدیه دهیم. نیاز نیست در ملأعام با این افراد برخورد کرد.

فارس نوشت؛ مهدی رسولی و سیدامیر حسینی دو مداح سرشناس کشورمان در توئیتر به ماجرای مهسا امینی واکنش نشان دادند. مهدی رسولی نوشت: عامل اصلی سکته‌ مهسا امینی چه بوده است؟ اگر استرس ناشی از پلیس عامل اصلی است، چرا این اتفاق هنگام گرفتن ایشان توسط پلیس که طبعا واجدِ بار روانی بیشتر است، نیفتاده است. سیدامیر حسینی دیگر مداح نیز در این باره با هشتگ جمهوری-اسلامی-حرم-است نوشت: «این رو یقین دارم که لاشخورهای سیاسی داخلی و خارجی، هم از مرگ مهسا امینی خوشحال هستند و هم از شنیدن خبر شهادت مامور فراجا در استان گلستان. حرص خوردن و غیرت اصیل برای ناموس متعلق به آن رزمنده‌هایی است که چند تا شهید دادن تا جسد عریان آن دختر را در آبادان پایین بیاورند.»
جواد موگویی کتاب‌نویس و مستندساز اصولگرا بدون ارائه سند به متهم کردن اصلاح‌طلبان پرداخت و در 10 مهر نوشت: «جنبش‌های اعتراضی در ایران همیشه با یک راهبرد و سیکل معیوب مواجه است. این روزها خوب است جنبش اعتراضی اخیر به گشت ارشاد را مرور کنیم: درگذشت مرحوم مهسا امینی موجب جریحه‌دار شدن احساسات افکار عمومی حتی در بدنه جامعه دینی و حامیان انقلاب شد. اعتراض‌های مردمی با میدان‌داری جریان اصلاح‌طلب و با تکیه بر اصل ۲۷قانون اساسی ابتدا در فضای مجازی و سپس توسط طبقه مرفه و مدرن شهری به کف خیابان کشیده شد.  جریان سلبریتی برای نخستین‌بار نقش فعال‌تر ولی ساختارشکنانه ایفا می‌کند. - سازمان منافقین به‌سرعت به‌دنبال گرفتن رهبری اعتراضات می‌رود؛ با چاشنی خشونت‌ و عملیات‌های مسلحانه. گروه‌های تجزیه‌طلب کومله، دموکرات و تکفیری عملیات‌های مسلحانه در استان‌های مرزی می‌کنند. - دیگر جنبش اعتراضی گشت ارشاد به ترکیبی از «تروریسم، شورش و براندازی» تبدیل می‌شود. جریان‌ اصلاح‌طلب کاملا رهبری جنبش را از دست می‌دهد. و مورد هجمه اصولگراها و دستگاه امنیتی قرار می‌گیرد. اصلاح‌طلبان اشتباه همیشگی را مرتکب می‌شوند؛ عدم مرزبندی با گروه‌های سلطنت‌طلب، منافقین و تجزیه‌طلب. جنبش اعتراضیِ تغییرماهیت‌یافته، پس از مدتی به‌دلیل شکست در سرایت جنبش به طبقه متوسط و پایین شهری، عدم رهبری منسجم و اختلاف در هدف (براندازی یا اصلاح)، بدون نتیجه به شکست می‌انجامد. این وسط بازنده اصلی اصلاح‌طلبان هستند؛ اصلاح‌طلبان به علت عدم مرزبندی با جریان برانداز بازهم متهم به براندازی می‌شوند.» اما 16 مهر جواد موگویی، از بازداشت «اشتباهی» خود در میدان انقلاب خبر داد!
تهدید دختر نوجوان یک مداح
محسن عربخالقی، شاعر و مداح اهل بیت از توهین و تهدید یک زن در برابر دختر محجبه‌اش خبر داد. او در صفحه شخصی‌اش نوشت: خانمی که امشب به دختر ١٣ ساله من گفتی فندک داشتم با چادر آتیشت می‌زدم، اگه دخترم همون موقع گفته بود آتیشت می‌زدم. رفتم که فیلمتو دربیارم و پیدات کنم، ولی دیدم جنگ ما با هم جز سوریه‌سازی ایران ثمری نداره. / آرمان ملی

 


کد مطلب: 453232

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/453232/سکوت-مداحان-سرشناس

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1