تاریخ انتشار
جمعه ۱۵ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۴۸
کد مطلب : ۴۵۳۲۰۳
حرکت لاک پشتی طرح ملی مسکن در یاسوج؛

گره‌های نهضت ملی مسکن در کهگیلویه و بویراحمد

۲
۱
گره‌های نهضت ملی مسکن در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون درخواست بیش از ۱۰ هزار نفر برای بهره‌مندی از طرح نهضت ملی مسکن تأیید شده است.
به گزارش کبنا، محمد راستا در برنامه تلویزیونی شبکه دنا، گفت: ۵۸ هزار و ۱۰۰ کهگیلویه و بویراحمدی در طرح نهضت ملی مسکن نام‌نویسی کرده‌اند که از این تعداد ۴۰ هزارو ۶۰۰ نفر تأیید اولیه و ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفر تأیید نهایی شده است.
وی افزود: ۴ هزار و ۶۰۰ نفر تاکنون افتتاح حساب کرده‌اند که به تعداد آن‌ها زمین در شهر‌های استان به استثنای شهر یاسوج خریداری و طرح ساخت مسکن در حال اجرا است.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۵۰ درصد متقاضیان طرح ملی مسکن در شهر یاسوج هستند و هم اکنون برای اجرای این طرح مشکل زمین وجود دارد ادامه داد: ادارات شهرستان بویراحمد با راه و شهرسازی همکاری ندارند.
وی گفت: گزارش همکاری نکردن این ادارات به وزارت راه و شهرسازی اعلام شده و در جواب هم گفته شده وزارت نیرو متعهد شده همه زیر ساخت‌های لازم برای ساخت این واحد‌ها را فراهم کنند و ادارات زیر مجموعه این وزارت خانه الزام به همکاری هستند.
وی گفت: هم اکنون بیش از ۴ هزار و ۷۰۰ واحد با عنوان طرح ملی مسکن در حال ساخت است.
راستا بیان کرد: بر اساس دستور رئیس جمهور مبنی بر لزوم واگذری زمین‌های مازاد ادارات برای اجرای طرح ملی مسکن، اما هیچ اداره‌ای به جز جهاد کشاورزی تاکنون زمین‌های مازاد خود را ارائه نکرده است.

وی در خصوص شرایط اجرای این طرح در شهر‌های دهدشت و دوگنبدان هم گفت: در دهدشت وضعیت مطلوب است و از مجموع ۱۲ هزار هکتار زمین برای اجرای طرح ملی مسکن تاکنون در ۸ هزار هکتار زمین خانه‌ها در حال ساخت است.
راستا با ابراز گلایه از نبود همکاری برخی ادارات برای خانه دار شدن مردم ادامه داد: در شهر دهدشت زمین آماده و همه امکانات برای ساخت خانه‌ها فراهم شده اما آب برای ساخت خانه‌ها وجود ندارد و مجبور هستیم از آب تانکر برای ساخت مصالح ساختمان و سیمان استفاده کنیم.
برخه مدیر کل آب و فاضلاب استان  در این برنامه و در جواب مشکل نبود آب برای طرح ملی مسکن گفت: این اداره آمادگی واگذاری ۵ انشعاب موقت برای ساخت مسکن ملی در شهر دهدشت را دارد و انشعاب موقت برای ساخت مسکن ملی در دوگنبدان هم ارائه می‌شود.
احمدی مدیر راه و شهرسازی گچساران هم در خصوص پرداخت هزینه انشعاب آب برای ساخت واحد‌های مسکن ملی گفت: برای انشعاب آب از پیمانکاران طرح مسکن ملی در شهرستان گچساران پانزده میلیون تومان دریافت و اقدامات لوله‌گذاری برای انشعاب آب هم اکنون انجام شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه دولت ۲‌ایده برای اجرای هر چه بهتر طرح مسکن و سریع‌تر خانه دار شدن مردم در نظر گرفته است افزود: تحویل زمین به حدود هزار و ۷۰۰ نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن برای ساخت واحد‌های ۲ طبقه، انبوه‌سازی و خودمالکی با دریافت تسهیلات و ارائه تسهیلات به متقاضیان مناطق فرسوده و حاشیه نشین از جمله راهکار‌های پیشنهادی دولت به افراد بدون مسکن است.

راستا عنوان کرد: به منظور ساخت واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در یاسوج مرکز استان ۳۵۰ میلیون تومان، سایر شهر‌های استان ۳۰۰ میلیون تومان و روستا‌ها ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد افزود: ۶۲۸ مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان متقاضی استفاده از ظرفیت‌های طرح نهضت ملی مسکن برای خانه دار شدن هستند که از این تعداد ۱۶۰ خانوار تأیید و به پنج نفر این طرح تخصیص یافته است.
راستا عنوان کرد: همچنین ۲۰۲ مددجوی زیرپوشش بهزیستی استان برای استفاده از طرح نهضت ملی مسکن در کهگیلویه و بویراحمد نام‌نویسی کرده‌اند که براساس بررسی‌های کارشناسی از این تعداد ۱۰۰ نفر تأیید شده‌اند و به ۱۲ نفر هم اجازه ساخت طرح داده شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: همه تسهیلات طرح ملی مسکن ۲ سال دوره تنفس پرداخت می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

United States
ای مسکنی که راستا ایخو بسازه
باشت
Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی چطور رو دارید بگید به ۱۰ نفر مجوز داده شده. ده نفر واسه یه استان😔😔😔
علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

برخلاف رویکرد تعاملی و ایجابی تهران، جمهوری آذربایجان با افزایش ضریب رویکرد تقابلی، بر ...
ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

همزمان با شروع هفتمبن جلسه پرسش شورا از شهردار، مردی که پشت در ایستاده بود گفت: من باید ...
اثر یک دهه بر بازار دلار

اثر یک دهه بر بازار دلار

 برخی فعالان می‌گویند احتمالِ رفتن دلار به سوی کانال بالاتر وجود دارد ولی دشوار است که ...
1